[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:37

sorry hoor. Maar dat vind ik dus écht aanstellerietus. Heb het logo niet weggehaald, heb het niet online gezet, heb het niet eens opgeslagen. Gewoon voor mezelf gekeken, of het er echt zo vreemd uit zag. Als dát al te ver gaat moet je vooral je foto's lekker op je eigen computer houden en vooral niet op internet zetten. :7

k_m

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:43

Je hoeft je natuurlijk ook niet meteen zo aangevallen te voelen? :)

Beetje kinderachtig om zo te reageren, ik zeg puur dat ik dat niet fijn zou vinden. En ik geloof dat wel meer mensen dit zouden hebben. Maar als daar zo een reactie op komt dan hou ik wel gewoon mijn mond.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:45

Ik vind het kinderachtig om over zoiets een punt te gaan maken. Heel vervelend dat je dat vervelend vind, maar dat is dan toch echt jou probleem.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:47

Wat je privé met een foto doet moet je helemaal zelf weten. Zolang je niks publiceert of er verder niks mee doet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:49

Marjoow schreef:
Wat je privé met een foto doet moet je helemaal zelf weten. Zolang je niks publiceert of er verder niks mee doet.

Idd.
Kan het ook best voorstellen dat Shiloh het probeert, of het er echt raar uit ziet. Kan ik me ook niet voorstellen namelijk :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:55

Ze heeft toch niets openbaar gemaakt? Dan is er geen probleem in mijn ogen...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:01

Ik schrik ook een beetje ervan dat sommige mensen dat erg vinden, ik doe het zelf namelijk ook wel eens. Als iemand tips vraagt bijvoorbeeld, doe ik het zelf even 'voor' en dan stuur ik even een pb'tje. Of een foto waar veel mensen kritiek op hebben met iets van de nabewerking. Ik zet niks online en haal geen copyright weg, en meld even dat ik het gebruikt heb. Dat is toch niet zo erg?

Verder moet pradadaan lekker zelf weten wat ze doet, natuurlijk. Als jij het onnatuurlijk vindt ogen, dan doe je het gewoon zo! Knappe foto is het wel :) De reden dat er met die hond minder discussie was, is omdat dat de waterlijn is, en die is niet altijd recht natuurlijk. De horizon daarentegen wel ;)
Verder viel de foto van JewEmm mij op! Wat een prachtige foto, zeg! Mooie vignette ook, mijn aandacht sprong gelijk naar het paard :D En mooie actie!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:06

Persoonlijk als ik iets wil voordoen vraag ik het altijd eerst. Ik bedoelde het totaal niet zo aanvallend zoals het hier onthaald wordt.
Tuurlijk is het niet illegaal ofzo, maar ik zeg dat ik persoonlijk het toch liever zou hebben dat je dat eerst even vraagt, en dat doe ik zelf ook als ik toch iets wil voordoen enz. Maar nog maal het was niet zo aanvallend bedoeld.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:07

Ik heb een aantal reacties even getemd, deze discussie is nergens voor nodig.

Ik persoonlijk vind de foto zo niet storend omdat de horizon van opzij gewoon niet recht is, maar goed: zo is hij recht.
Opnieuw mijn Week 14
Afbeelding

en over het 'uittesten' van mijn foto: zolang niks gepubliceerd wordt maakt mij dat niet uit. Maar ik vind het best 'bemoeierig' overkomen. Alsof je per se je gelijk wilt halen. Dit topic heeft als doel om iedere week je leukste foto te plaatsen en tips zijn altijd welkom. Maar zo'n discussie en je gelijk willen halen terwijl iedereen een eigen mening heeft vind ik niet zo nodig.

Hopelijk is de discussie hiermee klaar ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:19

Heeft niks met bemoeierigheid te maken. Eerder met nieuwsgierigheid. Jij geeft aan het raar te vinden, ik ben gewoon benieuwd of ik dat ook vind. Als jij het mooier vind zoals het was moet je dat gewoon zo houden. Ik mag gewoon mijn mening geven, ook over een argument het zo te houden. Aan jou om daar al dan niet iets mee te doen.

Het enige waar ik echt niet in mee ga is dat een zee horizon van opzij gefotografeerd niet recht is. Want dat is gewoon echt niet waar. Dat is gewoon wetenschap, heeft weinig met mening te maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:20

Wauw, voor de uitgebreide feedback doe ik dat ook regelmatig zodat ik beter kan benoemen wat anders had gekund. Bemoeierig dus. :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:21

Vind de houding van het model en paard niet eens raar zo?
Deze kijkt voor mijn gevoel veel rustiger.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:23

magda_90 schreef:
Wauw, voor de uitgebreide feedback doe ik dat ook regelmatig zodat ik beter kan benoemen wat anders had gekund. Bemoeierig dus. :=

Jeetje mineetje.. Je kunt het ook meteen op jezelf betrekken Magda...
Ze zegt toch nergens dat de feedback bemoeierig is, maar het zelf willen uittesten van het rechttrekken van de foto in lightroom..
Beetje flauw om het op jezelf te betrekken..

Overigens geef ik feedback (als ik tijd heb) omdat ik daar zelf ook van kan leren..
Leren kijken ...
Ik vraag mij wel een beetje af wat de beweegredenen zijn van anderen hier? Alleen maar om de ander te vertellen wat ie beter zou kunnen doen? Of omdat je zelf ook leert van het feedback geven?

(Dit is overigens een serieuze vraag.. en niet alleen aan Magda)..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:25

Biebz schreef:

Ze heeft volgens mij niets aan de houding van het model en paard gedaan.. Ze heeft volgens mij de horizon aangepast in Photoshop... Dus niet rechtgetrokken, maar bijvoorbeeld met de kloonstempel.. Als ik goed kijk ;)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:27

Oh, vandaar :j

Feedback geef ik ook omdat ik ervan kan leren. Je kijkt toch anders naar een foto.
Ook vind ik het fijn om feedback te krijgen.

Iedereen kijkt anders naar een foto en iedereen heeft een eigen smaak.
Juist dit vind ik interessant!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:28

magda_90 dan begrijp je mij niet goed.
Het gaat er om dat er een discussie wordt gestart en vervolgend dingen uitgeprobeerd. De manier waarop vind ik in dit geval inderdaad bemoeierig.
Normaal maakt het mij (zoals al gezegd) niks uit als iemand iets probeert en het uiteraard verder niet publiceert oid.

Biebz schreef:

Dankjewel, met deze foto valt het mee. Andere foto's uit deze shoot lijkt het net of de modellen erg naar rechts vallen.

Neehoor Fem, is wel recht getrokken en niet gekloond :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:29

Ik betrek het helemaal nergens op Fem, wellicht doe jij dat zelfs nav mijn bericht. ;)
Soms kom je er niet uit met een foto en, ja dan ga ik eens kijken wat anders kan. Is tot zover, naar mijn weten geaccepteerd en anders hoor ik het alsnog graag.

Edit, nieuwe reactie gelezen.
Je plaats hier foto's en staat als het goed is open voor feedback. Dat deze beter beargumenteerd kan worden door, in dit geval, zelf te kijken wat het effect is, vind ik geen bemoeienis eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 04-04-16 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:30

Beide Biebz. Om een ander te helpen, maar ook om er zelf van te leren. Maar het eerste beetje feedback dat ik in tijden geef ontaard gelijk in gedoe... Motiveerd nou niet echt om het vaker te doen of zo, volgens mij is de feedback die ik gaf écht helemaal niet raar. Ik ben normaal gesproken 9 van de 10 keer blij met inhoudelijke feedback. Als ik het ergens niet mee eens ben, dan leg ik die feedback links naast me neer.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-04-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:32

Er is als voorbeeld even iets aan een foto gedaan kwa bewerking, no big deal.
Dit toppic is om van te leren. Om iets te kunnen leren zul je ook tegen kritiek moeten kunnen.
Feedback komt vaak wel hard over maar is gewoon goed bedoeld. wat je er dan zelf mee doet is aan jezelf!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:36

Feedback geven vind ik goed voor je eigen ontwikkeling van je "photographic eye". Het maakt duidelijk wat jij belangrijk vind in een foto en waar jij zelf op let. Voor de andere kant kan het een nieuw gezichtspunt opleveren of iemand bewust maken van iets. Feedback krijgen is een "cadeau" wordt ook nog wel eens gezegd. Het feit dat een ander de tijd wil nemen en zijn mening wil geven is best bijzonder en ongeacht wat die persoon zegt waardeer ik het altijd. Soms leer ik er iets van en soms doe ik er verder niets mee.

In het geval van de scheve horizon vind ik dat een nuttige opmerking. Een scheve horizon klopt niet. Het heeft mij zelf heel veel tijd gekost om daar op te leren letten. Doordat andere mensen dat opmerkten heb ik er ook wat van geleerd. Als je in de verdediging schiet mis je een kans om kritisch naar je eigen foto te kijken en om te beoordelen of je je kunt vinden in wat die persoon zegt. Of niet :) maar dat is aan jezelf.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:39

Ik vind de foto met de scheve horizon eigenlijk leuker, speelser. Sowieso vind ik 'm erg mooi met de weerspiegeling van de zon op het water :)

Ik, als beginner in de fotografie, geef feedback om goed naar de foto's van anderen te kijken en te zien wat me opvalt, en om er inspiratie mee op te doen. Daar leer ik al een hoop van :) En als anderen er dan nog iets aan hebben, is dat zeker mooi meegenomen. Ook van het lezen van het commentaar van anderen kan ik weer leren. Vind het ook altijd erg fijn om zelf feedback te krijgen.

En juist omdat het hier om feedback geven op elkaars foto gaat, vind ik het geen probleem als mensen even iets uittesten om beter commentaar te kunnen geven. Als er niks online wordt gezet en het puur privé is, dan zie ik echt het probleem niet.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:39

pradadaan schreef:
Neehoor Fem, is wel recht getrokken en niet gekloond :j

Ah dan heb ik het verkeerd gezien.. Excuus!

Biebz schreef:
Oh, vandaar :j

Feedback geef ik ook omdat ik ervan kan leren. Je kijkt toch anders naar een foto.
Ook vind ik het fijn om feedback te krijgen.

Iedereen kijkt anders naar een foto en iedereen heeft een eigen smaak.
Juist dit vind ik interessant!

Dat is bij mij ook zo... Maar was nieuwsgierig of anderen er ook zo over dachten :)

magda_90 schreef:
Ik betrek het helemaal nergens op Fem, wellicht doe jij dat zelfs nav mijn bericht. ;)
Soms kom je er niet uit met een foto en, ja dan ga ik eens kijken wat anders kan. Is tot zover, naar mijn weten geaccepteerd en anders hoor ik het alsnog graag.

Edit, nieuwe reactie gelezen.
Je plaats hier foto's en staat als het goed is open voor feedback. Dat deze beter beargumenteerd kan worden door, in dit geval, zelf te kijken wat het effect is, vind ik geen bemoeienis eerlijk gezegd.

Misschien heb je gelijk dat ik jouw reactie betrok op de berichtjes ervoor ;)
Maar het leek er zo op.. Mijn fout :P !

Shiloh schreef:
Beide Biebz. Om een ander te helpen, maar ook om er zelf van te leren. Maar het eerste beetje feedback dat ik in tijden geef ontaard gelijk in gedoe... Motiveerd nou niet echt om het vaker te doen of zo, volgens mij is de feedback die ik gaf écht helemaal niet raar. Ik ben normaal gesproken 9 van de 10 keer blij met inhoudelijke feedback. Als ik het ergens niet mee eens ben, dan leg ik die feedback links naast me neer.

Gewoon feedback blijven geven hoor! Meestal zijn mensen er erg blij mee en hebben ze er ook wat aan :j

waxmeltsenzo schreef:
Er is als voorbeeld even iets aan een foto gedaan kwa bewerking, no big deal.
Dit toppic is om van te leren. Om iets te kunnen leren zul je ook tegen kritiek moeten kunnen.
Feedback komt vaak wel hard over maar is gewoon goed bedoeld. wat je er dan zelf mee doet is aan jezelf!

Mee eens, je kunt inderdaad heel goed leren om met feedback/kritiek om te gaan op deze manier..
Hier is de feedback overigens nog heel beschaafd en netjes hoor..
Op mijn opleiding worden mijn foto's regelmatig 'afgezeken'.... De feedback is vaak niet mals..
Maar ik leer er van ;) !

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:40

Mag ik vragen waar jullie vandaan halen dat ik geen feedback accepteer?
Ik heb echt al veel feedback gehad én gegeven en dit is altijd in beide situaties goed ontvangen.
Maar ik geloof dat ik tocht het recht heb om op gekregen feedback in te gaan? Ik snap niet dat dit direct wordt opgevat als 'niet tegen feedback kunnen'.

Erg jammer, want zo is er geen lol aan als er zo snel conclusies worden getrokken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:43

pradadaan schreef:
Mag ik vragen waar jullie vandaan halen dat ik geen feedback accepteer?
Ik heb echt al veel feedback gehad én gegeven en dit is altijd in beide situaties goed ontvangen.
Maar ik geloof dat ik tocht het recht heb om op gekregen feedback in te gaan? Ik snap niet dat dit direct wordt opgevat als 'niet tegen feedback kunnen'.

Erg jammer, want zo is er geen lol aan als er zo snel conclusies worden getrokken.

Ik snap jou wel hoor.
Zoals NESCAFE zegt is het een cadeautje wat je krijgt, feedback..
Jij hebt het cadeautje uitgepakt.. En was het niet eens met de uitkomst.. Prima wat mij betreft.
Er moet ook ruimte zijn om te kunnen zeggen dat je het ergens niet mee eens bent.

Ik denk dat het mens eigen is om conclusies te trekken.. Dat doen we elke dag.. Maar soms moeten we onze conclusies bijschaven..

Ik vond overigens dat je gewoon prima reageerde..
Er kwam echter een discussie los, wat ook nog prima is..
Maar discussies op papier zijn vaak niet zo praktisch, je begrijpt elkaar al snel verkeerd.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:43

Moirin schreef:
Ik vind de foto met de scheve horizon eigenlijk leuker, speelser. Sowieso vind ik 'm erg mooi met de weerspiegeling van de zon op het water :)

Dankjewel, ik vond hetzelfde als jij nu zegt :j
Ik snap wel dat dat smaak is en niet iedereen er van houd.
Vandaar dat ik de 2e versie ook plaatste, ik kan me in beide versies wel vinden :)