[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:58

Vandaag mijn camera meegenomen terwijl ik de hond ging uitlaten.
Hond kon helaas alleen maar blaffen of heel zielig kijken naar de camera, dus maar foto's gemaakt van de omgeving. Vind dit een redelijk leuk plaatje geworden.

Week 4:
Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:29

Oke eventjes wat feedback vanaf pagina 67 :)

Eline91: Mooie foto, leuk sfeertje! Wel komt de foto een beetje korrelig over, of alsof hij teveel verscherpt is oid. Maar ik denk dat dat vooral door het uploaden komt.

it_is_me: Mooie mistfoto! Ik denk dat als je op je buik was gaan liggen je foto wat meer diepte had gekregen en zo dus spannender was om naar te kijken. Ik vind je compositie wel mooi!

quartel Super schattig! Jammer dat je moest flitsen, het harde licht doet afbreuk aan de zachtheid die puppy's uitstralen.

HeavensLove Goed geslaagd voor de eerste keer! Ik denk alleen dat als je een foto van wat meer rechtvoor maakt (dus niet van onderaf) wat fijner kijkt. Juist doordat je de foto 'highkey' hebt gemaakt blijft mijn blik nu vooral hangen op je topje omdat deze donkerder is dan de rest.

NESCAFE Wat een dotje is het toch <3 Super leuke foto! Al vind ik de abstracte foto waar je over twijfelde echt fantastisch en had ik die geplaatst!

monbyou Mooi gedaan en lekker scherp! Ik had de foto alleen nog even rechtgetrokken.

Kimmetjee04 Goed gelukt voor de eerste keer! Inderdaad zoals je zelf al zegt, jammer van de kreukels.. Waarschijnlijk krijg je die in de nabewerking nog wel rechtgestreken. Ook vind ik de schaduw boven de rug erg aanwezig, wellicht kun je dat de volgende keer met je belichting wat voorkomen.

calice Super lieve foto weer! Ik had graag het standpunt wat meer naar links gezien zodat zijn mond ook in beeld was en de aandacht daardoor meer naar het gezicht gaat, nu is het vooral veel jas.

KimdeGroot94
Mooie foto, prachtig licht!

Kanzi Leuk bedacht en erg mooi uitgewerkt! Al oogt hij wat 'krap' maar je gaf zelf al aan dat het erg lastig te positioneren was :).

Bellatrix Lekkere scherpe foto van een prachtige kat! Ik had ervoor gekozen om het contrast wat minder te doen en het koppie misschien nog wat op te lichten, zodat de foto wat zachter wordt en m.i. wat beter bij de aaibaarheid die de kat uitstraalt past.

Sicayes Ondanks alle beperkingen van deze oude dame heb je d'r mooi vast weten te leggen! Ik vind de belichting wat hard, maar inderdaad gewoon lekker oefenen met die speedlight +:)+

Ingvild Mooie scherpe foto! De bloementjes hebben een lekker fris kleurtje, dit wordt wat neergehaald door de dofgrijze achtergrond. Een wat warmere achtergrond of gewoon witte zou de bloem beter tot z'n recht laten komen denk ik.

TeSzZz Toffe actie foto! En wat een prachtige honden <3 De foto oogt goed scherp, alleen qua compositie had ik liever boven de honden nog wat extra ruimte gehad en onder wat minder. Maar dat is super lastig, zeker met bewegende dingen. Je moet op zoveel dingen tegelijk letten :))

Crazymel De foto mist scherpte en ik kan lastig zien wat het is / moet voorstellen als je het er niet bij had gezegd. Probeer de volgende keer vooral op de scherpte te letten, dat scheelt al een hoop. Maar dat is uiteraard erg lastig in het donker!

Rianne_ Ik denk dat je scherptepunt op de neus ligt, deze had ik liever op het oog gezien. Qua compositie vind ik hem leuk en de kleuren zijn ook super fijn! Als je wat meer op ooghoogte had gestaan met het paard toont de foto wat fijner dan vanaf onderaf.

Joysieee Hele nette foto! Fijne kleuren in de achtergrond ook. (En mooie frontriem :)) )

Nefertarie Toffe foto! Ik twijfel een beetje over de scherpte (op de ogen) maar ik kan het niet goed zien.

k_m Leuk dat je out-of-the box hebt gedacht bij deze opdracht! Ik vind de foto erg geslaagd, al vond ik die van rechtvoor die op facebook stond eigenlijk beter (duidelijker).

glenstorm Wat een heerlijk paard! Mooie foto en fijn dat je een goed meewerkend model hebt :D

Sodeletuut Ik moest eventjes 2x kijken :D maar vind het een erg mooie foto!

rosslover Ik vind de foto erg donker en de pony staat er wat ongeïnteresseerd op. Probeer de volgende keer of het lukt om iemand bij je te hebben die de aandacht van de pony kan trekken zodat jij mooie plaatjes kunt schieten van dit schattige bolletjewol <3

ismy Mooie foto, niks op aan te merken! Sterkte met je oog :+:

XiiaaooNaa Wat een droppie zeg! Vind het een prima foto alleen de hond vind ik een tikkie te wit waardoor 'ie bijna pijn doet aan m'n ogen :D

Jespri Toffe foto! Alleen mijn aandacht wordt eigenlijk constant naar het verkeersbord getrokken. Ik weet nog niet of ik dat een goed of slecht punt vind :P

Deetjeeuh Mooie scherpe foto! Ik had de foto denk ik nog iets opgelicht om 'm wat sprekender te maken.

verography Mooie gedaan, lekker scherp!

EskeGirl De foto oogt wat grauw en niet helemaal goed scherp. Ik zie ook dat je wat vuiltjes op je sensor hebt. Ik weet niet met welke camera je fotografeert, wellicht kun je de sensor eens laten reinigen :)?

Jessica_1998 Hij mist inderdaad zoals je zelf al zegt wat scherpte, ook vind ik hem wat donker. Succes met je toetsweek +:)+

sorsie Het kader-idee is inderdaad erg leuk en goed gelukt! Probeer de volgende keer scherp te stellen op zijn oogje en misschien kun je de kleuren nog wat ophalen in een bewerkingsprogramma?

ponyaddicted Ik vind de berk mooi bij de sfeer van het kerkhof passen. De foto is alleen erg geel. Misschien dat zwart/wit ook wel goed bij het onderwerp zal passen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 17:31

Omdat Irene zich niet helemaal lekker voelt, heeft ze mij gevraagd haar foto te plaatsen:

Week 4 van Irene96
Afbeelding

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:36

showteam schreef:
ponyaddicted Ik vind de berk mooi bij de sfeer van het kerkhof passen. De foto is alleen erg geel. Misschien dat zwart/wit ook wel goed bij het onderwerp zal passen!

Dankje! Ik had zwart/wit inderdaad ook al geprobeerd, vond het persoonlijk iets minder en wist ook niet goed hoe ik het gele weg moest krijgen -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:40

Dat kan je makkelijk in LR doen...dan kan je per kleur aanpassingen maken.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:46

Mijn foto voor week 4:
geüpload via bokt.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:49

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:55

week 4
Afbeelding

kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:14

Hierbij mijn week 4.
Helaas een foto uit de oude doos, wel vandaag voor het eerst bewerkt. Poging tot blackfoto. Dit is de eerste keer dat ik dit soort bewerking heb uitgevoerd. Nog lang niet tevreden dus, maar vond m ook zeker niet slecht :)

Afbeelding

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:01

Ik kom helaas nog niet aan feedback toe. Lees ze wel steeds mee. En ook daar leer je veel van. Bedankt iedereen alweer voor de feedback van week 3. Weer tips om mee verder te gaan. Dus ik moet ook weer aan een zelfportret binnenkort. En dat valt best tegen, ben niet bepaald fotogeniek :(
Wel echt enorm respect voor de mensen die voor de feedback gaan zitten *\o/*
Ik ben echt nog zoekende, probeer alle varianten van fotografie nog uit. Voor deze week wilde ik graag naar buiten. Uiteraard was het weer hier vandaag weer prut. Lijkt wel standaard te zijn op de dag dat ik tijd heb voor het maken van foto's. Maar toch een poging gedaan. Was erg rustig in de uiterwaarden.

Week 4:
ok en nu kan ik dus niet kiezen. Help help
Ik heb 2 foto's voor nu
deze
https://flic.kr/p/qDDF9k
of deze
https://flic.kr/p/qDvFGG

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:24

MarBri: de eerste foto spreekt mij persoonlijk meer aan door het lijnenspel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 20:16

Bij mij ook foto 1. :j

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:18

Ja ik twijfelde. Vond lijnen in foto 1 mooi. En weerspiegeling in water van foto 2

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:35

Bij mij is dit de week 4 geworden!

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:48

omdat veel van jullie zeiden dat er scherpte miste en er veel ruis aanwezig was heb ik geprobeerd mijn foto van week 3 opnieuw te bewerken maar dit keer met Lightroom in plaats van met een app op mijn telefoon :D

dit is het orgineel: http://s1275.photobucket.com/user/Gerdj ... g.html?o=0

dit is de foto die ik had bewerkt met de app op mijn telefoon: http://s1275.photobucket.com/user/Gerdj ... .html?o=39

de uiteindelijke foto nadat ik hem had bewerkt met lightroom: http://s1275.photobucket.com/user/Gerdj ... g.html?o=1

ik snap nog niet heel erg veel van Lightroom dus tips hiervoor zijn welkom!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:59

Mijn week 4:
Afbeelding

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:59

Helaas echt geen tijd voor foto's maken. Heb het even ontzettend druk. Hopelijk ook snel weer even feedback geven. Het is dus een oudere foto. Wel recent bewerkt.

Ben echt ontzettend benieuwd wat iedereen er van vind. Zelf ben ik er totaal niet blij mee. Mist heel wat scherpte en kwaliteit. Bewerking heb ik voor het eerst gedaan. Heb mezelf even moeten overhalen om deze te plaatsen. :=

Week 4:

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:05

Vanaf volgende week wil ik ook wat feedback gaan bijhouden! Beginnend met elke dag gewoon even kijken waar ik wat over wil zeggen!

Ik heb deze week ook foto's wat foto's gemaakt! Nog steeds een drukke tentamenweek en mijn proefversie van Lightroom is afgelopen, dus ik heb deze week de foto alleen wat bijgeknipt in verband met een overbelichte rechterbovenhoek. Ik vind de kleur die tevoorschijn is gekomen heel erg gaaf, maar twijfel of de hoek rechtsboven nog steeds stoort of niet? Ik ben benieuwd!

Week 4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MZorro op 25-01-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:13

showteam schreef:
EskeGirl De foto oogt wat grauw en niet helemaal goed scherp. Ik zie ook dat je wat vuiltjes op je sensor hebt. Ik weet niet met welke camera je fotografeert, wellicht kun je de sensor eens laten reinigen 

Ik zal m'n lens sowieso weer even schoonmaken :).
Ik heb een bejaarde camera (zeker 7 jaar oud) en m'n lens is ook niet de nieuwste meer. Ik zal eens nakijken waar de sensor gereinigd kan worden. Eigenlijk zou ik een nieuwe spiegelreflex moeten hebben, mis de laatste tijd wel vaker scherpte met deze, maar ik spaar ook voor andere dingen...
Misschien zolang die van m'n vader eens inpikken.

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:14

Heel erg bedankt voor de feedback! :) Voor diegene die zich afvroegen wat het nu precies was op de foto: een kerstboom met kerst lichtjes gefotografeerd door een glas. Ik had nooit verwacht dat het dit effect ging geven, maar ik heb mij erg vermaakt met het maken van de foto(s) (En ja er staat nog een mini kerstboom op mijn kamer. Ik vind het wel gezellig tijdens het studeren). Deze week moet ik helaas een foto uit de oude doos insturen met ik niet aan fotograferen toegekomen ben door de examens.

POTW 4

Afbeelding

(Na de examens ga ik mij toch een keer verdiepen in de verschillende uploadmogelijkheden want op mijn pc ziet de foto er toch wat beter uit)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:22

Week 4
Afbeelding

Dank voor alle feedback was topic kwijt. ??
maar weer gevonden.

Citaat:
SternPhoto - Nette foto. De achtergrond is wel erg zwart.
Week 3 - Leuk beeld. Toch zou ik nog wat meer ruimte aan de onderkant geven.

klopt dat de achtergrond zwart is, was in de studio met zwarte achtergrond ;)
onderkant klopt ook idd, had ik ook al gezegd had niet meer ruimte aan de onderkant, want dat was zwart van de blubber. vandaar iets extra gecropt.

Citaat:
SternPhoto Gave hond! Leuke foto ook, het enige wat ik jammer vind is dat de bomen in de achtergrond wat wegvallen door de zon.

Ja vondt ik ook idd, had wel geprobeert iets minder zon maar dan werd de hond meteen weer zo grauw.

Citaat:
SternPhoto Mooie foto. Vind hem wel te overbelicht doordat hij tegen de zon in is genomen. Wellicht dat hij vanaf een andere kant mooier was.

ik ging juist out of the box, andere kant was helaas geen porom om naar te kijken. Ze zijn bij ons bezig en overal ligt zand en modder en omgekapte bomen helaas |(

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:34

week 4
Baal wel van de ruis, maarja dan moet ik volgende keer gewoon wachten tot het echt helemaal licht is en daar ben ik te ongeduldig voor :+
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:35

Ik vind de ruis juist meevallen maar de vogel niet helemaal scherp...en te centraal...

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:46

quartel; ik vind de compositie wel leuk, misschien het panterprintje wat minder :') maar tis een schattige foto

showteam; hoe heb je ze er in gekregen? leuk idee, super schattig. (heeft het katje rechts rare ogen of kijk ik er wat gek tegen aan op deze foto?)

HeavensLove; mooi experiment. Het randje van je BH leidt wat af, verder geen opmerkingen

NESCAFE; mooi beeld, mooie compositie en erg mooie kleuren

monbyou; grappig, en mooi gelukt.

Kimmetjee04; de kreukels zijn in fotoshop wel bij te werken. Ik vind de houding van het paard niet zo mooi, het lijkt onnatuurlijk en kijkt wat ingewikkeld. Re onderin zie je net het driehoekje van het been-been. Ik geloof dat ik hem wat anders zou uitsnijden. Zeker aangezien zijn achterwerk ook net mist, dan maar wat meer eraf. Verder staat het peerd er oppie toppie glazend op!

calice ; leuk :)

KimdeGroot94; bloeien de takjes naar beneden? Tis niet mijn type foto, wel mooi scherp, geen verbeter punten eigenlijk

Kanzi ; ik weet niet of het mogelijk is, maar als je samen op de voorgrond staat vind ik het wel mooi als beide scherp zijn. In dit geval ik dandi alleen scherp.

Bellatrix; tof!! zijn de kleuren echt zo, of je ze bewerkt? (of iets anders gebruikt om ze zo prachtig te krijgen?)

Sicayes; mooi scherp, maar ik vind hem een beetje saai

Ingvild; mooi scherp maar ik vind meer plant op de foto geloof ik wel mooier, of de compositie net anders

TeSzZz; mooi moment, die bruine hond kijkt wel veel intenser dan die zwart witte, dus ik vind het bijna jammer dat ze niet andersom rennen. (fototechnisch niets aan te doen. Dit was het moment en dat heb je gepakt.)

Crazymel; sorry ik vind het niks, ik vind hem saai en het lijkt niet scherp te zijn. Als je er naar kijkt is het niet duidelijk wat je er nou in moet zien.

Rianne_; mooi paard! en mooie bijzondere compositie

Joysieee; frontriem is mooi scherp. De foto lijkt op een foto voor de boktmarkt, ik weet niet hoe je hier een leuke compositie van zou kunnen maken maar zoals het nu is spreekt het mij niet echt niet.

Nefertarie; mooie foto om voor zwart wit te kiezen, alle lijnen en vlakken komen daardoor veel prominenter naar voren, das echt een pluspunt van deze foto.

k_m; mooi :D

glenstorm; volgens mij is de neusriem het scherpst, niet het paard? ik vind dit paard niet optimaal uitkomen voor bruin-witte bosjes. Doordat hij zelf ook bruin wit is springt hij niet zo naar voren als zou kunnen. Het leidt af.

Sodeletuut ; ohhh tof

rosslover; leuk project, jammer dat het paard wat donker is geworden

ismy; ik had hem al eens gezien (kan dat?) toen vond ik hem ook al erg mooi en creatief

XiiaaooNaa ; ok foto, volgens mij komt deze hond niet optimaal tot zijn recht bij deze achtergrond.

Jespri; foto is ok, niet heel spannend, wel scherp en goed gelukt

Deetjeeuh; mooi project.

verography. mooi mooi mooi *\o/*

EskeGirl; de vogel komt net niet optimaal naar voren, wel een mooi beest

Jessica_1998; niet optimaal scherp gesteld, ik vind de compositie een beetje saai

sorsie; foto is inderdaad leuk gekaderd. mooi toevalsshot

ponyaddicted; foto met alle potentie voor wow factor (van mij dan ;)), die boom is erg mooi, ik vind de graven erbij voor sfeer zorgen. Kun je hem ook zo nemen dat die haag er niet opstaat? de leidt nu erg erg en maakt het beeld onrustig.

Agossie; je zult het maar tegen komen op je zondagochtend rit :+ foto verteld een verhaal, erg mooi. misschien had ze nog iets minder in het midden kunnen liggen?

Dandy200 ; mooie herfstimpressie, niet helemaal scherp?

Marjoow; das nie hier :+ . mooi

horserider22; ik denk dat je bij het bewerken wat veel paars hebt toegevoegd.

IsaCalixa; leuk

Jolijnn; mooi, zonde van de riem

Brechtjee ; geen commentaar :)

MZorro; ik vind de kleuren en vormen er mooi. de re boven hoek is niet storend, ik vind het wel mooi

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:51

Pjoe mooie foto's komen er langs.. Ik heb vrijdag mijn camera maar even mee naar buiten genomen maar niet echt tevreden..

Deze foto heb ik voor mijn doen extreem bewerkt met helderheid en kleur contrast. Ben benieuwd naar wat voor gevoel jullie er bij krijgen.

* ik weet het.. er zit een ruis over en hij is echt niet scherp genoeg... Ik merk dat de dingen die ik mooi vind om te fotograferen ik gewoon bijna niet scherp krijg.. heel irritant want ik weet nu al dat het feedback zal zijn; niet scherp haha :) Maar de compositie heeft wel wat vind ik... Wat jullie ? Alleen jammer dat de flat op de achtergrond ook blauwe ramen heeft.. haha

Afbeelding