ikke schreef:Oh, enne, voor de liefhebbers: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0004
ikdoehetnietikdoehetnietikdoehetnietikdoehet
Ik zou het wel doen!

Ben tenminste nog steeds erg blij met mijn 2e hands 1DmIV.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Oh, enne, voor de liefhebbers: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0004
ikdoehetnietikdoehetnietikdoehetnietikdoehet
Sicayes schreef:Misschien staat dit op de verkeerde plek; excuses daarvoor. Maar kon even niet zo snel vinden waar ik anders voor advies kon vragen
Ik heb sinds een kleine 2 weken een DSLR in bezit (Canon 600D) en vandaag viel me ineens op dat er op de focusplaat (noem je dat zo? dat witte matglas) vuiltjes zitten. Hoe dit precies is gekomen weet ik niet, de camera word door mij als een baby behandeld zo zuinigmaar ik weet wel dat mijn vriend er een keertje voor de 'lol' plaatjes mee heeft geschoten en die is misschien niet zo voorzichtig met lens er af draaien/opbergen en de beschermingsdop op de body te doen. Ik dacht eerst dat het de lens was, maar op de test foto's die ik maak zie je het niet. Ik zie het dus echt puur alleen in de zoeker..
Hoe kan ik dit het veiligst schoonmaken? Het is nu zeg maar net alsof er iemand met vuile vingers op de focus heeft gezeten. Het heeft gelukkig geen nadelige effecten op mijn foto's maar in de zoeker is het wel een beetje storend.en ik steek liever niet 'zomaar' iets in de body van mijn camera.
Sani schreef:Ik kan je vertellen dat prijzen ophogen niet kan (actieprijzen flyers weken ervoor er buiten gelaten). Winkels worden er op gecheckt.
De btw/21% korting is een verwarring die veel mensen ervaren. Menig discussie over gevoerd..
Sani schreef:Je spreekt nu over hoger liggende prijzen tov anderen...
Wat betreft prijzen omgooien voorafgaand aan btwweken:
Er worden hier controles uitgevoerd door onafhankelijke controleurs.. We krijgen zelfs boetes/problemen bij dat soort prijsophogingen zoals jij noemt.
Wat wel kan is dat prijzen per vestigingen verschillen van elkaar. Je zit ook nog met prijsconcurrentie tov andere winkeliers.
Maargoed, deze discussie is niet op z'n plek in dit topic.
Zwitsal schreef:hmm had ik eindelijk besloten voor de 70d te gaan als upgrade van mn huidige camera..
zie ik nu bij de camerawinkel waar ik vaak mn spullen koop, bij de 2ehands artikelen de 7d staan voor dezelfde prijs als de 70d nieuw.
ik heb destijds geloof ik wel de 7d meegenomen in mn vergelijking maar ik weet niet meer zo goed waarom ik nou de 70d als winnaar had uitgekozen.
Iemand hier aanbevelingen? 7d of 70d? (dingen als video functie, wifi, touchscreen, lifeview etc ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken dus die hoeven niet meegenomen te worden)
Zwitsal schreef:@ Ikke, bedankt
en hm ja die video functie interesseert me echt helemaal niet.
Ik heb nog nooit video's gemaakt en ook welgeteld 0x in mijn leven de behoefte daartoe gehad
ik rij geen paard meer (heb uberhaubt al eeuwen geen paard meer van dichtbij gezien), kan me voorstellen dat het voor proeven ed nog wel eens handig kan zijn maar dat is bij mij dus uitgesloten haha.
Vasthouden in de winkel ga ik inderdaad nog even doen
Zwitsal schreef:@ Ikke, bedankt
en hm ja die video functie interesseert me echt helemaal niet.
Ik heb nog nooit video's gemaakt en ook welgeteld 0x in mijn leven de behoefte daartoe gehad
ik rij geen paard meer (heb uberhaubt al eeuwen geen paard meer van dichtbij gezien), kan me voorstellen dat het voor proeven ed nog wel eens handig kan zijn maar dat is bij mij dus uitgesloten haha.
Vasthouden in de winkel ga ik inderdaad nog even doen
Lumea schreef:Hoi! Ik kom me hier ook maar eens melden
Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen, maar ik heb geen idee wat voor een.
Het is (voor nu) gewoon puur als hobby, dus zoek er eentje die niet te duur is. Wil vooral mijn eigen dieren op de foto zetten en stukken natuur, maar ook dagjes uit en vakanties.
Welke camera raden jullie mij aan/af en wat voor lenzen? (gewone lens die er al bij zit ben je snel beu heb ik gehoord?)