[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:23

pagina 67

xhenkexspons:Mooie foto's. Ik vind alleen de eerste niet zo omdat het net lijkt of het paard voorover hangt. €30,-
NaomixZanzi:Ik vind op de 4e foto net iets te veel been staan en vind de laatste foto (rijfoto) een beetje lomp ogen. €30,-
Lynn85:Erg mooie foto's. €50,-
anne_joy:Ik vind bij de eerste 2 foto's veel loze ruimte, voor de rest leuke foto's. €45,-
Hes_Han: Mooie foto's! €60,-
Ingvild:De 2e foto vind ik een beetje lomp ogen door het oog. €25,-
Strasshorse:Ik vind de 3e foto veel te groen. Verder erg mooi. €30,-

pagina 68

btjeetje:Ik vind de 1e foto erg mooi. De 2e vind ik een beetje simpel. €10,-
callychanel: Mooie foto's! €60,-
Starwien: Ik vind de 3e foto nogal simpel. €20,-
Anouska15:Ik vind de 2e foto niet echt iets hebben. €20,-
GerdjeHoran:Leuke foto's €20,-

pagina 69

CrazyIris:Vind bij de 4e foto het moment van het ene voorbeen niet echt goed,verder erg mooie foto's. €30,-
Lindatjuhhh:Erg leuke foto's. €40,-
MaricoGraphy:Vind de eerste 2 foto's goed de andere niet echt. €15,-
xFace:Leuke foto's. €20,-

pagina 70

LOVESUSHI:mooie foto's. €50,-
Paris_:Ik vind bij de 2e foto het onderwerp een beetje donker. € 30,-
puppy1128:Bij de 2e foto stoort de neusriem mij een beetje. €30,-
WiancaR:Erg mooie foto's en kleuren. €50,-
xTitanic:Vind de 2e foto niet erg mooi. €50,-
Marit:Erg mooi €90,-
Joysieee:Ik vind de 3e foto een beetje krap. €20,-

Hierbij mijn foto's. Ik fotografeer hobby matig en doe nog geen shoots. Ik wil dit in de toekomst wel graag doen, maar besef me goed dat ik eerst nog veel moet oefenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:28

Joysieee ik zeg ook rond 30 euro.
Mijn beste lens is deze: Olympus Zuiko Digital ED 70-300mm 1:4.0 - 5.6 (standaar lens)
Helaas is hier niemand bekend met de Olympus merk. Tegenwoordig is Olympus ook al wat meer ge-update en zijn er veel kleinere en nieuwere camera’s.
Ik spaar tevens voor 1 van deze lenzen: (beide uit de "pro" groep ipv "standaard")
ZUIKO DIGITAL 14‑54mm 1:2.8‑3.5 II
ZUIKO DIGITAL ED 50‑200mm 1:2.8‑3.5 SWD

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:57

dit is de eerste keer dat ik taxeer en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van, maar ik heb mijn best gedaan :D

Pagina 66:
Lifaya: wauw prachtig scherp en super goed compositie! De foto’s spreken erg aan vooral de laatste! Ik zou hier zeker die 120 euro voor geven
Xlovelove: je foto’s hebben een erg leuke compositie alleen de onderwerpen mogen er nog net iets meer uit springen. 25 euro
Poess91: hele gave foto’s! mooie compositie en goed scherp. 30 euro
IloveAnoukje: je foto’s hebben een leuke maar aparte compositie. Verder zie ik ook 2 onscherpe foto’s. je eerste foto vind ik het mooist die zet ik op 25 maar de rest op 15

Pagina 67

horserider22: je ziet dat je nog beginnend bent in de fotografie maar je bent al lekker op weg! Ik zou er nog niks voor vragen en nog even lekker blijven oefenen 
xhenkexspons: ik vind je foto’s erg gaaf alleen zit er bij sommige een groenige gloed overheen lijkt het. 25 euro
NaomixZanzi: gave foto’s! soms vind ik de kleuren net te fel of juist niet. 25 euro
Lynn85: hele mooie foto’s! perfect scherp, goede composities en leuke onderwerpen! 75 euro
anne_joy: mooie foto’s! 40 euro
Hes_Han: prachtig! 80 euro
Ingvild: je foto’s mogen er nog net wat meer uitspringen. 20 euro
Strasshorse: leuke composities! Wel zijn sommige een beetje groenig. De detail foto vind ik het mooist! 40euro

Pagina 68
Btjeetje: ik vind je foto’s erg leuk! 25 euro
Callychanel: erg leuke foto’s! mooi zacht zijn ze. Ik ben zelf altijd meer van het harde maar ik vind dit ook erg leuk. 50 euro
Starwien: de kleuren lijken een beetje weg te vallen. Verder mooie foto’s vooral de 2e! 25 euro
Anouska15: leuke foto’s 30 euro

Pagina 69:
Lindatjuhhh: mooie foto’s! 40 euro
xFace: ik vind je foto’s al erg gaaf! Ze mogen nog wel iets sprekender. 30 euro

pagina 70
LOVESUSHI: je foto’s springen er echt uit! 50 euro
Paris_: ik vind je composities erg leuk maar de onderwerpen lijken een beetje weg te vallen in de foto 25 euro
puppy1128: mooie foto’s! 40 euro
WiancaR: je foto’s zijn heel erg sprekend! 60 euro
xTitanic: heel veel karakter zit er in je foto’s 60 euro
Marit: ik ben echt een enorme fan van je foto’s en ik bekijk ook altijd je blog! je foto’s zijn heel erg sprekend met een prachtige sfeer. 100 euro
Joysieee: erg leuke foto’s en mooie compositie 50 euro
horserider22: ik vind je composities leuk maar de onderwerpen mogen er nog wat meer uit springen. 15 euro

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:41

Bedankt voor de taxaties!

Wie zei dat mijn foto's frisser mogen: Geheel mee eens, met uitzondering van het jongetje, dit was echt de stijl die ik in gedachten had. Volgens mij gaf Marit ook een opmerking over de ogen: Ik ben het geheel met je eens eigenlijk, maar ik ben bang om te 'overdrijven' in mijn bewerkingen, ik merk dat ik daarover heel moeilijk tevreden kan worden met al mijn foto's wel eigenlijk. Misschien toch maar eens kijken of ik m'n computer zo kan krijgen dat hij lightroom aankan, want ik merk dat ik best wat makkelijkheid mis daarvan. :=

Ik zie een paar keer € 50 voorbij komen bij mijn foto's, alleen hoeveel foto's vinden jullie dan logisch om erbij inbegrepen te zitten? Nu krijgen 'klanten' namelijk 15 foto's, maar ik neem aan dat dat dan ook meer foto's moeten worden? Ik krijg tegenwoordig ook erg veel mensen die de grote bestanden willen (voornamelijk kindershoots) en die haken dan af omdat dat € 15 per foto is (paardenwereld minder gebruikelijk denk ik), terwijl ze bij de wat bekendere fotografen, als ik zo kijk vergelijkbare kwaliteit net zo duur uitkomen, hoe hebben jullie dat geregeld? Evt. per pb is prima natuurlijk.

Paris_: Ik vind je composities niet altijd even gemakkelijk, ook mag het onderwerp er meer uitspringen! € 25
puppy1128: Opzich leuke composities, alleen ik vind je bewerking echt te neppig. € 25
WiancaR: rond de € 35
xTitanic: rond de € 45, mooie platen!
Marit: Echt prachtig weer! Meer dan € 100 sowieso!
Joysieee: leuke composities opzich € 25

Marit

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:06

Bij mij krijg je best veel foto's, omdat ik het zonde vind om leuke foto's niet te leveren :') Meestal zijn het er tussen de 20 en de 30. Ik geef geen enkele grote bestanden weg, en de kosten van een groot bestand is bij mij ook 15 euro per stuk.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:31

Bij mij krijgen ze heel mijn selectie op groot formaat.
Moet nu wel zeggen dat ik nog niet zo veel betaalde bv. kinder shoots heb gedaan. Maar voor een bedrijfsreportage ofzo krijgen ze ook alles wat ik goed vind er bij.

Trouwreportage's idem, ik had bij de vorige zeker 300 foto's, alles groot formaat, zonder logo.

Klinkt mss gek, maar dit is mijn persoonlijke keuze, ik werk veel liever zo! Mijn prijs is daar dan ook wel een beetje op aangepast natuurlijk, maar ik vind dit veel fijner werken.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:06

Ik heb nog geen enkele betaalde shoot gedaan, maar leuk dat mijn foto's goed gevonden worden. Het schommelt wel heel erg, maar toch, dank je wel voor de taxaties!
Na het weekend hoop ik ook nog eens te kunnen taxeren, vanaf mijn vorige post.

Ik geef nu ook alle foto's in klein en groot formaat. Wat ik heel moeilijk vind is; wanneer kan je geld gaan vragen voor je shoots... En hoeveel vraag je dan. Ik ga eens een gemiddelde maken van wat hier getaxeerd is. Misschien moet ik't toch maar eens gaan doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:25

Ik heb ook nog nooit een betaalde shoot gehad. Maar ik denk er wel over om misschien eerst veel te oefenen en te sparen voor een veel betere lens.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:21

Pagina 65
Ylvy: Gave foto’s! Lekkere scherpte. De laatste foto mocht nog wel iets meer kleur hebben. Ik vind het een beetje dof. De tweede foto vind ik het spelen met de horizon erg origineel, maar gaat mij net iets te ver. 35/40 euro.

Pagina 66
Lifaya: Echt fantastische foto’s! Zeker met wat je er voor krijgt. Bij de Arabier had ik misschien net wat meer ruimte willen zien bij de buik, maar dat is een smaakkwestie. Maar min. 120 euro is het echt wel waard!
Xlovelove: Ik mis soms net wat extra. Bijv. de man op de foto met de bruid vind ik wat wegvallen. Het idee is wel erg leuk! De paardenfoto mag ook wat helderder. 20 euro.
Poess91: Ik weet niet waarom, maar ik kijk niet fijn naar de foto’s. De eerste en derde foto zijn je beste foto’s. Ik vind je mensenfoto’s (portfolio) veel beter! 20/25 euro.
IloveAnoukje: Leuke ideeën en composities. Ik mis soms net wat scherpte. 25 euro.

Pagina 67
Horserider22: Je gaat de goede kant op, maar zou nog even door oefenen. Ze mogen wat meer opvallen, want ze zijn nu nog vrij grauw en donker. De derde is technisch al beter, maar de compositie vind ik minder.
Xhenkexspons: Prima foto’s hoor! De derde en laatste foto vind ik qua compositie wat krap. De vierde foto heeft een beetje een groene zweem over zich heen. 20 euro.
NaomixZanzi: Bij de eerste foto vind ik de hond wat onnatuurlijk ogen qua kleur. Je composities zijn ook wat standaard. De foto met het meisje vind ik technisch de beste. 20 euro daarvoor.
Lynn85: Leuke foto’s! Jammer dat op de eerste foto het paard een beetje slaperig overkomt. 25 euro.
Anne_joy: Bij de eerste twee foto’s vind ik het groen wel erg overheersend in de foto’s. Iets te groen. Als de eerste foto wat meer van dichterbij was genomen, was het denk ik een stuk spannender geweest. De momenten pak je goed! Hondenfoto’s vind ik technisch ook beter. 30 euro.
Hes_Han: Leuke foto’s. Klopt het dat ik een beetje naar Marit haar stijl kijk? Misschien komt het door het zonnetje, haha. Bij paarden zie ik wel echt een andere stijl. Echt heerlijke scherpte en kleurgebruik. Leuke composities ook! 60 euro.
Ingvild: Prima foto’s, maar ik vind ze wel een beetje standaard. Ik vind ook niet altijd dat het paard goed naar voren komt bij je foto’s als ik naar je portfolio kijk. 15/20 euro.
Strasshorse: Je foto’s hebben allemaal een groen/gelige waas over zich heen. Ik vind je hondenfoto’s (portfolio) wel beter. 20/25 euro.

Pagina 68
Btjeetje: Ik vind het moeilijk oordelen. De twee foto’s zijn namelijk compleet verschillend. De eerste foto is een leuk moment, maar minder qua bewerking. De tweede is nog wel meer uit te halen, maar lijkt het paard uit verhouding. Ik zou 10 euro vragen of nog even door oefenen.
Callychanel: Leuke en originele composities en technisch prima! 40 euro.
Starwien: De laatste foto vind ik het leukst. Jammer dat het meisje overbelicht is. Ik mis de stabiliteit van een eigen stijl. 10 euro.
Anouska15: Op d eerste foto mis ik de scherpte op de ogen. Bij de tweede is het jammer van de pijp ernaast. De foto van het hondje is technisch prima. 15 euro.
GerdjeHoran: Technisch prima platen. Jammer dat op de eerste foto de hindernis er niet helemaal op staat. Ik mis wel iets, maar weet niet precies wat… 30 euro.

Pagina 69
CarzyIris: Leuke sfeer en je kiest de goede momenten uit. Bij foto 3 en 4 had ik wel iets meer helderheid willen zien. 35 euro.
Lindagtjuhhh: Ik vind je foto’s met paarden soms nogal wat krap bij de nek (bij je portfolio). Je legt wel de goede sfeer vast en technisch is het prima! 20/25 euro.
MaricoGraphy: Je hebt de ideeën. Ik vind de drie laatste foto’s het minst van de foto’s die je laat zien. De eerste twee vind ik veel sfeervoller, maar de kleur iets te overheersend. Probeer nog wat meer te spelen met de compositie. 10 euro.
xFace: Ik vind je paardenfoto’s minder dan je andere foto’s. Ik mis bij de paardenfoto’s wat scherpte. Er lijkt een soort waas overheen te zitten. Je onderste foto (ook van je linkje) mag iets meer helderheid aan worden toegevoegd. De tweede paardenfoto vind ik de compositie wat minder, maar dat is mijn smaak. Je hondenfoto vind ik wel echt goed! 10/15 euro zou ik een goede start vinden.

Pagina 70
LOVESUSHI: Je scherpte is fantastisch en de techniek bezit je. Je hebt goede compositie ideeën. Het enige dat ik mis is het opvallen; iets meer helderheid etc.. Maar ik zie dat je helemaal geen Lightroom etc gebruikt, dus dat vind ik erg knap. 50 euro als je ze iets meer laat opvallen, anders 40 euro. Je prijs mag sowieso omhoog!
Paris_: Ik mis wat scherpte er lijkt een soort waas over je foto’s heen te zitten. Ook mogen ze net een beetje extra opvallen. 20 euro.
Puppy1128: Bij je eerste foto lijkt er wel een gele zweem overheen te zitten en bij de tweede een groene zweem. De derde foto is de verzadiging van de achtergrond erg veel. De lucht is onnatuurlijk blauw. Je hondenfoto’s vind ik al veel beter! Je scherpte is wel verder helemaal prima! In je portfolio zie ik veel betere paardenfoto’s dan die je hier laat zien. Op basis daarvan zeg ik 30/35 euro.
WiancaR: Gave belichting en heerlijke scherpte! 45 euro.
xTitanic: Unieke composities en lekkere scherpte. Je weet je goed te onderscheiden. Die macrofoto is echt fantastisch! 60 euro.
Marit: Wat kan ik er toch over zeggen: opschroeven die prijs! De 100 euro kan je makkelijk aan, zeker met het aantal foto’s dat je geeft. Echt prachtige foto’s. Ik zie je blijven groeien.
Joysieee: Leuke composities en goede belichting. Ik vind de derde foto inderdaad wat krap. 30 euro.

Pagina 71
Horserider22: Je hebt leuke ideeën, maar ik zou inderdaad nog even door oefenen. Ik mis hier en daar een beetje scherpte en iets extra’s dat je onderscheid van andere fotografen.

Ik heb nog nooit getaxeerd en dit is mijn eerste keer in het topic. Wel altijd dit topic gevolgd. Hopelijk kunnen de fotografen er wat mee. :)

Ik vraag nu nog helemaal niets voor mijn foto’s, behalve reiskostenvergoeding. Dan krijgen ze 10 à 20 foto’s op webformaat met logo. Mocht ik nog wat meer leuke foto’s hebben van de desbetreffende fotoshoot, voeg ik die natuurlijk ook toe. Deze vakantie lekker verder oefenen! Hierbij dus mijn foto’s met van alles iets. Geupload met Flickr, dus die houdt lekker van verscherpen...

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:46

xJikke: ik vind je foto's erg gaaf! je onderwerpen springen er echt uit en het contrast is lekker hoog. 35 euro

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:54

Dankjewel! Ik probeer steeds meer mijn eigen stijl te vinden en de onderwerpen er echt uit te laten springen. Je moet daar wel net van houden natuurlijk, maar ieder zijn smaak. :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:01

xJikke schreef:
Dankjewel! Ik probeer steeds meer mijn eigen stijl te vinden en de onderwerpen er echt uit te laten springen. Je moet daar wel net van houden natuurlijk, maar ieder zijn smaak. :D

ik probeer hetzelfde als jou! het is dus zeker mijn smaak en ik vind het ook erg leuk hoe je het doet :D waar bewerk je mee?

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:13

GerdjeHoran schreef:
xJikke schreef:

ik probeer hetzelfde als jou! het is dus zeker mijn smaak en ik vind het ook erg leuk hoe je het doet :D waar bewerk je mee?

Dankjewel! Grootste gedeelte Lightroom en daarna Photoshop (CC).

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:29

Marit ga even heel snel naar de 100 euro :')

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:43

Pagina 70:
LoveSushi - €45,- hele gave foto's, spreken mij wel aan. :)
Paris_ - €25,- denk ik, ik mis wat scherpte.
puppy1128 - €40,- gave foto's!
WiancaR - €50,- heel mooi scherp.
xTitanic - €60,- die foto met al de sterren! Prachtig!
Marit - €90/€100,- je bent ook een van mijn favoriete fotografen! Echt hele mooie foto's, ik ben echt fan van je bewerkingen.
Joysieee - €25,- mooie foto's Joys!

Pagina 71:
horserider22 - €10,- ik vind de foto's persoonlijk wat nauw, ik ben er zelf meer van als de foto's wat warmer zijn, als je snapt wat ik bedoel.
xJikke - €35,- hele gave foto's! Mooi contrast.

Dit was mijn eerste keer taxeren, ik hoop dat het een beetje goed is...!

____________________________________________________________________________________

En dan nu mijn foto's.
Ik fotografeer mijn vriendinnen altijd, en soms ook onbekende als een soort opdracht. Verschillende mensen zeggen dat ik geld voor mijn foto's moet gaan vragen... Ik vind dit zelf een lastige kwestie, dus vraag ik bokt om hulp.

Dit is een kleine greep uit mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:06

Lovesushi : Heel mooi alleen de kleuren bij de paarden zouden er iets meer uit mogen springen 30-,
paris_ : Mooie foto's alleen probeer iets meer met je compositie te doen 25-,
Puppy1128 : Mooie foto's alleen jammer van foto 2 en 3 die vind ik iets te overdreven met de kleuren 25-,
wiancar : Heel mooi !! ik vind het alleen jammer dat bij de 1ste foto niet helemaal de benen erop staan 50-,
xtitanic : Heel mooi !! alleen foto 2 had het witte paard iets minder fel mogen zijn want nu valt het andere paard weg 35-,
Marit : Wauw !!! Super mooi ! 90-,
Joysieee : Leuk ! maar probeer iets meer te doen met je compositie 25-,
Horserider22 : Ik vind de kleuren een beetje dof voor de rest mooie foto's 30-,
xjikke : Heel mooi zeker 50-, waard
Miroxmill : Leuk ik zou nog heel even door oefenen leuke workshops nemen enzo nu 10 euro.

Nou een paar van mijn foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:18

boomer123: €10,- Je speelt al erg leuk met de compositie, maar vind belichting niet erg goed, eerste is onderbelicht, tweede mis ik iets om naar te kijken. vind zelf ogen erg belangrijk op foto's.
Miroxmill: leuke spontane foto's, lekker dooroefenen! €15,-
jikke: gave style! €40,-
horserider22: €10,-
jysiee: €30,-
Marit: ik hou van jouw foto's <3 €100
xtitanic: vind je erg vooruit gegaan :)) €60,-
wiancaR: €60,-
puppy1128: €15,-
Paris_: €10,- mis overal scherpte
Lovesushi: €40,-

Afbeelding
http://gianti-fotografie.weebly.com/upl ... 0_orig.png
Afbeelding
Afbeelding
http://gianti-fotografie.weebly.com/upl ... 8_orig.png
Afbeelding
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:44

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:55

Het wordt op prijs gesteld als je ook eerst de andere fotografen taxeert. Dan zul je zelf zien dat je door meerdere personen wordt getaxeerd. ;)

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:54

Vanaf pagina 67

horserider22: Ik mis wat scherpte, kleur en de composities zijn niet zo bijzonder. Lekker even blijven door oefenen.
Xhenkexspons: Fijne scherpte, probeer wat te spelen met de composities. 20,-
NaomixZanzi: kleuren zijn niet super en niet allemaal even scherp. 15,-
Lynn85: Fijne scherpte en mooi kleurgebruik. 45,-
anne_joy: Compositie paardenfoto’s niet zo mooi. De losgooi foto’s zijn te ver uitgezoomd. 25,-
Hes_Han: Mooi kleurgebruikt, scherpe foto’s en leuke composities. 60,-
Ingvild: Wat fletse kleuren, vooral in de laatste 2. 20,-
Strasshorse: Aparte composities en fletse kleuren af en toe. 20,-

btjeetje : Fijne scherpte, mooie kleuren. 45,-
callychanel: Fijne kleuren, 3e foto wat ene rare compositie. 35,-
Starwien: kleurgebruik niet zo fijn, mis wat scherpte. Nog even door oefenen.
Anouska15: Niet hele bijzondere foto’s. 15,-
GerdjeHoran: Mooie scherpe foto’s, mooie composities. 25,-
CrazyIris: 3e en 4e foto’s niet zo bijzonder. De rest mooi scherp, en mooi kleurgebruik. 25,-
Lindatjuhhh: 1e en 3e zijn leuk. Van de anderen zijn de composities niet zo bijzonder. 20,-
MaricoGraphy: Aparte kleuren en ik mis scherpte. Nog even door oefenen.
xFace: Nette scherpte, nog even oefenen met composities. 15,-

LOVESUSHI: Mooie scherpte en composities. Kleuren springen er nog niet echt uit. 40,-
Paris_: Mis wat scherpte en de kleuren zijn niet zo fijn. Nog even door oefenen.
puppy1128: Kleurgebruik en scherpte mis ik bij de paarden. De hondenfoto’s zijn wel leuk. Voor de paarden nog even door oefenen. Honden 20,-
WiancaR: Fijne platen, mooi scherp en mooi kleurgebruik. 40,-
xTitanic : Beetje lastig om te beoordelen. Paarden 25,-
Marit: Heel fijn kleurgebruik! Ook de scherpte en de composities zijn erg netjes. 90,-
Joysieee: Eerste foto, leuke compositie. De andere 2 qua kleur en composities niet zo mooi. 15,-

xJikke: Mooie kleuren en fijne scherpte! 50/60
miroxmill: geen fijn kleurgebruik, en composities zijn niet bijzonder. Nog even door oefenen.
boomer123: Vrij donkere foto’s. Composities en scherpte ook niet heel mooi. Nog even dooroefenen.
Gianti: Composities bij de dieren niet zo mooi. Mensen zijn fijne platen. Dieren 10,- en mensen 25,-
Joeluna: Eerste foto is leuk, 2e en 3e missen scherpte en kleur. 10,-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas storende achtergrond bij de laatste.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:25

Naomi_King: Mag ik vragen wat je apart vind aan de composities? Want je bent de eerste die zoiets zegt.

Kleuren zijn op mijn telefoon ook niet helemaal zoals ik ze wilde hebben maar op mijn laptop weer wel. Binnenkort mijn beeldscherm even laten kalibreren

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:58

Zelfde vraag idd :P je zegt overal bijna geen goede compositie.. wat is dan wel goede (nee geen aanval gewoon benieuwd )

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:48

Haha, viel mij inderdaad ook wel op :P Nou weet ik dat het van mijn eigen foto's wel klopt (vooral de laatste, gaf ik ook zelf al aan door de krapheid bij het oor), maar bij anderen zie ik het ook niet zo :o
Wil je toelichten wat bij mijn foto's beter is aan de kleuren van de 1e in vergelijking met de anderen? Dan kan ik daar aan werken :)

Oh, en nog even een algemene vraag; hoe doen jullie het met verkleinen? Wanneer ik mijn foto's verklein tot webformaat worden de kleuren onwijs grauw en worden ze onscherp.. Ik kan nu bijvoorbeeld geen nieuwe portfoliofoto's plaatsen omdat de foto's, als ik ze scherp en goed in kleur op mijn site wil, te groot zijn om te plaatsen. Hoe doen jullie dat?

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:40

@Strasshorse. Welke kleuren had je dan gewild? Ik heb een Macbook pro retina scherm en je foto's ogen echt met een groene waas... Ik zou idd dan even naar je scherm gaan kijken!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:49

Ten eerste het was natuurlijk als goed bedoeld advies bedoeld dat sommigen van jullie misschien nog iets kunnen oefenen op composities. Niet dat ik er zelf een held in ben maarja. :')

En tja, hoe zeg je dat? Ben trouwens nooit goed in uitleggen geweest. Haha, ik zelf ben misschien te kritisch qua composities maar het valt mij wel regelmatig op dat paarden op niet op de juiste hoogte etc worden gefotografeerd. Dit is overigs mijn eigen menig natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld bij jou Strasshorse de 3e foto vind ik persoonlijk te laag gefotografeerd.
Ik vind dat dan jammer omdat de foto's soms zelf fototechnisch wel heel leuk zijn maar de composities soms net iets beter kunnen.

Zelf had ik trouwens het idee dat ik ook wel vaak positieve dingen over composities. :Y)

@Josieee Je hebt echt wel leuke foto's. Maar de eerste vind ik gewoon mooier dan de andere 2. Want opzich zijn het prima kleuren maar ik vind de eerste in vergelijking tot de andere 2 wat 'natuurlijkere' kleuren en de pony springt er meer uit dan de anderen omdat de achtergrond onscherp is. Hopelijk kun je er wat mee. Nogmaals mijn mening :P Was van mijn kant dus ook totaal niets aanvallend bedoeld. Al mijn commentaren trouwens niet! Gewoon 'tips' zodat je foto's misschien nog nét wat beter kunnen. Want je hebt al erg nette platen!