[VER] Mijn prins op het witte bed....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: [VER] Mijn prins op het witte bed....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:41

loesje88
daar ben ik het wel mee eens
verder mooi stuk

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:52

Heerlijk, heb net alles gelezen, in één zucht klaar! Vind het verhaal op zich heel erg sterk, maar je grammatica valt nog wel heel wat aan te verbeteren Lachen Heel erg storend is het niet, de spannende verhaallijn maakt dat ik het toch wel wil blijven lezen, maar ik zou, als ik jou was, je eigen stukken nog eens goed nalezen.

Probeer ook je zinnen zelf wat spannender te maken. Want het verhaal is wel goed, maar soms krijg ik de neiging om een paar zinnen over te slaan, omdat het wat saai wordt door je schrijfwijze. Zoals bijv:
"Ik had veel posters van knappe bekende jongens hangen. Ik had de posters heel mooi opgehangen op mijn gele muur. Ik had eerst de poster op een stuk oranje karton geplakt, en dat weer op een rood karton geplakt. En dat had ik op de muur gehangen. Tussen de posters door hingen rode hartjes met liefdes teksten erin."
4 keer het woord poster in een paar zinnen. Ik denk dat je dit gedaan hebt om alles zo goed mogelijk te beschrijven, en dat is goed! Maar begrijp je dat dit zo lastig om door te worstelen is? Je ziet door de bomen het bos niet meer. Knipoog
Twee dezelfde woorden in 2 zinnen is over het algemeen niet 'goed'. Probeer wat meer te variëren!

Ook kleine, steeds weer terugkerende foutjes als "me moeder", zijn makkelijk te voorkomen! Dus haal niet alleen de spellingscontrole over je teksten heen, want die pikken dat soort fouten er niet uit. Lees echt nog een keer na, wijzig wat je zelf vreemd vind om te lezen, en denk bij alles wat je typt even na of het logisch is.

Op veel plaatsen mis ik ook komma's of punten. Ik zie ze altijd liever te veel dan te weinig. Tussen twee 'citaten' door ook leestekens zetten, maakt het geheel ook al een stuk rustiger.

Omdat er veel gepraat wordt in het verhaal, leest het namelijk soms wat rommelig, elke keer aanhalingstekens, waardoor je op een gegeven moment niet meer weet wie wat zegt. Probeer daar ook op te letten. "Zei hij", "Beweerde ze", "Vroeg ik met een lief stemmetje", "Riep hij me dreigend toe", enz. Wees creatief met dat soort tussenstukken! Het leest zoveel makkelijker als je weet wie wat zegt, en het kan daarbij de spanning in je verhaal ook nog eens veel goeds doen!

Natuurlijk is het belangrijkste om lol te houden in het schrijven, haha, en als je alles wat ik zeg gebruik, ben je alleen nog maar bezig met de nuttige dingen in het verhaal. Daarom mijn allergrootste tip: ga door met schrijven, want ik vind het geweldig om het te lezen!
Hoop dat je mijn kritiek ook positief opvat! Zo is het dus wel bedoeld. Zelf vind ik het namelijk ook erg leuk om te schrijven en ben daardoor nogal perfectionistisch geworden in schrijfstijl.
Je kan alles zoveel leuker maken met variatie! Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:22

@ Myukii: Zo! Iniedergeval bedankt voor je tijd, dat je alles hebt gelezen enz o'n lange post hebt geplaats Haha!

Als eerst: Ik vat het super positief op, ik heb hier echt wat aan. Alleen reactie's als: Leuk verhaal, lekker spannend etc. heb ik niks aan. Natuurlijk zijn het wel héél leuke reactie's. Maar echt nuttige tips etc. staan er niet in.

In jou post kan ik veel dingen uithalen waar ik op moet letten, erg bedankt. Ja Ik had ooit een keer eerder een verhaal geschreven, en toen moest ik juist letten op dat ik veel dingen goed beschreef en duidelijk maakte, daar ben ik toen heel erg op gaan letten. Te erg zo te horen Bloos van die woorden zo vaak.

Het probleem is ook een beetje, als ik een stuk heb geschreven dan wil ik het zo snel mogelijk posten Bloos Nagelbijten / Gniffelen en als ik het dan voor mezelf over lees, haal ik die fouten als me moeder (moet toch zijn; mijn moeder??) en die vele woorden er nog moeilijk uit.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als dat ik het geschreven, een dagje laat liggen en dan overlees en post? Dan duurt de tijd tussen de stukken wel langer....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:41

@BellyBel, niet te veel rekening houden met ons bokkers, het is voor ons juist leuk om een dagje te wachten (maakt het extra spannend) maar dan lezen we wel een grammaticaal goed stuk. Moet eerlijk zeggen dat ik het eens ben met Myukii, ik ben zo nu en dan ook wel eens geneigd stukjes over te slaan als ik steeds dezelfde woorden tegen kom Knipoog Veel succes met je volgende stuk, ik wacht rustig af Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:30

Ooo, het is weer lekker spannend Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:15

Ben blij dat je er wat aan hebt, en er ook echt wat mee doet! Je hebt ook mensen die een heel 'ja maar'-verhaal beginnen dan, maar vind het leuk om te lezen dat je denkt dat je er wat mee kan Knipoog
Ik wacht met smart op je volgende deel, haha, maar doe rustig aan. En net wat Loesje zegt: niet teveel aantrekken van de 'tijdsdruk' die je denkt dat er is, want het is veel lekkerder om 7 dagen te wachten op een 98% goed stuk, dan om 2 dagen te wachten op iets wat voor 75% lekker leest.
Snapez vous? Tong uitsteken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:54

Moderatoropmerking:
Stipjespost zijn niet toegestaan en worden zonder pardon verwijderd. Als je het topic terug wilt vinden kan je ook de bookmark funtie gebruiken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:06

Ik vind het een superverhaal echt waar. Je hoort het wel vaker dit soort verhalen maar ik zou het zelf niet kunnen schrijven

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:59

whooh vind het echt een heel goed verhaal..
snap alleen die broer niet helemaal..?