[GAME] Ieders gedicht bij dezelfde foto. Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: Ieders gedicht bij dezelfde foto. Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 23:03

Schiet al op Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:10

De Uitslag!!!

De foto:
Afbeelding

Het was dit keer absoluut geen makkelijke foto. Toch zijn er hele mooie gedichten bij gekomen en daar kan iedereen tevreden over zijn. Voordat jullie de beoordeling lezen wil ik nog even zeggen, dat het verschrikkelijk goede gedichten zijn geplaatst en dat iedereen tevreden kan zijn met zijn/haar resultaat.

De puntentelling:

Party!!: Slecht
Party!! Party!!: Matig
Party!! Party!! Party!!: Goed
Party!! Party!! Party!! Party!!: Super goed
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!: Perfect

Devica Party!! Party!!: het gedichtje spreekt mij niet erg aan. Je hebt het heel leuk en origineel bedacht, dat vind ik wel een groot pluspunt Knipoog Verder vind ik het hier en daar niet helemaal lekker lopen en ik denk dat dat komt door het woordje wezens dat er steeds weer in voorkomt. Verder hou ik verpersoonlijk wel van hier en daar is een hoofdletter, punt, komma of iets dergelijks Knipoog maar dat is persoonlijk

Picassox Party!! Party!!: Het is een kort en krachtig gedichtje, toch spreekt het me niet helemaal aan. Dat komt ook omdat ik meer hou van een wat ruimere uitwerking. Door wat meer omschrijving. Dit is heel kort en resoluut, het heeft soms een hele diepe kracht, maar deze raakt mij niet echt.

Picassox2 Party!! Party!!:Ook hier mis ik die iets verdere omschrijving. Die diepte van de gevoelens van de persoon of ding, beest of wat dan ook. Ik weet niet goed wat ik van dat laatste zinnetje moet denken ‘en jij kijkt toe’. Verder is het echt geen verkeerd gedicht ofzo, maar niet echt mijn smaak.

Jettie Party!! Party!! Party!!: Vind dit een erg goed gedichtje. Het loopt lekker door en je blijft nergens hangen. Verder moest ik er even over nadenken om helemaal te snappen wat je ermee verteld. Dus de diepere betekenis die erin schuilt te vinden. Vind hem super bedacht. Nog wel een puntje en dat is dat ik het jammer vind dat je steeds met een hoofdletter begint. Ook wanneer een zin gewoon doorloopt doe je dat, beetje zonde. Verder mis ik een beetje een titel, daar ben ik zelf nogal voorstander van.

Eve_lien Party!! Party!! Party!!: Vind het begin van je gedicht heel sterk, daarna vind ik het een beetje afzakken, maar toch heb je hem weer netjes en sterk afgesloten. Verder vind ik het jammer dat de lengte van de regels zo ongelijk zijn, daardoor veranderd het ritme met het lezen. Niet dat het niet doorleest, maar je gaat echt in een ander ritme verder.

Devica Party!! Party!! Party!!: Je bent niet de enige die deze mooier vind, want dat ben ik zeker met je eens. Het gedichtje leest lekker door en is net lang genoeg, zonder het langdradig te maken Knipoog wat toch snel gebeurt, wanneer je steeds hetzelfde principe zegt in iedere strofe. Ik had alleen de aller laatste regel ‘Wat ik jou heb aangedaan...’ weggelaten. Hij is namelijk naar mijn zin een beetje onlogisch. Want als jij iemand vergeeft is jou wat aangedaan en niet andersom Knipoog Verder mis ik de titel een beetje Bloos

TabeR Party!! Party!! Party!! Party!!: Wow! Vind dit een erg mooi gedicht absoluut. De derde strofe vind ik een kleine beetje afzwakken, maar dat pak je daarna weer lekker op. Heel mooi gedaan Haha! Verder mis ik alleen een titel Knipoog

black_velvet Party!! Party!! Party!!: Gaat een tinteling door me heen en dat is omdat ik er persoonlijk mee te maken hebt Knipoog Dit is ook een heel persoonlijk geschreven gedichtje Knipoog maa mijn pony is namelijk tijdje geleden verkocht, is natuurlijk wat anders, maar heb het er nogal moeilijk mee en kan me dit super goed voorstellen. Maar even over het gedicht Tong uitsteken dat moet ook nog he Tong uitsteken Vind het een leuk gedichtje, alleen jammer dat alles blijft rijmen, daardoor wordt het een beetje verplichte rijm Scheve mond hou ik niet zo heel erg van. Verder vind ik het jammer dat je geen gebruik maakt van strofe’s

Eve_lien Party!! Party!! Party!!: Bij dit gedichtje doe je het weer precies hetzelfde Knipoog eerst is hij super krachtig, zwakt hij even af en komt daarna die kracht weer terug bij de afsluiting Knipoog vind hem erg mooi gelukt Haha! verder gebruik ik je in de tweede zin het woordje waterval. Op zich is dat niet zo erg, daarmee laat je een duidelijk verband zien met de foto, maar vond hem er niet zo heel erg lekker bij passen Lachen

Jaduuh Party!! Party!! Party!!: Beoordeel deze gedichten gewoon samen Knipoog omdat je toch een beetje hetzelfde over de gedichtjes als commentaar krijgt waarschijnlijk Knipoog Het gedichtje spreekt mij niet helemaal aan Bloos vind het begin wel mooi, maar de samenhang tussen beide strofe’s vind ik niet zo. Ze passen niet helemaal lekker voor mijn gevoel. Verder klopt volgens mij het engels niet helemaal, maar weet ook niet goed wat er niet klopt, want mijn engels is namelijk niet zo briljant Knipoog

Mariss Party!! Party!! Party!! Party!!: Vind dit een erg mooi gedichtje, spreekt me ook zeker aan. Het leest lekker door en vind de opmaak op deze manier ook erg leuk Knipoog Vind de tweede strofe een tikkeltje twijfelachtig door de zin ‘alles gelogen blijkt te zijn’ ik weet niet. Hij past wel, maar in eerste instantie leek het even van niet.

LarissaXX Party!! Party!! Party!! : Hij spreekt me niet zo heel erg aan. Ik moet erg nadenken over het engels, wat er in eerste instantie niet helemaal vloeiend in leek te lopen. Verder vind ik het jammer dat de zinnen zo ongelijk zijn, geeft een beetje slordige opmaak. Verder kan ik er niet zo heel veel over zeggen, want engels is niet mijn beste taal Knipoog dus weet niet of je dingen beter, mooier had kunnen maken of dat er grammatica fout in zou staan Lachen daar ben ik gewoon niet goed genoeg in.

Dit keer heb ik 2 plaatsen, omdat er twee mensen waren die er voor mij gewoon bovenuit staken en de aansprekelijkste gedichten hadden Ja

2e is geworden:

TabeR Go jij! Go jij!

En als eerste is geeindigt deze ronde:

Go jij! Go jij! Mariss Go jij! Go jij!

Ik wil nog even zeggen, dat ik zwaar heb beoordeeld. Je kreeg niet zomaar je smiley’s. Dus denkt niet dat je het meteen slecht hebt gemaakt, als er veel commentaar staat, want heb gewoon geprobeerd kritisch te zijn. Ben je het ergens niet mee of snap je het commentaar niet, vertel het me maar Lachen ben altijd bereid om over zulk soort dingen te praten.

Verder iedereen gefeliciteerd en Mariss succes met het zoeken naar een nieuwe foto Haha!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 23:12

Gefeliciteerd iedereeb en Mariss in het bijzonder, hopen dat je een leuke foto kiest haha

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:13

hoop ik ook Tong uitsteken

wel mooi zo bovenaan de pagina *LOL*

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 23:16

Jah idd ik klikte op pagina 8 en ik kreeg echt zo kei groot UITSLAG whahha

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:24

Bedankt voor je commentaar en Taber gefeliciteerd! Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:05

Bloos ooooh dankjewel voor je beoordeling..
ben best wel een beetje trots
@nujaro: een titel miste inderdaad ik weet niet of iemand hier een titel voor me weet maar ik kon geen passende vinden tips zijn iig welkom Lachen

Mariss gefeliciteerd! ook erg mooi gedicht

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:06

Jaduuh schreef:
Bedankt voor je commentaar en Taber gefeliciteerd! Haha!

dankjewel Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:12

TabeR: Je mag ook wel trots zijn Ja het was een heel mooi gedicht Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:34

En Mariss natuurlijk ook gefeliciteerd. Bloos Haha!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:58

Gefeliciteerd allebei! Bedankt voor je commentaar verder nujaro. Lachen

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:02

Dankjewel voor je commentaar ! En gefeliciteerd Taber en Mariss ! Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:28

Foto (: ?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:25

foto Haha!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:38

Yeaaaaaah Haha!

Dankje voor de beoordeling nujaro, TabeR gefeliciteerd! Lachen

Sorry, ik was even internetloos. Clown

Ga gelijk opzoek! Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:00

De nieuwe foto! Haha!
Afbeelding
Met dank aan Cocolover

Veel plezier!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:41

oeh, mooie foto, wel een beteje hart Ja
maar kunnen leuke gedichten utikomen Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:15

Ik snap de foto nog niet.. *LOL*

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:40

hmm... ik sla over Tong uitsteken
xxiezz

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:59

Misschien vat ik de foto anders op dan hij bedoeld is, sorry dan. Lachen

Ik zou alle vlammen doorstaan
Strijden, alleen voor jou
Om bij je te zijn, zolang het nog kan

Ik zou je willen vastpakken
Willen helpen, willen smeken
Om bij me te blijven, zolang het nog kan

Jij wilt alleen zijn
In je eigen wereld, in je eigen verdriet
Maar wil je beloven dat je aan me denkt

- Zolang het nog kan? -

Blegh ik staar me al een hele tijd blind op die laatste 2 zinnen, ze worden maar niet zoals ik wil. Nouja goed.. misschien later een tweede poging. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:13

Hey, mag ik ook meedoen? Bloos
Ik ben nou niet bepaald ervaren, maar ik hoop zo meer te leren, bovendien geven de foto's me wat inspiratie. Lachen

En is het trouwens de bedoeling dat het echt helemaal op de foto moet aansluiten?

Geef me je hand

Geef me je hand
En ik beloof je dat alles anders wordt
Dat we samen verder kunnen

Geef me je hand
Dan draai ik hem om
En geef je mijn woord

Pak mijn hand
En lach naar me
Als teken van vertrouwen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:45

Tuurlijk Evelijn! Lachen

Iedereen mag meedoen, en iedereen vat een foto anders op en daarom is het juist zo leuk! Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:03

2gedichten? Kom op mensen!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:19

ga er ook ff over nadenken Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:23

vind het zelf helemala niets maar goed Tong uitsteken