[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

KellYY1992

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:49

Wauw!!
Echt gewoon super! Haha!
Heeft het stukje nou iets van 3 keer gelezen! Haha! Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:54

Whaha ja nou sorry, maar als ik iedereen op the Pearl doe wordt het zo nep! Clown

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:58

Maar ik ga ook slapen.. ik kijk wel of ik morgen ochtend nog wat in elkaar kan frutselen! Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:41

meid je bent geweldig, wat een verhaal. btw alle mensen van PotC reageren hier Nagelbijten / Gniffelen

maar het is super leuk om te lezen. soms wat onduidelijke uitleg met bv dat laatste stukje. ik heb het ong 3 x overgelezen om te snappen hoe ze met die meisjes praten. maar veder erg goed.

ik ga maar slapen. truste mate Kusje

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 07:35

Ja, ik heb wel vaker dat ik mezelf moet verbeteren, omdat ik het allemaal precies in mijn hoofd heb zitten, maar een ander dan niet weet wat ik bedoel! Knipoog
Ja lief he, bijna iedereen van PotC reageert! Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:13

wanneer komt het volgende stukje?? Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 08:21

Ik ben ermee bezig! Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:22

top!! Haha!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:24

FreiaLover schreef:
Whaha alles kan in de wereld van Fantasie! Haha!
De naam van Marieke staat er nu, maar het is maar een naam! Clown

Maar aan naam? Verdrietig Nou zeg...

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:24

Ik ben gister avond ook zomaar weggegaan! Bloos

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 08:26

Neee... dat zei ik alleen maar om haar op te vrolijken Marieke! Knipoog

Jij bent degene die Orlando krijgt! Haha! Als je het overleeft natuurlijk, want die Davey Jones is niet voor de poes! Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:28

hahahha.. nou waar blijft het volgende stukje?? ik wil weten of ik dood ben! Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:28

Hahahah Oeh! Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:30

FreiaLover schreef:
Neee... dat zei ik alleen maar om haar op te vrolijken Marieke! Knipoog

Jij bent degene die Orlando krijgt! Haha! Als je het overleeft natuurlijk, want die Davey Jones is niet voor de poes! Clown

ik was al vrolijk hoor Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 08:31

Whaha ik kan ook niets meer zeggen! Clown

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:36

HAAHAHAHAH!! Snapt hem! *LOL* Schijnheilig
Ga je vandaag nog stukje schrijven? Lachen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 08:43

Ja, ik ben bezig! Knipoog

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:58

YEAH!! Go jij! Go jij!
Val je niet meer lastig! Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:16

NIEUW DEEL! Haha!

`Maar, wie zijn jullie, en hoe zijn julliee hier terechtgekomen?` vroeg Marieke. `We zijn vriendinnen van elkaar, waren op vakantie op Isla de Margharita, tot we met een duiktrip meegingen. We waren met ons vijfen en èèn instructeur. Toen we onder water waren, ging alles goed, en we vonden het hartstikke leuk. Tot de instructeur opeens rare seintjes begon te maken, waar wij niets van snapten. Hoe dan ook, hij zat in de problemen! Hij probeerde snel naar boven te zwemmen, maar onderweg raakte hij bewusteloos. Toen wij hem eindelijk in de boot hadden getrokken, was hij gestopt met ademen, en we probeerden hem nog te reanimeren. Dat hebben we wel een kwartier geprobeerd, tot het tot ons doordrong dat het zinloos was na een kwartier. We waren helemaal overstuur, en hadden er geen idee van hoe de boot werkte. We waren in paniek toen we opeens een schip aan zagen komen. We probeerden ze duidelijk te maken dat we hulp nodig hadden, en we gingen ervan uit dat ze hulp kwamen verlenen, toen ze naar ons toekwamen.` We hoorden zachtjes gekreun in een andere hoek van het kamertje. `Merel?` vroeg Astrid `Merel, ben jij dat?` `Ja` klonk het. `Ik heb zo`n dorst, en het doet zo`n pijn!` `Ik weet het, maar hou vol!` zei Astrid dapper. Toen begon ze weer verder te vertellen.`We werden aan boord gehaald door Davey Jones en zijn bemanning. We dachten eerst dat het een grap was, maar hij zag er zo echt uit, dat de lol er na een tijdje af was! We werden in dit donkere hok gegooid, en krijgen af en toe een beetje restjes en water. We hebben èèn ontsnappingspoging gedaan, maar toen hebben we allemaal 10 zweepslagen gekregen` Ze barstte in huilen uit, en ik zocht haar op de tast op en sloeg mijn arm om haar heen. `Ik wil gewoon naar huis…` snikte ze. Ikzelf kreeg hierdoor ook de tranen in mijn ogen, en wist niet wat ik moest zeggen. `Ik zal je eens wat zeggen!` zei Marieke bemoedigend `Jack Sparrow en Will Turner, en de bemanning van the Black Pearl komen ons bevrijden!` `Wat?` snikte Astrid `Bestaan die ook?` en in een adem erachter aan:`Ja, natuurlijk bestaan die ook..Davey Jones en zijn bemanning bestaan ook.`
`Misschien moest je maar even wat gaan slapen..` zei ik `dan kom je misschien weer wat op krachten.`
Ondertussen op the Black Pearl, vroeg Will aan Jack:`Well, what are you waiting for? We must go after Davey Jones!` Jack keek bedenkelijk en zei:`I don`t think we can beat them, our ship has worse damage than theirs. Besides, we can use 20 more men.` Will zuchtte en zei:`Your right! Then we must go to Tortuga as fast as we can!` Jack liep de hut uit en schreeuwde:`Turn this ship around!` De bemanning keek hem verbaast aan. `We are going to Tortuga!` riep hij erachter aan. Meteen begon de bemanning met het keren van het schip, en deed zo veel mogelijk om zo snel mogelijk in Tortuga te zijn. Ondertussen op Davey Jones` schip, werden Marieke en ik bij de kapitein geroepen. We werden uit het donkere hok gesleurd, en in de hut van Davey Jones gegooid. Hij zag er tot onze afschuw nog gruwelijker uit in het echt als in de film. `Sit down` zei hij streng, en we gingen rustig zitten. We probeerden allebei zo trots mogelijk te lijken, niets van onze angst te laten merken. `So, what did you do on the Black Pearl?` vraagt hij. Na een ogenblik stilte, antwoordde ik:`We were lost on sea with our boat, and they picked us up, and would drop us on dry land. You are the Flying Dutchman, right?` vroeg ik er brutal achteraan. Hij lachte, en toen Marieke en ik de lucht roken die uit zijn mond kwam, hielden we onze adem in. `Yes, they call me the Flying Dutchman sometimes…` zei hij. `But our little party is over, I just wanted to know what you did on the Black Pearl.` Hij gaf een sein aan 1 van zijn bemanningsleden, en we warden weer meegesleurd. `Kunt u dan ook Nederlands praten?` riep Marieke. `Ik hoorde dat u een grote liefde had!` riep ik. Hij gaf een seintje, dat de man met de haaienkop ons los moest laten. `Op beide vragen is het antwoord ja` zei hij nors. Ik wist dat ik hem aan de praat moest houden, praten over die geliefde zou wel eens een gevoelig punt kunnen zijn, en als deze `man` nog een greintje gevoel zou hebben, zouden we misschien zijn sympathie nog kunnen winnen! `Wanneer was dat?` vroeg ik haastig `Was u vroeger een gewone man?` Opeens werd hij gigantisch kwaad, en schreeuwde:`Haal ze uit mijn zicht!` We werden ruw meegesleurd, en weer in het donkere hok gegooid. In het hok stortten we in, en ik had nog weinig hoop. Huilend tegen elkaar aanzittend vielen we in slaap.
Het duurde ongeveer anderhalve week om meer bemanning van Tortuga te halen, alles te repareren, nieuwe kogels en wapens in te slaan en weer achter Davey Jones aan te gaan. Jack en Will probeerden sterk te blijven, niet te laten merken hoe ongerust ze zich maakten, maar Jack ging steeds meer rum drinken, en Will ging steeds harder werken. Op een dag wou Jack net een fles rum pakken, toen de man in de mast riep:`Ik zie ze! Ik zie het schip van Davey Jones!` Jack gooide de fles rum neer, en pakte zijn verrekijker. `Maak alles klaar voor het gevecht!` riep hij toen hij het schip in het vizier kreeg.
We werden wakker van al dat geschreeuw en gestommel boven ons. `Waar zijn ze mee bezig?` vroeg Marieke. Amanda, Jeltien, Merel en Marloes leefden gelukkig nog, we hadden hun ons brood en water gegeven, omdat wij in de beste conditie waren. `Zo klonk het ook voordat ze dat gevecht hadden, en jullie gevangen namen.` hoorden we Amanda zeggen. Ik schrok. `Zou het the Black Pearl zijn?` vroeg ik `Zouden Jack en Will ons komen redden?` `Waar hebben ze dan zo lang over gedaan?` vroeg Marieke. `Als ze ons maar niet raken met hun kanonnen, wij zitten helemaal aan de rand van het schip!` schrok Jeltien. Toen was het stil. Erg stil. We zaten allemaal zenuwachtig te wachten op wat nu zou komen.
Op the Black Pearl was iedereen druk bezig. Kelly liep nerveus heen en weer. Toen ze Will voorbij zag lopen, zei ze:`They are on that ship too! You can`t just shoot canons and wonder where they would land! Maybe on the heads of the ones we are trying to rescue!` Will zuchtte. `We know. The canons are just for when they start to shoot. We will try to make an arrangement first.` Toen liep hij verder. `Love, stay close to me aye?` zei John `I don`t want you to be kidnapped.` `They are slowing down!` riep een van de bemanningsleden opeens. `Of course they are, this is exacly what Davey Jones wants!` zegt Jack. Snell open ze op het schip in, en iedereen staat gereed om de lonten van de kanonnen aan te steken, als the Pearl naast het schip van de Vliegende Hollander komt. Toch wordt er nog niets afgestoken. `So, Jack Sparrow, decided to come after you love, isn`t it?` vroeg Davey Jones grimmig. `Decided to kill you first!` riep Jack met een glimlach terug. Davey Jones probeerde zijn pokerface in de plooi te houden, maar was toch bang, dat Jack het enige had waar hij mee verslagen kon worden: Zijn hart! `And how are you planning on doing that?` vroeg hij. Jack antwoordde lachend en zong:`I`ve got a jar of diiihiiirt and guess what`s inside it! Davey Jones lachte. `You`ve sang that song before, remember? And look where you are now!` Jack lachte, en zei:`I am talking to a captain who`s life is about to end, and looking at a ship who is about to sink.` Het was even stil, toen Jack vroeg:`But what do you want from me?` `My heart.` was het antwoord. `Oh, so now you do believe I have your heart!` glimlachte Jack. `First send the two girls…` vervolgde hij. Davey gaf een seintje aan de man met de haaienkop, die ons kwam halen. Will en Jack schrokken van hoe we eruit zagen, helemaal vies, en een paar kilo lichter. De tranen liepen over mijn wangen toen ik Jack zag. Davey pakte mij ruw bij mijn arm, trok me tegen zich aan, en hield een pistool tegen mijn hoofd. Ik probeerde geen kik te geven, maar het voelde alsof mijn benen mij niet meer konden houden. Er werd een loopplank gelegd tussen de 2 schepen. Ze lieten Marieke toe om naar the Pearl te lopen, waar ze opgevangen werd door Will. `Now, bring my heart!` zei Davey, `or else the girl will die!` Jack pakte zijn pot met aarde en liep over de loopplank. Toen Jack de pot met aarde aanreikte, liet Davey mij los, waardoor ik viel, pakte de pot aarde, en richtte toen zijn pistool op Jack. Opeens hoorde ik een luid geschreeuw uit de mond van Davey Jones komen, ik keek angstig naar de overkant, toen ik Will triomfantelijk zag staan met het hart van Davey Jones, en zijn mes erdoorheen. Davey Jones viel op de grond…dood. Jack wilde mij bij de hand pakken en meenemen over de loopplank terug naar de Pearl, want de bemanning werdt woest en stormde op ons af, maar ik rende terug naar binnen.`[***]` hoorde ik Jack roepen, maar ik wilde de meisjes bevrijden. Jack vocht zoveel mogelijk van zich af, maar kon niet voorkomen dat er minstens 3 man achter mij aankwam. Will rende ook over de loopplank, om Jack te hulp te schieten. Toen ik eindelijk bij het kamertje was, haalde ik de balk voor de deur weg, zei zei gehaast:`Vlug, vlug!` Ik hielp Amanda en Marloes overeind, maar toen kwamen de mannen er al aan. Ze staken er met hun zwaarden op los, tot Jack hun van achter aanviel. Ik zag dat er een aantal meisjes geraakt waren, en probeerde hun te helpen. Ik kreunde van de pijn toen ik zelf in mijn arm gestoken werd. Toen pakte Jack me op, en droeg me weg. Will en nog wat mannen van the Black Pearl hielden de mannen van de dode Davey Jones bezig. Hij droeg me over de loopplank, en legde me in zijn hut op bed. Ik zei huilend:`What about the other girls, we can`t just leave them!` Jack deed snel een drukverband om mijn arm, en zei:`We will check if we can do something for them, you rest a little!` Daarna riep hij Marieke, die bij me kwam zitten. Huilend gingen we tegen elkaar aanzitten. `I love you` fluisterde hij, voordat hij de deur weer uitliep, om een einde te maken aan de geschiedenis van Davey Jones, zijn schip en zijn bemanning.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:17

WAUW!! Gaat lezen!! Haha!
Lekker lang stuk! Clown

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:24

WAUWW!! Super mooi stuk!!

Kwijl Ben echt helemaal gek op jou verhaal! Jack die zoo ontzettend romatische is! Lovers

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:25

Hijs dood Haha! Haha! Haha! Yes Haha!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:26

zo lekker lang stuk Haha!

yeahhhh, ik kom er in voor, cool Go jij! Go jij!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:34

Hahahah!! Haha! Haha!
De romatische jack is gewoon Geweldig! Haha! Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:38

super!!!
I am a life!! Haha!