[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 08:18

hier istie dan!!

Rick hoort stemmen uit de kamer komen. Het lijkt een gesprek, maar het klinkt niet als een leuk gesprek. Rick loopt naar de kamer. Hij wil de deur open doen maar merkt dat hij de klink niet vast kan pakken en dat de klink gewoon door zijn hand heen gaat. Rick krijgt een raar gevoel in zijn maag. Dit soort dingen zie je in films. Denkt Rick, dat overkomt je toch niet? Ben ik nu zelf een geest? Ben ik dood? Een koude rilling gaat door hem heen. Nee dat kan niet denkt hij dan. Het zal er wel bij horen.
Rick steekt zijn hand uit naar de deur en deze gaat er dwars doorheen. Voorzichtig probeert Rick of hij door de deur heen kan lopen. Als hij ziet dat hij in de kamer staat beseft hij dat hij toch niet helemaal echt is in deze wereld.

Hij ziet de mensen staan. Er staat een meisje, Rick schat haar rond of twintig, en een soort gedaante met een grote zwarte cape, waardoor het onmogelijk is om te zien wie het is. “Anna” hoort hij zeggen met een hele lieve stem. Zou dat de gedaante zijn? “Hoe durf je mij te storen op mijn eeuwige rustplaats” zegt de gedaante. Er klinkt een verontwaardiging in de stem van de gedaante. Het klinkt als een vrouw. “Je zult je uit de voeten moeten maken voor je meer van ons wakker maakt.” Anna kijkt verschrikt op en wil naar de deur lopen. Rick ziet haar echt op hem af komen. Hij verstijft van angst, Als ze recht door hem heen loopt beseft hij dat ze hem niet kunnen zien en hij alleen maar mee kan kijken. Anna doet de deur open en gaat de gang in. Rick draait zijn hoofd terug naar de gedaante, maar deze is verdwenen. Voor Rick weer terug naar de hal kan gaan hoort hij een meisje roepen: “ Nee, alsjeblieft, de spijt me laat me gaan!” Rick loopt snel door de deur en ziet dat Anna aan haar haren de kelder in gesleept wordt. Dat is raar, denkt Rick. We hebben niet eens een kelder. Hier in dit huis zit onder de trap een klein deurtje waar een trap naar beneden loopt.

Voorzichtig loopt Rick de trap af. Hij zal toch moeten gaan kijken wat er verder met Anna gebeurt. Wat hij beneden ziet is niet te geloven. Het lijkt wel een operatiekamer. Rick staat vol verbazing te kijken, maar hij ziet Anna nergens. Hoe kan dat nu. In tegenstelling tot boven is hier alles licht en netjes. De muren zijn betegeld met witte tegels. De vloer is ook wit, het doet hem denken aan het ziekenhuis.
Dan ziet hij weer Anna staan met de gedaante. “Je had voorzichtiger moeten zijn, je hebt de familie ten schande gemaakt.” Zegt de gedaante. Anna heeft tranen in haar ogen en het lijkt dat ze niks durft te zeggen. “Hoe kon je met die jongen meegaan en ongehoorde dingen doen? Je zult hiervoor moeten boeten. Er zit niks anders op.” “Ik hou van hem” zegt Anna dan. “je weet niet eens wat houden van is.” Zegt de gedaante kort. De gedaante gebaart Anna op een soort operatietafel te komen liggen. “Laat me mijn kindje houden” snikt Anna. De gedaante maakt hetzelfde gebaar als een paar seconden geleden, maar nu doet Anna braaf wat haar gevraagd wordt. Anna ligt op de operatietafel en het gedaante, die nog steeds gehuld is in een grote zwarte cape, haalt een aantal messen tevoorschijn, welke je niet bepaald klein kunt noemen.

Op dat moment hoort Rick zijn naam roepen. “Rick, wordt wakker! Rick?” Rick kijkt om zich heen maar ziet niemand. “Rick! Wakker worden!” Dan voelt Rick een koude plons water in zijn gezicht en ziet zijn moeder boven hem staan. “Waar ben ik?” vraagt Rick. “Thuis op je kamer” antwoord zijn moeder “Is alles goed met je?” Rick gaat een beetje rechtop zitten: “Euhm, ja dat denk ik wel. Het zal de warmte wel zijn ofzo.” “Doe je even rustig aan dan, jongen.” Zegt zijn moeder. Rick knikt en gaat op zijn bed liggen. Hij denkt terug aan wat hij zojuist heeft meegemaakt. Ik moet zijn flauwgevallen. Denk hij. In dat moment hebben ze een deel van het verhaal van Anna laten zien. Hoe zou het verder gaan.
Anna is dus zwanger en haar familie vind dat Anna de familie ten schande maakt door zwanger te zijn.
Zou de gedaante iemand uit haar familie zijn? Denkt Rick.

Wat een bizarre situatie. Waarschijnlijk verklaart dat wel waarom ze nog als geest op deze wereld ronddwaalt, als haar dood een eerlijke of natuurlijke was zou niemand hier natuurlijk last van hebben.
Als ze op die operatietafel door dat gedaante om het leven is gekomen is haar wantrouwen in mensen natuurlijk ook wel te verklaren. Zo laat Rick even allerlei gedachtes door zijn hoofd gaan, dan denkt hij aan het deurtje onder de trap. Als hij opstaat om te gaan kijken of het daar echt zit ziet hij de muis wederom bewegen. En er wordt weer een stuk tekst op getypt. Rick gaat voor zijn computer staan om te lezen wat er staat.

“Je bent goed bezig. Het zal vermoedelijk niet makkelijk te begrijpen zijn, dus denk goed na en houd je ogen open. Waar mogelijk zal ik je helpen, maar ik denk dat je er voor nu even alleen voor staat”

Rick voelt een schok door zijn lichaam en valt op de grond. Hij staat ineens weer in de kelder. Ook in dit verhaal is hij even weg geweest. Hij ziet de gedaante snijden in de buik van Anna terwijl Anna het uitschreeuwt van de pijn. Haar armen en benen zijn vastgebonden aan de tafel. Ze kan helemaal niks. Rick rent ernaartoe en begint te roepen. “Hou op!! Dit kan niet, hou op!! Ze gaat dood als je zo doorgaat!” Dan bedankt hij dat het geen zin heeft, het is al gebeurt en alles wat hij kan doen is toekijken hoe het gedaante Anna zo verschrikkelijk toetakelt. Dan wordt het stil. Anna beweegt niet meer. Is dit het? Is dit de reden waarom Anna moest sterven. Een soort mislukte abortus? Het gedaante staat nu stil naast het levenloze lichaam van Anna. Dan gaat de muts van de cape af en ziet hij een jonge vrouw. Rick schat haar van dezelfde leeftijd Anna. Waarom, wat heeft zij ermee te maken. Ze loopt de kamer uit en Rick volgt haar. De jonge vrouw loopt de trap op. Terug naar de woonkamer. Hier zit een jonge man, van ongeveer dezelfde leeftijd. Hij schrikt als hij ziet dat de dame helemaal onder het bloed zit. “Is het opgelost?” vraagt de jongen. “Ja lieverd, je zult geen vader worden. Wij kunnen nu voor altijd samen zijn. De dame en de jongen lopen de deur uit alsof er niks gebeurt is. De cape van de dame is ineens spoorloos verdwenen.

Rick wordt weer wakker middenin zijn kamer. Hij voelt zich niet helemaal lekker dus gaat even op zijn bed liggen. Hoe kan dit denkt hij? Dit is toch allemaal veel te duidelijk. Dit moet de politie wel ontdekt kunnen hebben. Aanwijzingen genoeg. En de vermissing? Dit is puur de manier van om het leven komen.

Rick besluit het krantenartikel dat hij had gevonden op Internet nog eens goed te bekijken.

“Het lichaam van Anna Versluis, het meisje dat sinds 23 maart 1980 vermist is, is vandaag gevonden in een huis aan de Bosboomlaan. Ze is recent op gruwelijke wijze om het leven gebracht. Van de dader ontbreekt elk spoor en van een motief is ook geen sprake.”

“Doordat de vorige eigenaar is overleden en de kinderen het huis niet wilden bewonen staat het huis al geruime tijd leeg. Het is onbekend wat Anna Versluis in dit huis ging doen en of ze hier vrijwillig naartoe is gegaan. Het is echter wel duidelijk dat er sprake is van moord

Anton van der Kerk”

Anton van der Kerk? Dat zal de journalist zijn natuurlijk. Rick besluit een mailtje te sturen naar de krant waar het artikel in heeft gestaan. Hij is benieuwd hoe ze aan de informatie over deze moord zijn gekomen. Rick begint te typen.

Geachte heer, mevrouw,

In de krant van 23 augustus 1980 is een artikel gepubliceerd over de vondst van het lichaam van Anna Versluis. De informatie in dit artikel is echter zeer beperkt. Graag zou ik meer weten over de bron van informatie.

Met vriendelijke groet,

Rick Manders

Brieven schrijven is nooit zijn sterkste punt geweest dus hij besluit het gewoon lekker kort en recht voor zijn raap neer te zetten. Het lijkt erop dat Rick nu moet wachten op reactie. Verbazingwekkend genoeg duurt dit niet lang. Het mag dan wel zondag zijn, blijkbaar is er iemand aanwezig op de redactie. Rick opent het mailtje en leest.

Geachte heer Manders,

Het artikel dat u bedoelt is inderdaad vrij vaag qua informatie. Ik heb het zojuist even opgezocht en ook ik vind het een opmerkelijk artikel. Ik heb gelijk contact opgenomen met Anton van der Kerk en het artikel lag bij hem nog vers in zijn geheugen. Hij vertelde me dat dit de enige informatie is dat hij van de journalist heeft gehad. De journalist ter plaatste was Simon Vermeer welke een goede vriend van de familie was. Anton begreep dat het een gevoelige kwestie was en heeft het om die reden hierbij gelaten.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Amanda laagwater

Dan is het Rick duidelijk. Die Simon Vermeer moet er meer van weten!
Laatst bijgewerkt door MirZam op 26-06-06 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:25

En het blijft spannend!
Ik ben echt benieuwd of Rick die twee geesten kan bevrijden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:31

oeeeh, spannende zeg!!!
wanneer komt er meer? Clown

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 08:34

Geen ideee... ales ik weer tijd heb Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:00

spannend!

we want more!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:31

Wauw weer heel spannend Haha!
hoop dat er gauw weer een stukje verschijnt Haha!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:36

Echt gaaf verhaal.. Super spannend.

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:43

Nóg steeds super spannend Pling

Knuchie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:57

heeyy.. leuke verhaal he..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:54

Het wordt steeds spannender ... Nagelbijten / Gniffelen

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:02

_Michelle__ schreef:
Het wordt steeds spannender ... Nagelbijten / Gniffelen

Já he.. Vind ik dus ook al Cool

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:46

spannend, goed stuk:)

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:54

het is spannent,,wacht met spanning op meer spanning Tong uitsteken Lachen

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:03

Spannend!!
Maar de ene keer is het Simon vermeer en daarna Simon versluis,, Knipoog

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:05

DePeperd schreef:
Spannend!!
Maar de ene keer is het Simon vermeer en daarna Simon versluis,, Knipoog

Opes!!! foutje!! *je bent de eerste die het ovalt Knipoog *

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:05

Zo... veranderd Haha!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:20

Sow mir!! Verborgen talent??

Je weet percies op het goede mooment te stoppen,
Ik wacht op een nieuw stukje Ja

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:27

Spannend!! Lekker eind, ben benieuwd.

jollyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:46

leuk stuk weer Sigaar hoop gauw op een nieuw stuk Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:55

ja ik ook Lachen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:33

jeetje ben net begonnen en heb alles in een ruk gelezen! mooi verhaal joh!
Ik vind het erg spannend en steeds goie cliffhangers Knipoog

Het enige wat mij opvalt is dat rick ineens niet meer naar school hoeft?
(niet dat dat heel boeiend is maar tog)

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:57

blz 4 Tong uitsteken *weet ik opwelke blz ik ghebleven ben (A)*
okeej leuk evrhaal ga zo door Haha! t is echt spannend Lachen

-xXx- Denise

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 06:28

BuBBLeGuM schreef:
jeetje ben net begonnen en heb alles in een ruk gelezen! mooi verhaal joh!
Ik vind het erg spannend en steeds goie cliffhangers Knipoog

Het enige wat mij opvalt is dat rick ineens niet meer naar school hoeft?
(niet dat dat heel boeiend is maar tog)

Het is nog steeds zondag Knipoog

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:13

Oehw! Ik zou misschien nog wel wat met Crissie doen ofzo Tong uitsteken

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:29

Tutti_Frutti schreef:
Oehw! Ik zou misschien nog wel wat met Crissie doen ofzo Tong uitsteken

Alles op zijn tijd!!! Knipoog