Citaat:Samen met mijn vader zoek ik verder. ‘Princess!’ Hoor ik mijn vader roepen terwijl ik in elk hoekje van het huis kijk. ‘Princess!’ Gil ik nu ook. Maar Princess is nergens te vinden. Even later komt mijn moeder de trap af lopen, ‘Waarom schreeuwen jullie zo?’ Vraagt ze. ‘Princess is kwijt’ zeg ik en begin alweer te huilen. ‘O stil maar lieverd, we zullen haar heus wel vinden’ zegt mijn moeder. Nu zijn we met zijn drieën aan het zoeken, ‘Princess!’ wordt er door het hele huis geroepen. ‘Sascha maak jij Mitchel maar wakker dat hij ook mee moet zoeken’ zegt mijn vader, ik knik en ren naar mijn broertjes kamer. Zachtjes klop ik op de deur en doe hem open. Mijn ogen moeten nog wennen aan de donkere kamer. ‘Mitchel?’ fluister ik zachtjes. Het licht wordt aangedaan. ‘Wasser?’ Vraagt Mitchel slaperig. Net als ik antwoord wil geven kan ik mijn ogen niet geloven, daar op mijn broertjes bed ligt Princess. ‘Princess!’ Gil ik en ren naar mijn broertjes bed toe. Snel til ik het hondje op en druk het tegen me aan. Princess kwispelt wild en likt me over mijn gezicht. Terwijl ik Princess nog tegen me aan druk kijk ik mijn broertje boos aan. ‘Mitchel! Wat deed Princess in jou kamer?’ Vraag ik boos. ‘Ik wou haar mijn playstation laten zien maar ik viel in slaap en zij ook’ zegt mijn broertje. Ik zucht diep, ‘Vraag het de volgende keer’ zeg ik en loop samen met Princess naar beneden. ‘O gelukkig je hebt haar weer gevonden’ zegt mijn moeder terwijl ze Princess over haar hoofdje aait. ‘Waar was ze nou?’ Vraagt mijn vader. ‘Op Mitchel zijn kamer’ antwoord ik. ‘Wat deed ze daar nou weer?’ Vraagt mijn vader. ‘Mitchel wou haar zijn playstation laten zien mar viel in slaap’ antwoord ik en knuffel mijn kleine Princess. Ik loop naar de keuken en pak wat voer en doe dat in haar bakje. ‘Ga maar lekker eten Princess’ zeg ik en zet het pupje neer. Princess loopt meteen op het eten af en begint het op te eten. Ik vul haar water bakje ook en ga er naast zitten kijken naar Princess die haar eten nog naar binnen werkt. Dan bedenk ik me dat ik zelf ook nog moet eten. Ik sta op en maak een ontbijtje voor me klaar. Rustig werk ik het eten naar binnen en ga dan weer naar Princess kijken die op de bank in slaap gevallen is. ‘Slaap lekker Princess’ zeg ik en geef haar een kusje op haar zachte hoofdje. Mijn broertje komt nu eindelijk ook naar beneden gelopen. ‘Sascha je moet vandaag toch naar school?’ Vraagt hij. ‘Ho oliebol!’ Roep ik en ren naar boven. Snel poets ik mijn tanden en kleed me aan. Snel hol ik de trap weer af. ‘Sascha waarom heb je je gewone kleren aan je moet je school uniform toch aan naar school?’ Vraagt mijn vader. Ooo ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Zo snel als ik kan ren ik weer naar boven en trek mijn stomme kostuum aan. Ik gooi mijn tas op me rug en ren weer naar beneden. ‘Hoe laat is het?’ Vraag ik hijgend aan mijn vader. ‘Half 10, hoe laat begint je eerste uur misschien haal je het nog.’ Zegt mijn vader. ‘Mijn eerste uur begon om half 9!’ Zeg ik en wil naar buiten rennen. ‘Sascha…?’ Vraagt mijn vader. ‘Ja?’ Vraag ik ongeduldig. ‘Weet je waar je school is?’ Vraagt mijn vader. ‘Ja, natuurlijk weet ik…’ begin ik, hij heeft gelijk ik weet niet eens waar mijn school is. ‘Pap ik weet niet waar mijn school is!’ Roep ik. ‘Snel we gaan met de fiets!’ Roept mijn vader en rent naar het schuurtje.
Even later zijn we eindelijk bij school het is al 10 uur dus mijn klas zit al halverwege hun tweede lesuur. Samen met mijn vader loop ik de school binnen. Mijn vader loopt meteen door naar een soort informatie balie. Ik hoor hem praatten met de vrouw die erachter zit. Even later komt mijn vader weer op mij af lopen. ‘Je hebt het eerste lesuur in dat lokaal’ zegt mijn vader en wijst naar een lokaal een stuk verderop. ‘Moet ik met je meelopen?’ Vraagt hij. ‘Nee, alsjeblieft dan sta ik nog meer voor gek, doei pap’ zeg ik en druk hem snel een kus op zijn wang. ‘Dag Sascha succes op school’ zegt mijn vader en loopt de school uit. Ik zucht diep dit is het moment. Ik klop op de deur en zwaai hem open. Allemaal gezichten staren me aan. ‘Ha…hallo ik ben de nieuwe eh… nieuwe leerling’ stotter ik. ‘We hadden je al anderhalf uur geleden verwacht’ zegt de vrouw die achter het bureau zit, de hele klas begint te lachen. ‘Nou het zit eh…’ begin ik, ik wou eigenlijk zeggen ik was mijn hondje kwijt maar dan sta ik nog meer voor gek, dan maar de eeuwenoude smoes die mijn vader volgens mij nog gebruikt heeft; ‘ik had me verslapen.’ ‘Handig op je allereerste schooldag in Australie je verslapen’ zegt de vrouw chagrijnig. Ik knik, oliebol ik moet natuurlijk nee schudden. ‘Nee’ zeg ik snel. ‘Je schud ja met je hoofd maar zegt nee last van de hitte?’ Vraagt de vrouw, de hele klas ligt alweer dubbel en ik krijg nu al een hekel aan deze vrouw. ‘Ik bedoelde eigen…’ begin ik maar de vrouw laat me niet aanvallen. ‘Klas dit is Sascha van Waarssjaald’ zegt de vrouw. Ik grinnik ik wist dat buitenlanders de g niet goed uit kunnen spreken maar het klinkt alleen zo debiel. ‘Wat valt er te lachen?’ Vraagt de vrouw chagrijnig. ‘Het is van Waarschaald’ antwoord ik. De vrouw zet haar armen in haar zei en staat boos op. ‘Probeer je me nu al de les te lezen? Dan kun je maar beter meteen naar de meldkamer!’ Zegt ze kwaad. ‘Sorry’ antwoord ik. ‘Als ik voor elke Sorry 10 cent kreeg was ik nu rijk, maar ben ik rijk? Nee!’ Gaat de vrouw boos verder. ‘Het spijt me’ zeg ik. ‘Proberen we weer grappig te doen?’ Vraagt de vrouw. Ik wil nee antwoorden maar ze schreeuwt alweer verder; ‘Ga achterin zitten en gedraag je!’ Ik knik en loop naar achteren. Ik hoor de klas fluisteren en grinniken. ‘Sascha lees jij bladzijde 45 eens voor’ zegt de vrouw. Snel pak ik een boek uit me tas en blader naar bladzijde 45 ; Het lichaam van een insect. Het lichaam van een insect bestaat uit…’ lees ik voor. ‘Ik heb geen tijd voor flauwe geintjes! We zitten hier niet bij biologie maar bij geschiedenis’ roept de vrouw. De hele klas ligt weer in een deuk en ik voel me helemaal rood worden.
De hele dag verloopt zo’n beetje hetzelfde. De meeste docenten zijn wel aardiger dan de vrouw die we het eerste uur hadden. Nou ja eerste uur we hoorden haar het tweede uur te hebben maar het was mijn eerste uur. Het is nu pauze. Mijn hele klas zit aan tafel en omdat er nergens anders meer plek is loop ik er ook maar naar toe. Als ik wil gaan zitten wordt er snel een tas onder mij geschoven zodat ik niet meer zitten kan. Verbaasd kijk ik het meisje aan die haar tas daar schoof. ‘Mag ik erbij komen zitten?’ Vraag ik. Her meisje kijkt me aan alsof ik stront ben; ‘Alleen Australiërs’ antwoord ze. Ik kijk haar verbaasd aan. Wat was dat nou weer voor opmerking? Het meisje kletst al weer verder met mijn andere klasgenootjes. Ik ga maar tegen een muur aan staan en eet snel mijn broodje op. In Nederland vond ik de pauzes altijd veel te kort maar nu tel ik de minuten af waneer hij is afgelopen, wat alleen een beetje moeilijk gaat want ik weet niet hoelang de pauze duurt. Ik heb maar een halfuur in mijn hoofd genomen en dat bleek goed te zijn want net als ik 0 in mijn hoofd zeg gaat de zoemer. Ik zucht diep nog 2 lesuren te gaan en dan mag ik gelukkig weer naar huis.
De lessen daarna gaan wel oké. Bij wiskunde komt er zelfs een meisje naast me zitten, als de docent even het lokaal uit is begint ze tegen me te praten; ‘Jij bent toch Sascha?’ Vraagt ze, ik knik. ‘Je komt toch uit Nederland?’ Vraagt ze verder. ‘Ja’ antwoord ik. ‘Leuk’ zegt ze. Ik kijk haar verbaasd aan. Ik dacht dat de hele klas een hekel had een Nederland maar dit meisje blijkbaar niet. ‘Ik ben er een keer op vakantie geweest en heb daar mijn eerste vriendje ontmoet daarom vind ik het zo’n leuk land’ gaat het meisje verder. Ik glimlach misschien is deze klas wel stom maar dit meisje leek me aardig. De zoemer gaat, nog een lesuur. Als we naar het lokaal lopen wordt het meisje bij me weggetrokken door het meisje dat de tas onder me legde. Ze fluisteren wat en het tassen-meisje loopt weer weg. ‘Wat was er?’ Vraag ik. ‘Niks’ antwoord het meisje en loopt door. Wat heeft ze? Snel ga ik weer naast haar lopen. ‘Waarom ontwijk je me plotseling?’ Vraag ik. ‘Dat ik Nederland nou leuk vind betekend niet dat ik jou leuk vind je doet alsof ik je beste vriendin ben, ga toch weg’ Zegt het meisje. Ik zie nog net het tassen-meisje haar duim op steken als tranen mijn ogen vullen.
verder?

gauw verder schrijven!
*da's gruwelijk*