[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:23

Ik heb het idee dat sommige mensen echt TE weinig voor hun werk vragen; ze hebben of zijn hard ontweg een eigen stijl te ontwikkelen en je ZIET gewoon dat er energie in gestoken is. En @Pattypaard: wat vind jij veel en waarom vind je het veel? Omdat je het niet mooi vindt of omdat het technisch onder de maat is?

Verder meer algemeen...
Het is belangrijk dat je een maatstaf hanteert wanneer je werk taxeert.

Ik zie enkele werken, bijvoorbeeld het werk van Fnanne dat mij persoonlijk niet aanspreekt maar technisch wel erg goed is. Taxeer je met je hart of met je hoofd? Ik denk dat wanneer je als maker je eigen werk een prijs geeft je dit met je hoofd moet doen en wanneer iemand een schilder zoekt om een schilderij te maken hij/zij dit met het hart doet: je gaat geen geld uitgeven aan een soort werk dat je niet aanspreekt, maar hoeveel ben je bereid uit te geven aan werk dat je wel aanspreekt?

De vraag is dus: HOE taxeer je?

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:35

Ik kijk vooral naar of het me aanspreekt.. Ook wel naar het technische maar daar weet ik niet veel van. (bijv. of de verhoudingen kloppen, de spieren op de juiste plaats zitten en hoe ze uitkomen op de tekening.) Doordat ik van het technische niet veel weet kijk ik dus meer naar of het me aanspreekt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 22:41

@ Ellende: ..... stilte..... zo veel?!!

@ Smeetjoew: hihi hij is niet te koop, althans nog niet. Ik weet niet wat ik in de toekomst doe maar voorlopig hangt hij lekker in de woonkamer . Het is tenslotte mijn eigen stoere Sammy hi hi (errug inspirerende pony ).

De andere tekeningen/schilderijen... tja ik moet er even over nadenken. Vind ze heel erg mooi maar kan er op dit moment even niks zinnigs over zeggen. Ik kom er nog op terug.

@ mylittlejoy: vraagje die ene is dat een digitale tekening? gemaakt op de computer bedoel je? Geen handwerk..?

@ JoSav: dat van die borg is ook een heel goed idee inderdaad. Vooral als je veel materiaalkosten hebt (verf, krijt e.d.) dan heb je in iedergeval wat van de kosten die je maakt eruit.

Tja taxeren is en blijft moeilijk, ik denk dat het een combi is van hoofd en hart. Ik kijk ook naar of een tekening klopt, de verhoudingen goed zijn, ik vind 'vrij' werk zeg maar ook heel moeilijk te taxeren en daar zal mijn hart meer spreken of ik het wel of niet mooi vind.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:27

Lontje schreef:
@ Ellende: ..... stilte..... zo veel?!!

@ Smeetjoew: hihi hij is niet te koop, althans nog niet. Ik weet niet wat ik in de toekomst doe maar voorlopig hangt hij lekker in de woonkamer . Het is tenslotte mijn eigen stoere Sammy hi hi (errug inspirerende pony ).
De andere tekeningen/schilderijen... tja ik moet er even over nadenken. Vind ze heel erg mooi maar kan er op dit moment even niks zinnigs over zeggen. Ik kom er nog op terug.

@ mylittlejoy: vraagje die ene is dat een digitale tekening? gemaakt op de computer bedoel je? Geen handwerk..?

@ JoSav: dat van die borg is ook een heel goed idee inderdaad. Vooral als je veel materiaalkosten hebt (verf, krijt e.d.) dan heb je in iedergeval wat van de kosten die je maakt eruit.

Tja taxeren is en blijft moeilijk, ik denk dat het een combi is van hoofd en hart. Ik kijk ook naar of een tekening klopt, de verhoudingen goed zijn, ik vind 'vrij' werk zeg maar ook heel moeilijk te taxeren en daar zal mijn hart meer spreken of ik het wel of niet mooi vind.

ik bedoelde het ook meer bij wijze van spreken, dat je er zeg maar zoveel voor kunt vragen.......
*dit is heel lastig om te verwoorden*

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:45

Citaat:
Hafjesbokker: rond de 10 euro _zou_ je kunnen vragen, maar misschien is nog even gratis werken om te zorgen dat je tekeningen wat minder vierkant en wat levendiger overkomen ook een idee.

nou zo veeeeeeeel?? was niet van plan ze te verkopen
want ik weet dat ik nog ENORM gebrekkig ben aan bv Fanne, zijn tekeningen(die trouwens WAUW zijn) en nog veeeeeeel anderen...
m'n pap zegt altijd "ja je kan 25euro vragen, dat doen die portret tekenaars langs de straat ook -> negeren )
maar ik verwacht er toch niet 10euro voor

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:18

Lontje schreef:

Wel handwerk, maar op de PC. Het werkt in principe hetzelfde als gewoon op papier tekenen, alleen teken ik met een digitale pen en komt het op m'n scherm terecht.

Maar het is geen gemanipuleerde foto ofzo, gewoon met een leeg scherm beginnen en tekenen maar.

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:24

Kwam net nog een oude balpentekening tegen, even zien of ik die hier kan plaatsen...

Afbeelding

Gelukt!

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:33

Er zijn mensen die echt te weinig vragen voor hun werk!
Valiente, je hebt al gezegd waarom je niet zo veel vraagt, maar jij mag er echt veel meer voor gaan vragen !

Er zitten trouwensecht hele gave tekeningen etc. tussen!
Bij sommige denk ik echt... Dat wil ik ook !!!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:35

mylittlejoy schreef:
Lontje schreef:

Wel handwerk, maar op de PC. Het werkt in principe hetzelfde als gewoon op papier tekenen, alleen teken ik met een digitale pen en komt het op m'n scherm terecht.

Maar het is geen gemanipuleerde foto ofzo, gewoon met een leeg scherm beginnen en tekenen maar.

Met wat voor een programma doe jij het dan ? Ben wel benieuwd!
Ik vind het iig wel heel erg leuk!

mymymy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:21

Afbeelding

Niet zo heel geweldig maar goed,

Ik ben met een leeuwenjong bezig. Die zal ik binnenkort plaatsen

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:36

Wat een prachtige tekeningen l=allemaal!!
zijn jullie ook begonnen met natekenen uit boeken en toen uit jullie blote hoofd??

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vraag eigenlijk nooit wat voor mn tekeningen .. maar be ntoch wel benieuwd wat jullie vinden

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:31

linzzz, nee ik zou er ook nog niets voor vragen, als je ze opstuurd verzendkosten gewoon ofzo.

Hm ik heb weer een nieuwe tekening bijna af, wat vinden jullie hiervan qua prijs oid.. Hij is op A3.. Met houtskool, op grof papier, en best wat uurtjes werk
Denk alleen dat ik het oog anders moet maken, groter ofzo.
Wie heeft daar wat tips voor?
Hier issie, nog niet ingescant en heb ff me naam met photoshop erdoor heen gezet Scan m binnenkort wel in.
Afbeelding

De originele foto kan ik weinig mee qua oog is namelijk heel donker en klein
zie hier: http://img213.imageshack.us/img213/5333/foto6ex.jpg

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:38

@talisa: hij is wel erg leuk!! de manen mogen nog wat ''echter'' gemaakt worden. verder geeft ie een ietwat stijverige uitdrukking vergeleken de foto..

ik zou als ik jou was ong. 5 tot 10 euro vragen! dat is ie het werl waard
ik weet niet wat je er nu voor vraagt...
@ linzz: ik zou er ong. 4/5 euro voor vragen.. het is nog niet helemaal realistisch hoewel ze behoorlijk op een kat/mens/doodskop lijken..!

@mymymy: ik zou nog gewoon lekker door blijven oefenen
het gaat vanzelf beter

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:48

Ja ik ga het oog nog helemaal veranderen en de manen moeten nog ingekleurd worden een beetje ja

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:01

wat vinden jullie van deze tekening, heb m niet zelf gemaakt, maar ben toch benieuwd.........

Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:05

WAHJOOH, dat hoofdstel echt prachtig in detail, de hele tekening echt werkelijk supermooi!!!!!!!
ik zou er echt ong. 35-45 euro voor vragen!!

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:09

Talisa: ik vind hem niet echt super hoor...hij heeft niet echt de uitstraling van het paard op de foto. Lijkt me overgins wel een moeilijke foto om van na te tekenen

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:17

nog meer reacties???

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:18

maaike93 schreef:
Talisa: ik vind hem niet echt super hoor...hij heeft niet echt de uitstraling van het paard op de foto. Lijkt me overgins wel een moeilijke foto om van na te tekenen

hm dankje

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:41

hallo ,
Ik ben wel benieuwd hoeveel deze tekening waard zou kunnen zijn. Ik heb hem zelf getekend. Met hb potlood op A3 formaat.
Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:46

@babe: je hebt de lijnen goed onder ''controle'' allen nog wat meer vachtstructuur erin brengen..!
verder ziet ie er niet hélemaal echt uit, maar het gaat zeker de goeie kant op nu ong. 4 euro...
bij deze tekening vind ik het moeilijk in te schatten..

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:20

pkee laat ik eht ook eens proberen
hoeveel zijn mijn tekeningen waard ??

1.Afbeelding

2.Afbeelding

commentaar is ook altijd welkom natuurlijk

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:24

@ alena

Ik denk dat je er nu iets van 5 euro voor kan vragen en ik weet niet wat voor formaat het is.

Je bent zeker al heel goed op weg, maar probeer wat minder te omlijnen en de schaduw overgangen iets minder hard.

De verhoudingen kloppen goed!

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:29

@babe: Overgekalkeerd? Het paard dat onder je tekening ligt begint met dezelfde lijnen Ik kan fout zijn hoor
Maar in dat geval is hij wel veel minder waard.. vind ik dan.

Mylittlejoy: Erg mooi! Maar om opdrachten te doen in blauwe balpen lijkt me niet echt alles. Ik kan het mis hebben hoor. Maar probeer is in potlood, volgens mij ben jij goed..

Mymymy: Gewoon nog lekker blijven door oefenen hoor .

Linzz: Erg mooi, maar ik denk dat de afwerking nauwkeuriger en 'afgewerkter' kan. 5€ ?

Talisa: Manen kunnen beter, verhoudingen kloppen niet helemaal en het oog is verkeerd gedraait. Het geheel komt ook een beetje vegerig over? Naja, ook 5€ lijkt me.

Mariekje22: 40€ A4. Erg mooi!

alena: niet krassen en niet omlijnen. 10€ ?
Laatst bijgewerkt door marjoke op 15-12-05 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt