[verhaal] Nieuw Verhaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiefsteIwan

Re: [verhaal] Nieuw Verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:18

Ik ging aan de eetkamertafel zitten, pakte mijn friet uit en begon heerlijk te eten.
"Mmmm," zei ik met mijn mond vol. "Daar was ik aan toe"
Toen ik het op had keek ik op de klok, 7 uur, tijd voor de televisie.
Maar toen ik net de T.v. aan wou drukken ging de bel, ik reed naar de deur en deed de deur op een kier open, met het haakje eraan.
Ik keek door het spleetje wie het was, maar al voordat ik dat kon doen bonkte er iemand tegen de deur aan, zo hard dat ik dacht dat 'ie waarschijnlijk wel er dóórheen zou kunnen vliegen.
"Stomme trut!!! Het is allemaal jou schuld" hoorde ik achter de deur, het was de stem van Hannah.
"DOE OPEN!!"
Ik hoorde dat ze half huilde maar ik had dit keer geen medelijden meer.
Ik zag door het kiertje hoe Hannah tevergeefs de deur probeerde open te krijgen, en kreeg toch een beetje medelijden.
"Rustig maar meis, vertel eens wat er aan de hand is?" zei ik op een rustige toon.
Hannah stopte en keek me verbaasd aan, alsof ze niet verwacht had dat ik zo vriendelijk zou doen.
"Uhh, uhhh, ruzie met Marloes" zei ze met een rode kop.
"En wat heb ik daarmee te maken?" zei ik terwijl ik een beetje boos werd, ik keek haar strak aan en zag Hannah nadenken over haar antwoord.
"Ja weet ik veel, het is jouw schuld." zei Hannah een beetje gespannen.
"Oja? Leg uit?" vroeg ik aan haar, maar ik kreeg geen antwoord. "Dus ik heb jou in elkaar geslagen? gepest? en ik heb zelfs gezegd dat ik je vriendje af zou pakken?"
"Uh nee" was haar enige antwoord.
"Kan ik dan nou de deur weer dichtdoen zonder dat jij me lastigvalt?" vroeg ik weer op die eerste rustige toon, terwijl ik zag dat Hannah me vernietigend aankeek.
"Ja, denk het. Maar waar moet ik heen?" vroeg Hannah mij, terwijl ze tranen in haar ogen kreeg.
Ondertussen zag ik mijn vader de oprit oprijden, ojeej, hij wist nog niet dat ze ruzie hadden en hij had het raampje van zijn auto openstaan.
"Heee Anna, waarom laat je Hannah niet binnen?" schreeuwde mijn vader vanuit de auto.
"Nee, ze ging net weg" zei ik.
"Ja, dat klopt," zei Hannah. "Doei An! Tot morgen!"
"Doei!" zei ik zo vrolijk mogelijk, mijn vader mocht níks merken..
Ik reed weer terug naar binnen en groette mijn vader die ondertussen zijn auto uit was gekomen.
"Hoe was je dag?" vroeg ik hem geinteresseerd.
"Ja goed" was zijn korte antwoord waarna ik naar de computer op mijn kamer reed.
"Hmm, geen mail. Jammer"
Ik besloot Iris maar een smsje te sturen, die had ik ook al heel erg lang niet meer gesproken.
Ik pakte mijn telefoon en typte;

Hee Ier, jou heb ik ook al lang niet meer gesproken. Zullen we morgen samen naar de bios ofzo?

Zo, verzonden.
Ik zuchtte eens diep en dacht weer aan mijn zusje, ik zag haar gezicht voor me.
Ze was aan het schommelen in de speeltuin, ik zat op de schommel naast haar en we keken elkaar aan, op dat moment rolde er een traan over mijn wang.
We schommelden door, hoog, heel hoog zelfs. Ik raakte met mijn voeten de wolken aan, toen ik weer opzij keek was mijn zusje weg, ik schommelde door, ik zat vast aan de schommel.
En als ik probeerde los te komen, zag ik mijn zusje glimlachen en zeggen "Nee, jij moet door. Ik niet"
"Piep-piep" hoorde ik ineens, en ik zag hoe ik ineens weer in mijn kamer zat, met tranen op mijn wangen.
Mijn telefoon werd door mijn hand uit mijn broekzak gehaald en ik las het smsje van Iris;

Hee schat, is goed hoor! Ik kom je om 8 uur ophalen voor Madagaskar, ok?

Ik smste terug dat het goed was en ging naar de woonkamer om te kijken of m'n moeder al terug was.
"Ha mama" begroette ik haar.
"Heej, nog sorry voor dat briefje. Ik was een beetje chagarijnig."
"Is al goed mam, ik ga morgen met Iris naar de film" vertelde ik met een big-smile op mijn gezicht.
"Leuk joh, wil je morgen ook alweer naar school of niet?"
"Oja, school," dacht ik, daar had ik niet meer aan gedacht.
"Ja is goed hoor, ik ga het wel weer proberen"
Of was dat niet zo'n goed idee?

Zo, binnenkort meer!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:50

jeeeeeeeeeeeeeeeeej, en waneer is binne kort?

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 22:19

Zometeen
Heb wel zin om weer te schrijven

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 22:52

Nouja, ik zie het wel, dacht ik bij mezelf en reed naar mijn kamer.
Ik kleedde mezelf langzaam uit en dacht aan de schommel in de speeltuin, aan mijn zusje en ik, eigenlijk voelde ze helemaal niet als zusje maar als vriendin.
Ik hees mezelf mijn bed op en kroop onder de koude dekens, die langzaam warm werden, mijn wangen werden weer bedolven door tranen en langzaam viel ik in slaap.

"Nee, jij moet door. Ik niet" hoorde ik mijn zusje zeggen vanuit die wolken, ik probeerde d'r aan te raken toen ik naar voren ging, maar dat lukt niet.
Nog harder schommelde ik, maar toen ik eenmaal bij d'r kon, was ze verdwenen, net als ze dat in het echte leven had gedaan.
"Ik wil bij jou blijven!" schreeuwde ik naar de wolken waar Karlijn haar gezicht zojuist nog was, en zag d'r nog voor een laatste keer.
"Jij bent ook een topper Anna! Ik hou van je!"
Ze had dus gehoord wat ik gezegd had, vanaf dat wolkje.
"Ik ook van jou" zei ik tegen de wolken, dit keer was ze echt verdwenen, maar ik wist dat ik d'r ooit nog eens terug zou zien, ik moest het nu zien te redden hier op aarde, de schommel.

Ik schrok wakker, keek op de wekker en voelde de opgedroogde tranen op mijn wangen. 1 uur 'snachts..ik moest maar weer gaan slapen..

Dit keer droomde ik over Hannah, de Hannah die mijn leven had verpest.
Ik beleefde de vechtpartij helemaal overnieuw en voelde mijn hele lichaam pijn doen, tranen in mijn ogen waar Hannah niks om gaf.
De stomp in mijn maag, die mijn en Hannah haar leven veranderde, ze zal nooit meer mijn vriendin worden, nooit!

Ik schrok opnieuw wakker en zag dat het 7 uur was, tijd om uit bed te komen, vandaag weer school.
Zuchtend hees ik mezelf mijn bed uit en kleedde me aan in mijn mooiste kleding, beetje make-up op, haren borstelen en klaar voor het ontbijt.
Ik reed naar de keuken en zag dat het inmiddels half 8 was, ik maakte snel een boterham en vroeg aan mijn moeder of ze me zo naar school wou brengen.
O, wat had ik een honger, ik propte mijn broodje letterlijk naar binnen en haalde een nieuwe.
Ik ging nog even naar mijn kamer om een luchtje op te spuiten, toen ik terugkwam stond mijn moeder al klaar om te gaan.
Toch wel een beetje zenuwachtig reed ik naar de garage en stapte in de auto terwijl mijn moeder mijn rolstoel inklapte en 'm achterin de kofferbak deed.
Mijn moeder reed eigenlijk veel te hard, maar zij moest ook op tijd op haar werk zijn.
Toen we na 5 minuten al op school aan waren gekomen stapte ik uit nadat mijn moeder mijn rolstoel weer gereed had gemaakt, een beetje onzeker en zenuwachtig reed ik het schoolplein op.
Meteen stonden er allemaal meiden uit mijn klas om me heen....

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:02

weer een leuk en goed leesbaar stuk.
weinig spel fouten.. en dat einde...

kan je wel wurgen want ik ben zo nieuwsgierig naar t volgende stukkie

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 12:40

Tsja...
Ik moest jullie even plagen
Ehmm, ik ga zo eerst eens naar m'n knol toe

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:07

wow je mocht nog niet stoppen, k wil eerst weten of het de tomme meiden of de aardige meiden zijn!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:34

Gaaf ik lees je verhaal al een tijdje maar kon maar geen lid worden

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:06

Ga door Ga door:)

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:19

Rustig, en Otje_Merlot, oneliners zijn niet toegestaan
Dus je moet meer woorden typen en met inhoud, dus net meer meer ga door enz.
Verder leuk dat je mijn verhaal leest!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:05

Ik lees het net pas, maar ik vind het geweldig!
Ben benieuwd naar de rest

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:13

OK ik zal het probereb:P maar echt je verhaal is super!!!En ben erg beniewd naar het volgende stukje je mag ons niet laten wachten hoor!!!:) Meer Meer Meer Meer!!!:D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:16

zo goed?
Khoop uht!
ik ben namelijk nog niet zo lang lid weet je maar je verhaal is super echt waar(srry van zoveel berichtjes ik zal het volgende keer in 1 bericht proberen te proppen oke???

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:25

Ja, zo is het goed (die laatste )
Enneh, geen MSN-taal he

Ehmm, of vanavond of morgen een stukkie!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:45

Ik vind dit echt nog steeds een mooi verhaal!
Leuk geschreven en makkelijk te lezen..

Ik hees mezelf mijn bed op en kroop onder de koude dekens, die langzaam warm werden..
Dit vind ik een zeer mooie zin! Het is mooi beschreven, want zo gaat het in het echt ook.. Weet niet hoe je dat moet uitleggen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:47

Dankjee, hier word ik blij van

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:02

Zoo weer een fan erbij, ik hoop op snel een nieuw stukje
Maargoed...
Dat stukje van die wolkn klinkt echt mooi

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:38

aaaaaaaaaaah ??? pleassssssssseee?????? vandaag nog 1 (of meerdere) stukje(s)??? verder heel goed
maar nou weet ik nog steeds niet wat voor een soort meiden het nou zijn

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:12

Je kan goed schrijven, ga zo door
Ik meld me aan als trouwe fan

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 23:05

Jaaaaa, ik heb een trouwe fan
Ik denk dat er morgen pas weer een stukje komt, sorry

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:31

zijn weer goeie stukken:),en ik ben benieuwd naar het volgende stuk,wil weten het op school gaat;)

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:34

Ik ben een beetje ziekjes fannies, ga zo douchen en daarna hopelijk weer een stukje schrijven!
Oja en zaterdag ben ik een weekje weg, maar voor die tijd krijgen jullie nog een extra lang stuk

love_urkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:37

OOw niet stoppen het is zo spannend ga nou door. Hihi het is echt een super verhaal

Urkie fan

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:59

Ik ben fan nummer ..? Verzin jij maar wat!!

Verder vind ik je verhaal echt super !! JE moet er echt een boek van maken ofzo !! Snel verder schrijven !!

Xx

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 21:26

Ik kroop ineen, maar hoorde toen dat ze vroegen wat er aan de hand was, waarom ik al zo lang niet op school was geweest, enzo.
"Ow uhh, ongeluk gehad.." zei ik verlegen.
"Oooo, wat erg!" zeiden ze allemaal tegelijk, eigenlijk een beetje vreemd, dat ineens alles weer goed is.
Toen ik zag dat meneer Goedhard weer naar binnen liep begon het weer.
"Zo, die is ook weer weg. Eens zien wat we met jou gaan doen." zei Gerda, een klasgenootje van me.
Marloes pakte mijn rolstoel vast en wou me van het schoolplein afrijden, maar ik voelde dat ze los liet.
Ik keek verbaasd achterom en zag Hugo Marloes bij mij weg houden.
"Dankje SCHAT" zei ik tegen Hugo, en keek Marloes vernietigend aan, ik wist dat Marloes al een tijdje verliefd was op Hugo.
Hugo reed mij naar binnen en leidde me naar het lokaal waar ik les had, ik bedanktte 'm en gaf hem nog een kus voordat hij naar zijn lokaal ging.
"Waarom ben je al zo vroeg binnen Anna? Moet je niet bij je vriendinnen zijn?" vroeg meneer Goedhard, die ik zojuist buiten ook al had zien staan.
"Ow uhh, nee hoor. Ik ben graag op tijd" zei ik, en ging vast naar mijn tafel.
"Maar de les begint pas over tien minuten, je mag eigenlijk nog niet binnen zijn." zei meneer Goedhard, en zag dat ik schrok.
"Maar je mag voor deze keer wel hier blijven hoor" zei hij tegen mij.
Ik zuchtte van opluchting en pakte mijn boeken vast en begon erin te lezen, na ongeveer 5 minuten stroomde de klas langzaam vol, Egbert ging naast mij zitten, omdat er geen enkele plaats meer over was.
Hij keek me raar aan, alsof ik besmettelijk was ofzo. Wat had Hannah gedaan? Of was het niet Hannah die dit had gedaan?
"Hoi Egbert" zei ik vriendelijk.
"Oh hoi" zei hij vlug maar keek me niet aan.
"Wat is hier aan de hand Egbert?" zei ik tegen de jongen met een brilletje en puisten, een soort nerd, zoals ze dat tegenwoordig noemen.
"Hannah vertelde me," begon hij. "Ohjeej, dat mag ik helemaal niet vertellen, sorry."
"Wat mag je niet vertellen? Waarom niet? Van wie niet?" vroeg ik zo snel dat het bijna onverstaanbaar was, maar geen reactie.
Ik besloot maar op de leraar te letten, en voordat ik het wist was de les Nederlands al weer afgelopen.
Aan het eind van de les keek ik op mijn rooster, Economie.
"Hé bah!" dacht ik.
Ik reed in mijn eentje door de lange donkere gangen en besloot nog even snel naar de wc te gaan, Marloes was er ook, maar gelukkig in haar eentje.
Ik reed de wc binnen en groette Marloes op mijn allervriendelijkst, maar dit keer, zonder haar vriendinnen, durfde ze niets meer te zeggen dan "Hoi"
Toen ik het hokje weer uit kwam stond Marloes er nog steeds.
"Moet jij niet naar je les?" vroeg ik aan haar.
"Ehh nee" zei Marloes twijfelend, en keek om zich heen terwijl ze haar handen waste.
"Zo, durf je niet meer dan dat te zeggen zonder die andere meiden?" vroeg ik haar. "Ik zal ze maar geen vriendinnen van je noemen hé!?"
Marloes keek me kwaad aan, maar zei nog altijd niets, ik voelde me machtig maar ik moest helaas naar Economie.
"Nou, ik ga weer hoor! Doei!" zei ik lachend en reed de wc uit, om Marloes verbaasd achter te laten.
Meneer Steenbergen wachtte al op me, omdat de andere kinderen er al zaten en ik reed de deur met het raam door.
"Weet jij waar Marloes is?" vroeg meneer Steenbergen aan mij.
"Op het toilet" zei ik terwijl ik naar mijn plaats reed, en meneer Steenbergen hoorde vragen of Hannah Marloes even wou halen.
Uiteindelijk kwamen Marloes en Hannah weer binnen en liepen chagarijnig naar hun plek, de les kon beginnen.
Ik voelde me goed vandaag, ik lette voor de eerste keer écht goed op, ik was vrolijk.
Aan het eind van een toch wel leuke dag reed ik het schoolplein op, naar Hugo toe.
"Heej lieverd" zei ik en gaf 'm een lange zoen terwijl Marloes toekeek.
"Zo, jij bent vrolijk! Hoi meisje" zei hij.
"Ga je mee naar mijn huis?" vroeg ik Hugo.
"Sorry, heb afgesproken met een vriendin!" zei Hugo en trok een verdrietig gezicht.
Ik schrok en vroeg "Welke vriendin dan?"
"Hannah, ze wou het goedmaken ofzo. Zie ik je morgen weer?" vroeg hij, en gaf me een zoen.
Voordat ik iets terug kon zeggen zag ik dat Hugo naar Hannah liep.
Ik voelde me ineens niet zo vrolijk meer, eerder verdrietig, zou het Hannah dan toch lukken? de school was al gelukt...
"Kl ote" dacht ik hardop en verborg mijn hoofd in mijn handen, terwijl ik nog meer scheldwoorden opnoemde, alsof ik 'het lijstje' af ging.

Zo, klaar weer
Spannend of spannend