Citaat:
Ik keek hem verniettigent aan. "Sofie? Haar armen en benen lagen in de kast van haar. Lijkt me duidelijk toch? Of dacht je dat ze haar armen en benen heeft afgezaagt en daarna weg gestrompelt ofzo"? Ik keek hem boos aan terwijl ik dat zei. Ik was doodsbenauwt, zou hij mij wat aandoen. Toch kreeg ik een raar gevoel, wat diep binnen in mij zat, ik moest hem vertrouwen zei het gevoel. "Nee, ik denk dat niet. Ik denk dat het niet haar armen en benen zijn eigenlijk. Er is die dag nog iemand vermoord, jij dacht dat je die moord had gepleegt, maar dat is niet zo".
"Jij weet waar ik het over heb". Hij keek doordringend in mijn ogen alsof hij het kon lezen in mijn ogen. "Jij vond een mes in je jaszak, iemand moet het in je jaszak hebben gedaan". Hij keek me aan alsof het zo klaar als een klontje zou zijn. Maar ik begreep het niet. Of eigenlijk durfde ik het niet toe te geven dat het zou kunnen kloppen. Ik was bang, veel te bang. Ik voelde er veel voor om huilend naar het huis van mijn ouders te rennen. Maar iets in mij zei dat ik moest wachten. "Je moet op zulke momenten op je keuze's aan letten. Was het een goede beslissing om naar je ouders te vluchten? Denk je dat Jennifer en Ashley het alleen aan kunnen"? ik zag opeens verschrikkelijke beelden in mijn hoofd, Jennifer en Ashley, opelkaar gestapeld, mishandelt bebloed. dood.. Tim voegde er nog 1 ding aan toe. "Iedereen in jullie heeft een sleutel van jullie huis". Ik keek hem met verschrikte ogen aan. "Jennifer, Ashley" fluisterde ik. Ik moest naar ze toe, maar ik was bang om ze aan te treffen. Straks waren ze dood?
"Tim help asjeblieft! Help me, Jennifer en Ashley zijn in problemen"! Tim keek me lief aan, "Sorry meisje, de politie is naar mij op zoek. Ik moet nu echt niet in de buurt komen in jullie huis. dan word ik gesnapt. Weet je wat, bel me maar als ze er is". Het gevoel in mij wat net nog inelkaar gedoken in een hoekje zat zei nu duidelijk tegen mij dat ik hem moest vertrouwen. En dat deed ik. "Ik bel je wel dan". Ik zuchte diep, en stapte voor de tweede keer voor vandaag in de bus. Tim keek me bezorgt achterna. Ik moest dit doen, Voor Jen en Ashley, ik mocht ze niet in de steek laten. Ik moest dapper zijn. Voelde me beangstigent voor wat me te wachten stond. Draaide me nog 1 keer om en keek Tim recht in zijn ogen. Ik ging recht op mijn stoel zitten en zuchte. Ik reed de dood recht tegenmoet
Toen ik bij de halte was waar ik moest uitstappen, wou ik eigenlijk blijven zitten. Maar ik moest naar mijn huis. Stapte de bus uit en liep richting mijn huis. TRING TRING zei mijn telefoon. Ik nam op. ik hoorde een meisjes stem door de telefoon: don't worrie you're next babe. Klik, op gehangen. Ik bleef even verbaast staan. Sofie? dacht ik hardop.
Volgens mij mis je dat nog??