[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:11

Week 3.

Eentje uit de oude doos. Maandag één van mijn honden in moeten laten slapen en daardoor niet echt aan fotograferen toegekomen.

Ik zal a.s. week ook even tijd maken voor feedback.

Op de foto, één van mijn honden, zodra ik haar voor de camera zet veranderd ze in een soort clowntje.

Afbeelding

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:47

Nog een wat oudere foto, van mijn lieve meisje die er helaas niet meer is..
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:14

@Nickje87, dank je voor je feedback.

Ik blijf even aan de donkere kant met mijn week 3:

AfbeeldingProject 52 Week 3 by Ique Mon, on Flickr

Muronia

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:28

Ik ga dit jaar toch overslaan, sorry. Volgend jaar beter!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:48

Even snel via mijn telefoon
Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:15

Mijn foto voor week 3:

Afbeelding00007892 by Anne Schrieken, on Flickr

Mijn laatste foto van mijn Thailand avontuur. Inmiddels ben ik weer terug, dus vanaf volgende week komen er weer gewoon foto's welke ik in Nederland heb gemaakt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:44

Week 3

Nee niet heel origineel, dit kennen jullie denk ik al, maar wilde het toch eens proberen. En om nu weer kattenfoto's te maken, vond ik niet erg uitdagend. :o En lekker awkward zelfportret.

AfbeeldingZelfportret by Nayomie, on Flickr

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:48

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:05

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:00

Week 3:

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:04

Beter laat dan nooit toch :D

Feedback Picture of the Week #2

magda_90 – Leuk gedaan, ik vind hem zeer geslaagd!

NESCAFE – Ik vind dat je een mooie sfeer hebt gecreëerd in je foto. Meestal vind ik dit soort foto’s een beetje saai, maar ik vind deze wel leuk om naar te kijken :j

Gerdjee – Mooi zo in zwart-wit! Met welke lens heb je dit gefotografeerd?

Lifaya – Hele mooie foto, niets op aan te merken!

LoveUggs – Mooie foto, vind de uitsnede heel leuk zo! :)

Caitlin_K – Bloemetjes?! Dat is inderdaad wel bijzonder. Ik vind hem in zwart-wit heel mooi, geeft inderdaad een andere lading zo.

Quatta – Welkom, meteen een mooie foto!

Thats_Me – Grappig hoe de lucht eruit ziet met fish eye. Leuk!

Isa – Eerste keer binnenbak? Knap gedaan! Ziet er heel goed uit!

Nicje87 – Heel mooi, hier hou ik wel van :D

PureSG – Mooi met de mist op de achtergrond. Aan de onderkant misschien iets krap gekaderd, maar
ik vind het niet heel storend!

JewEmm – Die is goed gelukt! Prachtig! Puur uit nieuwsgierigheid, hoelaat heb je die ongeveer
gemaakt?

Germie - Mooi! Misschien kun je de volgende keer nog wat spelen met de compositie, zodat het
onderwerp niet precies in het midden staat :D

maj0 – Mooie foto met fijne kleuren om naar te kijken. Krijg er een lente gevoel van haha!

Isabel – Jaa leuk! Fijne compositie heb je gebruikt!

MarijeR – Weer zo’n prachtige plaat!

rosslover – Mooie foto! :)

Nayomie – Lief, ik vind je nabewerking ook erg mooi!

DrawnHorse – Mooi scherp! Vind ook deze goed gelukt!

Niobe – Ik vind de foto een beetje ongemakkelijk ogen, maar ik weet niet zo goed waardoor. Misschien dat de foto vanuit een nog lager standpunt (wanneer mogelijk) mooier was geweest. Of het is een beetje de blik van de kat haha :)

Dandy200 – Mooie foto! Ik denk dat je er nog meer uit had kunnen halen in de nabewerking. Nu oogt de foto wat plat met weinig contrast.

Bellatrix – Leuk moment heb je vastgelegd, niets op aan te merken.

xMayo – Valt toch niet tegen voor een telefoon foto :D Vind hem goed gelukt!

Fem – Vind dit soort foto’s moeilijk te beoordelen, maar denk dat je je opdracht prima hebt uitgevoerd :)

Sharani – Mooi zo in zwart-wit! Vind hem interessant om naar te kijken :j

Calice – Lief!

Loiz – Ik vond denk ik de houding en blik van de hond minder prettig om naar te kijken vorige week, maar deze vind ik super!

Suuszels – Ik vind persoonlijk het zand en haar gezicht een tikkeltje te licht, maar verder heel mooi!

Fris – Dit vind ik een betere foto uit deze serie dan die van vorige week. Mooie kleuren ook!

quintenvo – Te leuk! Echt prachtig weer.

hamsterfan – Mooi gedaan! Tegelijk gefotografeerd of van twee foto’s één gemaakt?

Gianti – Weer zo mooi! Nu al fan van jouw foto’s. Ben benieuwd naar de rest van dit jaar :D

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:31

Mijn week 3

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:07

Wat lief al jullie feedback!
@joeluna; Ik heb ze tegelijk op de foto gezet! Dus niet van 2 fotos 1 gemaakt :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:26

Dankjewel, lief <3
Ja het verhaal erachter doet het hem ook. En ja, echt bloemetjes <3

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:49

Bedankt voorde feedback. Ja, de fisheye is een leuk funlesje met toch wel verfrissend resultaat af en toe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:41

Zoals ik al zei, mijn week 2 is even een snelle foto. Ik heb nog een betere van de maan. Heb bij de geposte geen rekening gehouden met croppen en compositie, was alleen echt snel even plaatsen.
Week 3 is een serieuzere.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:45

@Bellatrix: dank je! Hij is om 20:19 geschoten, dus 8 minuten na het hoogtepunt van de gedeeltelijke verduistering

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:51

Dit zijn mijn 2 overgebleven uiteindelijke foto's.
Nee, die doen niet mee, maar ik wil ze toch even laten zien omdat nog steeds mensen denken dat mijn reactie op een deelname was.
Ik heb voor week 3 een duik in een mijn ingezonden, dat was dus wel een serieuze. Deze foto's zijn gemaakt zo rond 20.11 uur. Niet later dan 20.16 uur, want ik was er best snel zat van. Het was namelijk een eerste experiment met een hele oude teleconverter. Kennelijk kan mijn camera er wel wat mee. Het geheel wordt alleen erg zwaar.
Afbeelding

Afbeelding

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:53

Bedankt voor de feedback! :D
Dat er aan de onderkant meer ruimte had mogen zitten ben ik volledig met je eens, had ik zelf ook liever gezien. Nu alleen ook nog doen :')

Germie, ik heb feedback gegeven op die foto, omdat dat de enige foto was die je had ingezonden, dus ik ben er van uit gegaan dat dat je inzending was.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:59

Week 3

In 2015 ben ik begonnen met Picture of the week. Mijn passie voor fotografie groeide en ik vond het ontzettend fijn om feedback te geven en te krijgen. De beelden van het jaar 2015 kun je in dit album zien. https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 2558248863

In 2016 schreef ik mij in voor de opleiding fotografie op het koning willem 1 college in Den Bosch en op het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Toen heb ik ervoor gekozen om naar Den Bosch te gaan.
https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 0901974524

Ondertussen is het dus 2020 en ga ik nu mijn eindexamen foto hier inleveren! Toch een momentje om bij stil te staan. Dit topic heeft mij veel gebracht. Ik heb veel mensen leren kennen en ik ben dingen uit gaan proberen. Ook heb ik gemerkt dat ik het fijn vind om feedback te geven en mensen iets te leren over fotografie. Ik vind het interessant om iets langer naar een beeld te kijken om de keuze die desbetreffende fotograaf heeft gemaakt te begrijpen.

Voor dit examen was de locatie de zusterflat in Den Bosch. Hier mocht ik 2 kamertjes uitzoeken om te fotograferen. Toen ik in 1 van de kamertjes binnenliep wist ik gelijk wat ik hier wilde fotograferen en dat is ook gelukt! Het onderwerp was wonen en werken in Den Bosch. Ik kreeg de creatieve sector en koos voor het beroep mode ontwerper. Dit beeld is gemaakt samen met de hulp van 3 andere mensen. Een stylist, model en een assistent. Het model en de stylist zijn zelfs bokkers!

Ik wil iedereen die aan dit topic heeft bij gedragen heel erg bedanken!

Bij deze dan mijn week 3
AfbeeldingEindexamen fotografie by winniefotografie, on Flickr

Dit is de uiting waar het in moest passen. De tekst was al gegeven en had ook een vaste plek.

https://www.flickr.com/photos/133453798 ... en-public/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:38

PureSG schreef:
Dat er aan de onderkant meer ruimte had mogen zitten ben ik volledig met je eens, had ik zelf ook liever gezien. Nu alleen ook nog doen :')

Germie, ik heb feedback gegeven op die foto, omdat dat de enige foto was die je had ingezonden, dus ik ben er van uit gegaan dat dat je inzending was.

Nee, was het niet. Heb ik al meerdere keren geschreven, maar maakt niet uit. Was een reactie op.
Maar die mijnfoto van mij van week 3 is dus wel een inzending. Ik ben volgens mij de enige bokker die onder de grond onder water fotografeert. :o

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:04

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:12

germie schreef:
PureSG schreef:

Nee, was het niet. Heb ik al meerdere keren geschreven, maar maakt niet uit. Was een reactie op.
Maar die mijnfoto van mij van week 3 is dus wel een inzending. Ik ben volgens mij de enige bokker die onder de grond onder water fotografeert. :o

Maar zoals PureSG het zegt, zo werkt het wel. Als je een foto plaatst, komt ie in de lijst en dan wordt het gezien als een serieuze inzending.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:13

germie schreef:
PureSG schreef:

Maar Germie, zo werkt het hier niet helemaal.
Als jij een inzending doet voor die week, dan kan het zijn dat je daar ook feedback op ontvangt, ook als je zelf al hebt aangegeven dat dit niet de beste kwaliteit is.
Zo leverde ik vorige week een telefoonfoto in omdat de andere nog niet klaar en bewerkt waren. Aangezien dat dan mijn inzending is, krijg ik daar ook feedback op als er feedback gegeven wordt.

Er zijn genoeg andere fotografie/fotografen topics waar je bijvoorbeeld meerdere foto's van een shoot kan delen en feedback/reacteies kan krijgen.
In dit topic is het nou eenmaal de bedoeling dat je per week 1 foto inzendt, daarom heet het ook Picture of the week.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:08

Wat een super leuke feedback weer! Bedankt iedereen :)

Week 3

Een iets oudere foto, wel vandaag bewerkt.

Afbeeldingbewerkt-2804 by Rosa, on Flickr