NathalietjeB schreef:1 de markt is overzadigd met fotografen.
2 ga uitzoeken waar je hart ligt in de fotografie en hoe je er tussen uit springt.
3 ga naar concoursen etc om naams bekendheid op te bouwen
En dat is precies mijn gedachte.
Half bokt stroomt over van 'geprofessionaliseerde hobbyfotografen'. Concurrentie is immens.
Wees meer orgineel. De kiekjes die op de FB staan kan mijn telefoon ook maken. Filtertje er overheen en klaar. Wees origineel, zoek andere hoeken, speel met scherpten en kleuren en wissel af. Zoek je stempel - waar worden jullie foto's aan herkend - en draag deze naar buiten toe. Een logo zorgt ook deels voor herkenbaarheid maar zorg wel voor symmetrie in het logo als je deze gebruikt. Het ene moment is die duidelijk zichtbaar, vervolgens verlicht. Het ene moment zie je het been wel in de hoek en op de andere foto is het been er af...
En wat betreft naamsbekendheid: Ga idd naar concoursen, keuringen, e.d. Je hoeft niet perse een paard op stand te fotograferen maar een halslijn van een paard op stand tijdens de keuring (herkenbaarheid dus. Sommige fotografen zijn goed in details, anderen in de omgeving naar voor brengen, weer anderen spelen met de kleuren)
Zoek je oorsprong. Waar liggen je kwaliteiten. Oefen oefen oefen voordat je überhaupt geld durft te vragen.
Wb je website. Wat doet een pen op die site
?! Dat is totaal irrelevant. Vertel de oorsprong van fotografie. Hoe je hier bij bent gekomen. Wat je doelstelling is, wat je wilt bereiken. Vertel wie je bent, wie je wil zijn en wat je wil laten zien. Maar zorgt wel dat de foto's hierop aansluiten.Edit: Portifolio zie ik ook alleen maar koudbloeden. Paarden die hun passen niet hebben afgemaakt. En bij de Welkom! zie ik verschil in lettertype/letterafmeting.

De foto springt niet.. (Terug naar de termen 'variatie' en vooral 'creativiteit') Je snapt toch wel wat er bedoeld wordt?!
Ik weet niet of je het nu belangrijker vind om je gelijk te halen of om tips te krijgen...
Waarschijnlijk zijn dat de mooiste foto's omdat jullie vooral veel geoefend hebben met je eigen dieren. Dat is logisch!