Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:36

Ik vind handen juist een heel erg persoonlijk iets. Maar ik hou van handen. Je kunt mensen herkennen aan hun handen, imo zeggen ze heel veel over iemand...

xLoki: is goed hoor :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:38

Fijne foto Fiffill, vind het altijd gaaf om te zien hoe 'eigen' jouw stijl is! En heerlijke kleuren altijd, daar zit ik altijd nog een beetje mee te k*tten, om het zo maar te zeggen :))

Ik zie overigens ook niet waarom alleen handen niet eigen genoeg is, alleen maar portretten beperkt wel heel erg in creativiteit imo. Van mij zul je ook zo nu en dan wel eens wat anders zien. Mijn week 2 is ook 'alleen' handen trouwens zie ik nu :+
Laatst bijgewerkt door Colorado op 07-01-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:40

Minjon: ik vind die 3e foto die je plaatste de mooiste. De eerste lijkt ook wat onscherp te zijn, al vind ik het hier nog niet eens zo heel erg storen. Je hebt idd mooie ogen!

xLoki: leuk idee met de kolibries, ik vind de z/w versie mooier dan die paarse die verderop in het topic staat.

Colorado: hele gave foto :D goed gedaan je oog! En ik zou me echt kapot schrikken :=

joey_lover: leuk idee zo, heel apart met die verschillende ogen.

Yvettee: mooie foto, fijne dromerige sfeer :)

Ymor: mooi portret die 1e, je witbalans lijkt alleen niet helemaal te kloppen want hij is erg geel. Wss door het kunstlicht. 2e foto vind ik het idee leuk, maar ik vind de achterkant van de lamp te storend.

Rudina: leuk met die bloemen erbij maar ik had er graag nog net wat meer van willen zien, iets meer ruimte om je gezicht :)

Edit: thanks!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:41

Ik had ook *deze* (even in link ;) ) maar die vond ik zelf een stuk minder interessant.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:16

Fiffill schreef:
Ik had ook *deze* (even in link ;) ) maar die vond ik zelf een stuk minder interessant.

Deze vind ik zelf erg veel mooier eigenlijk :o

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:28

Fiffill ik vind die laatste in link persoonlijk heel sterk en het mooist! :j

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:03

Ik vind die laatste ook mooier! :D alleen gezicht hoeft natuurlijk niet en van verweg kan ook maar misschien een deel van gezicht oid

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:06

Grappig, smaken verschillen :D

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:10

Om vast te beginnen pak ik er een oudere zelfportet bij ! Zo zit ik in in ieder geval al bij :D

Week 1:
Afbeelding

Week 2:
Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:12

Nice. Bij de 2e vind ik het idee leuk maar op de een of andere manier pakt hij me niet genoeg met kleuren / contrast / lichtinval

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:13

lieke123 schreef:
Nice. Bij de 2e vind ik het idee leuk maar op de een of andere manier pakt hij me niet genoeg met kleuren / contrast / lichtinval

had ik zelf ook.. Alleen ik kan het bestand nergens meer terug vinden om hem opnieuw te doen.. :o

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:19

Dan ook hier mijn week 1:

Afbeelding

Op mijn laptop komt 'ie nog steeds flets over en mis ik scherpte op mijn ogen. Ik hoor graag hoe jullie dat zien! Ik heb hier drie beeldschermen staan, die ondanks kalibratie van elkaar afwijken.. Dat ik foto's flets vind lijken, licht wellicht dus gewoon aan mijn beeldscherm!

Oké.. ik ga nu echt op verzenden klikken.. diep adem en.. 'klik'

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:25

Kim: de scherpte in de ogen mis ik helaas ook. Ook vind ik de uitsnede wat krap, maar dat is smaak :) Had graag de gehele mond er op gezien denk ik. En daarmee iets meer van de kraag / sjaal.
Maar ik vind het wel een mooie foto! Je hebt hele mooie ogen! :j

Emmyjoyce:
Foto 1 is erg netjes. :j mooi! Foto 2 stoor ik me een beetje aan de armband en ook het 'bloed' vind ik niet heel overtuigend overkomen. Compositie en idee vind ik erg gaaf! Ik zou benieuwd zijn hoe hij in z/w of met meer contrast is!

Joey_lover: heel gaaf idee en gave compositie! De ruis vind ik wat storend, jammer genoeg. Maar het idee en de uitwerking zijn verder heel erg vet!

Yvette: heel erg gaaf, ontzettend mooie foto!

Ymor: ik vind de foto's wat te geel, maar ik vind je intense blik heel mooi! :j De tweede vind ik wat onduidelijk, het idee ontgaat me een beetje.

Rudina: mooi! Helaas wat fletse kleuren (lijkt het).

Fiffil: mooi! Bijzondere foto. :j De tweede vind ik ook mooi.

Ik baal, nog niet zo lang een nieuwe laptop, wil ik met mijn foto's bezig blijkt de software niet te werken. En de CD-rom zit óf ergens in de stapel nog onuitgepakte verhuisdozen, of ligt nog bij mijn ouders. ^)
Dan morgen na het werk maar even bij mijn ouders kijken voor de foto's van week 1. :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:53

Week 2

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:03

Oh wat leuk! , dus foto's van jezelf het hele jaar? heb dan geen camera en alleen mijn foon , wordt lastigg :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:19

ismy, wat een superleuke foto!

Week 1:
Afbeelding
Kleur

Week 2:
Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:20

Ik heb ook een eerste foto gemaakt en daarmee gelijk week 1, ik ben er best tevreden mee ookal is het geen fotografisch hoogstandje en heeft het uploaden de kwaliteit echt dramatisch omlaag geholpen hier istie dan :)

Afbeelding

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:18

Fiffill: Mag ik vragen waarom je precies voor een dood vogeltje hebt gekozen?:) Ik vind de foto's erg mooi, en het dode vogeltje straalt ook echt wel wat uit, maar ergens vind ik het ook een naar beeld :P Vind de 2e foto idd ook mooier en sterker dan de 1e!

EmmyJoycee: Mooie foto's! Op de eerste foto vind ik de bruine gloed misschien wat te aanwezig. De 2e foto had idd door middel van bewerking nog een heel stuk sterker kunnen worden, zonde dat je het bestand niet meer hebt!

Kim: Sterke gezichtsuitdrukking! Had alleen liever minstens je hele mond op de foto gezien en misschien ook de contouren van de onderkant van je gezicht :)

ismy: super gave foto! lekker creatief :D

Arianne: leuk dat je meedoet! Vind de eerste foto heel erg mooi, die trekt echt mijn aandacht. De 2e vind ik lekker creatief, blijf ik iets minder bij hangen dan bij de 1e maar vooralsnog heel erg mooi :D

XxJustinexX: Gaaf! Ik zou hem alleen wat groter uploaden, dan komt ie denk ik een stuk beter tot zijn recht :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:26

Emmy, de eerste vind ik erg gaaf! De tweede ietsje minder, maar wel sterk.

Kim, gaaf, maar ik mis de scherpte in de ogen..

ismy, wauw héél gaaf. _/-\o_

Detroit, eerste vind ik erg mooi! Mooie bewerking en sterk gezicht! De tweede vind ik ook heel creatief!

Justine, mooi! Kleuren passen er ook goed bij!

En mijn week 2
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:59

Oooh wat gaaf, mag ik hier ook gewoon binnenspringen :) ?
Ik vind het lastig om over iedereens foto wat te zeggen hoor, ze hebben allemaal wel 'wat', maar het hoeft ook geen kritisch topic te zijn toch? Irene op pagina 1 vind ik superstoer, de platen van Fiffil zijn gaaf, Wendy haar vorige 52 project vond ik zo afwisselend en inspireerde me ook eens dit te gaan doen, en jeetje er springt er hier ook afgelopen pagina's weer van alles uit.

Wat gebruiken jullie om te bewerken btw, en doen jullie dat alles handmatig of met plug-ins/actions? Ik vind dat echt iets waarin ik nog veel moet leren en zie hier al zoveel gave stijlen daarin voorbij komen. Dat effect bij week 1 van Emmy vind ik ook zo mooi, dat vintage-achtige, zachte.

Mijn doel met het project is btw ook om daar wat meer in te experimenteren, nabewerken, en iets losser met fotografie'regeltjes' om te gaan. Niet druk maken om scherpte etc, maar kijken naar sfeer. Daarnaast om mezelf iets kwetsbaarder op de foto te zetten, niet zo 'mooi' als ik zelf misschien zou willen, maar gewoon zoals ik ben.

Week 1
Afbeelding

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:13

Gaaf nikki!!

Ik vind juist wel fijn om feedback op mijn foto's te krijgen, dan ziet iemand toch iets waar jezelf dan niet aan gedacht had. :)

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:44

Stephanie, ik zou de foto wat meer oplichten en contrast toevoegen. Wel een hele gave foto, met je haren zo!:D

Leuk nikki dat je ook mee doet!:D Een erg mooie foto, heb er eigenlijk niet echt wat op aan te merken!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:55

Kayleigh, dankjewel!!! Ik heb juist het contrast eruit gehaald, vond ik zelf wel mooi haha. :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:57

Hihi, bedankt voor jullie commentaren!
Steef, leuke foto. Ik mis alleen net als Kayleigh een beetje het contrast. Vind de foto wat vlak.
En hele mooie foto Nikki!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:59

Ik vind het wel leuk om op iedereen te reageren, al heb ik er soms weinig op aan te merken. Maar voel je vooral niet verplicht. Bedankt trouwens!
Wbt je vraag, ik gebruik actions in Photoshop. Maak ze zelf en ik heb een paar favoriete actions die ik vaak gebruik (zo heb ik meestal een vaste voor z/w) maar per foto pas ik ze altijd nog wat aan tot ik tevreden ben met het resultaat.

Voor degene die vroeg waarom ik een dood vogeltje op de foto heb gezet: als je mijn werk bekijkt dan valt het je wss op dat dit niet het eerste dode beestje is :') ik verwerk graag dode dieren in mijn werk en vind het een fascinerend iets. Ook de tegenstrijdigheden erin, aan de ene kant is het triest en aan de andere kant juist heel mooi en interessant. Het kan heel veel rust uitstralen terwijl het ook iets heel gruwelijks kan zijn.

EmmyJoycee: mooi die eerste foto, naar mijn smaak zit er nog net wat teveel 'waas' overheen verder vind ik het een mooi portret. Die 2e vind ik wat minder, wat je zelf ook al zegt - het rode is te licht en te fel en het past niet bij de sfeer van de foto. Ik vind hem ook niet helemaal lekker wegkijken qua compositie, dat armbandje trekt nu wat teveel aandacht.

K_im: mooie ogen heb je! Had liever wat meer ruimte aan de onderkant gezien en wat minder aan de bovenkant, nu is hij wat vreemd afgesneden. Ik vind hem overigens niet flets hier op mijn beeldscherm.

ismy: erg leuk zo met die ballonnen! Mooie heldere foto ook :)

Detroit: 1e foto vind ik een mooi z/w portret, bij de 2e had ik het denk ik mooier gevonden als je nog net wat verder weg zat van de camera (zodat de blaadjes iets kleiner zijn op de foto)

XxJustinexX: jammer dat hij zo klein is, denk dat hij wat beter te zien is op wat groter formaat :D verder een leuke foto!

steefvicky: mooie foto, maar ik vind je z/w omzetting wat tam. Hij mag van mij een stuk lichter en wat meer contrast erin, dan gaat hij denk ik wat meer spreken (heb je er bezwaar tegen als ik even wat probeer? Ik ben ziek en heb weinig te doen :') )

WildWings: mooie foto! Fijn sfeertje, leuk dat je meedoet :)