Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kgambler schreef:Die laatste filmpjes kan ik niet zien op de iPad, zo nog maar eens kijken op de laptop, misschien dat ik het daar wel kan zien.
Maar ik vind het wel grappig (hier val ik niemand mee af) dat iedereen het zo afkeurt maar daarna toch heerlijk aan de knutsel gaat. Overigens is het soms ook heel erg leuk om eens flink wat te proberen met een foto in photoshop.
Goof schreef:Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit ook in de paardenwereld gebeurd.
Jammer. Ik zie liever een 'echt' paard dan zo'n gefotoshopte. Als ik een fotoreportage zou laten doen en ik zou dit thuis krijgen zou ik absoluut niet vrolijk worden. Ik zou een fotoreportage laten doen om mijn geliefde dier vast te laten leggen zoals het is, zoals ik er een beeld van heb en zoals ik me het wil herinneren en niet om het te veranderen.
chikohaa schreef:De hele mode en media wereld gebruikt dit en houdt ons dagelijks voor de gek. En dan wordt er als het om een paard gaat ineens moeilijk over gedaan???
Ze mogen mij best wat slanker shoppen hoor
Menino schreef:JolandaS schreef:Door al dat gephotoshop ga je je op een gegeven moment bij iedere foto afvragen of iemand een goede fotograaf is of een goede photoshopper. En of het paard echt wel in die omgeving heeft gelopen.
Zit je naar iets echts te kijken of wordt je voor de gek gehouden?
maar maakt het uit dan of iemand een goede fotograaf is of fotoshopper?
Ik vind het allemaal erg afhangen van het doel van de foto.
Is de foto er puur als artistiek product van een bepaalde artiest, dan maakt het imo geen reet uit hoe het tot stand komt. Als het product maar mooi en/of aansprekend is..
Wil je je paard laten zien, en ga je er van alles aan zitten versleutelen .... Dan houd je vooral jezelf voor de gek denk ik... Maargoed, wat de rest van de wereld er van vindt vind ik dan toch ook weer niet zo heel relevant... Je dupeert er ten slotte niemand mee...
Als je een paard voor iemand fotografeert vind ik het allemaal wat gecompliceerder
JolandaS schreef:Dan krijg ik een totaal ander beeld van het vakmanschap van de fotograaf. Sterker nog, dan voel ik me toch op een bepaalde manier bedonderd.
Omdat diegene de indruk wekt goed te kunnen fotograferen, maar eigenlijk een goeie beeldbewerker is. En er is niks mis met goeie beeldbewerkers, maar wees daar dan eerlijk over.