[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:45

ja dat snap ik
volgende x maar even met camera naar de kinderboerderij/paardjes en dan proberen betere fotos te maken :)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:48

Nooor_ schreef:
Jolijnn schreef:
Nooor_: Leuke foto, vind het altijd zo jammer van de donkere lucht

Ja vind ik ook, kan ik helaas niets aan doen (;

Nee idd klopt :)

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:52

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:53

Magda eventueel zou je ook nog wat meer warmte in de foto kunnen doen door het te bewerkten? Vind het orgineel al beter qua kleur :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:55

Dat was mij niet gelukt, de kleurverhouding tussen de zwarte en beige pony werd dan heel gek. De origineel vind ik juist zo grauw en gevoelloos. Smaken verschillen blijkt weer. :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:03

Robin, je link staat er inmiddels bij. Ik ga straks versie 3 van de lijst posten! (ook de laatste versie denk ik dan maar...)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:08

mijn fotos komen op mijn website te staan

jessica-engels.webklik.nl

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:16

Dank je wel! Het staat er ook bij, brandylove2.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:16

Agossie: Ik zou niet meer met mijnalbum uploaden, ten eerste, omdat dat de kwaliteit erg verslechterd en je krijgt er zo'n lelijk logo bij. Ik vind ook dat je eigen watermerk te groot is/te veel afleidt. Ik vind het wel een leuk, origineel idee dat je het hoofd van het paard niet scherp hebt maar de kont, maar ik vind het niet echt iets hebben.

Ash_: Ik vind het een mooie foto, goed scherp, alleen is het jammer dat wat betreft de kleuren de scherpe plantjes/bloemetjes er niet uitspringen.

BlackDancer: Ik vind het zonde dat de bovenkant van de kop zo afgehakt wordt, dat de achtergrond asfalt is met een gele streep en van de felle oranje halsband. Als je weet dat je foto's gaat maken van je hond is het misschien handig om al te bedenken dat dan bijvoorbeeld een leren halsband mooier is. En het asfalt, daarvoor moet je simpelweg een andere plek nemen. 3 meter verderop was al goed geweest waarschijnlijk. Ik vind wel dat het oog mooi helder gekleurd is :j

Brandylove2: Jammer dat de foto zo klein is... Ik denk dat het origineel groter was? Ik zou zorgen dat hij tussen ong. 600*450 en 800*600 is. Dan is het ook makkelijker te beoordelen en dan krijg je betere tips! (: Jammer dat het varkentje niet scherp is maar de stal, en jammer dat hij in een stal staat en niet ergens buiten (;

F_Orumster: Vind deze foto een mooie sfeer hebben, alleen is het erg jammer dat de foto rechts zo donker is en links zo licht. Ik zou hem verticaal uitsnijden bij het bruggetje denk ik, dan heb je niet zo'n groot verschil in links/rechts - licht/donker. Ik vind de kleur blauw van het water echt prachtig!

Gianti: Mooi scherp en mooie kleuren. Ik vind het wel jammer dat de blaadjes links en rechts allebei nét afgesneden worden. Ik zou de foto wat meer naar links nemen de volgende keer, dat je rechts meer van de bloem afsnijdt en links de bloem gewoon afloopt zegmaar (:

Hazira: mooi scherp, alleen zijn de kleuren erg grauw en 'saai'. Stop wat meer contrast in de foto, wat vrolijkere kleuren etc en de foto zal al opleven! (:

Iejoorr: Jammer van de druppel en dat de 'lijntjes' niet recht zijn of mooi gebogen, maar kronkelend. Ik vind de lijnen wel mooi helder zichtbaar etc, alleen kan het 'zwart' nog zwarter, het is nu bruin zegmaar (:

Ismy: Mooi scherp, alleen jammer dat de hond zo grauw gekleurd is. Stond de hond in de schaduw en de achtergrond in het zonlicht? Zo lijkt het namelijk omdat de kleuren op de achtergrond wel levendiger zijn (:

Jacobeho: Leuke foto, jammer van het oortje! Vind hem mooie kleuren hebben voor een foto die binnen is gemaakt, maar jammer van de ruis (; Daarom is buiten fotograferen toch vaak handiger (:

Jolijnn: Mooie foto, leuk, alleen jammer dat de kleuren zo koud zijn, dat gaat het effect van het vlammetje juist tegen (; . En de ruis is ook jammer.

KirstenVosje: Erg mooie foto! Jammer van nét dat witte streepje linksonder (; Ik zou de foto zelf iets kleiner hebben bijgesneden.

Lara: Grauwe foto, en je paard springt er niet zo uit omdat hij/zij ook wit is (; Ik snap dat dat moeilijk zal zijn met de sneeuw. Ik vind ook dat je te veel ruimte hebt overgehouden boven.

Lipydo: Geweldig haha! Ik heb er niet echt iets op aan te merken behalve dat ik het ding bovenin beeld storend vind.

Lovey_ou: Heel mooi, alleen vind ik dat je 'm veel te wijd hebt genomen, je zou hem echt nog uit kunnen snijden dat ong. de helft in oppervlakte overblijft. (;

Magda_90: Jammer dat de zwarte pony zo onderbelicht is, verder vind ik hem wel heel mooi! Misschien boven iets minder ruimte nemen nog. (en bedankt voor je reactie op mijn foto! :) )

Monster_tos: Heel mooi! Ik heb er niet echt commentaar op, ik zou er zelf veel van kunnen leren ;p

RobinBuck: Vind de kleuren niet zo mooi in je foto. Zwart wit zou ik beter vinden, als je wat extra contrast toevoegt zou hij dan mooi worden denk ik :j

Tesseke: De foto is niet echt scherp en erg donker en gelig. Verder heb ik er niet echt iets op te zeggen haha (:

Tinky12: Mooi! Erg scherp en ook leuk dat de reflectie zo duidelijk zichtbaar is.

XiiaaooNaa: Ook erg mooi! Hierbij geldt hetzelfde als bij Monster_tos (:

xMayo: Erg mooi scherp, ook een leuke compositie! Alleen is de foto enorm donker (;

Zoo dat is mijn commentaar (als het misschien niet helemaal aardig verwoord is, ik bedoel het echt goed).
Het viel mij op dat veel mensen een hele kleine foto insturen (: Het topic is natuurlijk niet totaal bedoeld om commentaar of tips te geven maar het is veel handiger als de foto wat groter is zodat je wat meer ervan kan zien (:

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:22

Nou dan eindelijk (helemaal op het laatste moment :oo) mijn foto
ik heb de foto gemaakt met de camera van een vriendin, en moest dus ook even wachten tot ze hem naar mij stuurde :P
Dit is hem geworden:
Afbeelding
let niet op de vlechtjes :+ dat was een uitprobeersel van een vriendin, we wouden kijken of de manen al lang genoeg waren, dus nu is ze onze echte "pennypony" :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:23

Ha! Ik ben er net achter dat ik ook via mijn eigen site foto's kan plaatsen! Ik moet dan wel iets aanvinken, maar het kan wel. Normaal zet ik het uit, om misbruik te voorkomen. Dank je voor de mijnalbum-tip, Nooor_. Ik zie zelf het mijnalbum-logo niet, maar het kan best dat anderen het wel zien.

Dat scherp/onscherp ben ik wel met je eens, maar ik vond dit ook weer eens wat anders. :) En het was een lucky shot!

Wel leuk om te zien dat de één het een heel leuk idee vindt en de ander vindt het niets.

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Agossie op 06-01-13 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:26

Ik zie het logo wel ja :j
En dat is inderdaad kwestie van smaak (:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:27

Lunaakie, wat heb jij nou in de lucht gedaan? Met penseel de belichting naar beneden gehaald?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:29

Ik denk dat het gewoon zo hoort. Als je je scherm recht houd dan zie je het namelijk niet maar heb je het schuin zoals bij een laptop zie je het inderdaad :j

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:30

ik heb niks in de lucht gedaan :+ wel de kleuren een beetje bewerkt, maar niet specifiek de lucht.. hoezo?
Edit; nu zie ik het ook... vaag :( ik ga eens kijken op de orginele foto

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:31

lovey_ou schreef:
Ik denk dat het gewoon zo hoort. Als je je scherm recht houd dan zie je het namelijk niet maar heb je het schuin zoals bij een laptop zie je het inderdaad :j

:)* Inderdaad. Wat vreemd!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:35

nou zeg, wat een stomme foto is dat xD hoe kan er nou ineens zo'n gekke lijn door komen :+
jeetje ik probeer ook een keer de kleuren iets te bewerken hoor, nog even goed oefenen dus, haha
verder nog wat over mijn foto? ik kan tegen commentaar hoor :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:47

Ik vind de foto op zich leuk, maar je hebt het contrast iets te hoog gemaakt naar mijn smaak. Ik zou hem denk ik mooier vinden als je hem iets zachter had gehouden. Hij komt mij nu vrij hard over, terwijl het paard volgens mij een heel zacht karakter heeft. :j

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:51

Agossie schreef:
Ik vind de foto op zich leuk, maar je hebt het contrast iets te hoog gemaakt naar mijn smaak. Ik zou hem denk ik mooier vinden als je hem iets zachter had gehouden. Hij komt mij nu vrij hard over, terwijl het paard volgens mij een heel zacht karakter heeft. :j

bedankt :) dat zou wel kunnen kloppen, ik heb heel snel dat ik het contrast te hoog maak. Anders komt de foto bij mij zo "saai" over. Deze was eerst namelijk heel grijzig. Maar ik zal erop letten :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:59

Nooor_: klopt indd had ook liever een mooier opvallender onderwerp gehad maarja voor de volgende keer. Bedankt voor je feedback ga er op letten.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:21

Dankje voor je compliment Noor!! Maak puur voor de lol zo nu en dan eens een foto dus dat jij er van kan leren is echt leuk om te horen :)
Lunaeekie: Vind het punt waaruit je de foto hebt genomen erg leuk! Zou hem alleen iets meer bijsnijden. Dat echt zijn koppie er uit springt.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:27

Dit vind ik wel erg gaaf! heb mijn camera de laatste tijd veel meer in mijn handen.

Mijn bijdrage nog voor deze week. mini shoot van de new born van een bokker :) .
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:36

Mooi Calice! Je staat er nog net bij. Heb je een site/album waar je alle foto's van het hele jaar gaat verzamelen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:54

Heel mooi Calice! Wat voor camara heb je gebruikt?

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:01

Wauw, mooie foto!
Hij lijkt.wel een beetje korrelig, of ligt dat aan mij?