Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NonaWen schreef:Maar waarom, zou je mij inhuren voor 70 euro ? Als je naar iedere willekeurige meeting kunt gaan en daar een oliebol aan foto's van krijgt ?Meetings vind ik (nogmaals) een super initiatief, maar ieder weekend zijn er momenteel tig meetings.. waarbij je voor een minimaal bedrag relatief aardige foto's kan krijgen
madelief88 schreef:Wow, ik vind de reacties van de fotograven wel een beetje shockend hier hoor....
Amable probeert puur door extremen de andere kant toe te lichten, en er wordt hevig op in gehakt.
Ten eerste lijkt mij dat een meeting nog altijd vrijwillig is, geen enkele fotograaf (of model) wordt gedwongen er toe.
Zelf ben ik ook naar een fotomeeting geweest, vond het hartstikke gezellig!
Ik heb al een mega-collectie foto's van mijn paard, dus daar hoef ik het in principe niet voor te doen.
De reden dat ik heen ging was dan ook echt om lekker op het strand rond te rijden (héérlijk in het water gespatterd die dag) en zodat de fotografen lekker konden oefenen.
De foto's zijn leuk, maar niet leuker dan foto's die ik al had.
Misschien ben ik een beetje 'verwend', doordat mijn paard door één van mijn favoriete fotografen al regelmatig heel gaaf op de foto is gezet (over het algemeen betaald, maar wel gereduceerd). Zij heeft ook een echte klik met mijn paard. En uit de fotomeeting zijn ook een aantal foto's gekomen waarvan ik gewoon schrok, daar stond ie zo onvoordelig op, leek ook helemaal niet op zichzelf.
Als model zijnde zou ik heus wel 5 euro over hebben, als de fotografen daar heel blij van worden en er goede fotografen bij zitten. Maar ik vind wel heel veel verschil zitten tussen een aantal topfotografen hier op bokt of de meeste andere fotografen hier op bokt, qua wat ik er voor over zou hebben.
Maar ik denk toch, na mijn ervaring, dat ik liever gewoon privé shoot. Mensen zijn altijd welkom om hem mooi op de foto te komen zetten, ik heb ook wel eens iemand langs gehad waar eigenlijk hele simpele foto's uit zijn gekomen, nouja, dan is al die voorbereiding een beetje jammer maar goed, wel weer een bokker ontmoet en toch leuk! En als ik écht een mooie shoot wil hebben, dan zou ik een mooie locatie regelen, zelf ook mooie kleding/make-up en uiteraard moou tuigage (maar dat heb ik allemaal al) én uiteraard een zeer goede fotograaf. Maar over het algemeen zal dat toch mijn favoriete fotograaf zijn...
Volgens mij is mijn reactie een beetje onsamenhangend af en toe, maar ik heb ook een beetje moeite om het uit te leggen. Het komt erop neer, dat deelname voor zowel fotografen als modellen niet verplicht is voor een meeting en dat wanneer iemand echt mooie foto's wilt, ze daar ook vast voor willen betalen. Ik denk ook dat de 'wildgroei' van fotografen voornamelijk tegenwerkt voor de goede fotografen, immers aanbod/vraag blijft toch heel belangrijk....
madelief88 schreef:Wow, ik vind de reacties van de fotograven wel een beetje shockend hier hoor....
Amable probeert puur door extremen de andere kant toe te lichten, en er wordt hevig op in gehakt.
Sappos schreef:Is het probleem niet de meetings maar dat iedereen met een DSLR zich (hobby)fotograaf noemt?
Elmars_Floor schreef:Of de markt verpest word door meetings nee dat niet, wellicht wel door personen zoals ik, als eerste noem ik mezelf absoluut niet een (semi) professionele fotograaf want dat ben ik ook niet en heb dat woord zelf nog nooit over mezelf uitgesproken. Wel vind ik het heerlijk om foto's te maken en beter in mezelf te worden. Helaas word dan opstal en in je omgeving misbruik van je gemaakt omdat je leuke en mooie foto's maakt. Heb er toen een bedrag voor opengezet (destijds begonnen met €17,50) Ik denk dat 80% van de mensen die interesse hadden af viel. Nu hebben we op stal nog een meisje (13) met een Spiegelreflex en die is ook geld gaan vragen de helft van mij) en wat denk je, heb zeker nog minder mensen met interesse. Er word dan gezegd, jou foto's zijn zo mooi maar je bent alleen zo duurAls ik aangeef dat een professionele shoot rond de 50-75 euro ligt geloven ze me geen eens... Dus of het probleem zo zeer aan mensen ligt zoals ik dat weet ik niet, we dragen er zeker een steentje aan bij maar als ik al duur ben, mensen niet geloven dat de bedragen van de professionele shoot vele male hoger liggen heeft het dan ook niet meer met de economie en de bijzonderheid van foto's te maken...
Elmars_Floor schreef:Of de markt verpest word door meetings nee dat niet, wellicht wel door personen zoals ik, als eerste noem ik mezelf absoluut niet een (semi) professionele fotograaf want dat ben ik ook niet en heb dat woord zelf nog nooit over mezelf uitgesproken. Wel vind ik het heerlijk om foto's te maken en beter in mezelf te worden. Helaas word dan opstal en in je omgeving misbruik van je gemaakt omdat je leuke en mooie foto's maakt. Heb er toen een bedrag voor opengezet (destijds begonnen met €17,50) Ik denk dat 80% van de mensen die interesse hadden af viel. Nu hebben we op stal nog een meisje (13) met een Spiegelreflex en die is ook geld gaan vragen de helft van mij) en wat denk je, heb zeker nog minder mensen met interesse. Er word dan gezegd, jou foto's zijn zo mooi maar je bent alleen zo duurAls ik aangeef dat een professionele shoot rond de 50-75 euro ligt geloven ze me geen eens... Dus of het probleem zo zeer aan mensen ligt zoals ik dat weet ik niet, we dragen er zeker een steentje aan bij maar als ik al duur ben, mensen niet geloven dat de bedragen van de professionele shoot vele male hoger liggen heeft het dan ook niet meer met de economie en de bijzonderheid van foto's te maken...
LisaDijk schreef:Ouch.. dat is zelfs al héél weinig voor een prof reportage, daar vind je er geen een van volgens mij(ja iemand die zich voordoet als prof maar het niet is..)