Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:Ik vind de foto aan de ene kant wel iets hebben van Sall, maar ik vind dat dat groothoekeffect een beetje raar tot zijn recht komt. Ik had dan liever écht groothoekeffect gezien.
Maar ben het met je eens, dat het sterker had gekund.
) lifaya schreef:Ik vond er weinig spannends aan moet ik zeggen, nadat ik de oefeningen had gedaan liet ik dat verder met plezier aan mijn camera over. (Hoewel, je hebt een functie 'program shift' en daarmee kun je de combinatie beinvloeden terwijl de belichting verder gewoon klopt. Dat is nog wel handig. Maar ik ben vooral dol op foto's bij weinig licht om een of andere reden, dus meestal had ik toch nauwelijks speelruimte.)maar het is toch leuk om zelf je sluitertijd, ISO en diafragma te bepalen? daar
kun je heel leuke dingen mee doen.
Sall schreef:lifaya schreef:Ik vind de foto aan de ene kant wel iets hebben van Sall, maar ik vind dat dat groothoekeffect een beetje raar tot zijn recht komt. Ik had dan liever écht groothoekeffect gezien.
ik ben het onderwerp, niet de makerMaar ben het met je eens, dat het sterker had gekund.
De foto die uiteindelijk bij het interview geplaatst is, is ook heel apart (en ik sta er echt verschrikkelijk op)
ik kan uit de foto opmaken dat ze het "reportage" gevoel naar voren wouden halen door middel van dat alles scherp was, maar ik vind het verder niet uitdagend genoeg
ik heb ooit eens eeen shoot gehad (ja ík als model
moeilijk maarja, met mijn verzorghaf) door six, en dat vind ik dan superstoer, ook het reportage-effect maar echt heel vet
ook gewoon weer wat anders
Shadow0 schreef:Arabesk schreef:Ik denk niet dat het mogelijk is om duizenden foto's met vergelijkbaar onderwerp te maken en dan toch origineel te blijven. Zoals je ook de Eiffeltoren niet meer creatief op de foto kunt zetten en de meeste bruidsfoto's ook allang een keer gemaakt zijnAls ik zo weleens door bokt blader en topics tegenkom van fotoshoots etc, zie ik eigenlijk dat het onderhand allemaal eenheidsworst begint te worden, fototechnisch dan he.
Dat geeft ook helemaal niks, want de meeste foto's worden niet gemaakt om de fotograaf onsterfelijk beroemd te maken, maar om de eigenaar van het paard een dierbare en mooie herinnering te geven
.

) de ander vindt het maar niets. Het is maar net wat iemand wilt zien, en wat dat betreft hebben de meeste mensen natuurlijk "gewoon" een mooie herinnering aan hun paard die niet altijd kunstzinnig of origineel hoeft te zijn.
Een leuk centje bijverdienen door leuke foto's te maken, of fotografie echt als kunstvorm benaderen en je eigen stijl creëeren (help, dat is fout geschreven) en proberen te verrassen en vernieuwen.
Maar dan nog steeds is het heel moeilijk om iets nieuws te fotograferen. Iets dat nog niet eerder is gedaan. Maar toch, als je je eigen styl hebt ontwikkeld vind ik niet dat je iemand echt standaart kan noemen. Ik heb zoiezo ook natuurlijk de standaart kiekjes, maar ik probeer ook nieuwe dingen uit
Net zoals WildWings zegt over die steigerfoto's, waarvan ik diegene die op je af komt heel cool vind, dat het je smaak moet zijn. _JL_ schreef:Zoetje, laat mij dan zeggen dat ik de materialen die op de tweede foto op het voorplan staan, storend vind...
net als de ruiter trouwens op de achtergrond...
dus qua foto vind ik die zeker niet geslaagd...

) 

Cyn_ schreef:Ik houd meer van creatieve foto's, iemand anders kan meer van de (in mijn ogen) standaard foto's houden.
Het een is niet beter het de andere, het is gewoon persoonlijke stijl.
Sall schreef:Mijn paard en ik zijn ooit op de foto gezet voor het blad Garp, door een proff fotograaf.
Dit was 1 van de foto's:
http://94.100.121.136/48450001-48500000 ... _2Cl5.jpeg
Veel paardenliefhebbers vonden de serie helemaal niks, en ik heb ook veel lovende reacties over de foto's gehad.
XxJustinexX schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z66KLPRG.jpg
En dit soort dan ?
(p.s als je de foto ergen voor wil gebruiken gaarg toestemming te vragen!)