[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:16

Volgens mij stelt Annettee op deze pagina dezelfde vraag, plus antwoorden? Knipoog

De meeste foto's op mijn site zijn iig met de II-versie gemaakt, misschien heb je er wat aan.

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:26

Helemaal overheen gelezen Bloos

Heb je misschien ook foto's in een binnenbak?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:29

Fotograferen met die lens in een binnenbak is eigenlijk niet te doen, daar heb je een lichtsterke lens voor nodig. Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:30

Heb ik wel ergens, maar kan je wel vertellen dat die daar niet geschikt voor is.
F4 is te min lichtsterk voor een binnenbak, dan moet je je ISO al naar 400/800 gaan schroeven, en de kwaliteit wordt dan niet best!

edit: Julia was mij voor Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:31

Heb je nog een goed verlichte binnenbak ook. Ik zat met F2.8 al op ISO 1600..

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:37

Dat word niks dan in een binnenbak. Blijft zo te horen moeilijk een binnenbak.

Bedankt voor jullie reacties Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:39

Ja, was wel goede lichtomstandigheden buiten, overdag met zon. En had m dan gauw op 800 hoor, ISO400 heb ik gauw laten varen.
Maar 1600 kan ik met m'n 350D niet zo goed gebruiken, vind dat erg veel ruis.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:41

Heb die mij nog nooit echt op groot formaat gezien, die ik dan binnen heb geschoten met ISO op 1600. Nagelbijten / Gniffelen (Body is een 30D trouwens)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:22

Ik werd verwezen hierheen.
Ik zit een beetje met een dilemma, namelijk. Zojuist heb ik mijn geld bijelkaar verdiend maar vind ik dus niet meer een fijn koopaanbod van de Nikkor 70-200mm F2.8 Silver. Wel Canon, of een in het zwart van Nikkon. Wat moet ik doen? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:43

Nou, als je een nikon-camera hebt is het natuurlijk niet aan te raden er een canon-lens op te schroeven.. Conclusie: de zwarte nikon of op zoek gaan naar een tweedehands silver nikon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:55

M'n Cannon 50mm F/1.8 is binnen! Hyper!

Ik heb een vraagje, mijn zus heeft de Nikon D50 en als zij in RAW schiet kan ze gewoon met Photoshop de foto's openen, maar als ík met mijn Canon 350D in RAW schiet zegt hij dat het 'not the right kind of document' is en ik kan hem nergens openen. Scheve mond Wie weet hoe dat zit?

Er staat bij dat het een CR2 bestand is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:08

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:31

Dobbel, dat is de I-versie van de Sigma, er is inmiddels een versie II uit voor 700€ Knipoog
Bij de versie II hebben ze minpunten aangepast, dus ik zou iig voor die nieuwe gaan. Verder is het een lens die optisch vrij dicht bij de Canon-versie licht (op F2.8 wel iets softer).

@Paoline; en jij hebt dus ook Photoshop? Als je gewoon RAW schiet is de exentie .CR2 inderdaad, moet gewoon leesbaar zijn voor PS. Ik heb ook een 350D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:59

Paoline schreef:
Ik heb een vraagje, mijn zus heeft de Nikon D50 en als zij in RAW schiet kan ze gewoon met Photoshop de foto's openen, maar als ík met mijn Canon 350D in RAW schiet zegt hij dat het 'not the right kind of document' is en ik kan hem nergens openen. Scheve mond Wie weet hoe dat zit?

Er staat bij dat het een CR2 bestand is..

Sander schreef:
@Paoline; en jij hebt dus ook Photoshop? Als je gewoon RAW schiet is de exentie .CR2 inderdaad, moet gewoon leesbaar zijn voor PS. Ik heb ook een 350D.

Hoeft niet. e.e.a. hangt ook af van de versie van Photoshop die je hebt. Probeer jij maar eens een .CR2 te openen met versie 7.0 bijvoorbeeld...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:38

Dat wist ik niet, even niet aan versies gedacht. Dus dat is pas vanaf PhotoShop CS begrijp ik?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:54

Ik heb CS2 op mijn computer, maar krijg mijn RAW foto's ook niet geopend.
Heb van Canon een RAW-converter (zit bij de software van de camera) die ze wel kan openen
en die een paar eenvoudige bewerkingen kan.
Maar schrijf je dit weg als jpeg dan kan Photoshop er alsnog niets mee.

Je kan bij Adobe een RAW-converter plug-in downloaden voor de Canon.
Alleen heb je daar denk ik niet veel aan met een illegale versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:28

Hmm wat raar zeg. Scheve mond ook zo apart dat de RAW bestanden van mijn zus haar camera wel geopend kunnen worden in Photoshop. Ik heb ook CS2 trouwens. Balen Nagelbijten / Gniffelen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:52

Ik kan je er ook niet mee helpen, maar het begint wel een beetje offtopic te worden Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:15

http://link.marktplaats.nl/159960152
Nou heb ik dus deze gezien,maar heb geen idee of dit een goede zou zijn voor mijn Canon 400d en wat deze tweedehands max. zou mogen kosten. Iemand een idee?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:59

Esther28 schreef:
http://link.marktplaats.nl/159960152
Nou heb ik dus deze gezien,maar heb geen idee of dit een goede zou zijn voor mijn Canon 400d en wat deze tweedehands max. zou mogen kosten. Iemand een idee?

Je kunt beter op zoek naar de APO versie, die is in ieder geval beter dan deze. Deze lens kost nieuw trouwens 149 Euro

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:05

wat is APO versie???
En Tamron lenzen, wat is jullie ervaring daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:12

Esther: komt een beetje op me over alsof je op zoek bent naar een zo goedkoop mogelijke telelens? Hartstikke prima, helemaal zelf weten, maar je moet wel weten dat je met lenzen gewoon betaalt voor wat je krijgt. Met een cheap-ass Tamron zullen de resultaten altijd minder zijn dan met een Canon van 250 euro, de resultaten van die Canon van 250 euro zullen minder zijn dan die met een Sigma van 500, welke weer minder resultaat zal leveren dan een Canon van 1200 of zelfs 1700 euro. Hartstikke logisch ook.

Tis dus gewoon net wat jouw budget is en wat je in een lens wil steken, maar mocht je op zoek zijn naar kwaliteit, kun je beter even doorsparen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:15

ok ok, je hoeft me niet aan te vallen, ik ben gewoon helemaal een grote onbekende in de foto en aanverwanten artikelen wereld en vraag me dus af waarin nou de verschillen zitten qua resultaat en prijs in verhouding. En niet in technische termen, maar gewoon in Jip en Janneke taal.
Het heeft voor mij namelijk niet zoveel zin om veel geld in een lens te steken die voor mijn doeleinden alleen in ieniemienie detail verschil geeft met de wat goedkopere.
Ik zit me al suf te zoeken naar vergelijkingsfotos die hetzelfde zijn gemaakt met de verschillende merken, maar die kan ik dus niet vinden. Zodat ik dus zelf de afweging kan maken of ik het verschil in kwalititeit dusdanig groot vind dat ik voor een hele dure ga....Snappie
Gewoon een leuk uitprobeer lensje dus die ook nog fatsoenlijk resultaat oplevert...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:28

Er staan wat voorbeeldfoto's aan het begin van dit topic.
Je kan ook kijken op http://www.pixelpeeper.com , hier staan voorbeeldfoto's op lens gerangschikt.
Op http://www.slrgear.com vind je testen en gebruikersrevieuws van de meeste lenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:27

Esther: ik weet niet waarom je vindt dat ik je "aanval", das namelijk niet m'n bedoeling. Ik leg je alleen uit dat de goedkoopste lens niet altijd de beste keuze is en dat je voor weinig tot geen geld geen topresultaten mag verwachten.