[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:32

jeetje mina, wat ontzettend mooi, dat durf ik niet te taxeren hoor !! Hij is gewoon net echt!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:42

@cyntje erg mooi 40 ??
@lontje ook erg mooi hij lijtk wat in elkaar gekrompen maar volgens mi jhoord dat zo euhm.. hij is moeilijk euhmm.... 30 ??

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:44

Woow Lontje echt geweldig!! Het is echt aaibaar. Ik denk voor A4 toch wel 30-40 euro. Ja

Nou nog een paar van mij. Ik heb het weer helemaal te pakken. Ik heb ander papier en eht is echt een uitkomst.

Alle tekeningn zijn op een formaat iets groter dan A4 getekend. En allemaal met gewoon potlood verschillende sterktes.

Afbeelding

Afbeelding
Het oog bij deze is ondertussen aangepast. En is nu vriendelijk.

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zal morgen ochtend even een paar pagina's taxeren.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:02

oehh...mooi
20 a30 euro ??

ReBeL_Valibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:05

Nelleke_H: ik denk de bovenste twee 15-20 euro en de onderste 15 :d

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:05

Lachen ik ga mee met ReBeL_Valibu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:38

En ik taxeer ook weer even mee Sigaar (weer niet zo veel Bloos )

Lontje; Prachtig Vingers aflikken Dat je dat zo kan met kleurpotlood zeg.. 30,-?? Knipoog

Nelleke_h;
1e: Jammer dat de manen nogal streperig lijken. Ook het oogje had wat levendiger gekund, en verdwijnt half onder een pluk manen. Dat vind ik wel erg jammer. 5,-

2e: Heel mooi hoe je de schaduwen op papier hebt gezet Ja Alleen lijken ook bij deze de manen wat krasserig. Het oog vind ik ook niet zo mooi. Ik weet niet wat het is, maar naar mijn idee is het geen echt paardenoog.. Knipoog. ook voor deze 5,-

3e: Leuk, een keertje wat anders Lachen. Ik vind z'n bek wat raar, maar de rest heb je daarentegen heel mooi gedaan Ja 10,-?? Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:19

Zo, ik ga ook weer even zitten om bij te werken vanaf waar ik gebleven was Lachen .

Mbt taxeren: als iedereen nou gewoon een poging doet? Lachen Ik denk niet dat we hier "goede" of "slechte" taxaties hebben, iedere mening is mooi meegenomen toch? Kan degene die getaxeerd is, zelf besluiten wat ie daarmee doet Lachen .

Nevony: qua technieken ga je erg vooruit Ja ! Als portret vind ik t een beetje jammer dat de haf niet helemaal op de foto lijkt, bijv onderaan t blesje lijkt ie iets te breed te zijn? Toch is het een mooi plaatje, ik denk zeker 10-15 euro waard Lachen .

Lessien_2810: niet verkeerd maar toch oogt t hoofdje erg onnatuurlijk... 5 euro of iig de materiaalskosten? Lachen

Mik_: hij ziet er idd heel korrelig uit, jammer want volgens mij moet ie irl echt stikke mooi zijn! Qua compositie heel goed en knappe hoofdjes! 25-30 voor jou? Lachen

joellover: altijd leuk om eens wat heel anders te zien hier! *LOL* Wat n vrolijk plaatje! Zou leuk zijn als illustratie bij n verhaaltje Knipoog . 10 euro?

_Evelijn_: ik heb beter werk van je gezien, en ik weet dat deze een tekening voor "tussendoor" was. Daarom zou ik deze op materiaalsvergoeding houden Knipoog .

Auky: erg mooi! Ik ken de foto en hij lijkt sprekend! 15-20 euro? Lachen

joellover: hij oogt een beetje slordig (vlekkerig) en vooral t oogje is een beetje doods... materiaalsvergoeding en lekker dooroefenen? Lachen

_Evelijn_: arabje: erg mooie en sprekende tekening, details als adertjes gaan je steeds beter af! Lachen zo'n 15 euro?

Iwan_Fjord: oei hier moet je idd erg van houden Knipoog ! Mijn stijl is t niet, maar ik denk dat een fan van dit soort werk hier gerust boven de 25-30 euro voor zou neerleggen Lachen .

o0Bianca0o: erg mooi en leuke pose zo van bovenaf Ja ! Schaduw is iets te mooi gevormd denk ik?
10-15 euro?

Cyntje: hee, eens heel wat anders van jou! Knipoog Ik vind t idee erg leuk, ook met t terug laten komen van de kleuren van je huisje (veel plezier met samenwonen btw! Lachen ). Denk dat liefhebbers van deze stijl er snel 30-40 euro voor over hebben? Lachen

Lontje: verliefd op deze Ja ! Ik vind de kleur zelfs aansprekelijker dan je grijs/wit Bloos , maar das mijn smaak natuurlijk Knipoog . Ik zou voor een kleurportret van jou gerust richting 50 euro denken Lachen .

Nelleke_H: hele aansprekende tekeningen in n eigen stijl! Leuk Ja ! Rondom 25 euro? Lachen

En dan was ik benieuwd wat jullie mijn laatste werkje waard vinden Bloos :
Pastelpotlood op A3, zwaar papier, aantal uurtjes houdt ik niet meer bij Tong uitsteken .

Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:55

Ja naomi die zou ik toch wel een 60 euro geven hoor Ja, knap werkje meid! Bedankt voor je tax!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:22

Naomi; woow, die is echt geweldig Ja Zeker wel 50 euro waard Haha!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:29

Dankje Naomi21 Lachen
Die van jouw is gewoon prachtig! Als ik ook maar iets in die richting kan komen met pastelkrijt ben ik al super blij Haha!
Iedergeval terug naar de prijs ik denk toch al zo tegen de 60 euries alleen al door het grote formaat en de vele uren die je eraan hebt gezeten Ja

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:58

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:59

ik vind hem wat krasserig 5 euro ??

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:09

hij is inderdaad wat krasserig, Scheve mond

Moet maar eens fatsoenlijke potloden gaan kopen Haha!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:18

haha dat is een goed idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:52

Findira; hij is leuk. Maar dat is het Lachen Ik zou nog even dooroefenen Knipoog. Hij lijkt inderdaad erg krasserig, en er zit weinig detail in.

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:02

Lessien is weer terug uit Mexicoo!:D... moet denk ik nog iets meer tijd nemen voor het taxeren. Maar ik in ieder geval heb ik me zeker in het vliegtuig zitten vervelen. Of er nou precies een prijs aan vast zit weet ik niet. Ik hoor het liefste tips wat ik volgende keer beter kan doen. Alvast bedankt

Afbeelding

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:05

Oke mijn taxatie vanaf pagina 68

mik_: ong 20 euro het rechtse paardje vind ik beter gelukt dan het linkse paard.
joellover: ziet er leuk uit, maar het is niet echt iets om te verkopen/
_Evelijn_: zoals je al zelf zei, het is niets waard omdat het alleen een oog is, maar ik vind hem wel heel goed gelukt!

Pagina 69
Auky: ongeveer 10 euro. Ik vind hem er al heel mooi uitzien het oog is heel sprekend
Iwan_Fjord: vind het moeilijk te taxeren maar hij ziet er wel heel gaaf uit!
Plaudar: heel mooi gedaan alle haartjes zijn zichtbaar, ik vind alleen de buik ietsjes raar. Je zou hier ongeveer €15 voor kunnen vragen
Cyntje: deze vind ik ook heel moeilijk te taxeren. Het ziet er wel gaaf uit.
Lontje: wauw die vind ik erg mooi geworden! Echt een poezen houding. Hij zou ongeveer 30-40 euro waard zijn.

Pagina 70
Nelleke_H: ik denk dat jou tekeningen ongeveer 15-20 euro waard zijn. Ze zien er mooi uit
Naomi21: wauw mooi! Hij is net echt! 60-70 euro zou deze wel waard zijn!
Findira: nog even dooroefenen. Het geheel is nog wat grasserig en sommige dingen kloppen nog niet helemaal.
Lessien_2810: ik heb geen idee wat je hier voor kunt vragen. Het ziet er wel leuk uit! Echt knap gemaakt!

ik heb ook nog wat op vakantie geprobeerd. beetje met aquarel bezig geweest.

Afbeelding
Afbeelding

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:09

de ogen zijn wat klein hmm.. i kweet het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:36

Lessien; Leuk, heel apart. Maar voor mij persoonlijk niets waard. Ik weet het niet precies.. Niet dat hij niet mooi is hoor, maar het is gewoon niet iets waar ik geld voor zou uitgeven. Misschien dat iemand anders er totaal anders over denkt Knipoog

Mijntjuh; Ik zie er eerlijk gezegd geen aquarel in.. Bij de eerste jammer dat het lijkt of ie geen manen heeft. Ook bij de 2e lijkt dat zo. Van beiden vind ik er wat weinig detail in zitten en zijn de oogjes wat aan de kleine kant. Knipoog

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:46

Plaudar: dank je! maar waarom vind je niet dat het op aquarel lijkt?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:49

@Mijntjuh: 5 euro ... met wat meer detail en manen 7,50...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:58

ik ben even tussen de vakantie en m'n paardentrektoch weer thuis en de scanner stond er. Dus heb ik weer even tijd gemaakt om hier te taxeren, kan ik ook weer m'n tekening plaatsen.

pag 68

mik_ Heeft het begin gezien en dit is inderdaad erg korrelig gemaakt door het scannen en uploaden. Volgens mij is de tekening in real life veel mooier. €30,-
Joellover leuke tekening, maar ik denk niet dat dit wat waard is. Wel zou het misschien wat waard worden als je er meer in oefent en uiteindelijk zo weet te tekenen dat de poppetjes iets weg hebben van de mensen, een soort stripachtige portretjes. Maar dat wordt denk ik nog enorm veel oefenen.
_evelijn_ mooi glansje Lachen op zich een leuke tekening, maar ik mis iets. Ook is het niet zo groot. 5,- als je een lief hebber kan vinden.

pag 69
auky ik vind het erg jammer dat er een copyright overheen zit, want zo kan ik de tekening minder goed zien. Hij ziet er leuk uit, goede stijl en die dikke wintervacht en de stoere punkermanen komen goed uit. 10,-
joellover erg kleine foto en nog niet af? ik taxeer deze even niet Knipoog
iwan_fjord leuk idee, maar ik zou het zelf ook niet kopen. Ik mis nog net het speciale.
Plaudar wauwie, ziet er mooi uit. Knap dat je de schaduw geprobeert hebt. 20,-
cyntjeerg mooi, goede kleuren, goede grote, mooie glitters. 30,-
lontje a gossie, hij kijkt je zo zielig aan Ach gut echt onwijs mooi, vanwege de grote 10 - 15 euro, maar was hij groter al veel meer Lachen

pag 70
nelleke_h die shetjes lijken wel van het papier te glimmen, maar ik mis de uitdrukking een beetje in de ogen. 10,- en ik denk ook zoiets voor de dolfijn
naomi_21 ow, respect. Hij is echt net echt, lijkt van het papier te spatten. Ik vind het zo knap dat jullie dit zo kunnen met pastel. Heb mijn eerste paardenhoofdje gemaakt, maar ik vind het echt moeilijk en je moet er geduld voor hebben. €60 a 70,- euro minstens.
findra ik zou nog even oefenen, probeer het levendiger te maken.
lessien_2810 Leuk, maar naar mijn idee niet echt iets waard.
mijntjuh een beetje weinig kleur, en wat kleine ogen. Ook hier zou ik nog niets voor vragen.

en dan hier mijn aller eerste pastel paardenhoofd. Foto heb ik ondertussen wel vaker gebruikt (onder andere een potlood en aquarelpotlood versie van) en dat was lekker vertrouwd. Maar pastel niet echt... moest een beetje de knop omzetten en in laagjes gaan werken, ik moet ook nodig fixeerspree gaan kopen, want naar mijn idee veeg ik er de helft af als ik het in een mapje stop.

Afbeelding
Pastel (vooral zacht krijt, maar een beetje potlood (wit zwart en grijs), op pastelpapier maat A4. Geen idee hoelang ik eraan gewerkt heb. Dat ging tussen het verhuizen door.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:01

@Fenn: Een leuk begin, ik zou nog even dooroefenen Haha! ( niet verkeerd bedoeld hoor, het begin is er)

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:17

Iedereen bedankt voor het taxeren van mijn tekening! Ja Lachen

Ik werk ook even bij:
findira: al erg leuk Lachen , voor je gaat beginnen met geld vragen zou ik nog even oefenen met je technieken, bijv het krasserige mag nog wat minder Lachen .

Lessien_2810: voor tips kun je t beste een gewoon topic openen denk ik? Lachen Ik vind je fantasiefiguren erg leuk. Wat ik jammer vind aan dit werk is dat het hoofd zo dicht teken de geperforeerde rand aanzit. Om de tekening los te halen (voor een evt verkoop) zou je je tekening zo kunnen beschadigen en houdt je aan de bovenkant net wat te weinig ruimte over voor een mooie compositie Lachen . Rondom 15 euro?

mijntjuhh: heb je mss aquarelpotloden gebruikt? T echte aquareleffect ontbreekt idd nog n beetje, her en der lijken nl nog wat strepen zichtbaar? Echt tips voor de aquarels weet ik niet, maar ik geloof dat Teuntje11 en Fenn hier weleens mee werken?
Toch vind ik ze zeker 5-7,50 waard voor t gezellige sfeertje dat je nu al neerzet, blijf zeker oefenen hiermee, produceer je zo prachtige aquarels Ja !

Fenn: let op dat je niet teveel met 1 kleur werkt en vooral je basislaag niet te dik maakt, dan kun je veel beter nuances neerzetten met de pastels Lachen . Voordat je geld gaat vragen, idd nog even oefenen Knipoog .