[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:37

Grease schreef:
Sicayes - Het eerste wat ik dacht; ''deze hond kijkt een beetje geschrokken/angstig'' toen las ik je verhaal en begreep ik het :P Ik denk dat je het wegens de omstandigheden prima hebt gedaan! misschien geen zwarte achtergrond maar tegenlicht in het gras/tuin. dat geeft een wat ''vriendelijkere'' sfeer misschien, waardoor de uitdrukking wellicht wat zachter overkomt. een suggestie hoor, weet niet of het daadwerkelijk zal werken! ik vind het een mooie foto. zou ik zelf blij mee zijn als ik al zo'n oud hondje had :)
.

Bedankt voor je FB! Ja, deze blik is echt haar soort.. hoe beschrijf ik het.. 'intens attentieve' blik :') . Ze probeert te zien wat ik precies doe, snapt niet waarom ik haar telkens terug op de plek zet en dat lekker ruikende koekje nou niet gewoon niet geef :') Toen de doofheid begon kon ze nog goed zien en begreep ze 'gebaren' die we vroeger gebruikte voor zit en lig enzo. Maar nu ziet ze niet zo ver meer dus ze ziet mij wel een beetje wazig wapperen maar niet wat ik nou bedoel :+

Maar bedankt, ik zal als het weer weer wat zonniger wordt en dus het gras een beetje z'n best gaat doen hier haar eens daar neerzetten - misschien dat het dan beter lukt!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:53

loop weer eens achter, wacht even tot de lijst maandag en dan poging tot commentaar

hier mijn week 4
jammer een verloren vuurwerk foto mn camera hielt er van de week mee op gelijk weg gebracht mag het volgende weer weer ophalen als het goed is
Afbeelding
waren van die vuurballen die voorbij kwamen zweven

Rianne_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:50

Mijn week 4:
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:08

Jeetje, 2 dagen niet in het topic gekeken, 4 pagina's erbij :')
Al die dambo's zijn zó leuk <3
Mijn week 4, ik had een nieuwe frontriem en vond het wel leuk om er wat mee met de camera te spelen.

Afbeelding
M-stand
F/5
1/160 sec
ISO 400
Witbalans op cloudy(?)
En handmatig scherpgesteld voor een van de eerste keren, toch wel aardig gelukt vind ik. Achteraf enkel het contrast iets verhoogd :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:21

Voor deze week mijn poes Liesje!
Attack!!

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:46

Deetjeeuh schreef:
Verder is handmatig scherpstellen alleen handig voor macro fotografie. Kinderen, honden, paarden etc. (Alle snel bewegende onderwerpen dus) moet je niet handmatig scherpstellen. Immers zitten die nooit stil, en wanneer je ze iets anders zitten is je foto meteen onscherp.

Ik wil even snel reageren op dit bericht. Reactie op de feedback van mijn foto van week 3 komt nog en week 4 gaat er ook nog opgezet worden!

Deetjeeuh, niet handmatig scherpstellen met kinderen, paarden en honden is nieuw voor me. Ik stel eigenlijk op fotomeetings ook dan handmatig scherp, maar hoe zou je het anders doen? Zeker als je een bepaalde punt scherp wil hebben en andere niet?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:50

MZorro schreef:
Deetjeeuh schreef:
Verder is handmatig scherpstellen alleen handig voor macro fotografie. Kinderen, honden, paarden etc. (Alle snel bewegende onderwerpen dus) moet je niet handmatig scherpstellen. Immers zitten die nooit stil, en wanneer je ze iets anders zitten is je foto meteen onscherp.

Ik wil even snel reageren op dit bericht. Reactie op de feedback van mijn foto van week 3 komt nog en week 4 gaat er ook nog opgezet worden!

Deetjeeuh, niet handmatig scherpstellen met kinderen, paarden en honden is nieuw voor me. Ik stel eigenlijk op fotomeetings ook dan handmatig scherp, maar hoe zou je het anders doen? Zeker als je een bepaalde punt scherp wil hebben en andere niet?

Je scherpstelpunt in de camera verplaatsen. Handmatig scherpstellen op bewegende onderwerpen is best heel moeilijk, respect als je dat kan :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:44

Nou mijn photobooth projectje is gelukt :)
Dit is hem geworden!

Afbeelding

Er staan er nog wat meer op de facebook groep van POTW, voor de geïnteresseerden

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 21:45

Ah! Ik had nét gestemd!! (op een andere foto... := )(niet dat ik deze niet mooi vind, hoor!!)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:47

Mijn week 4: Mijn knappe bonte in de sneeuw!

Afbeelding

(Leuk feitje, ik had niks geen hulp die haar vast hield oid. Ze bleef gewoon braaf los staan en nog leuk kijken ook)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:48

@agossie, ik zag het ook net :'). Heb deze gekozen omdat ik de foto interessanter vind zo, met de verschillende lijnen enz. Ook technisch net ietsje meer vind ik zo, minder rechtoe - rechtaan!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:33

Afbeelding
Week 4

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:27

Week 4
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:04

Feedback week 4 het vervolg

Zit jij er niet bij dan had ik eerder al feedback gegeven.
Alles is opbouwend bedoeld, het is mijn persoonlijke mening dus als je het niet eens bent is dat zeker geen probleem.

magda_90Ik ben niet van het softe maar deze is wel vreselijk mooi <3

Hanna_94 Super knap!!! Met dit soort dieren ben je erg afhankelijk van wat ze willen laten zien en ik denk dat jij er hier wel uit hebt weten te halen wat er in zat!!

Sanne_comMooie kleuren maar hij lijkt mij niet helemaal scherp. Ook mis ik een onderwerp....weet niet zo goed waar ik nu naar kijk.

MarijeRWat een lieve kleine krullenbol <3 Klopt het dat de scherpstelling op de hals ligt en niet op het oog?

wendy1987Heeft je lens gedaan wat je verwacht had? Ik mis wat scherpte en een onderwerp denk ik. Het is een beetje een hoopje die ik ook zie liggen bij een rondje park hier om de hoek......

MallowIk mis de scherpte en het is wat druk op de achtergrond......hij lijkt ook niet helemaal recht te staan. Volgende keer even de kruimels van de trui kloppen voor het schieten. Leuk manneke!!

WiancaRMooi contrast en licht, misschien dat iets minder voorgrond de paarden beter uit gaat laten komen.

SuuszelsMooi!! Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er uit ziet aols je alleen de ogen in beeld hebt.....meer gecropt

S_imoneeHet idee is leuk ik vind alleen de kleur niet zo passen. Ik had het denk ik ook leuker gevonden als er 1 of 2 voetstappen bij waren geweest.

Eline91 Super goed geschoten!!! Jammer dat de flats er achter het middeleeuwse gevoel een beetje weg halen maar verder echt een mooi plaatje!!

it_is_meNiks op aan te merken....prima plaatje!!!

showteamLove it!!! <3

HeavensLoveMooi!!! Ik zou alleen wel oppassen dat de haren niet in het wit er achter helemaal weg komen te vallen.......knap gedaan!!!

NESCAFE Op zich een leuke plaat alleen is er iets "te" zou het het contrast kunnen zijn misschien?

monbyouAls dit je eerste keer is dan is hij toch hartstikke leuk gelukt? Ik vind ze cute om te zien hoor die poppetjes maar als ik er 2 gezien heb ben ik er wel weer klaar mee :') Alleen daarom al zal ik er zeker geen kopen :')

Kimmetjee04Inderdaad een beetje jammer van de kreukels maar verder mooie foto geworden hoor!! Ik zou hem nog ietsje croppen en lichter maken.

calice Schattig!!! Ik mis alleen die mond die volgens mij een te lieve glimlach laat zien.

KimdeGroot94Mooi scherp, mooie kleuren......goede foto!!

Kanzi Lief, maar ook hier weer het poppen verhaal........ik moet ze gewoon niet te vaak zien maar dat is een persoonlijk iets. Wel mooi ekleuren hier en leuk idee!!

BellatrixMooi, mooi sprekende ogen en geheel sprekend plaatje!!

SicayesGoeie foto, en je verhaal verteld het oog probleem. Niks op aan te merken gewoon lief <3

IngvildOp zich een mooie foto alleen lijkt het alsof de twee voorste knoppen er los opgeplakt zijn.....misschien iets te veel bewerkt?? Ook de steel lijkt wat te hoekig daar en ik zie nog wat oude achtergrond tussen de bloemen.

TeSzZzHeerlijke plaat!!! Niks aan toe te voegen!!

CrazymelSorry hij is gewoon nergens scherp, ik vind hem niet zo mooi.

Rianne_Ik weet nog niet of het jammer is van de oren want hij spreek me zo ook heel erg aan. Mooie foto!!!

JoysieeeDie kan je zo aan de fabrikant verkopen als zijnde reclame foto :D

NefertariePoezen blijven leuk, er lijkt een beetje een witte waas overheen te zitten. Misschien dat iets meer contrast dat verhelpt.

k_mIk vind het een veel zeggende plaat.....knap gedaan!!!

glenstormMooie foto, mooi paard!!!

SodeletuutIk moest even een paar keer kijken wat of dat ik zag...........dat is jammer, verder mooie kleuren!!

rossloverWat een schatje!! Maar misschien is het plaatje wat donker en kleurloos.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:04

Van mijn kant helaas een oude foto, ik wilde er vandaag en gister nog op uit met de camera maar ik heb gister een enorme klap op mijn hoofd gehad van een steigerend veulen bij de hoefsmid die ik vast moest houden. :+ Net geen hersenschudding gelukkig maar wel hele dikke blauwe ogen (ik zie bijna alleen nog maar ooglid) en een opgezet hoofd.

Week 4:
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:11

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:11

Scherpstel punt verplaatsen heb ik nu gevonden, thanks voor jullie tips :D heel blij mee!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:16

ismyWaarom geen foto van die blauwe ogen??? :') Maar deze is ook mooi......ik word wel erg nieuwsgierig naar wat ze precies op haar hoofd draagt.

XiiaaooNaaMooie pose van de hond. Hij heeft wel een lastig te fotograferen kleur. Misschien als je iets in kleur minderd gezien het groen van de bladeren dat de hond ook beter uit gaat komen. Ik mis ook scherpte in je foto.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:53

Ik val even binnen met mijn Week 4.

Feedback komt later. Word momenteel geschilderd bij ons. :)

Afbeelding

Canon EOS 550D - Canon 50mm F/1.8
F/4.0
1/1250 sec.
50mm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:23

Mijn week 4. Ondanks alle drukte, met sneeuw MOET je gewoon naar buiten. :D Het liefste had ik nog wat landschapsfoto's gepost, maar helaas krijg ik dat qua nabewerking en tijd niet voor elkaar.

Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:34

Ik ga zo mijn foto maken, hoop dat iemand m'n hond even vast wil houden voor mij haha, anders heb ik wel een ander ideetje

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:05

Mijn week 4. Weer een bloem :)

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:51

Mijn week 4
Een voorbij vliegende reiger :)
Afbeelding

Zorgt tinypic ook voor kwaliteitsverlies met uploaden? En anders nog aanraders?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:21

week 4:
Afbeelding

mis zelf alleen wat scherpte, uploaden helpt ook niet mee, op mn laptop is ie scherper.
maar ik kan geen andere foto meer maken want moet zo weg en weer verder leren voor de toetsweek komende week

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:23

Mijn foto voor week 4 :D Ik vond hem wel geslaagd qua kadering. Ik vind alleen de kleuren niet heel bijzonder geworden. De pony is ook niet helemaal schoon, maar het is ook niet mijn pony en het was een spontane foto :P
Afbeelding