Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Ik fotografeer meer evenementen en wedstrijden dus heb gewoon soms een 300 nodig om het beste er uit te halen.
Eventueel een Tamron van de 70-300?
Bagheera_206 schreef:DShots schreef:Ik fotografeer meer evenementen en wedstrijden dus heb gewoon soms een 300 nodig om het beste er uit te halen.
Eventueel een Tamron van de 70-300?
Canon heeft ook een 70-300mm uit de L-serie.
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... 6L_IS_USM/
Helaas rond de 1300 euro...
[ Afbeelding ]
Zwitsal schreef:Ik las hier net iets over de art- objectieven van sigma..
De 24-105 van sigma (art versie dus) en canon zitten in de zelfde prijsklasse.. Gevoelsmatig zou ik automatisch gaan voor de canon en ik meen me wat reviews te herinneren waarin de canon ietsje beter naar voren kwam (maar ik weet t niet 100% zeker meer want ik heb zoveel reviews van zoveel verschillende lenzen gelezen haha).
Maar zouden jullie ook de canon boven de sigma kiezen?
(Ik heb trouwens net mn tante, die hoofdsponsor wordt van dit grapje, een mailtje gestuurd over mn lenskeuze (maar nog geen merk erbij). Woohoo)
DShots schreef:Bagheera_206 schreef:
Canon heeft ook een 70-300mm uit de L-serie.
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... 6L_IS_USM/
Helaas rond de 1300 euro...
[ Afbeelding ]
Als ik het geld er voor had, had ik allang een andere gehaald.
DShots schreef:Leonyr schreef:
Maar waarom dan geen extender zoals Richard al voorstelde?
Extender?
Bagheera_206 schreef:Waarom wil je liever een 55-300mm ipv 70-200mm? Een 70-200mm is echt prima geschikt voor de paardjes en hondjes. Bij de meeste 70-200mm's passen er extenders tussen. Vaak een x1.4 of x2.0 extender. Dan wordt je 70-200mm een 140-400mm als je er een x2.0 extender tussen zet. Let erop dat niet alle extenders op alle objectieven passen...
Leonyr schreef:Het klopt inderdaad dat het verschil tussen 200 en 300 op evenementen goed merkbaar is. Persoonlijk ben ik ook erg blij met mijn bereik van 300 mm. Echter is dit een van de goedkopere en oudere versies van de Canon 75-300 en ik zou hem zeker niet aanbevelen. Hij is langzaam en heeft een slechte kwaliteit glas.
Als ik jou was, zou ik nu gewoon even doorbijten en goed doorsparen, zodat je uiteindelijk gewoon voor die 70-200 met extender kan gaan. Anders kan ik je garanderen dat je spijt krijgt. De lens die je nu hebt is qua prijs/kwaliteit verhouding heel netjes, een 75-300 van Canon gaat daar echt geen verbetering in brengen. Ook niet als dat betekent dat je net wat meer mm hebt.
Ook van Tamron en Sigma; je kunt er donder op zeggen dat je achteruit gaat op kwaliteit. Voor dat budget en een dergelijk bereik lever je gewoon in op belangrijk fronten zoals snelheid en glaskwaliteit.
Leonyr schreef:Het enige verschil tussen deze twee lenzen is de USM focus motor. Dit betekent dat die eerste lens een snellere autofocus heeft. Wat betreft kwaliteit is het nog steeds drie keer niks.
Alwiene schreef:Voor wat je wil zou je niet 1 maar 2 lenzen aan moeten schaffen, landschappen of portretfoto's van dieren zijn zulke verschillende dingen dat je dat niet met 1 en dezelfde lens met beperkt bereik kan doen.
Voor hond/paard zou je toch echt eerder aan een 70-200 moeten denken. Ik heb even gezocht maar zie geen voorbeeldfoto's van jou op Bokt helaas. Weet je zeker dat je uit je camera haalt wat erin zit? Het zou jammer zijn als je op advies van anderen extra lenzen gaat aanschaffen terwijl het gebrek aan kwaliteit misschien wel op te lossen is met een stukje extra kennis over fotograferen.
Dreamflower schreef:Met of zonder IS, dat scheelt namelijk nogal.
En wat is een goede kleinere lens voor de portretfotos/feestjes,etc? Is dan een vast brandpunt beter?
Doet een converter afbreuk aan kwaliteit?