[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:03

MaricoGraphy schreef:
Deze foto’s had ik toevallig bij upload van bokt staan ivm fototopic ja.
Maar bon ik weet genoeg en heb genoeg gehad van het egoïsme en bemoeizucht hier op bokt.

Sorry hoor, maar wat verwacht je anders met jouw posts? Ik zie bokt héél anders dan jij, heel behulpzaam en het beste willen voor het paard. Wat is er nou zo erg aan? Ik word ook niet vrij veel getaxeerd, en ook vaak niet op een goede prijs. Dat maakt toch niet uit? Je maakt er zelf een probleem van..

Ylvy

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:05

Ik ben juist hartstikke blij met alle adviezen en taxaties.
Tot nu toe heb ik er heel veel aan gehad en ik zit hier denk ik al een tijd.
Maar ik taxeer direct ook een stuk of 5/6 pagina's VOOR ik mijn foto's plaats, zo voorkom ik problemen en krijg ik vaak gemiddeld 10 taxaties ervoor terug :j

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:11

MaricoGraphy schreef:
Deze foto’s had ik toevallig bij upload van bokt staan ivm fototopic ja.
Maar bon ik weet genoeg en heb genoeg gehad van het egoïsme en bemoeizucht hier op bokt.

je krijgt niet te horen wat je wilt horen of het gaat anders als jij wilt en dan reageer je weer zo en ben je weg, net als in je andere topic's.
nou doei :wave:

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:17

Bij deze trouwens ook maar meteen weer een taxatie:

callychanel: Niks op aan te merken, 55/60 euro.
Starwien: De 3e foto vind ik zelf het beste, andere hebben teveel schaduw en de 2e is mij wat te licht nabewerkt. Composities zijn op de "mindere" foto's wel beter. 10/15 euro.
Anouska15: Ik mis iets aan contrast waardoor ze wat flets lijken, maar je hebt mooie composities en ideeën. 15/20 euro.
GerdjeHoran: Iets meer taxaties mogen wel, maar vooruit: Vooral in de eerste is een mooie scherpte, 1 momentje eerder was wellicht beter geweest. rond 20/25 euro.
CrazyIris: Hele gave foto's. bloemen taxeren laat ik even achterwege, maar puur op de dieren zou ik wel 50/60 euro of meer durven te geven.
Lindatjuhhh: De laatste vind ik het minste, hierbij had je het beste denk ik iets meer afstand moeten nemen lijkt het wel. Voor de rest: mooi contrast in de ogen en goede scherpte. 25/30 euro
MiracoGraphy: Graag had ik ook andere foto's gezien ( andere pony's/onderwerpen ) de laatste 2 missen wat scherpte en ik vind de composities niet helemaal wauw. 15 euro.
xFace: De honden spreken me het meeste aan, goed op niveau gewerkt en mooi scherp op 2 totaal verschillende formaten en kleuren honden. over alles zou ik denk ik 30/35 euro geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:25

Ik zie idd dat ik alleen van 1 paard foto’s heb gezet. Misschien idd niet zo handig? Ik zal eind deze week wat nieuwe foto’s maken en dan zal ik ook meer tijd nemen voor taxeren/meningen. Beter zo?

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:03

MaricoGraphy,

Ik bedoelde er verder niks mee hoor, ik vind het alleen netjes als je zelf ook even wat meer taxeert! Anders volgende keer even de pc pakken zodat je beter kunt terugbladeren en uploaden? Op je telefoon kun je trouwens redelijk makkelijk taxeren in dit topic, als je twee tabbladen opent en daartussen switcht voor het bekijken van de foto's en het taxeren gaat het ook heel makkelijk :)
'T is inderdaad een goed plan om even wat verschillende modellen te fotograferen. Houd er wel rekening mee dat je dan pas volgende maand weer kan plaatsen! Maar je kan natuurlijk altijd taxeren, dat deed ik laatst ook gewoon zonder zelf foto's te plaatsen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:29

Ik taxeer gewoon altijd vanaf wanneer ik mijn eigen foto's heb gepost, dan sla ik niemand over (oke of ik moet per ongeluk iemand vergeten zijn) maar dan weet ik zeker dat ik iedereen heb gehad en dan krijg je er ook veel taxaties voor terug. Als ik terug ben van vakantie zal ik weer eens taxeren en foto's posten

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:22

Even het een en ander getaxeerd, als ik vanaf mijn laatste post ga doen ben ik denk ik wel 30 pagina's bezig (of meer:p). Ik ga nu kijken of ik wat actiever kan zijn in dit topic ivm vakantie.

67:
Lifaya – Ik zou zeggen rond, boven de € 100 inderdaad, fijne platen
Xlovelove – rond de 25€
Poess91 – Zeker rond de wel €30
IloveAnoukje – rond de €30
Horserider22 – Ik zou hier rond de €10 voor vragen als je het in opdracht doet, ik mis iets meer gevoel en de onderwerpen springen er niet echt uit. Je foto’s zijn nogal vlak. Ook kwa compositie valt er meer uit te halen.
Xhenkexspons – Ik vind je foto’s nogal vaal, ook zijn de blackfoto’s niet goed bewerkt. € 20
Naomixzanzi – Opzich mooie foto’s al mag je contast van mij iets minder, nu oogt het nogal nep. € 30
Lynn85 – Mooie foto’s € 40
anne_joy – respect voor jouw taxaties! Mooie foto’s! rond de € 40
Hes_han – prachtig weer! € 50
Ingvild – rond de € 20
Strasshorse – Leuke composities, ik vind alleen de eerste 3 foto’s iets teveel contrast hebben € 35
68
Btjeetje- De hondenfoto is erg leuk, paardenfoto een beetje een vreemde compositie, rond de €20
Callychanel – Leuke foto’s, mooie scherptediepte ook, rond de € 40
Starwien – Je composities zijn opzich leuk, maar ik mis iets in de foto’s € 30
Anouska15 – rond de € 25
GerdjeHoran – Je mensenfoto is leuk, je paarden iets minder, rond de € 25
69
CrazyIris – Mooie foto’s, alleen de tweede van het paard vind ik niet zo kwa compositie, rond de € 30
Lindatjuhhh - € 35
Maricography – rond de € 25
xFace – rond de € 15

Ik vraag nu € 25
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:43

Pag. 65
Ylvy: Mooie foto's, al vind ik ze qua kleuren een beetje 'dof'. €25,-

Pag. 66
Lifaya: Prachtige foto's, die eerste doet me denken aan een bureauonderlegger die ik als klein meisje had.. Was echt mijn pennydroompaard. :P De foto van de zonsondergang is echt onwijs mooi. €150
xlovelove: Mooi kleurgebruik, de foto van het paard had wat mij betreft nog wel wat feller gemogen. €25
Poess91: Qua compositie vind ik foto 1, 3 en 4 niet heel erg mooi. Vooral bij foto 1 stoor ik me eraan dat het paard dreigt om te vallen, ik kan het niet goed uitleggen. :') Qua kleuren vind ik de foto's wel mooi! €20
ILoveAnoukje: Helaas zie ik wat onscherpte bij de tweede en laatste foto.. De andere zijn wel goedgelukt! €25

Pag. 67
horserider22: Op de 1e foto mis ik wat scherpte, verder vind ik de foto's qua kleuren een beetje dof. Veel oefenen, dan ga je het vanzelf zien! :)
xhenkexspons: Mooie, heldere foto's! Qua compositie zou je wat mij betreft nog wat meer mogen 'spelen'. €25
NaomixZanzi: Leuke foto's, ik zou nog wel even oefenen op het moment waarop je een foto neemt van een bewegend paard. Kijk eens op paardenfotografie.info, dat is een hele handige site! :) €15
Lynn85: Foto 2 vind ik erg sprekend, foto 3 is gewoon hartstikke leuk!! €40
anne_joy: Op foto 2 mis ik wat scherpte. Bij de paardenfoto's vind ik het jammer dat er zoveel loze ruimte om het paard zit. Als je begrijpt wat ik bedoel? €20
Hes_Han: Hele mooie, frisse foto's! Niks op aan te merken. €50
Ingvild: Qua kleuren zou je je foto's nog wat meer mogen laten knallen! €25
Strasshorse: Op bijna alle foto's zit een rare waas over de foto heen.. Ik denk dat ik wel weet wat voor effect je ermee had willen bereiken, maar dat is helaas niet gelukt.. Zonder die waas, zou ik je taxeren op €25

Pag. 68
btjeetje: Leuke, maar wel 'standaard' foto's. €20
callychanel: Prachtige foto's, hele mooie heldere kleuren! €40
Starwien: Qua kleuren mogen je foto's wat feller, maar verder vind ik ze qua compositie etc erg leuk. €30
Anouska15: Mooie foto's, beetje standaard. Iets meer spelen met compositie en schaduwen doet wonderen! €20
GerdjeHoran: Vooral de foto van de Shetlander spreekt me erg aan! €25

Pag. 69
CrazyIris: Foto 1 vind ik leuk! Ik zie wel veel ruis op je foto's, of komt dat door het uploaden? €40
Lindatjuhhh: Mooie, frisse foto's. €25
MaricoGraphy: Ik mis scherpte.. op bijna alle foto's. Jammer! Foto 2 is wel gaaf. €20
xFace: Mooie foto's, al lijk ik wat scherpte te missen op foto 2 en 3. Kleuren mogen wat mij betreft wat feller! €20

Pag. 70
LOVESUSHI: Ik vind je foto's erg aansprekend, mooi kleurgebruik al zouden de laatste 2 wat feller mogen wat mij betreft. €50

En dan nu mijn eigen foto's, het is de eerste keer dat ik foto's plaats in dit taxatietopic.
In 2015 heb ik nog niet veel paardenfoto's gemaakt, maar 2 weken terug heb ik een hele leuke puppyfotomeeting gehad en daar heb ik een aantal foto's van.
Het is voor mij de 2e keer dat ik honden op de foto heb gezet, mijn pup speelt natuurlijk ook regelmatig als fotomodel maar dat zijn meer 'kiekjes voor de leuk'.
Ik ben benieuwd, het was voor mij in ieder geval wel een hele leuke en vooral leerzame ervaring! :)

Foto's zijn geüpload met tinypic!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:07

Ik ben begonnen bij pagina 65.
Ylvy vind zelf de 2e niet zo mooi omdat hij enorm schuin is, maar dat is mijn mening. Voor de rest vind ik het wel mooi! 30-40 euro denk ik?

lifaya Wauw, hele mooie kleuren ook! De prijs is het zeker waard wat je vraagt! :)
xlovelove Ik zelf vind de foto's een beetje grauw overkomen, 15 euro.
Poess91 Hele mooie kleuren heb je! Al mis ik soms net wat scherpte. Als er wat meer scherpte in zat rond de 40-50 euro.
IloveAnoukje Ik heb het idee dat het hoofd op foto 2 en de laatste foto scherpte mist? Ik denk rond de 20 euro.
horserider22 Ik vind de foto's erg dof, en een beetje 'centraal' ik zou zelf niks tot 5 euro geven.
xhenkexspons Heb het idee dat ze een klein tikje lichter mogen, maar denk dat het komt dat het toen bewolkt was? Rond de 25 euro
NaomixZanzi Mooie kleuren! 50 euro.
Lynn85 De 2e <3 Denk rond de 60 euro?

anne_joy Ik denk rond de 25 euro, heb soms het idee dat ik scherpte mis?
Hes_Han Prachtige foto's! 70-80 euro
Ingvild Ik vind de kleuren niet heel mooi, best dof. 20 euro?
Strasshorse Rond de 30 euro, erg jammer dat het toen bewolkt was, helaas niks aan te doen. haha :P

btjeetje Ik denk dat ik niet veel zou geven, vind de dieren niet erg sprekend/naar voren komen, ook zou ik de appaloosa een tintje lichter maken.
callychanel Hele mooie kleuren in je foto's! Rond de 60-70
Starwien Bij de laatste enorm jammer dat ze overbelicht is en als ik het paard zo zie zou de foto donkerder gemaakt kunnen worden door je diafragma/sluitertijd/iso aan te passen. Want het paard is ook best flets. Rond de 20 euro.
Anouska15 Bij de 2e foto vind ik de paal eigenlijk best storend, mijn aandacht ging namelijk eerst naar de paal. Rond de 25 euro.
GerdjeHoran De laatste vind ik heel mooi! Rond de 30-40 euro
CrazyIris Rond de 50-60 euro, mooie foto's!
Lindatjuhhh Zelf vind ik de foto's niet heel mooi, de hoek of de positie hoe het paard staat. Ook vind ik de kleuren niet heel erg mooi in de foto's. Denk dat ik niets tot 5 euro zou geven.

MaricoGraphy Ik vind de foto's niet heel mooi, de kleur en composities. Max 10 euro.
xFace ik zelf zou de laatste foto meer kleur geven, dan vind ik hem denk al een stuk mooier. Rond de 25-30 euro.
LOVESUSHI De laatste 2 zou ik zelf wat meer kleur willen zien. Rond de 40-50 euro.
Paris_ Rond de 30 euro denk ik.

--

Ik zelf vind het jammer dat er totaal geen zon te bekennen was.. Net als hieronder.
Afbeelding

En dit was een portfolio shoot, de bedoeling was om met tegenlicht te fotograferen (zoals mijn honden foto's)
Dus toen ging ik maar spelen met de fontijn en zonder licht :')
Afbeelding
http://imgur.com/2O2pYBI

Op een meeting
Afbeelding
http://imgur.com/5Emvjka

Hond:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:20

Paris_: de ruis die je lijkt te zien is het zand dat wordt uitgeschud! ISO was maar 100, dus ruis zou vreemd zijn op die foto ;)
Bedankt voor alle taxaties, ik zal diegenen van deze pagina straks ook nog eens taxeren!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:22

Thnx voor de taxaties. Scherpte kan goed kloppen al zit die op foto 1 normaal het beste. Maar volgende maand een nieuwe poging van mijn kant met meer modellen.

@puppy1128,
foto’s zijn nabewerkt met een filter. Dat kan de kleur wat vertekenen. Op mijn tablet zijn ze ook wat anders dan op computer of gsm. Al denk ik dat foto 1 van mij wel meer waard kan zijn?
denk dat je die van lindatjeuh ook eens op een ander scherm moet bekijken want de foto’s zijn gewoon goed en ook qua kleur.

lovesushi op zich heel mooie foto’s. Dat met het kindje mag wel wat meer vrolijke kleuren hebben maar is persoonlijke smaak. Denk dat je je prijs mag ophogen naar 40 euro.

paris_ het gras op foto 1 is net wat scherper dan de hond wat een beetje jammer is, wel een mooie compositie. Foto 2 was denk ik mooier als er rechts wat meer ruimte was en de hond dus meer links zat.
Foto 3 vind ik echt geweldig met dat beetje kleur in de ogen. Foto 4 is ook mooi. Denk dat je gemiddeld wel aan 30 euro mag denken.

puppt1128 de grijze wolken geven in dit plaatje wel een bijzondere sfeer met zich mee. Plaatje 2 vind ik prachtig met de achtergrond. Bij de honden is nr 2 echt een sfeervol plaatje. Denk gemiddeld rond de 30/35 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:49

puppy1128 - €45
Foto's zijn goed scherp maar op je eerste en twee foto's zit een flinke geel/groene zweem. Verder leuke sfeerplaatjes, fontein op de achtergrond is ook leuk bedacht.

Paris_ - €30
Foto's missen wat scherpte en zijn nog wat donker.

LOVESUSHI - €35
Mooi scherp. Foto's zijn op zich goed van kleur maar zouden van mij wat sprankelender mogen.

xFace - €30
Let op je horizon. Foto's zouden op zich wat lichter mogen in het gezicht van de dieren.

MaricoGraphy - €15
Let op je horizon. Vind de foto's donker en erg verzadigd.

Lindatjuhhh - €45
Mooie kleuren. Tip is om misschien wat te zakken qua fotografiehoogte. Paard op de laatste foto is wat uit verhouding.

CrazyIris - €40
Moeilijk om te beoordelen wat je voor een reportage zou kunnen vragen omdat het veel verschillende onderwerpen zijn.

GerdjeHoran - €30
Scherpe foto's, composities mogen wat ruimer en spannender.

Anouska15 - €30
Mag meer contrast in de zwart wit foto. Foto's mogen wat sprankelender.

Starwien - €25
Ik mis wat kleur. Let er op dat je foto's niet overbelicht of te donker zijn.

Mijn foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://farm4.staticflickr.com/3768/115 ... f6df_b.jpg
https://farm3.staticflickr.com/2883/115 ... 1d6a_b.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3850/144 ... c2f2_b.jpg

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:27

Pagina 62
Starwien Momenteel zou ik er geen geld voor vragen. Foto's zijn vrij standaard, er is gok ik niets van bewerking aan toegevoegd. Verder wel scherpe foto's :)
Joysieee Wat voor lens heb je? Ik zou zeggen rond de 30 euro
billionache Mooie foto's! 30 euro
xMiinh Ik blijf fan, die laatste zijn ook geweldig!! 70/80 :)

Pagina 63
love__mandy Ik vind de foto's veel te donker en niet prettig om naar te kijken. Ik zou nog even dooroefenen :)
Sanguine Ik vind die duif echt rete gaaf! de rest mis ik wat scherpte (de laatste niet). Bij de tweede komen de ogen niet zo mooi uit en vind de cadrage niet alles. 25 euro
_Denise Ik vind de tweede en de laatste heel mooi! de eerste vind ik maar niets, het stoort mij echt die balken :P Maar als je verder gaat zoals ik al zei met de tweede en de laatste zou ik toch al voor 40 euro gaan, prachtig!
Deetjeeuh Dankjewel allereerst! Ik zou gaan voor een 35, jammer dat bij de laatste foto de houding van het paard niet al te charmant is.

Pagina 64
Brenda_85 Qua compositie zijn de meesten wel oke maar vind het een enorme afknapper dat er geen scherpte in zit? En upload dan met iets deftig zodat er wel scherpte in zit want nu weet ik het niet en vind het vrij belangrijk :)
D_Desteny Hele mooie foto's! wat is het paard op de 2de foto heel gaaf zeg <3 Ik zou zeggen 40/50 euro
Suus__ Je hebt een mooie sfeer te pakken, vooral bij die eerste! 30 euro
Naomi_King Ik zou nog even door oefenen, qua compositie vind ik het niet echt iets.

Pagina 65
Ylvy De eerste foto ben ik helemaal weg van maar als ik dan naar de tweede kijk.. de horizon stoort énorm! rechtzetten die foto en het is stukken beter :) De derde is helaas onscherp.. 15/20

Pagina 66
lifaya Sowww, jij hebt ook echt de mooiste modellen voor je lens, natuurlijk komen er zulke gave platen uit <3 ik zou zeker die prijs behouden :) en als je van elk paard dat je voor je lens krijgt zeker 25 even supergave beelden kunt krijgen (wat bijna onmogelijk is) omhoog met die prijs :))
xlovelove Vind sommigen minder fijn ogen.. 20 euro
Poess91 De eerste is heel gaaf :) 20 euro
IloveAnoukje 20 euro

Pagina 67
horserider22 Vind de foto's niet speciaal, oefen er maar op los voor nu :)
xhenkexspons Vind de compositie niet alles, ze staan er wat ongemakkelijk op vind ik de paarden! Kwaliteit is ook wat minder. 15/20
NaomixZanzi 15/20
Lynn85 25/30 Die laatste is heel schattig!
anne_joy 15/20
Hes_Han Je hebt er een hele mooie sfeer in! 60/70
Ingvild De eerste 3 zijn heel wat minder dan de laatste, 15
Strasshorse 25

Pagina 68
btjeetje Eerste is helaas niet scherp. Maar ga zo door! 15
callychanel 15/20
Starwien 15
Anouska15 Je zoekt niet bepaald de mooiste achtergronden uit! Heel jammer van die tweede.. de foto's spreken mij niet echt aan, ik zou er nog niets voor geven.
GerdjeHoran 30! De laatste foto is echt mega gaaf! :D

Pagina 69
CrazyIris Die eerste foto is supergaaf! Ik zou zeggen 35 euro
Lindatjuhhh Ik mis nog wat scherpte, die laatste is wel erg leuk :) 20
MaricoGraphy Probeer te letten op je achtergronden en composities. Ze kijken niet allemaal even fijn! nog even dooroefenen.
xFace Ik zou het inderdaad nog even bij reiskosten houden, ik mis nog iets bij je foto's!

Pagina 70
LOVESUSHI Aparte stijl heb je! heel sec :P De foto's zijn wel heel mooi scherp! 25
Paris_ Ik mis scherpte in sommige foto's. 10 euro
puppy1128 Ik denk dat je je foto's te veel wilt opscherpen waardoor het (voor mij) niet fijn meer is om naar te kijken. Erg jammer! Die tweede is wel heel gaaf :) 20
WiancaR Heel mooi scherp! 35/40 euro :)

Sorry als ik misschien wat bot/crue ben ofzo met mijn commentaar, maar paardenfotografie is zo in en zoveel mensen denken dat ze het even kunnen doen. Het is dan gewoon heel moeilijk om eruit te springen vind ik dan, dat is mijn mening :)

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:35

xTitanic schreef:
Pagina 62
xFace Ik zou het inderdaad nog even bij reiskosten houden, ik mis nog iets bij je foto's!

Bedankt voor je taxatie :) Zou je misschien nog meer kunnen toelichten? Dan kan ik er mee aan de slag.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:38

Xtitanic, bedankt voor je taxatie.
Waar zie je dan onscherpte in de derde? Bij mij is hij namelijk haarscherp :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:41

Ylvy schreef:
Xtitanic, bedankt voor je taxatie.
Waar zie je dan onscherpte in de derde? Bij mij is hij namelijk haarscherp :o

Ja kan ik toch niets meer over zeggen? voor mij is hij namelijk niet haarscherp en vriendin naast mij zegt ook van niet. Zie jij dan geen verschil in je eerste twee foto's en dan ik je derde?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:47

Nu goed.. na zo een gigantische taxatie even een paar foto's van mijn kant, allerlei foto's haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op sommigen staat er geen copyright, even te lui :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:08

Ik ga hier toch maar weer eens wat plaatsen. Zit weer te dubben over mijn prijs en weet niet goed waar ik heen wil. Hoop dus op wat meningen hier!

Wil wel iedereen aanraden vooral mijn portfolio te bekijken voor een algemeen beeld, dat doe ik ook bij jullie allen! Krijg je toch een beter beeld van het gemiddelde :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taxaties
Horserider 22: Vind ze wat grauw en onscherp, nog even gratis
xhenkexspons: Heel prima foto's, 20 euro
NaomixZanzi: Je composities zijn wat saai, als je erop let zie je dat al je onderwerpen in het midden van je foto staan. Probeer daar wat meer in te variëren! Je zou ook iets meer licht in je foto's kunnen brengen. 15 euro
Lynn85: Leuk :D Wel heel weinig om uit te taxeren. 30 euro?
anne_joy: Ik vind de kleuren iets te uitgebeten naar mijn smaak, wel goed scherp. 30 euro
Hes_Han: Hele mooie foto's :D Goed scherp en leuke sfeer. Ik denk dat je richting de 45/50 kan :)
Ingvild: Prima scherpe foto's, al mis ik wat sfeer. 30 euro
Strasshorse: Ik vind ze allen wat groenig. Ook heb ik het idee dat de paarden er niet op hun voordeligst uitkomen, wat natuurlijk wel altijd het doel is bij een fotoshoot. 25 euro

btjeetje: Ik zou een euro of 10 vragen, het zijn ook niet zo veel foto's om van te oordelen maar foto 1 is niet zo netjes scherp en uit foto 2 is technisch nog wel wat meer te halen.
callychanel: Je composities vind ik allemaal leuk origineel! Ze lijken echter niet zo haarscherp. Technisch wel prima in orde! 40 euro.
Starwien: Ik zou het nog even gratis houden. Vele foto's die technisch niet juist zijn (overbelicht, niet scherp) en je composities zijn wat krap. Nog even doorgaan :)
Anouska15: Ik vind je foto's wel oké maar ze zijn niet heel speciaal voor mij. 20 euro
GerdjeHoran: Mooi scherp en technisch heel prima! Mis misschien nog wat sfeer die je in de laatste foto wel mooi terug ziet. 40 euro

CrazyIris; Technisch helemaal prima en leuke momenten! 40 euro
Lindatjuuhh: Je hebt een hele leuke sfeer in je foto's, kan mijn vinger er niet op leggen maar vind het erg leuk :D 50 euro
MaricoGraphy: Leuke plaatjes, maar nog niet zo veel bijzonders, technisch niet helemaal correct. 10 euro
xFace: Best prima plaatjes, ik denk zo rond de 10 euro. Ze zouden voor mij nog iets frisser kunnen in beeld.

LOVESUSHI: Ik vind ze technisch helemaal goed, alleen mis ik nog wat frisheid/kleur! Ze mogen nog wel wat meer knallen van mij :D Zeker het eerste portretje, laat die blauwe ogen shinen :D 40 euro
Paris_; Ze lijken allemaal niet zo scherp, jammer! Ook vind ik ze iets donker, ze kunnen wel ietsjes helderder. 20 euro
puppy1128: Oei, scheve horizon op de eerste! Belangrijk :D Verder erg sfeervol, 45 euro.
WiancaR: Erg fijn qua belichting en sfeer, mooie lichte kleuren. 50 euro
xTitanic: Heerlijke haarscherpe platen maak je altijd, 60 euro!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:14

Jouw bewerkingen zijn altijd zo supergaaf Marit :):)
80/90

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:15

Wauw marit ik hou van jouw foto's. Maar je wist al wel dat ik ook al op je blog gekeken had ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:22

Taxaties:

WiancaR: vind ze mooi scherp maar bij de dressuurfoto's is de horizon ook niet 100% recht, weet niet of het de bedoeling is omdat het dan lijkt of het paard hoger komt met de voorhand? 40/45 euro
xTitanic: Zoals Marit al zegt, heerlijk haarscherp :D Weet niet hoeveel jij vraagt maar ik zeg 60/65 euro
Marit: Je bent 1 van mijn favoriete fotografen. Heb al vele foto' gezien die echt prachtig zijn voor magazines of reclameblaadjes. Ik vind dan ook dat je de prijs best omhoog mag schroeven. 90-100 euro.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:43

Oh Marit schroef dat toch snel op naar 100 euro. Je investeert in je fotografie, materiaal maar ook jezelf verbeteren enz. Jij kan dit echt makkelijk vragen! Hoef je niet verlegen om te zitten.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:37

Vanaf pagina 66:
Lifaya: <3, prachtig! Ik zou er zeker de prijs voor betalen en misschien nog wel wat meer (rond de €150), aangezien je zegt dat er ook één origineel bestand bij inbegrepen zit. Wát een paarden ook zeg!

Xlovelove: ze zijn nog wat ‘saai’, ik weet het niet, maar er mist wat qua kleur denk ik.. De scherpte zit ook nog niet helemaal lekker. Ik zou nu ongeveer €10 geven, maar als je wat meer de kleur in gaat en de scherpte verbetert, zal dat wel een stuk meer zijn.

Poess91: netjes hoor, vooral de laatste is erg leuk. Rond de €35/€40 denk ik.

Iloveanoukje: er mist veel scherpte, maar de kleuren en houdingen zijn opzich wel oké. Voor nu €10 door de veelal missende scherpte.

Horserider22: gewoon nog even door blijven oefenen. Ze zijn grauw en de scherpte is ook niet echt geweldig.. Veel succes en gewoon lekker blijven fotograferen!

Xhenkexspons: de eerste en derde zijn mooi, die zou ik hoger taxeren dan de rest. Daar zijn de kleuren niet zo spannend en bij foto 4 zit er een gekke groene zweem overheen. In je portfolio staan een aantal foto’s die veel beter zijn, dus daarop gebaseerd rond de €20.

Naomixzanzi: jij bent weer vooruit gegaan zeg! De scherpte zit al een stuk beter en de kleuren zijn ook een stuk mooier. Rond de €20 voor nu denk ik.

Lynn85: mooi! Ik denk rond de €45 en misschien nog wat meer. Fijne kleuren en scherpte!

Anne_Joy: de foto’s die je hier plaatst vind ik een stuk minder dan een aantal die in je portfolio staan. We zie ik dat er vaak net wat scherpte mist. Rond de €20 wat wel een stuk meer zou zijn als de scherpte lekker zit.

Hes_Han: prachtig! Gave kleuren en goed scherp. De foto’s in je portfolio hebben ook een hele fijne sfeer! €60 kun je wel vragen denk ik.

Ingvild: de kleuren spetteren er niet zo vanaf, maar de scherpte is wel goed. €15 omdat ze nog wat saai zijn.

Strasshorse: de meeste van je foto’s hebben een vreemde groen/gele waas over zich heen. Als deze er niet zouden zijn zou ik wel meer taxeren, maar nu rond de €20 door de gekke kleuren..

Bjeetje: opzich wel netjes, de eerste is leuk qua kleuren maar de 2e is nog een beetje saai. Voor als je net gaat beginnen zou ik gewoon €10 vragen, en dan als het goed gaat steeds een klein beetje omhoog gaan.

Callychanel: na ook even op je site te hebben gekeken, denk ik dat je goed zit met je huidige €50.

Starwien: het kijkt niet heel erg lekker qua kleuren en de 2e foto is echt te bewerkt, ook de scherpte mist bij de meesten. Nog even dooroefenen zou ik zeggen!

Anouska: ik vind ze niet zo spetterend. €10 of nog even dooroefenen.

Gerdjehoran: fijne foto’s! Ik denk zeker wel €40.

CrazyIris: €50! Fijn om naar te kijken, in je protfolio staan ook gave beelden!

Lindatjuuhh: je kleuren en scherpte zitten goed, maar vaak vind ik de foto’s die ik op je site zie een beetje gek afgesneden/een rare houding hebben. Voor nu €15/€20 door wat ik genoemd heb. Die hier in het topic staan zou ik wel wat hoger taxeren (€25/€30)

Maricography: de eerste 2 zijn wel mooi, de anderen zijn te donker en onscherp. Nog lekker door blijven oefenen.

Xface: ik heb wel wat mooiere van jou gezien, deze zijn een beetje grauw/saai qua kleur, dat mag er veel meer in! €10/€15

Lovesushi: mooi! Ik zou zeggen rond de €50. Fijne kleuren en scherpte.

Paris: rond de 30, de foto’s zijn mooi, maar het mist net dat tikkie speciaal.

Puppy: jammer dat op de eerste 2 foto’s een gekke kleurwaas zit. Verder mooie foto’s, rond de €35/€30 zou ik zeggen.

WiancaR: <3! Heel mooi! Zeker wel rond de €65.

Xtitanic: weer heel erg mooi! €55/€60 zou ik zeker wel geven. De blackfoto’s zijn erg mooi gelukt.

Marit: wat een geweldige foto’s weer! Een van mijn favo fotografes! :D €100 euro zou ik hier zeker wel voor over hebben.

En hier weer wat foto's van mij! :D
Ik vraag op het moment €10 + reiskosten. Mijn website is niet zo up to date, dus daarop kijken heeft niet heel veel nut :')
(geupload met Flickr, die ze af en toe wat oververscherpt :') )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Edit: krap oortje, oei oei..
https://flic.kr/p/vMtShj
https://flic.kr/p/vvg6ou
https://flic.kr/p/vvr91o

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:47

[quote="xTitanic]Joysieee Wat voor lens heb je? Ik zou zeggen rond de 30 euro[/quote]

Dankjewel! Ik heb op het moment de 55-250mm lens, maar ben aan het sparen voor de 70-200 F4 aangezien deze vaak net niet lekker werkt/een tikje onscherp is/langzaam is etc..