[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:35

:D

Nog 2 van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Zijn kiekjes, maar ach :P Vond het fijne sfeerplaatjes. Wel FB kwaliteit

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:53

Om maar even het topic binnen te vallen. Wat een gave foto's allemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:41

de kat vind ik niet zo spectaculair. Het paard daarentegen wel weer. leuke kleuren :))

vind de beeldjes persoonlijk niet zo veel hebben..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:44

kan iemand mij (snel) wat tips geven.
Ik mag morgen 'n dag op de zorgboerderij werken. Omdat hun ouders 50 jaar getrouwd waren.
Nu hadden ze gevraagd of ik m'n camera mee zou kunnen nemen en wat foto's wil maken. Ik maak eigenlijk alleen paarden foto's of mensen alleen. maar nooit groepen. fotografeer ook nooit in de M stand. Wel de S stand en de andere stand van diafragma.

Iemand wat tips, welk f getal ongveer. is natuurlijk afhankelijk van omstandigheden en weer. maar meer f1 of f20 ofzo.. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:56

Mijne staat bijna altijd standaard op f5.6. Als ik mijn sluitertijd en iso daarop aanpas is het altijd goed :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:01

ahh thanks..

Wil ze graag helpen. Maar mensen verwachten als je een dure camera hebt dat je dan ook goede foto's kan maken. heb me alleen verdiept in dieren eigenlijk..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:07

Ik zou dat anders wel even eerlijk zeggen? En anders ook wat foto's op de automatische stand schieten? Mochten er veel mislukt zijn heb je iig die nog :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:09

Ik vind dat soms ook moeilijk, moest vorige keer op feest fotograafje spelen, dat 'kon ik wel, want ik had zulke goede natuurfoto's!'. Toch maar even uitgelegd dat een feest fotografie toch wel iets héél anders was en dat ik dat niet aandurfde :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:13

lifaya; katje is schattig maar vind de foto niet zo bijzonder. Paard vind ik wel gaaf!
v33ri3; sorry, vind ze niet zo. Komt omdat ik het onderwerp niet zo boeiend vind. Vind de tweede foto kwa compositie wel goed gelukt.

Hier weer een foto van mijn kant (ben er zelf niet helemaal tevreden mee, omdat ik de huid iets te weinig detail vind hebben (iets te enthousiast geweest in PS))
Afbeelding
(sorry voor slechte kwaliteit van uploaden, ogen & zo horen wel haarscherp te zijn...)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:31

ja ik ben er ook niet als beroeps daar :P

Ze wilde graag gewoon wat foto's. Maar zelfs als ik op automatisch maak, zijn ze 'mooier' als met een compact camera.

Doe eigenlijk ieder familie feest gewoon heel de avond wat foto's schieten.. Zijn ze al lang blij mee. en ja dan is het niet veel kwaliteit.. Hoop op een beetje redelijk weer.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:01

thoraklover schreef:
lifaya; katje is schattig maar vind de foto niet zo bijzonder. Paard vind ik wel gaaf!
v33ri3; sorry, vind ze niet zo. Komt omdat ik het onderwerp niet zo boeiend vind. Vind de tweede foto kwa compositie wel goed gelukt.

Hier weer een foto van mijn kant (ben er zelf niet helemaal tevreden mee, omdat ik de huid iets te weinig detail vind hebben (iets te enthousiast geweest in PS))
https://p.twimg.com/Avspy_BCMAEBrCT.jpg
(sorry voor slechte kwaliteit van uploaden, ogen & zo horen wel haarscherp te zijn...)

De foto heeft wel wat, hij zou zo op de voorkant van een boek kunnen staan, en het weinige detail vind ik niet storend, het past juist bij de foto.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:31

thoraklover ik krijg er echt een eng gevoel bij! Mooi hoor, en ik vind trouwens doordat die huid wat minder detial heeft het juist schimmig/geestig overkomen

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:37

Hier een stille meelezer, bewonder al een tijdje al jullie foto's en heb vandaag zelf een canon eos 1100D gekocht (alleen nog geen geheugenkaart die is in bestelling :') )
Dus wellicht staan er binnenkort ook foto's van mij tussen!!
Hopenlijk kunnen jullie me dan een beetje helpen, want volgens mij worden het in het begin allemaal kiekjes :o

Thoraklover: ik vind hem heel spannend over komen!! Vind het wel wat hebben dat de huid zo weinig detail heeft.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:08

Fijn dat jullie hem wel goed vinden :D

@Peer_hvj; Dit topic is erg goed om wat te leren! En het is gewoon een kwestie van veel doen en experimenteren :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:09

mee eens 3fingers :j

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:46

Thoraklover: Gave foto.

Hier weer 2 van mijn kant, van de zons ondergang bij ons.

Afbeelding
Afbeelding

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:19

Nou de eerste foto's ooit met een spiegelreflex door mij gemaakt zijn genomen :o
Velen ook meteen weer gewist, vond ze niet goed. Van mijn hond overbelicht.. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik de iso moet veranderen enso.
Afbeelding
Afbeelding
Deze vind ik zelf minder mooi, maar misschien tips?
http://farm8.staticflickr.com/7076/7403145450_f8b87994d5_c.jpg

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:24

Peer_hvj schreef:
Nou de eerste foto's ooit met een spiegelreflex door mij gemaakt zijn genomen :o
Velen ook meteen weer gewist, vond ze niet goed. Van mijn hond overbelicht.. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik de iso moet veranderen enso.
http://farm8.staticflickr.com/7227/7403 ... 351f_c.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5445/7403 ... 9be8_c.jpg

Ik vind die van die kat al goed gelukt! Je moet hem alleen nog bijsnijden en het contrast aanpassen, en dan is het een hele gave foto! (mag ik? :D )

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:28

thoraklover schreef:
Peer_hvj schreef:
http://farm8.staticflickr.com/7227/7403 ... 351f_c.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5445/7403 ... 9be8_c.jpg

Ik vind die van die kat al goed gelukt! Je moet hem alleen nog bijsnijden en het contrast aanpassen, en dan is het een hele gave foto! (mag ik? :D )

It will be a pleasure :j Vond die zelf ook wel aardig gelukt! Het wordt in iedergeval nog flink oefenen.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:27

C_Spirit de eerste vind ik erg mooi! De tweede vind ik minder, ik zie een hele donkere struik met een lichtvlak. Maar de eerste mooi hoor!

Peer_hvj Probeer iets interresantere onderwerpen voor je foto's te kiezen, aan die blaadjes is niet veel bijzonders te zien.
De foto met de kat: je hebt het hoofdje van de kat nu in het midden, als je hem iets naar rechts had geplaats was de foto waarschijnlijk al interresanter geworden. Dat noemen ze gulden snede. info over gulde snede
En voor de rest heel veel oefenen! Lekker veel uitproberen en lezen over fotografie en dan komt de rest vanzelf!

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:32

Bedankt Yvttheid.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:44

Yvettheid, ik wilde eigenlijk die druppel maar dan moest ik door de bosjes van mn moeder heen dus dat ging niet lukken.. Maar je hebt gelijk, bedankt voor de tip.

Vandaag weer flink rondgeschoten en heb er toch wel een hele mooie tussen zitten vind ik zelf :=
Parende kevers (?)
Afbeelding
En nog even upside-down
http://farm6.staticflickr.com/5323/7407 ... e9a1_z.jpg
Deze vond ik ook wel wat hebben met de kleuren.
Afbeelding

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:06

Hierboven,
De laatste lekker frisse kleuren. Was leuker geweest als er meer roze was.

Hier weer een van mijn kant,
Afbeelding

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:30

Peer_hvj wat een vooruitgang! Zie je gewoon lekker met de instellingen spelen! Leuke scherpte diepte. Ik zou alleen bij die kevers het onderwerp niet in het midden plaatsen wat ik in mijn andere post ook al zei, maar je gaat de goede kant op!!

C_Spirit mooie foto weer! Alleen jammer dat er rechts in de hoek lens flare zit. Eigenlijk moet je daar rekening mee houden met het fotograferen, maar je kunt het nu wel nog proberen weg te photoshoppen. Dus het daar wat zwarter maken.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:23

Lifaya: Puk vind ik persoonlijk een kiekje, alhoewel hij natuurlijk über cute is! Paard vind ik wel heel gaaf.

Hele gave foto Thoraklover, zou zo een filmcover kunnen zijn! Of een boek inderdaad!

Weer tijdje geleden dat ik geplaatst heb, maar heb eens wat geprobeerd! Had al zoveel gelezen over "Lensje keren", dat ik het ook eens wilde proberen. En vond het best wel geslaagd eigenlijk, voor de eerste keer :o

Oh oliebol, hoe zijn bij jullie de kleuren? Bij mijn laptop zijn de kleuren heel zacht, op de computer heel hard.... -O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 20-06-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt