Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vinos schreef:Hoi!bokkers!
Mag ik hier ook een vraag stellen?
A.s. zaterdag ga ik springfotos maken van een C pony tijdens de Brabantse Kampioenschappen indoor in Schijndel.
Het is om 12.30u. smiddags, een enorme, maar wel redelijk lichte hal.
nu vroeg ik me het volgende af.
ik heb een canon EOS 400D en een 18-55 lens.
Nu krijg ik als ik onder het knopje M fotografeer (bij ISO 200 / 1/320) mijn F stand niet lager als F3.5, hoe kan dat? heb ik iets verkeerd ingesteld dat ik de fstand niet lager krijg of ligt 't aan mijn lens?
Ik hoop dat jullie voor zaterdag een tip hebbenthnx!
Fairytail schreef:De omstandigheden in een evenementen hal zullen opzich te doen moeten zijen met 3.5 en hogere ISO
dierenlover schreef:Ik heb me veregist , het is geen 80-200mm lens maar een 18-200mm lens
Kan ik hiermee voldoende inzoomen op een evenement?
En jullie raden dus aan hoogste ISO-waarde, zo kort mogelijke sluiertijd (dit is mijn grootste zorg) en zo groot mogelijk diafragma?
Nouks schreef:dierenlover schreef:Ik heb me veregist , het is geen 80-200mm lens maar een 18-200mm lens
Kan ik hiermee voldoende inzoomen op een evenement?
En jullie raden dus aan hoogste ISO-waarde, zo kort mogelijke sluiertijd (dit is mijn grootste zorg) en zo groot mogelijk diafragma?
Het bereik zal met jouw lens geen probleem zijn, de lichtsterkte is minder. Zet je camera op Av en stel de ISO in op 1600. Diafragma zo groot mogelijk, dan heb je automatisch de kortst mogelijke sluitertijd. Houd wel je sluitertijd een beetje in de gaten, wordt deze echt te lang kun je eventueel nog iets onderbelichten (en de foto weer optrekken in het nabewerken).
Nouks schreef:dierenlover, das heel lastig "na te bootsen" omdat je zit met een combinatie van relatief weinig licht en hoge snelheid. Geen binnenbak en stalgenoot beschikbaar op stal?