[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:30

verography schreef:
quartel: PUPPIES! Smelt. Ik vind je foto qua idee erg leuk en aansprekend, zeker zo allemaal op een rij en dan net die ene die wakker is. Helaas was je belichting zo te zien niet ideaal, maar het smeltgehalte is zeker hoog!

Klopt inderdaad. Ik heb helaas met flits moeten schieten vanwege geen ruimte om een softbox kwijt te kunnen en ze lagen onder een raam waardoor ik qua ruimte ook erg beperkt werd in het kiezen qua compositie. Het moest ook allemaal vlug vlug want de eerste werd al weer wakker ook dus de rest zou snel volgen

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:47

Sneeuw, sneeuw!! *\o/* :brr:
Woohoooo, ik denk dat ik zonet wel een paar mooie plaatjes heb geschoten voor deze week *\o/*

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:20

Gisteren was het mooier buiten. Het dooit nu en al ligt er een (dun) laagje (natte) sneeuw, het ziet er troostelozer uit dan gisteren toen er nog vorst en rijp was. Als er gisteren een zonnetje geschenen had, was ik er waarschijnlijk met camera op uit gegaan. Ik had een model in de studio, maar wil nu heel graag nog een keer echte winterfoto's buiten maken. (dus met lampen enzo...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:29

Hier is het juist echte plaksneeuw, heerlijk. Iedereen is druk buiten met sleeën etc. :)) Ik ben er ook met de camera op uit getrokken naar het bos! Helaas toetsweek dus meer tijd heb ik niet... Al wil ik vanavond ook nog wel even naar buiten (:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:32

Mijn week 4. Een 'white photo' ipv een black. <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:41

Ohh Maine Coon of een Noorse <3?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:43

Een mooie en ik geloof dat Feary ook nog heel lief is! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:55

Faery is een kwartje Coon. :D
En ze is heel lief...voor mij. :') Anderen vindt ze nog eng maar het gaat steeds beter...ze loopt al door de kamer als er iemand op visite is. :)

Ze is zo fotogeniek!!

[FK] [FOTO] White photo Faery

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:17

Nou wil ik ook een danbo!
Ik kende het eerst eigenlijk helemaal niet, tot ik het hier tegenkwam.
Hoeveel kosten die dingen ongeveer?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:30

Via Ebay vanuit China heb je ze al vanaf 3 euro. :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:40

Maar dan betaal je toch meer verzendkosten? :P

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:47

De foto die ik deze week heb gekozen voor mijn POTW zal zeker niet mijn beste foto zijn. Toch is het voor mij wel mijn POTW en ik ga jullie ook vertellen waarom :+

Week 4:
Ik wil jullie graag voorstellen aan Bibi! (of Miepie/Bliepie/Kippie zoals ik haar ook wel noem :+ )

Afbeelding

Klein verhaaltje erbij:
Miepie is een Jack Russel teefje die dit jaar (als alles nogsteeds goed gaat) de respectabele leeftijd van 16 jaar bereikt. Ze is mijn maatje, mijn zusje.. het enige stukje steun en stabiliteit dat ik had toen mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 was. (ik heb nml. geen broertjes of zusjes). Needless to say, she means the world to me.

Nu ze zo oud begint te worden wil ik al heel lang een keer een mooie foto van haar maken. Echter is dit moeilijk - ze is stokdoof en ze heeft staar in beide ogen waardoor ze niet meer zo goed ziet. :+ Commando's geven om te blijven zitten of liggen heeft dus geen nut, want ze hoort je niet en als ik sta te zwaaien met mijn armen (gebaren gingen namelijk een tijdje wel toen ze nog niet zoveel staar had) komt ze alleen maar naar me toe omdat ze denkt dat ik wat van d'r wil. :(:)

Ze is dit weekend bij ons thuis (ze woont eigenlijk gewoon bij mijn moeder) dus ik heb weer geprobeerd om haar op de foto te zetten. Ook dit ging niet gemakkelijk en heb ik een boel mislukte en eigenlijk alleen deze ene enigszins goeie foto. :=

Dus nee, dit is niet mijn beste foto ever :') de neus mist een stukje scherpte naar achteren en de compositie is niet helemaal naar mijn zin. Maar desalniettemin een betekenisvolle foto voor mij!

Was ook een tryout met mijn speedlite, daar moet ik ook nog behoorlijk mee oefenen :=

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:43

weslyjune schreef:
Mallow; de aarbei is scherp het kind net niet. Daardoor springt hij ook niet zo van de achtergrond los en wordt de achtergrond afleidend. Verder een leuk kind :D

Wauw dankjewel, hier heb ik echt wat aan :j Het scherpstellen heb ik echt nog wat moeite mee.. Ik wil graag handmatig scherpstellen, maar als ik dat instel krijg ik enkel vaag beeld, heb nog geen idee hoe ik dat moet doen :+

NESCAFE schreef:
Mallow Een leuke blik heb je te pakken, heel onbevangen nog naar de camera. Aan de technische kant is de achtergrond wat druk en lijkt de foto nu scheef. Ook is hij in het geheel een beetje zacht.

Dankjewel! Wat bedoel je precies met zacht?

verography schreef:
Mallow: Ik vind het wel een echt huis tuin keuken kiekje. De achtergrond is rommelig, en ik zie niet echt een punt waar scherpte moet liggen.

Kan hier weinig mee, sorry. Vind je benaming voor m'n foto niet echt prettig over komen.. Doe ook maar m'n best :+

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:48

Week 4:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:50

Mallow schreef:
verography schreef:
Mallow: Ik vind het wel een echt huis tuin keuken kiekje. De achtergrond is rommelig, en ik zie niet echt een punt waar scherpte moet liggen.

Kan hier weinig mee, sorry. Vind je benaming voor m'n foto niet echt prettig over komen.. Doe ook maar m'n best :+

Hier wil ik toch ook graag even een antwoord op geven. :P
Waarom vind jij de benaming 'huis-tuin-keuken' kiekje vervelend overkomen? Ik ga helemaal mee met Verography, immers is het toch ook een huis-tuin-keuken kiekje? Dat is niets negatiefs, gewoon een benaming voor het soort foto.
Verder kan je ook uit deze feedback een heleboel halen waar je de volgende keer mee aan de slag kan. Rommel op de achtergrond weghalen, voor een nette witte muur zetten etc.

Verder is handmatig scherpstellen alleen handig voor macro fotografie. Kinderen, honden, paarden etc. (Alle snel bewegende onderwerpen dus) moet je niet handmatig scherpstellen. Immers zitten die nooit stil, en wanneer je ze iets anders zitten is je foto meteen onscherp.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-15 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:52

Ik ga met hierboven mee. Foto is ook niet scherp. Handje valt er wat af, ook zonde. Idd voor een witte muur zetten, zonder afleidende elementen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:00

Oke dan heb ik niets gezegd, kwam wat negatief over :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:03

Ik vond het niet negatief over komen........juist met veel info over wat een volgende keer je foto beter maakt.
Dat is feedback....zo moet je het denk ik ook lezen....niet als kritiek maar als tip voor een volgend keer.
Ik ben het eens dat de foto niet scherp is en de achtergrond te druk.
Ook zie ik wat kruimels op de trui??
Die had ik er even afgeklopt voordat ik de foto maakte.

Kind heeft wel een lekker bekkie <3 <3

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:32

Negatief overkomen is zeker nooit de bedoeling :) . Maar ik zeg dingen zoals ik ze zie. Het eerste wat in mij opkomt en eigenlijk altijd als ik besef dat ik zeg dat ik een foto lelijk vind zet ik er alvast excuses bij. Ik had niet verwacht dat de benaming een vervelend gevoel gaf, dat is zeker niet de bedoeling. Met huis-tuin-keuken kiekje bedoel ik dus eigen een foto die iedere (in dit geval) moeder kan maken van haar kind. Er springt geen fotografische kennis/creativiteit van de foto af (gut het is zo moeilijk datgene dat ik wil verwoorden op te schrijven).

Als je inderdaad een kind lekker spelend op de foto wil zetten (dus voorbereidend fotograferen van je onderwerp) dan zorg je ervoor dat de achtergrond leeg is (niet rommelig zeg maar) en dat er idg iets op de foto scherp is :) . Ik vind nu geen enkel punt waar scherpte uit blijkt.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:38

WiancaR schreef:

Bedankt!
Vroeg me nu wel af, je ziet bij allen verschillende versies staan, wat is het verschil?
Ken er echt niets van :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:20

verography schreef:
Negatief overkomen is zeker nooit de bedoeling :) . Maar ik zeg dingen zoals ik ze zie. Het eerste wat in mij opkomt en eigenlijk altijd als ik besef dat ik zeg dat ik een foto lelijk vind zet ik er alvast excuses bij. Ik had niet verwacht dat de benaming een vervelend gevoel gaf, dat is zeker niet de bedoeling. Met huis-tuin-keuken kiekje bedoel ik dus eigen een foto die iedere (in dit geval) moeder kan maken van haar kind. Er springt geen fotografische kennis/creativiteit van de foto af (gut het is zo moeilijk datgene dat ik wil verwoorden op te schrijven).

Als je inderdaad een kind lekker spelend op de foto wil zetten (dus voorbereidend fotograferen van je onderwerp) dan zorg je ervoor dat de achtergrond leeg is (niet rommelig zeg maar) en dat er idg iets op de foto scherp is :) . Ik vind nu geen enkel punt waar scherpte uit blijkt.

_/-\o_ Dankjewel voor je heldere uitleg!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:29

Leuk die danbo's, ik kende ze helemaal niet!

Hierbij mijn week 4
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:29

Hoi! ik ben nieuw en wou misschien meedoen. ik was al enthousiast commentaar aan het typen op foto's. toen dacht ik dat het wel handig was om de OP even door te lezen maar ik vrees dat ik dat niet vol ga houden haha :') aangezien ik liever niet op een zwarte lijst beland skip ik dit toch maar even haha :') dus ik doe niet mee maar ik had al een heleboel geschreven dus vooruit :+ :Y)

S_imonee - Ik vind het niet zo'n super boeiende foto eerlijk gezegd haha. iets te geel ook denk ik. als je misschien mee over het strand had kunnen kijken naar de andere voetstappen was het misschien wat meer een verhaal.
Kimmetjee04 - mooie foto! ietwat donker.. volgende keer model verder van de achtergrond houden!
calice - Erg schattig, hoek van fotograferen vind ik iets ongelukkig en ik had hem misschien liever in kleur gezien. maar erg lieve plaat!
KimdeGroot94 - Mooi winters plaatje, kleuren zijn fijn om naar te kijken! onderwerp misschien wat saai.
Kanzi - Wat je zelf al zegt ben ik het mee eens! uitsnede kan mooier! verder wel erg schattig concept en mooie bokeh! geshopt of niet?
Bellatrix - Oeh, mooie plaat! erg mooi scherp en mooie kleuren! wat ik denk ik de volgende keer anders zou doen is hem vanuit een iéts hoger standpunt te schieten. zodat de ogen eerst komen en dan pas de rest, als ik het zo goed uitleg. :') en ik zou geen witte vignette gebruiken bij de nabewerking :) de foto is al erg wit. ik vind het weinig toevoegen. maar ik vind hem erg mooi! mooie kat heb je :D
Sicayes - Het eerste wat ik dacht; ''deze hond kijkt een beetje geschrokken/angstig'' toen las ik je verhaal en begreep ik het :P Ik denk dat je het wegens de omstandigheden prima hebt gedaan! misschien geen zwarte achtergrond maar tegenlicht in het gras/tuin. dat geeft een wat ''vriendelijkere'' sfeer misschien, waardoor de uitdrukking wellicht wat zachter overkomt. een suggestie hoor, weet niet of het daadwerkelijk zal werken! ik vind het een mooie foto. zou ik zelf blij mee zijn als ik al zo'n oud hondje had :)
Ingvild - Mooie orchideeën! ik had liever de achtergrond wat lichter gezien denk ik, de stam ziet er ook een beetje gek uit.. en de compositie was mooier geweest denk ik als je wat meer een scherp naar onscherp verloop had. nu zijn bijna alle bloemen scherp. dat was misschien wat interessanter geweest. een kwartslag draaien richting de camera bijv? gewoon een suggestie hoor.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:06

Dank je wel voor je feedback Grease!
Het bokeh heb ik zo gefotografeerd, met een groot diafragma en lichtjes op de achtergrond.