Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Hallo dames, en heren denk ik![]()
Ik ga zondag naar Castrium voor een husky meeting, en ik merk gewoon af en toe aan mijn lens dat hij er klaar mee is. Ik heb hem van iemand heel goedkoop kunnen overnemen.
Nu wil ik opzoek naar een nieuwe, liefst een canon, tamhron of een sigma is altijd goed.
Ik had een 70-200, maar wil het liefst een 55-300.
Iemand die weet of ze die hebben of iets in die richting?
En stel ik wil een tussenring er in doen, bij een 300 wordt die dan groter bijv naar 385mm?
Bagheera_206 schreef:De 17-85mm zou ik niet willen adviseren voor hond/paard. Voor hond of paard is een 70-200mm vaak erg fijn en voor landschapsfoto's doet je huidige super-allround-zoomlens het vast ook prima.
Voor mensen op feestjes is een lichtsterke standaardzoom vaak wel erg fijn, maar die zijn net als 70-200mm's ook vaak erg prijzig.
Dreamflower schreef:Bagheera_206 schreef:De 17-85mm zou ik niet willen adviseren voor hond/paard. Voor hond of paard is een 70-200mm vaak erg fijn en voor landschapsfoto's doet je huidige super-allround-zoomlens het vast ook prima.
Voor mensen op feestjes is een lichtsterke standaardzoom vaak wel erg fijn, maar die zijn net als 70-200mm's ook vaak erg prijzig.
Mij is verteld dat ik, als ik meer kwaliteit wil in de foto's, een lens met kleiner bereik moet aanschaffen.
Vandaar de 17-85 mm... maar wie weet hebben jullie nog betere tips?
Dreamflower schreef:Bagheera_206 schreef:De 17-85mm zou ik niet willen adviseren voor hond/paard. Voor hond of paard is een 70-200mm vaak erg fijn en voor landschapsfoto's doet je huidige super-allround-zoomlens het vast ook prima.
Mij is verteld dat ik, als ik meer kwaliteit wil in de foto's, een lens met kleiner bereik moet aanschaffen.
Vandaar de 17-85 mm... maar wie weet hebben jullie nog betere tips?
DShots schreef:Alwiene schreef:Huh ga je nou voor een Canon 75-300 lens? Dat zou nou allesbehalve mijn eerste keuze zijn
Hoezo dat dan?
Ik had een 55-200, maar ik wil een grote!
Alwiene schreef:DShots schreef:
Hoezo dat dan?
Ik had een 55-200, maar ik wil een grote!
De 75-300 staat nou niet bepaald bekend om de uitstekende kwaliteit. Heeft echt geen geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Afhankelijk van hoeveel meer mm je nodig hebt zou ik dan naar een 55-250 kijken (wel erg leuke prijs/kwaliteit) of als je persé naar die 300mm wil naar een 70-300.
Ik neem tenminste aan dat je met 'ik wil een grote' bedoelt dat je verder in wil kunnen zoomen?
DShots schreef:Ja klopt verder zoomen, ik zie nergens een 70-300 staan. Wat is het verschil tussen een 70 of een 75?
DShots schreef:Ik fotografeer meer evenementen en wedstrijden dus heb gewoon soms een 300 nodig om het beste er uit te halen.
Eventueel een Tamron van de 70-300?