[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:15

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:16

Nooor_ schreef:
Wauw wat een compliment kirstenvosje, dankje! Ik was zelf nog aan het twijfelen namelijk, maar anders moest ik een oude foto inzenden.

Ik vind het een hele gave foto! :D

Nooor_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:17

Hartstikke bedankt! (:

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:23

KirstenVosje schreef:
Samenvatting van week 7, definitief:

Jacobeho Wat zonde dat de helft van de groep in de schaduw staat! Je had beter een plek in de zon uit kunnen zoeken!

Ja, dat ben ik helemaal met je eens! Helaas mocht ik dat niet zelf bepalen, moest alleen de foto maken.. -O-
Was gevraagd om foto's te maken, en moest ook een groepsfoto maken voor de school. Had helaas verder zelf geen invloed op de plaats / tijdstip.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:34

Moderatoropmerking:
Ik ga hier toch echt even een flink streng bericht plaatsen, want er worden hier dingen gezegd die absoluut niet de bedoeling zijn.

Het is niet toegestaan om een topic besloten te maken, om welke reden dan ook.
Daarom mag iedereen hier zijn/haar foto plaatsen. Heel vervelend dat de lijst dan lang wordt, maar dit staat nu eenmaal in de regels.
Als je met een klein, vast groepje verder wilt gaan kunnen jullie altijd een HK topic openen, maar ook daar geldt dat iedereen zich mag aanmelden.
Mochten we merken dat jullie alsnog als een besloten topic doorgaan zullen we zonder pardon dit topic sluiten.

Alle berichten die te maken hebben met het besloten houden van dit topic zal ik bij deze verwijderen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:29

Kirstenvosje, nog bedankt voor je commentaar trouwens!

Mijn inzending voor week 8 :j .
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:26

Mijn commentaar op de foto's van vorige week! Ik had al een deel gedaan, hier de rest op volgorde van plaatsing! :)

Ash_: Mooi en stoer moment! Leuk met dat opvliegende zand en de foto is ook mooi 'bevroren' vastgelegd. Ik mis alleen voor mijn gevoel wel wat scherpte, en je hebt iets in de sneeuw weggewerkt wat niet heel netjes is gedaan, klopt dat? Verder leuke, stoere foto!
Tinky12: Prachtig plaatje, mooie scherpte, en mooie diepte in de foto. Kleuren zijn ook goed. Dat zwarte puntje rechts van het midden aan de onderkant stoort mij wel een beetje, misschien kan je die wegwerken? Als het jou niet stoort hoeft dat natuurlijk niet! Mooie foto.
Magda_90: dat heb je echt wel gaaf gedaan, met je sluitertijd op deze manier! Super vet dat het vogeltje zelf scherp is en de vleugels onscherp, goed gedaan!
Jespri: Ik vind het een heel leuk idee, schattige pose en mooie scherpte diepte. Misschien had je voor een wat egalere achtergrond kunnen kiezen, bijvoorbeeld een egale muur zonder kast, deur, etc. Verder vind ik het een erg leuke foto!
_nvds: Hihi wat een geweldige plaat. De achtergrond en halsters vind ik niet geweldig, maar omdat die paarden zo fantastisch kijken vind ik het alsnog een super foto. In ieder geval een foto die mij een glimlach bezorgt, en dat lijkt me positief!
tesseke: Prachtig hoe scherp vooral het linker oog is! Ook de creatieve uitsnede vind ik wel geslaagd, alleen had ik denk ik zelf nog net iets meer van de boven en onderkant gehaald, zodat dat oor-puntje er niet meer op stond en zodat het niet zo'n net-niet-neus is. Verder super leuk, misschien kan je dat haartje nog voor het oogje weghalen?
xMayo: Mooie krachtige foto, komt ook door de kracht die het paard uitstraalt. Niet de mooiste achtergrond, maar ook zeker geen storende achtergrond. Hoe stond je diafragma? Ik heb het gevoel dat iets meer scherpte-diepte wel mogelijk was geweest, maar dat kan natuurlijk ook van je lens afhangen.
Jacohebo, ik heb gewoon niet zo veel met dit soort foto's. De foto is netjes gemaakt en goed scherp, maar het doet me niks, snap je? Het is vast een hele leuke foto voor die mensen, maar voor mij niet iets wat ik zou insturen voor zoiets als dit, snap je?
Lifaya, wat een snoezig hondje, prachtig met dat mos er voor en achter, dat maakt de foto interessanter. Het koppie is misschien wat overbelicht, maar stoor niet heel erg. Nette foto!
Monster_tos: Wauw, die sfeer is geweldig, die kleuren zijn echt prachtig! Helemaal niets op aan te merken, gewoon ontzettend mooi!!
Ismy: Wat een blije foto, heerlijk beest en mooi moment! De sneeuw past er ook helemaal bij. Ik vind het wel jammer dat de foto scherpte mist, vooral op het koppie vind ik dat toch wel belangrijk.
Fro: Mooie foto, goede scherpte. Ik vind de foto wel wat aan de donkere kant, dus misschien kan je hem nog iets oplichten? Maar wat me vooral stoort is dat vieze pulkje voor het oog, dat trekt alle aandacht van de foto weg. Als je die even weghaalt is de foto wat mij betreft 10x mooier.
Nefetarie: Gaaf zeg, mooi moment, die vleugels zijn echt heel mooi. Scherpte is ook super goed en zo op die steen vind ik mooi. Misschien had je alleen een iets ander perspectief kunnen kiezen, zodat je niet al die mensen op de achtergrond hebt? Dus als je bijvoorbeeld vanuit een lager perspectief fotografeert krijg je de ruimte boven de mensen als achtergrond, en misschien is dat minder storend?
Kirstenvosje: Mooie foto, fijne zachte kleuren en nette scherpte. Ook een heerlijk rustige achtergrond, gewoon een fijne foto om naar te kijken. Voor mij zou hij 'af' zijn als het draadje even wordt weggewerkt.
Nooor_: Mooie foto, de kleuren die in de foto voorkomen zijn echt fijn en warm om naar te kijken. Ik denk dat de foto vanuit een ander perspectief naar mijn mening nog mooier geweest was, omdat nu de wimpers voor de ogen zitten.
Gianti: Wauw wauw wauw! Wat een mooie foto zeg, de pony is perfect en de achtergrond past er helemaal bij! En de foto is haarscherp en de compositie is mooi. Geen tips!
faatxhorse: Mooie foto, de achtergrond is mooi en de ogen zijn ook mooi. Ik vind de foto alleen in het algemeen een beetje te donker, ik had denk ik zelf de hond zef eerst opgelicht, want de ogen zien er nu wel heel heftig uit. Leuk copyright trouwens!
Jolijnn: Aan de ene kant een mooie, creatieve foto, weer eens wat anders. Aan de andere kant doet het voor mijn gevoel iets te veel denken aan een dood paard.. En dat vind ik dan weer een minder leuk idee.. Snap je?
Lipydo: Zo dat heb je gaaf gedaan! Heb je hier veel aan bewerkt of heb je echt zo'n setting gecreerd (en geflitst ofzo?), ik ben heel benieuwd! Maar in ieder geval prachtig! Alleen had het takje voor het gezicht van mij niet zo nodig gehoeven.
Lunaeekie: Wat een leuk snoetje heeft die fjord! Redelijk rustige achtergrond, dat vind ik positief, ook de uitdrukking van het paard is op het goede moment genomen wat mij betreft. Alleen mis ik toch echt wat scherpte op het koppie, en hadden de kleuren naar mijn smaak ook wel wat levendiger gekund.
Agossie: Knap gedaan in een binnenbak, en ook mooi scherp! Paardje kijkt ook heel snoezig. Ik denk alleen dat ik dit niet het meest mooie perspectief vind, zo recht van voren, omdat je van schuin of van de zijkant de beweging misschien beter ziet.
Sani: Wat een mooie foto, leuke hond! Ik vind op zich de achtergrond heel erg mooi, maar misschien had je de hond iets verder van de achtergrond kunnen zetten, zodat dat waziger zou zijn. Dan trekt het de aandacht meer naar de hond toe, omdat het namelijk zo best een drukke achtergrond is.
Lovey_ou: Ik vind de licht-donker schakering in de foto erg geslaagd, dat maakt hem erg interessant als je 't mij vraagt! Dat heb je heel goed gedaan! De bloem had misschien nog iets scherper gekund, dan had ik hem nog mooier gevonden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:32

Week 8:

__Lauraa: Wat een snoezige foto, lijkt me heel lastig om zo'n klein en snel diertje goed op de foto te krijgen. Leuk gedaan en ook echt heel schattig met dat koekje! Ik vind de foto alleen wat flets, het kijkt net niet prettig omdat hij naar mijn smaak te weinig contrast bevat.
Elvi_Elisa: Mooie Ravi! Ik vind je foto erg mooi, de houding van de hond is precies goed en de compositie vind ik ook geslaagd. Ik vind alleen je foto erg rood, heb je aan de witbalans gezeten op de computer? Misschien dat je daar nog eens naar kan kijken, want ik denk als je er wat rood uit haalt dat de kleuren dan beter kloppen?
Xiaonaa: Mooie foto, leuk zo aan de rechterkant het onderwerp en dan links niets, de manen dansen ook erg mooi! De scherpte ligt helaas wel te veel naar achteren, de kont is scherp en het hoofd minder. Dit heb je best goed opgelost door je bewerking, maar wel iets wat mij een beetje stoort, vooral bij het oog zichtbaar. Verder leuke foto!
Calice: Wowie dat is een bijzondere foto! Trekt echt heel erg mijn aandacht, en ik kan eigenlijk niets ontdekken wat ik niet mooi vind aan deze foto! De compositie vind ik super, en ook de scherpte en kleuren vind ik super!! Goed gedaan!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:32

Sodeletuut schreef:
Lipydo: Zo dat heb je gaaf gedaan! Heb je hier veel aan bewerkt of heb je echt zo'n setting gecreerd (en geflitst ofzo?), ik ben heel benieuwd! Maar in ieder geval prachtig! Alleen had het takje voor het gezicht van mij niet zo nodig gehoeven.

Weinig aan bewerkt :j enkel wat kleuren, plekken wat donkerder en lichter gemaakt. Het was een stukje bos waar licht mooi naar binnen viel, dus gewoon natuurlijk licht. Het sneeuwde op het moment, maar heb wat vlokjes toegevoegd. Dankjewel!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:36

Dankjewel Sodeletuut 3x gecheckt of ik je naam goed had geschreven :')! Leuk om te horen! :))

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:40

Na aanleiding van het Mod berichtje: wat vinden jullie er van om naar de HK te gaan, maar wel afspreken om ontopic te blijven? Daar zijn we namelijk minder goed te vinden en blijft het topic hopelijk een beetje onder controle met aanmeldingen. Jammer dat het zo moet, maar als het hier veel drukker word haak ik,, en vele met mij denk ik, af.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:41

Ik vind het goed. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:00

Sodeletuut schreef:
Sani: Wat een mooie foto, leuke hond! Ik vind op zich de achtergrond heel erg mooi, maar misschien had je de hond iets verder van de achtergrond kunnen zetten, zodat dat waziger zou zijn. Dan trekt het de aandacht meer naar de hond toe, omdat het namelijk zo best een drukke achtergrond is.

Heb je helemaal gelijk in. :)
Bedankt! :)
Het was overigens een bomvol veld met allemaal van die planten. :D Mooie locatie was daar. :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:36

Monster_tos schreef:
Na aanleiding van het Mod berichtje: wat vinden jullie er van om naar de HK te gaan, maar wel afspreken om ontopic te blijven? Daar zijn we namelijk minder goed te vinden en blijft het topic hopelijk een beetje onder controle met aanmeldingen. Jammer dat het zo moet, maar als het hier veel drukker word haak ik,, en vele met mij denk ik, af.

ik vind het ook goed

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:19

Dames... Ik wil even reageren.
Ik heb de mod een uitgebreid bericht gezonden en wacht even met acties tot ik van haar antwoord heb.

Ik wil namelijk NIET dat het een HK topic wordt en ik zou het topic het liefst toegankelijk houden voor iedereen die trouw mee wil doen (met de nadruk op "trouw"). Er zijn al diverse fotografen afgehaakt, dus in principe blijft het aantal wel mooi gelijk rond de 40. Sterker nog, we zijn teruggezakt naar 37.

Wacht dus nog even met acties tot we normaal hebben kunnen overleggen met de mods.

Dank!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:36

We hebben een nieuwe deelnemer! Ze heeft mij een persoonlijk berichtje gestuurd. Welkom deviltjh!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:51

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 01:27

Agossie verzamelt hier Opzich niet zoon hele bijzondere foto maar wel super knap dat je zoon lichte en frisse foto hebt weten te maken in een binnebak!
Ash_ verzamelt hierMis wat scherpte helaas, wel echt een super moment zeg haha.
brandylove2 verzamelt hier Probeer eens wat meer te varieren qua achtergrond. Probeer ook foto's zoveel mogelijk overdag te maken zodat je natuurlijk licht hebt dit maakt de foto's vaak mooier en scherper.
calice Lensjekeren? :P Ik zie geen scherpte punt maar dat die zie ik eigenlijk nooit bij lensjekeren daarom hou ik er niet zo van :=
chip Bewerking hou ik wel van :j Vind alleen het onderwerp niet interesant :+ Was al heel anders als er bijvoorbeeld een verlaten teddybeer had gestaan.
CRos95 verzamelt hier Je hebt geflitst denk ik? Probeer flitsen met je ingebouwde flitser zoveel mogelijk te vermijden en ga eens opzoek naar natuurlijk licht!
faatxhorse Nette foto maar valt wel een beetje op dat je de ogen hebt opgelicht omdat de rest van het hoofd onderbelicht is maar dat is dan ook puur door de ogen van een 'fotograaf'. Merk dat veel fotografe de ogen erg oplichten dat ik denk zou een leek dat niet zien? :+
F_Orumster slaat deze week in overleg over.
fro Je foto is erg donker zoek eens wat daglicht op :)
Gianti verzamelt hier _/-\o_
Iejoorr verzamelt hier Jammer dat hij niet helemaal recht is maar dat kan je eventueel nog bewerken
ismy verzamelt hier Mis wat scherpte bij je foto.
Jacobeho Jammer inderdaad van de man rechts en de losz ruimte links
Jespri Leuke foto, Mis wat kleur en contras
JNSW Mooie foto!
joelleollie verzamelt hier Probeer te letten op de achtergrond dat maakt de foto interresanter
Jolijnn verzamelt hier De foto is scherp :j Maar doet me eigenlijk niet zoveel
KirstenVosje verzamelt hier Mooie foto! Netjes scherp.
__Lauraa verzamelt hier Mis wat scherpte vind de foto wat wazig ogen.
Leonyr Nette foto! Mooi scherp
lifaya mmh de foto zelf doet me niet zoveel denk juist door de loze ruimte
Lipydo Waaauw! Prachtige foto! Wat me wel opviel was dat je der bh boven de jurk ziet uitsteken.
Lunaeekie Mis wat scherpte voor de rest stoor ik me er een beetje aan dat het paard links wat is gecropt ik zou de volgende keer een stap achteruit doen
magda_90 verzamelt hier mmh beweging kan wat toevoegen maar vind dit net wat te weinig beweging snap je wat ik bedoel? :P
Monster_tos verzamelt hier Mooie foto!
Nefertarie verzamelt hier Jammer dat de vogel er niet helemaal opstaat.
Nooor_ Nette foto maar vind hem niet zo bijzonder :)
_nvds verzamelt hierHij is leuk :)) Jammer van de achtergrond maar dit moment had je niet ergens anders kunnen overdoen :')
RobinBuck verzamelt hier Vind de foto wat te donker waardoor hij niet fijn kijkt.
Sani Nette foto, Is wel zoeken naar de hond aangezien hij/zij/het dezelfde kleur vacht heeft als de achtergrond maar dat maakt het ook wel weer een aparte foto!
Sodeletuut Mooie foto!
tesseke verzamelt hier Jammer dat de hond er half op staat
Tinky12 verzamelt hier Mmmh foto is mooi scherp maar vind hem niet zon interesant, jammer van het witte felle bokeh rondje in de sneeuw
wienkecarlo Vind hem te bewerkt. Neem aan dat je de bloemen niet echt in het water hebt gelegt?
XiiaaooNaa verzamelt hier Had je al commentaar gegeven over dat ik de bloem doods vond :P
xMayo Nette foto

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:52

@Sodeletuut ik snap je..

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:32

Agossie, ik wacht met spanning op reactie van de mod.

Dankjulliewel voor de tips! :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:23

lovey_ou , haha nee ik ga niet eventjes terug :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:24

Agossie schreef:
Dames... Ik wil even reageren.
Ik heb de mod een uitgebreid bericht gezonden en wacht even met acties tot ik van haar antwoord heb.

Ik wil namelijk NIET dat het een HK topic wordt en ik zou het topic het liefst toegankelijk houden voor iedereen die trouw mee wil doen (met de nadruk op "trouw"). Er zijn al diverse fotografen afgehaakt, dus in principe blijft het aantal wel mooi gelijk rond de 40. Sterker nog, we zijn teruggezakt naar 37.

Wacht dus nog even met acties tot we normaal hebben kunnen overleggen met de mods.

Dank!

het is misschien wel leuk om gewoon een HK open te maken ? We kunnen toch altijd hier blijven :)

Of zie ik dat verkeerd?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:44

Zal me hier maar afmelden, had vorige week geen tijd om een te plaatsen...
Ik vind het ook een wat tè grote groep geworden.
En mijn fotografie-seizoen is weer volop bezig, dus fotograferen doe ik wel continue :+
Jullie nog veel plezier!
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 19-02-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:45

Jammer hoor :(

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:48

Jammer ;(