Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Shayla: Aan 300 mm nog niet genoeg? Geen optie om gewoon dichterbij te gaan staan of te croppen?
Met een teleconverter voor je lens zal je er niet komen: die combi zal niet werken. Méér telebereik (nog meer) zul je niet kunnen vinden binnen redelijk budget.
Duuss: dichterbij gaan staan en/of croppen is meest handige optie denk ik.
Anders: investeren in DURE zoomlens en een teleconverter erbij kopen of investeren in een DURE 100-400 ofzo.
Emmaa_ schreef:Omdat ik eindelijk genoeg geld bij elkaar heb gesprokkeld om de Canon EOS 400D te kopen, wil ik graag even jullie mening over het volgende;
Ik heb nu al 3 lenzen (als er bij de camera een kit zit 4), dit omdat ik een nogal koopverslaving heb, en wij vrienden hebben die ook fotograferen. Nou krijg ik dus mijn camera, maar het zijn drie vrij dezelfde lenzen. een telelens, een zoomlens en een kitlens van de analoge. Nou wil ik er nog een portretlens bij. Welke raden jullie mij aan voor een niet al te groot prijsje?
(wil er iig niet meer dan 100 euro aan uitgeven dat is incl. werken voor mij namelijk al 3 maanden sparen)
JW18 schreef:*eventueel zou je een 2ehands Sigma 100-300 f4 HSM kunnen kopen en daar een 1.4 converter op zetten dan krijg je ook 420 mm. ( 2ehands combi heb je denk ik voor rond de 700 Euro).
JW18 schreef:Die werkt volgens mij wel. ( althans op de 70-200kon je ook een tc gebruiken).
Met f4 en een 1.4 tv heb je altijd nog f5.6 dus de autofocus behoud je ook.
Emmaa_ schreef:Het punt is, ik heb geen flauw idee waar ik alleen de body kan vinden, ook al kan ik het wel proberen. Want bij onze elektronicawinkel is EOS 400D inclusief kitlens maar 500 euro, en als ik hem bij mediamarkt haal zonder is hij nog altijd 50 euro duurder
Emmaa_ schreef:Het punt is, ik heb geen flauw idee waar ik alleen de body kan vinden, ook al kan ik het wel proberen. Want bij onze elektronicawinkel is EOS 400D inclusief kitlens maar 500 euro, en als ik hem bij mediamarkt haal zonder is hij nog altijd 50 euro duurder
Esther28 schreef:Wat vind jij het uiterste? 500 euro? 1500 euro?geen idee eigenlijk, heb ook echt geen idee waar ik aan moeten denken qua prijs/kwaliteit/objectief