[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:00

vonneke: staat me iets van bij dat jij al eerder betrokken was in de discussie over de Tamron laatst? Of ging dat niet over de 55-200-variant?

Iig: er was dus laatst een discussie over volgens mij deze Tamron, wat ik ervan zag had die voornamelijk HEEL erg last van CA...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:53

In mijn onderschrift staat een topic met foto's gemaakt met de Tamron 55-200.
Prijs kwaliteit gezien is het een leuk ding.
Ik heb ook weleens foto's van de 70-300 Tamron gezien, die vond ik minder.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:09

Nouks schreef:
Shayla: Aan 300 mm nog niet genoeg? Geen optie om gewoon dichterbij te gaan staan of te croppen?

Met een teleconverter voor je lens zal je er niet komen: die combi zal niet werken. Méér telebereik (nog meer) zul je niet kunnen vinden binnen redelijk budget.

Duuss: dichterbij gaan staan en/of croppen is meest handige optie denk ik.

Anders: investeren in DURE zoomlens en een teleconverter erbij kopen of investeren in een DURE 100-400 ofzo.

Even een late reactie hierop Knipoog

Jammer genoeg is het niet altijd mogelijk om dichterbij te gaan staan. Ik ben veel al bezig om foto's te maken hier in de polder van diverse vogels , jammer genoeg is het niet zo dat ze rustig blijven zitten als ik dichterbij kom Clown
Croppen worden de meeste foto's niet heel erg veel mooier van (anderen weer wel hoor) maar voor mij zijn die 2 dingen dus niet echt van toepassing ....

Soms lukt het dichterbij staan niet eens , neem nou een voorbeeld van 2 weken terug .... hele mooie eenden in een meertje...
Croppen ging niet lukken (te ver weg) dichterbij staan ging ook niet door gebrek aan lieslaarzen of een doorwaad pak Clown

Maar ik ben ondertussen een beetje aan het zoeken geweest en wou graag een mening over deze lens Knipoog :

Cosina 100-400mm F= 4.5-6.7 autofocus zoom lens voor Canon EF eos (zowel analoog als digitaal). Toegepast bij APS-C formaat sensoren (EOS 30D, EOS 400D etc) is de effectieve lengte 160-640mm

Zou dit wat zijn ?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:57

Als je 300mm niet genoeg vind en bang bent voor kwaliteitsverlies, moet je gewoon een prime pakken van 400mm... maar dan kun je diep in je buidel tasten. Knipoog
Op een prime kun je ook nog een teleconverter zetten, 1.4x of 2x, dan heb je natuurlijk een nog verder bereik. Lachen

Ik zou zelf geen zoomlens kopen voor serieuze vogelfotografie, je fotografeert toch vooral op de langste brandpuntsafstand van bijv. 300mm.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:18

Die Cosina is volgens mij niet wat ( vaak presteren ze erg slechts boven de 200mm) en daarnaast is deze ook nog niet lichtsterk ( vaak wel makkelijk, ivm sluitertijd en brandpunt).

Om vogels te fotograferen kom je toch al bij primes of de duurdere lenzen uit bijv.
*Sigma 50-500 HSM
*Canon 100-400 IS USM
*eventueel zou je een 2ehands Sigma 100-300 f4 HSM kunnen kopen en daar een 1.4 converter op zetten dan krijg je ook 420 mm. ( 2ehands combi heb je denk ik voor rond de 700 Euro).
*Canon 300 f4 L IS USM met converter.
*Canon 400 f5.6 L USM.

Dan zijn ongeveer de lenzen die passen binnen een budget van 1200 Euro.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:22

Omdat ik eindelijk genoeg geld bij elkaar heb gesprokkeld om de Canon EOS 400D te kopen, wil ik graag even jullie mening over het volgende;

Ik heb nu al 3 lenzen (als er bij de camera een kit zit 4), dit omdat ik een nogal koopverslaving heb, en wij vrienden hebben die ook fotograferen. Nou krijg ik dus mijn camera, maar het zijn drie vrij dezelfde lenzen. een telelens, een zoomlens en een kitlens van de analoge. Nou wil ik er nog een portretlens bij. Welke raden jullie mij aan voor een niet al te groot prijsje?

(wil er iig niet meer dan 100 euro aan uitgeven dat is incl. werken voor mij namelijk al 3 maanden sparen)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:26

Serieuze fotografie is een groot woord hoor Knipoog

Ik ben een "serieuze hobby-ist" Clown met steeds meer eisen Haha!
De vogels was een voorbeeld van waar ik o.a. redelijk wat foto's van maak Knipoog maar paarden , landschappen , bomen noem maar op ... alles komt langs bij mij Knipoog

Een zoomlens vind ik juist wel fijn Haha! Het ene vogeltje / onderwerp zit wel eens dichterbij of verder weg dan een andere , dus dat zoomen zou ik echt niet willen missen Haha!
Laatst bijgewerkt door Shayla op 22-03-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:26

Emmaa_ schreef:
Omdat ik eindelijk genoeg geld bij elkaar heb gesprokkeld om de Canon EOS 400D te kopen, wil ik graag even jullie mening over het volgende;

Ik heb nu al 3 lenzen (als er bij de camera een kit zit 4), dit omdat ik een nogal koopverslaving heb, en wij vrienden hebben die ook fotograferen. Nou krijg ik dus mijn camera, maar het zijn drie vrij dezelfde lenzen. een telelens, een zoomlens en een kitlens van de analoge. Nou wil ik er nog een portretlens bij. Welke raden jullie mij aan voor een niet al te groot prijsje?

(wil er iig niet meer dan 100 euro aan uitgeven dat is incl. werken voor mij namelijk al 3 maanden sparen)

Heb veel over dit lensje gehoord:
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:01

@ Emmaa_: absoluut de 50 mm F 1.8!!!! Dit is zo'n ideale lens, onvoorstelbaar. Ik haal hem vrijwel nooit van mijn camera af Bloos
Hij is eigenlijk overal wel geschikt voor, voor macro (*klik*, vanochtend gemaakt) maar ook voor portretten en zelfs bewegingsfoto's.

Je kan veel beter gewoon een body kopen met deze lens erbij dan een body met kitlens Tong uitsteken Is goedkoper en de lens is veel fijner!
Ik heb de lens voor €90,- gekocht, lekker weinig dus Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:04

Het punt is, ik heb geen flauw idee waar ik alleen de body kan vinden, ook al kan ik het wel proberen Lachen. Want bij onze elektronicawinkel is EOS 400D inclusief kitlens maar 500 euro, en als ik hem bij mediamarkt haal zonder is hij nog altijd 50 euro duurder Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:58

JW18 schreef:
*eventueel zou je een 2ehands Sigma 100-300 f4 HSM kunnen kopen en daar een 1.4 converter op zetten dan krijg je ook 420 mm. ( 2ehands combi heb je denk ik voor rond de 700 Euro).

Betwijfel eigenlijk of de combi van die Sigma met een TC werkt...

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:08

Die werkt volgens mij wel. ( althans op de 70-200kon je ook een tc gebruiken).
Met f4 en een 1.4 tv heb je altijd nog f5.6 dus de autofocus behoud je ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:16

JW18 schreef:
Die werkt volgens mij wel. ( althans op de 70-200kon je ook een tc gebruiken).
Met f4 en een 1.4 tv heb je altijd nog f5.6 dus de autofocus behoud je ook.

TC werkt over het algemeen maar met zeer select aantal lenzen. Kheb laatst een stapel lenzen geprobeerd met de 1.4. 50mm F1.4 pakt ie, 50mm F1.8 niet. 70-200 F2.8 IS USM wel (duh), 80-200 F2.8 L ook. 24-70 F2.8 Sigma niet. 16-35 F2.8 L II wel, 17-35 F2.8 L (voorloper van versie I en II 16-35) niet. 85mm F1.8 wel, Sigma 30mm (F1.8 denk ik? Not sure 'bout that) niet... Beetje vergeleken en leek te maken te hebben met diepte van de achterlens die bij de "goedkopere" of andere merken net wat anders was dan de duurdere of nieuwere lenzen. Lijkt me ergens sterk dat 'ie het met een Sigma 100-300 zal doen...

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:11

ik heb een vraagje.

ik wil binnenkort een camera aanschaffen, dat word waarschijnlijk de nikon D80.
ik denk dat ik de body koop, en dan een losse lens erbij. welke lens raden jullie mij aan?
(het belangrijkste is dat hij goede/duidelijke/mooie kwaliteit foto's maakt. het gaat vooral om paarden, dus hij moet niet te langzaam zijn. het liefst een lens die op alle gebieden goed is, maar het belangrijkste is bewegingsfoto's.)
ik zou graag willen weten welke lens jullie zouden kiezen..?!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:13

Emmaa_ schreef:
Het punt is, ik heb geen flauw idee waar ik alleen de body kan vinden, ook al kan ik het wel proberen Lachen. Want bij onze elektronicawinkel is EOS 400D inclusief kitlens maar 500 euro, en als ik hem bij mediamarkt haal zonder is hij nog altijd 50 euro duurder Nagelbijten / Gniffelen

Je kan even op internet zoeken, dan kom je sowieso wel bij sites uit die alleen de body verkopen. Verder kan je eens vragen aan die winkel of het mogelijk is alleen de body te kopen. Veel winkels verkopen ook enkel de body hoor Ja Gewoon even goed zoeken!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:14

Emmaa_ schreef:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... ieskeurig/

Daarna nog 60 euro cashback van Canon.

Haha!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:36

Heb sinds gister een Canon 400D met een kitlens, maar ben nu ook op zoek naar een objectief om bewegingsfotos veraf, scherp en dichtbij te krijgen. Heb al in het voorbeeldtopic gekeken, maar helaas werken niet alle fotos meer. Kan iemand wat aanbevelen evt. met voorbeelden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:37

Wat is je budget Esther28? En wil je ook in minder goede licht omstandigheden (zoals in een binnenbak) foto's kunnen maken of is het alleen voor buiten bedoeld?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:52

Voor binnen en buiten, eigenlijk eentje die van alle markten thuis is zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:53

Budget...?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:54

geen idee eigenlijk, heb ook echt geen idee waar ik aan moeten denken qua prijs/kwaliteit/objectief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:59

Tsja als je ook in moeilijkere lichtomstandigheden beweging wil fotograferen (denk aan paarden in binnenbak), zul je moeten kijken naar een F2.8-lens... En dat kost wel wat...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:59

En is dit alleen van Canon, of ook nog van andere merken? En wat kost die?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:00

Esther28 schreef:
geen idee eigenlijk, heb ook echt geen idee waar ik aan moeten denken qua prijs/kwaliteit/objectief
Wat vind jij het uiterste? 500 euro? 1500 euro?
Het is een beetje lastig om jouw vraag te beantwoorden zonder prijsindicatie.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:02

tja dat zal dan eerder 500 zijn dan 1500