[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:07

v.a. blz. 65

@ babe ik vind de paarden heel erg mooi gedaan maar de achtergrond 'haalt' het geheel naar beneden. Die had wat mooier afgewerkt kunnen worden (of vager gehouden). tss 30 en 50 euro.

@ Fantine de schimmel ik denk tussen de 7 en 10 euro. Het linker jukbeen had m.i. wat minder mogen uitsteken. Verder vind ik dat je een mooie schimmel hebt neergezet. Netjes!

@ Nevony Je potloodtekening vind ik erg leuk, vrolijk paardje! het straalt er vanaf uhm 7,50 à 10 euri, je houtskooltekening vind ik op de één of andere manier wat te slordig getekend. Ik heb beter gezien van je! De ets van het renpaard vind ik erg mooi gedaan! 25 euro.

@ Lontje .. eeejjj dat ben ikzelf Haha! (grapjuh), zal ff zeggen wat ik hiervoor gevraagd heb 75 euro...

blz. 66

@ Imaginary Mooi gedaan, alleen de ogen vind ik wat raar. het is net of ze te ver naar voren staan (meer op het voorhoofd dan aan de zijkant bedoel ik). Tussen de 30 en 40 euro voor A3

@ o0Bianca0o je zou zoiets wat mooier kunnen afwerken naar mijn idee. heel erg lastig zo'n appaloosa en helemaal met verf! 15 a 20 euro

@ _Evelijn_ het oor aan onze kant lijkt wat te lang te zijn maar toch ik denk zo rond de 20 euro A4 Mooi!

@ Lopeja Ik kan hier geen waarde aan hechten. Ik vind hem wat plat lijken, er zit geen diepte in. het plaatje spreekt me niet zo aan.

@ janique gaaf!!! ohw dit wordt moeilijk! Ik denk dat je hier zo een paar 100 euri voor zou kunnen krijgen om heel eerlijk te zijn. dat geldt ook voor die andere (op de volgende blz geloof ik).
blz 65

@Nevony mooi gelukt! denk dat je er zo 10 euro A4 voor zou kunnen vragen.

@ Lessien_2810 ik zou hier niets voor geven. De verhoudingen kloppen niet het is net of het paardje ter hoogte van zijn borst/hals naar binnen geknepen wordt? Vind ook dat zijn neus wat gedraaid lijkt (van ons af). Ik vind je fantasie tekeningen mooier (ook lastiger te taxeren maar goed).
Het zou leuk zijn als je niet alleen plaatst maar zelf ook eens wat taxeert/mening geeft?

edit: typo Bloos
Laatst bijgewerkt door Lontje op 11-07-06 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:16

nee,

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:21

Lessien_2810 schreef:
nee,

uuhm tjah Rolleyes hoezo bot...?

Ik ga even een foto inscannen/foto van maken en op de computer zetten, nu ga ik eerst taxeren Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:23

Lessien_2810 schreef:
nee,

Dan moet je ook niks posten Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:27

Denk eerder dat er iets fout is gegaan bij de post van lessien?? Sigaar

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:29

ooohhww Bloos! Bloos! zie nu pas dat ik kennelijk in het begin al op plaatsen had gedrukt ...

was gelijk doorgegaan met taxeren om de achterstand in te halen.

...
niet erg aardig dit, er wordt een hoop tijd gestoken in het taxeren van werk en het is juist leuk om meningen van anderen te horen over je werk toch?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:33

@janique: Heel mooi Kwijl *kwijlt haar toetsenbord vol* van mij mag je hem wel posten hoor Knipoog ik weet niet wat ik verder moet zeggen Clown echt heel gaaf gedaan Haha! ! Hoge prijsklasse, zou niet weten hoeveel ong. Nagelbijten / Gniffelen
@Nevony: Je weet het al Knipoog Erg gaaf gedaan, met grafiet licht tekenen kan ik niet, jij wel Ja mooi hoor Lachen Alleen lijkt het halster een beetje plat, misschien zou je daar wat meer schaduwen in kunnen brengen? rond de 10, 15 euro?
@Lessien_2810: Ik vind hem niet zo, verder ga ik niet taxeren, als jij zo doet nee sorry laat dan maar

alleen de vorige pagina Nagelbijten / Gniffelen dacht dat er meer stonden, binnekort ga ik de pagina daarvoor ook doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:56

Bedankt voor het taxeren Lontje Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:33

Oké nu mag ik Go jij! Go jij! taxeren taxeren taxeren Haha!
Ik vin chet altijd leuk om te doen, maar wel heel veel werk, dus nu ga ik er ook aan geloven tetarate pas maar hier komt Nevony met taxaties.

OKé nu weer even serieus, ik geef mijn mening en een mogelijk bedrag dat je ervoor kunt vragen, je mooet natuurlijk zelf bepalen of je wta met mijn commentaar doet Knipoog

vanaf 64 ik zi ewel hoever ik kom Knipoog

xXVeronaXx: Mooi! Weinig lijnen en toch een mooi paard! 15,- euro

Mijntjuhh: Ik vind hem erg mooi, vooral ook erg goed voor je eerste aquarel, maar de compositie is niet echt perfect 10,- euro

Fantine: Uitdagende houding! maar ik vind hem wat te licht, er zit te weinig kleurverschil in, probeer meer contrast aan te brengen 5/10,- euro

Fnanne: Oe weer ontzettend mooi 60,- euro

Babe: Kleurverschillen op de paarden zijn heel mooi, maar de achtergrond en dan vooral het gras ziet er nog een beetje nep uit, 25/30,- euro

Fantine: Hoewel ik het hoofdstel weer schitterend vind, is dit denk ik toch nieet één van je betere tekeningen €5,-/€10,- euro

Lontje: JE MAAG GÉÉN FOTO's plaatsen hier Tong uitsteken ONwijs mooi, zou geen waarde weten eigenlijk, maa vind hem fantastisch!

Imaginary: JAmmer van de slechte foto, maar ik vind dit een hele mooie tekening, hij heeft een zachte uitstraling en de verhoudingen kloppen ook prima, 30/40,- euro

o0Bianca0o: Ik vin dhem wel leuk, maar hij klopt nie thelemaal volgens mij, de achterbeentjess zijn een beetje gek en de oogjes ook, maar aquarel is ook moeilijk, €10,-

_Evelijn_: Mooi! OK dan! Vind dit één van je betere tekeningen € 15,- euro Prachtig die adertjes

Lopeja: Bah Star Wars, daar ben ik nou echt níet fan van, maar ik zal me even oppervlakkig houden en alleen bezig gaan met de kwailiteit van het schilderij: Mooi, maar wat plat, er moet weat meer diepte in, wel zitten er mooie kleurtjes in €20,-

Beide schildeirjen van Janique: Dit vind ik dus prachtig! IK denk dat het wel werk is waar je van moet houden, maar ikj houd er wel van Tong uitsteken Prijs zou ik echt niet weten

Nevony: goh dat ben ik zelf Pling Jammer van de zwarte vlek in de manen die ik niet meer weg kreeg (ook niet met wit potlood) Verder weet ik toevallig datie de deur uit gata voor €5,- euro Tong uitsteken

Lessien2810: Je hebt een hel;e eigen stijl, maar dit paard vin dik eerlijk gezegt niet super, ik vind je fantasie beter, het oogje is namelijk wat te donker volgens mij en valt daardoor een ebetje weg, de bespiering vind ik wel erg mooi, durf er geen prijs voor te zeggen Knipoog

Pfoe dat was het Lachen

Plaats maar weer tekenbingen dan doe ik nog meer taxaties maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:50

Nevony bedankt Lachen

Ja, ik zal zelf ook maar weer eens hier en daar wat taxeren.. Eventjes zien.. Waar ben ik gebleven..
Bij Nevony.. Lachen

Nevony; Je foto is een beetje klein. Maar het is nog een beetje te zien. Bij jou zie ik echt vooruitgang Ja. Misschien had je het halster ietsje donkerder kunnen maken? Lachen Het verdwijnt naar mijn idee een beetje in het paard. Verder heb je niet helemaal de juiste uitdrukking te pakken gekregen, en is z'n kaak (voor ons aan de rechterkant) iets aan de bolle kant. Maar zoals ik al zei; ik zie echt vooruitgang Ja. Zo'n 5-10 euro denk ik? Lachen

Lessien_2810; jammer dat je zelf niet taxeert.. Toch wil ik die van jou nog even doen. Het valt me namelijk op dat jij een heel eigen stijl hebt. Als er een van jouw tekeningen voorbij komt, zie ik dat meteen Knipoog. De verhoudingen van het paard kloppen naar mijn idee niet helemaal, maar juist daardoor vind ik hem zo leuk. Ook voor jou 5-10 euro. (en ook ik vind je fantasie toch leuker Knipoog)

O.. Dat was het al Clown
Nouja.. heb ik toch nog even de laatste 2 mensen getaxeerd Knipoog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:16

Dankje Bianco, die kaak ben ik bezig aan te passen idd

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:31

thnx voor de taxering

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:13

ook ik zal weer eens taxeren. Om allerlei misverstanden te voorkomen: ik ben amateur, met weinig verstand, maar wel met een mening. Kortom verwacht geen profesionele dingenvan mij, Haha!

hihi, hier komt het.

pag 64 (verder terug ga ik niet)

xxxveronaxx Wauw, lekker simpel, maar toch veel uitstraling. Vind het heel goed dat er niet te veel drukte is gemaakt met inkleuren. 20,- op z'n minst.
sonnyke beetje vaag, maar wel al sprekend. Weet vrij weinig van houtskool af. €5,-
mijntjuhik vind hem wel al mooi, maar nog een beetje leeg. Ik mis nog iets zeg maar. Kan er geen prijskaartje aan hangen, sorry.
fantineverhoudingen en alles zien er al beter uit, maar het inkleuren kan denk ik nog beter.de hals is wel al mooi Knipoog ook hier geen prijskaartje.
mik_gedetaileerd en mooi Lachen ik mis een beetje uitdrukking in de ogen. 15,- voor A4 (was het A3 25,-)
FnanneBen sowieso gek van jou tekeningen. 30,- voor A4.
Roows oeps dat is wel heel veel, is het erg dat ik jou oversla?

pag 65
babekent de foto en vind hem al heel mooi. Is vast al vaker gezegt, maar misschien zouden de vlakken iets minder eenkleurig moeten zijn (vind het woord: Egaal) weet eigenlijk geen prijs hiervoor te noemen.
fantinelet volgende keer op de verhoudingen en schaduwen. De manen vind ik al mooi. 5,-
nevony potlood: ik vind hem echt kicken Lachen weet de grote niet, 5,-
houtskool:schaduwen enzo vind ik al mooi, maar mis de uitdrukking in de ogen. 15,-
nevony je etsen sla ik over. Ik vind het erg knap, maar hier durf ik helemaal niets over te zeggen Vork
lontje aahw, lief Lachen 50,- minstens.

pag 66
Imagenary mooi en netjes, 30,-
o0bianca0o Leuk, grappig. +- 7,50 euro
evelijn kent de foto en mist de gelijkenis. Toch is de tekening opzich erg mooi Ja 15,-
lopeja leuk Lachen straalt iets uit. Weet geen prijs te noemen. Sorry... Lachen
janique ik vind jou schilderijen geweldig Lachen voor 100 euro vind ik hem nog heel ontzettend goedkoop, maar je hebt geen naamsbekendheid ofzo denk ik. ik weet het niet goed eigenlijk.

zo ik ga nu naar de overvecht en verder verhuizen. Volgende pagina's volgen... Lachen

edit: ik ben terug en ik kan nog editten Lachen wauw, de instellingen zijn veranderd. Hierbij als een mod dit leest, ik vind het geweldig Haha!

maar goed, ik kan weer verder zonder nieuw stukje te openen:

pag 67
janique deze vind ik zo stoer Lachen je moet er denk wel van houden. kan je 50 euro voor vragen, maar zou hopen op een liefhebber die er zo 100 voor neertelt (meer misschien niet voor dit formaat en het klopt niet helemaal) erg mooi Ja
nevony grafietstift? ik vind hem goed gelukt 15,-
lessien_2810 vind je stijl mooi, maar zou geen prijs kunnen noemen.

dat was het alweer.
Ik ben het er mee eens dat het leuk is als er getaxeerd wordt door meer mensen. Maar zelf weet ik uit ervaring dat taxeren best wel wat tijd kost. Ik heb er ook niet altijd zin in, maar som wel Vork overigens, ik kan niet inscannen dus voorlopig van mij geen tekening op bokt.
Laatst bijgewerkt door Fenn op 12-07-06 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:10

Bedankt Fenn Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:33

haha bedankt voor de taxaties,!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:43

Ik doe ook weer een ronde, pagina 65 begin ik maar mee, aangezien mijn laatste taxatie's op pagina 64 staan Knipoog

Pagina 65:

Babe; Ik weet niet zo goed wat voor waarde ik aan een schilderij moet geven, maar mochten dit mijn paarden zijn zou ik er best 50€ voor neer willen leggen.

Fantine; Ik ben erg fan van je hoofdstel, mooi ingekleurd. Je ziet duidelijk dat het een schimmel is! Een eurootje of 5-10?

Nevony; allebei een eurootje of 5. Vooral goed op de verhoudingen letten!! De rest ziet er oké uit hoor!

Lontje; Ik vind hem echt zo supergaaf. Ik heb wel weer een kleine aanmerking. Van de linkse kat, het linkerpootje (voor ons dan) lijkt plat te worden, er zit geen diepte in waardoor het er een beetje vreemd uit ziet. Verder tsjaa, top, eurootje of 70-80?

Pagina 66:

Imaginery; een eurootje of 20? Ik vind het plaatje een beetje onduidelijk. Probeer een duidelijke scan of foto van je werk neer te zetten, dat komt het alleen maar ten goede!

0oBiancao0; Ongeveer 20 euro. Ik weet niet zo goed wat je voor schilderijen kunt vragen. Ik werk zelf ook niet met dit materiaal, dus geen ervaring mee sorry.

_Evelijn_; Ja mooi gelukt! 15€ moet je hier zeker voor kunnen vragen.

Lopeja; Tsjaa, ik vind hem wel leuk, maar ken het 'ding' ook niet. Een eurootje of 10??

Janique; Wat supersupergaaf. Ik weet hier geen prijskaartje voor, sorry!

Pagina 67;

Janique; Hier hetzelfde verhaal. Een plaatje dat je niet zomaar ophangt maar toch spreekt, en ja, ik vind hem toch erg gaaf!!
(ps hoe kom je in hemelsnaam op het idee Bloos! )

Nevony; Ook hier denk ik ongeveer 15€

Lessien; Ik vind hem een beetje vreemd, een beetje mager of zo. Ik weet niet? Mochten de verhoudingen kloppen (ja dat weet ik natuurlijk niet) een eurootje of 15€.

.

Sorry, vandaag niet al teveel zin gehad om er heel diep op in te gaan.

Wat ik wil even wil benadrukken, is dat ik wou zeggen dat het zonde is om slechte scans en webcamfoto's hier neer te zetten. Dat komt je eigen werk gewoon niet ten goede.

Ohja, ik heb ook nog een tekeningetje. Ik zat in een zware dip (voor het eerst zelfs een tekening weggegooid Nagelbijten / Gniffelen ) maar klim weer omhoog. 2 paarden, samen op een A4 (wordt kadootje voor iemand en moet niet te groot zijn). Vandaar zo klein. Ja ik vind ze goed lijken, gooi maar op.

[edit: Als je hem groot wilt zien, op klikken, opent een nieuw venster, dan weer klikken op de foto en dan op Vorige drukken. Ik zie trouwens dat hij erg korrelig is upgeload, zo is hij IRL niet]

Afbeelding

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:29

hmm.... mik naja ik taxeer he mwel ookal is het een kado
i kdenk zoon 30 euries links onder vidn ik het oog wat te groot

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:15

@ mik_ we kregen op school de opdracht een schilderij te "vervreemden" aangezien ik de meeste schilderijen van jezus nogal hetzelfde vind kwam ik op dit idee,.. als dit geen vermvreemding is weet ik het ook niet meer Haha!

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:16

Linkse paardje:
rechteroog zit idd NET ietsjes te laag... schaduwen etc. kloppen wel goed + verhoudingen.
Rechtse paardje:
Heel erg goed gelukt! Hoofdstel goed op de plaatsen.

Bij elkaar ong.
15,-

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:26

Afbeelding
hij is a4 gewoon met potlood bij mij is het meer de vraag is hij wat waard ???
sorry voor d eslechte foto is met webcam gemaakt maar ik heb gee nscanner

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:30

@ joellover:
Misschien wel leuk op een geboortekaartje ofzo. Maar weet nog niet of hij iets waard is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:33

Mik_; ook jij bedankt voor het taxeren Lachen. Jammer dat het wat korrelig lijkt, maar ik zal het proberen Bloos . Bij het linker paard lijkt het linkse oog wat groot, maar dat komt denk ik door de 'rand' wat er omheen zit (het donkere zeg maar). Ook het rechter oog vind ik wat raar lijken, maar ik weet niet hoe dat in het echt lijkt en hoe dat op de foto zit e.d. Ik schat dit op zo'n minstens 30,- Lachen

Joellover; Leuk. Maar dat is het eigenlijk. Ik neem aan dat het de bedoeling was om het stripachtig te tekenen? Persoonlijk vind ik dit niets waard. Het is leuk, maar niet om thuis aan de muur te hangen zeg maar Knipoog.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:39

nee oke dankje wel

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:25

Deze zal vast niets waard zijn, aangezien het alleen een oog is.
Het is ongeveer de helft van een A4-tje, met pastel gemaakt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:31

@ Evelijn; ik vind hem heel leuk geworden hoor Lachen. Maar het is niet zomaar iets wat ik snel aan de muur zou hangen. Begrijp me niet verkeerd, hij is echt heel leuk, maar gewoon niet voor aan de muur. Persoonlijk vind ik dit dan ook niets waard.
offtopic; leuke ava heb je trouwens Cool