[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:56

Danbo-invasie! *\o/*

Iriscope

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:05

Omdat de foto's al in november zijn genomen kan ik ze hier niet gebruiken maar even een link naar mijn nieuwe foto topic:
[FK] [FOTO] Robben Eiland

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:06

Waar hebben jullie danbo besteld? Ik wil er ook een :) :) maar kon ze online nergens vinden...

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:26

Ebay. Op Amazon vond ik er ook, maar duurder.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:26

Op marktplaats staan er vast ook wel een paar.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:30

Ebay en buitenlandse sites durf ik nooit zo goed... en weet niet zo goed hoe het werkt ;)

Marktplaats staan 2 op, de een heeft alleen nog danbo met allemaal vage reclames erop. En de ander reageert niet.

Heb nu een zelf te maken danbo uitgeprint, maar echt is wel leuker

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:39

Is er niemand in je buurt die af en toe via ebay koopt? Dan kan je het daar aan vragen. Deed ik vroeger ook toen ik nog geen paypall had.

Ik heb er zelf geen met de amazonreclame. Die waren een stuk duurder en nog niet veel zin om daar zoveel geld aan te geven. Eerst zien dat ik ze blijf gebruiken. Daarna komt er misschien wel één :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:43

Mijn week 4, voor het eerst iets geprobeerd qua 'studio'
(helaas jammer van 'kreukels' op achtergrond)
Zowel een oefening voor mij als voor mijn paard,
alhoewel hij voor een 4-jarige ontzettend braaf was :D

Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:47

Ik heb mijn Danbo gekocht op marktplaats ik had hem met 3 dagen in huis. Ik heb die met reclame van amazon erop.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:53

Het is gewoon een ideaal ding voor een leuk fotografie-projectje omdat je hem overal mee naartoe kan nemen en vrij simpel een leuk plaatje kan creëren. Maar het kan ook weer de andere kant op gaan, dat je 'gewoon' een scene hebt waar een kartonnen mannetje in staat. Ik wil wel echt een serie gaan uitwerken en hem misschien ook meenemen naar Curacao met een paar weken :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:59

Leuk zeg, al die danbo's! :))

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:02

Wauw, heel erg bedankt voor de feedback op mijn week 3 foto :D .
Wat komen er ook een gave platen van de andere voorbij!

Voor week 4 zend ik een spontaan/stiekem gemaakte foto in van mijn zoontje die vanmiddag een knuffel onderonsje had met onze fjord :) .
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:06

Marit schreef:
Het is gewoon een ideaal ding voor een leuk fotografie-projectje omdat je hem overal mee naartoe kan nemen en vrij simpel een leuk plaatje kan creëren. Maar het kan ook weer de andere kant op gaan, dat je 'gewoon' een scene hebt waar een kartonnen mannetje in staat. Ik wil wel echt een serie gaan uitwerken en hem misschien ook meenemen naar Curacao met een paar weken :D

Hier zijn ook al een aantal ideeën. :j

Toen ik begon met fotografie, heb ik zo'n serie van smurfjes gemaakt. Eigenlijk daarmee begonnen om de camera te leren instellen, maar ben er ongeveer een jaar mee doorgegaan. Een aantal zijn toen ook mee op vakantie geweest.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:34

Die Danbo's zijn leuk! Ik heb er ook al even naar gezocht, maar kon zo gauw alleen de printversies vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:46

Ik vind die dingen dan weer helemaal niets. :=

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:59

calice schreef:
Wauw, heel erg bedankt voor de feedback op mijn week 3 foto :D .
Wat komen er ook een gave platen van de andere voorbij!

Voor week 4 zend ik een spontaan/stiekem gemaakte foto in van mijn zoontje die vanmiddag een knuffel onderonsje had met onze fjord :) .
[ Afbeelding ]

Kan mijn bericht niet meer aanpassen, maar zie wel dat de kwaliteit flink achteruit is gegaan door het uploaden -O- .
Zelfs op FB is hij scherper.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5677_o.jpg

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:25

Ik zag het ook Calice. Wel een hele warme foto!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:29

Dankje Agossie :D .
Wil je dan misschien de fb link voor de lijst gebruiken? De foto was via die weg te groot om zichtbaar te posten -O- .

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:32

Als ik er aan denk als ik de lijst ga maken!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:23

taarss Bedankt voor de feedback :) Scherpte is inderdaad een beetje zoeken, ik fotografeer tijdenlijk met een oldtimer lensje (uit 1987) en moet de beperkingen/mogelijkheden van de lens nog leren kennen. Alle foto's die ik met deze lens neem missen een beetje scherpte, dus ik ga binnenkort nog eens op pad met één van mijn andere lenzen.

wesleyjune Ik was op zoek naar het moment waarop het kunstlicht en het natuurlijke licht ongeveer in evenwicht waren, zodat ik zowel in de achtergrond als het stationnetje voldoende contrast kreeg. Ik weet niet wat er met de kleuren mis gegaan is, wellicht is het de combinatie van verschillende types kunstlicht met het opkomende daglicht die een vreemd effect geeft. Bedankt voor de feedback!

NESCAFE Bedankt! En nu je het zegt, ik had de prullenbak bij het fotograferen opgemerkt maar heb er daarna echt niet meer aan gedacht :P

Ik denk dat we binnenkort heel veel Danbo-foto's mogen verwachten :P Ik vind ze best schattig maar ga zelf geen bestellen :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:28

O, wat leuk dat er zoveel mensen met Danbo aan de slag gaan!
Ik heb er ook weer een foto van gemaakt, nog even kijken of ik tevreden ben.
Ik was er al snel achter dat de papieren versie niet echt mee naar buiten kan,
dus heb ik er via Ebay een paar besteld uit China. Ik hoop dat ze volgende week binnen komen.

Er komen weer een hoop mooie foto's langs. :j
Als de lijst er is ga ik me weer wagen aan de feedback.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:12

Ik wil ook een danbo haha, was vroeger helemaal in een tijdje!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:43

Week 4

Afbeelding

Pfoe, na een week vol tentamens net 'even' bijgelezen, wat een onwijs mooie foto's en fijne feedback zeg! Vanaf nu ga ik proberen de feedback een beetje bij te houden! :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 08:54

Hier mijn foto voor deze week, het is weer een Danbo geworden.

Afbeelding

F2 - 1/125 sec - ISO 200 - 50mm.

Het was best een hele opgave om op de juiste plek in het kleine scherptevlakje te kruipen. :D
Mijn eigen kritiekpuntje is dat ik de verhoudingen van de foto wat minder mooi vind, maar mijn schouder zat in de weg en was best storend in beeld.
Onder en boven kon er eigenlijk niets af.
Helaas deze week geen tijd kunnen vinden om de foto over te maken, dus voor nu laat ik het even zo.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:20

Zo drukke week achter de rug en nog snipverkouden geweest ook. Elk vrij uurtje lag ik in bed.

Voor het eerst dan ook een hele bijleespost vanaf het begin van de week vanaf pag. 61. Week 4

Murthul: Mooie foto en mooie kleuren. Leuk geen zo met de handen en het contrast van de nagellak met de kleding. Alleen omdat de foto iets van de zijkant is genomen zie je niet goed dat het een hartje is (je weet het natuurlijk wel, maar de vorm is wat anders vanwege je positionering).

Marit: Mooie foto, heerlijke DOF wat een scherpte op de druppels en interessante compositie zo. Je licht (en zoneffect?) is weer geweldig.

taarss: het is een hele aparte foto. Ik vind het eigenlijk geen goede foto want hij lijkt meer van bovenaf dan oog aanzicht genomen te zijn, er zit veel ruis op de hond, de belichting is wat flets en de positionering wat ongelukkig. Daarentegen blijf ik ernaar kijken. Dit doet me heel jaren ouderwets aan zo. En daarom vind ik het wel een topfoto.

Mariett: heerlijke foto! geweldig hoe je tot aan de mond de foto hebt gemaakt, de positie van de mond en tong, de kledingkeuze. Heel gaaf!

Gracezella: Grappig dat iedereen er iets anders in ziet, ik vind het namelijk geen foto die rust uitstraalt. Hij is zo druk (weet ook niet wat het voor moet stellen) dat ik niet weet waar ik naar moet kijken. Maatgoed dat ligt aan je onderwerp en dat maakt het ook weer interessant. Je bewerking had idd beter gekund. De lucht is hier grijs en je onderwerp flets.

GerdjeHoran: Tof. Leuk gezien zo. Ik had alleen wat meer scherpte willen zien want alles is hier een beetje wazig (dus kijkt net niet lekker weg).

magda_90: Prachtig, zo zacht. Alsof het een kussen is, ik wil er in wegduiken. Deze foto zegt zo veel, zacht, knus, geborgenheid. heel mooi!

Sanne_com: Ahhh rust. Dat is wat deze foto mij zegt. Mooie achtergrond zo, fijn licht en net dat ene stukje dat uitsteekt maakt het interessant.

Wendy1987: Ik vul alleen even magda_90 aan. Je weet dat een polarisatiefilter voor water bedoeld is he? Om in de blauwe wateren (vooral warme landen) de glinstering van de zon iets weg te nemen en de mooie diepblauwe kleur op de foto te krijgen (ipv de grijze kleur die je krijgt door de weerkaatsing van het zonlicht).

Mallow: Ik vind het wel een echt huis tuin keuken kiekje. De achtergrond is rommelig, en ik zie niet echt een punt waar scherpte moet liggen.

WiancaR: Heerlijke foto. Goed gebruikt gemaakt van de voorgrond, de rust van de ongestoorde kudde komt ook bij mij aan. Alsof ik er zelf sta en door het hout naar ze kijken. Heel interessant zo en de omzetting naar BW is een goede keuze!

S_imone: Leuke foto zo, je had nog met je vinger ergens iets kunnen schrijven in het zand en de hoef wat minder in het midden fotograferen waardoor het interessanter wordt. Verder denk ik dat de foto zoals die nu is opgelichter moet zijn. Hij is erg donker bij mij.

Eline91: Leuke foto, op zich weinig bijzonders over te melden. Leuk dat je gekozen hebt voor een avondsetting met het ligt er zo op.

it_is_me: ahh een mistfoto. Wilde ik afgelopen week ook maken, maar door gezondheid maar veilig in de auto tot aan huis blijven zitten :’) . Jouw foto is erg mooi, maar wel erg blauw bij mij. Goede keuze qua plaatsing onderwerp maar ik had mijzelf wat lager gezet.

quartel: PUPPIES! Smelt. Ik vind je foto qua idee erg leuk en aansprekend, zeker zo allemaal op een rij en dan net die ene die wakker is. Helaas was je belichting zo te zien niet ideaal, maar het smeltgehalte is zeker hoog!

showteam: technisch gezien een goede foto, Mooie DOF en goede scherpte over het gehele onderwerp. Jammer dat de kittens zo nukkig kijken :P.

NESCAFE: Mooi! Prachtige uitstraling en kleur. Werkelijk niets op aan te merken.

monbyou: Mooie foto, tof dat je nu Bokeh hebt (mij is het nog niet gelukt, maar ook nog geen tutorial gevolgd ervoor), leuk dat het net wat schuin staat zo, alleen je kleur lijkt nog wat gelig.

Kimmetjee04: Ik vind de foto nog niet goed. Hij is boven te krap, het paard lijkt te dicht bij het doek te staan gezien de schaduw, de foto is donker en ik vind de houding van het paard zo niet mooi. Wel goede belichting op het hoofd, maar ik zou dat op het hele lichaam zetten.

calice: Prachtige foto! Zo puur, lief en zacht, goede keuze voor zwart wit. Niets op aan te merken.

KimdeGroot94: Mooie kleuren, en bijzonder goed hoe je een oninteressant onderwerp zo interessant hebt kunnen maken door de DOF, compositie en kleuren.

Kanzi: Leuk!, je had op zich van boven nog weg kunnen snijden zodat je ogen niet zichtbaar zijn (dit is toch onscherp). Idee is leuk, ik had hem alleen iets lichter willen zien.