[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:41

Volledig eens met Lipydo. Als je niets aan te merken hebt, heb je wel goed gekeken naar een foto en ook daar leer je van. Ik zie soms foto's waar ik gewoon echt helemaal wèg van ben! Helemaal top! Maar dan ga ik tòch zoeken naar dat ene iets wat mij dus opvalt... Ik leer er zoveel van, ookal zou ik het niet anders doen. :j

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:45

naomi_g1998 schreef:
Lizaa01, leuke foto! Ik neem aan dat die op een spiegel is genomen?

Dankjewel! Inderdaad op een spiegel gemaakt.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:47

naomi_g1998 schreef:
Ymor schreef:
Naar mijn mening heeft commentaar niet zoveel zin als je niet weet wat je anders zou doen

Daarvoor heb ik me hier aangemeld, om te leren. Maar goed ik stop er dan wel mee als het je stoort.

Niet stoppen hoor. Je leert er zelf ook van dus voor jezelf is feedback geven ook belangrijk, en ik denk niet dat je het zo slecht doet..

Ymor: Als iemand hem te donker vind betekent dit dat ze hem lichter zou willen zien. Als iemand zegt dat ze de kaarsjes er niet bij vind passen kun je ook zelf oplossingen bedenken, zoals een andere compositie, andere kadering, of door gewoon iets anders dan kaarsjes bij het paardje te zetten. Of ze helemaal weg te laten en enkel het paardje op de foto te laten.
Maar dit hoeft allemaal natuurlijk niet. Je hoeft het niet anders te doen als je dat zelf niet wilt. En dit is ook een beetje mijn feedback op jouw foto, wat ik er anders aan zou doen.

Nou sluit ik me wel aan bij de feedback van Naomi_g1998 en zou ik dus een van bovengenoemde dingen doen. Of, de belichting anders, het paardje is inderdaad aan de donkere kant en de kaarsen vallen hierdoor meer op, terwijl ik begrepen heb dat het om het paardje ging en niet om de kaarsen :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:48

naomi_g1998 schreef:
Fellow, haha alsof die zwarte de andere gaat opeten. _O- Mag ik vragen waarom je hem z/w hebt gedaan? De achtergrond vind ik wel zonde, beetje druk.

O haha, C_estmoi. Ik dacht dat het echt bij western hoorde of zo. :+

Nayomie, ik heb ooit op zo'n boot gezeten en dat komt door de zware lading, is heel normaal. :)

Juist vanwege de achtergrond z/w :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:48

Niemand tips of tops aan mijn foto ?
Ben nu al paar keer overgeslagen :(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:51

Aah dat begrijp ik het wel. :j Als die andere pony Fellow is vind ik het wel een beetje zonde want die heeft juist zo'n leuk kleurtje! Misschien volgende keer in de wei of ergens anders met een wat minder rommelige achtergrond?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:52

EngeltjeS schreef:
Racheel: Een mooie actie foto heb je hier van weten te maken. Onder de sperriem zie ik wel iets vaags, heb je hier wat weg gewerkt?

Nee ik heb helemaal niks weg gewerkt.. zal straks is even op groot formaat kijken wat er zit :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:54

naomi_g1998 schreef:
Aah dat begrijp ik het wel. :j Als die andere pony Fellow is vind ik het wel een beetje zonde want die heeft juist zo'n leuk kleurtje! Misschien volgende keer in de wei of ergens anders met een wat minder rommelige achtergrond?

Dit was in de wei :')
Ja klopt hoor, heb deze week alleen niet zo veel serieus gefotografeerd, beetje jammer maarja. :')
De niet-zwarte pony is Fellow :P

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:55

Fellow schreef:
naomi_g1998 schreef:

Dit was in de wei :')
Ja klopt hoor, heb deze week alleen niet zo veel serieus gefotografeerd, beetje jammer maarja. :')
De niet-zwarte pony is Fellow :P

O haha :') Het lijkt zo een beetje een paddock omdat je geen groen ziet. :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:09

OHh oliebol!!! Mijn week vier.
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:09

naomi_g1998 schreef:
Iejoorr, vind het persoonlijk zonde dat je alleen silhouetten ziet. Die paar details op de maan zijn wel leuk, verder vind ik hem een beetje saai.

Snap ik wel maar ik heb hem bewust zo gemaakt. Op het dak zit allemaal gele troep en dat vond ik heel storend.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:31

Feedback week 4
Oef. wat een lijst.. t was een hele bevalling maar het is gelukt!
Agossie meteen een lastige.. ik begrijp wat er mooi zou moeten zijn aan deze foto, symmetrie, goede balans tussen donker en licht, hard en zacht, maar hij spreekt mij niet zo aan, kan er de vinger niet goed op leggen waarom, sorry! Ann_Pam mooie compositie, en vooral een hele fijne foto qua kleur. Wel vind ik de hand van het model wat gekunsteld overkomen.
Ash_ Ik had persoonlijk de scherpte liever op het hart van de bloem gezien, maar ik vind het een hele mooie zachte foto, en goed gekozen qua uitsnede.
Asselruiter ik vind het scherptediepte effect leuk, en knap dat je zo onwijs uit je comfortzone bent gestapt. Wel vind ik het onderwerp in de foto wel erg centraal, en daardoor misschien wat saai.
Babel mooie fleurige foto, en voor zover ik kan zien ook netjes scherp. Ik zie wel wat ruis, maar ik weet niet of dat door het verkleinen/uploaden komt of door slecht licht op locatie.
Bellatrix hele gave foto! Ik weet dat niet iedereen fan was van de crèmetint, maar ik vind m prachtig. Verder vind ik het halster in dit geval juist een toevoeging, omdat het voor wat extra contrast zorgt.
binky ik vind het idee heel leuk, alleen ik vraag me wel af waarom je de foto vierkant hebt afgesneden, ik vind m op deze manier aan de onderkant net wat krap gekaderd (ook lijkt t onderin wat donker te zijn)
Bumblehorse ik vind dit zelf niet zo’n bijzonder foto, sorry. Ik denkt dat het onderwerp duidelijker in beeld was gekomen als je meer van boven had gefotografeerd, en verder is de flits wat hard :)
calice prachtige ringen. Ik denk wel dat ik de foto mooier had gevonden als het scherpe gebied nét iets groter was geweest. Het is mooi dat de ‘achterkant’ van de ring onscherp is, maar nu is m.n. aan de rechterkant van de foto voor mijn gevoel wat te veel onscherpte.
chip ik vind de bomen in de mist op de achtergrond heel mooi, maar juist omdat de achtergrond zo sterk is valt voor mijn gevoel het hondje een beetje weg. Dat is niet per se slecht, maar als je de hond wil fotograferen misschien niet helemaal de bedoeling.
Deetjeeuh mooie foto, maar het lijkt alsof er met name rechtsonder in de hoek en onderin het midden wat randen van bloemen/blaadjes wegvallen in de achtergrond. Ik weet niet zo goed hoe je dit zou kunnen verbeteren, maar het zou de foto wel sterker maken.
deviltjh nette foto, ik heb hier eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Als ik echt ga mierenn*ken kan ik zeggen dat de foto misschien wat grauw is (door het weer..) en dat ik de gesp van de halsband misschien liever niet had gezien.
Djura99 mooie kat! Heel netjes scherp op de ogen ook, alleen valt de rechterkant van de kop wat weg in de achtergrond. (en jammer van de strootjes, maar volgens mij had je dat zelf ook al gezegd).
DmNqUe qua licht een hele mooie foto, al heb k wel het idee dat je het contrast wat hebt opgekrikt, waardoor het paard wat vlekkerig/oranje-achtig wordt. Volgens mij mis ik ook wat scherpte, maar bij zonsondergang & weinig licht is dat natuurlijk ook moeilijk.
eclair98 ik begrijp wel wat je mooi vind aan het sterke contrast tussen de boom en de achtergrond, maar ik vind deze foto zelf een beetje saai, ik denk dat het komt doordat het hele beeld gevuld wordt met een vergelijkbaar patroon. Misschien had wat meer ruimte aan een zijkant en de bovenkant de foto sterker gemaakt.
EngeltjeS wauw! Hele fijne foto om naar te kijken! Ik moet van mezelf bij iedereen een verbeterpunt verzinnen, maar het enige wat ik bij jou kan verzinnen is de pluk haar rechts bovenin. Misschien was de foto mooier zonder, maar het doet wat mij betreft niet echt afbreuk aan het beeld.
faatxhorse ik vind het idee van deze foto heel leuk, wel vind ik persoonlijk het contrast wat te hoog.
Fellow leuke foto, en ook de z/w omzetting vind ik mooi, het contrast is precies goed, vind ik zelf vaak lastig. Wel vind ik het jammer dat de benen van de pony’s net wat zijn afgesneden.
Fennee Sneeuw maakt alle foto’s natuurlijk gelijk tof en dromerig, zeker bij de eerste sneeuw van het jaar. Wel vind ik het draadje op de achtergrond een beetje jammer, maar je kan niet alles hebben natuurlijk ;)
Fenneeee Hele gave lucht! Wel wat erg oranje, maar ik begreep dat t in het echt ook zo was, heb dat zelf ook wel eens meegemaakt maar hij is wel errug Koninginnedag :P
Gub keurig uitgevoerde foto, maar hij spreekt mij – om onduidelijke reden – niet zo heel erg aan. Fototechnisch: jammer dat de voorste hoekjes van de spiegel er net niet op staan.
Hanna_94 ik ben geen hele grote botenfan, maar vind dit een hele nette plaat. Wel merk ik dat m’n aandacht ontzettend naar de naam van de boot wordt toegetrokken, en dat k verder eigenlijk niet zoveel meekrijg van het beeld.
HeavensLove ik krijg een beetje een Harry Potter gevoel bij deze foto (dat is goed btw, ik hou van Harry potter). Wel vind ik dat er erg veel ruis op zit, al valt dat ’s nachts natuurlijk nauwelijks te voorkomen.
Iejoorr mooie foto, inderdaad wat zonde van de ruis/onscherpte, maar het idee is wel heel leuk. Volgens mij is ie alleen nog steeds een beetje scheef.
Irene96 hele toffe foto, t oogt bijna als een schilderij! Respect dat je met dit weer op je blote voetjes naar buiten durft xD
ismy qua sfeer en accesoires e.d. een hele gave plaat! Ik stoor me inderdaad ook wat aan de ‘zwarte vlek’ links in beeld. Ik snap wel wat je bedoelt met de dieptewerking, maar ik denk dat de foto sterker was geweest zonder.
Jessica_1998 Mooie kat, maar de achtergrond is wat rommelig. Misschien was het mooier geweest als je wat meer vanaf de ‘buikzijde’ van de kat had gefotografeerd?
JewEmm heel fijn! Dit is echt zo’n Tumblr foto, zou deze ook best aan m’n muur willen hebben trouwens. Vind de z/w versie heel sterk, ben benieuwd naar de kleurenversie maar ik denk dat ie zo mooier is.
jilinda nette scherpe plaat, en vrolijk model. Wel vind ik het jammer dat er een takje voor haar gezicht langs loopt.
JNSW gaaf model, hele sterke indringende blik. Ik had misschien wel nét een paar pixels meer ruimte aan de bovenkant willen zien, omdat het plukje haar nu een beetje afgesneden wordt.
Joey mooie zachte lentefoto, fijn die lichte kleuren. Wat is die gele vlek rechts bovenin?
joey_lover gave lucht! Ik vind wel m.n. de voorgrond eruit zien alsof het contrast behoorlijk is opgeschroefd, maar ik weet niet of dat ook echt zo is.
Jolandaa_ leuke foto, mooie kleuren ook! Hij is alleen volgens mij niet helemaal scherp op de kop, dat is jammer.
kani_ejj keurige scherpe foto, en de hond staat er mooi op. Wel vind ik de achtergrond wat donker, waardoor het bijna een soort spookbos lijkt.
Kelszz_ mooi fjordje, en op de scherpte/kleur heb ik niets aan te merken. Wel vind ik m aan de linkerkant wat te krap uitgesneden.
_Kiki_ wow, wat een onwijs gele ogen! Wel leuk, om de rest van de foto naar z/w om te zetten. Ik mis alleen wel wat scherpte.
kimberley23 ik vind dit echt een van de leukste foto’s van deze week. Heel mooi qua kleur, vind het echt knap als mensen zo’n fleurige foto weten te maken in dit seizoen. Er zit wel wat ruis op, maar vind het niet heel erg storen.
laurajoy15 het onderwerp van deze foto vind ik an sich niet heel spectaculair, maar ik vind de bewerking wel heel leuk. ik denk wel dat hij beter zou passen bij een foto met wat minder hout en wat meer bloem.
Lipydo mooie foto, en heb er eigenlijk niets op aan de merken. Ik vind alleen de uitsnede aan de bovenkant een beetje lastig. Het is net zo’n grensgevalletje op de bovenkant van de hoed. Dan zie ik liever nét iets meer of minder.
Lizaa01 hele simpele foto, maar ik vind m wel leuk en vrolijk. Ik moest er even naar kijken voordat ik door had dat het een spiegel was.
manonnevot ik vind de compositie wel leuk, maar hij is voor mij wel wat te donker en ook lijkt te kleurverzadiging wat te hoog, waardoor sommige stukken heel blauw of oranje uitvallen.
marit heel gaaf! Mooi gebruik van contrast, op sommige stukken heel hard, en in het silhouet juist wat hele zachte verschillen.
MarijeR echt een foto met de smelt-factor. Onwijs schattige puppy, en verder ook heel mooi vastgelegd. Knap wel, want met sneeuw wordt t licht vaak heel hard, maar ik vind t in dit geval juist heel fijn kijken.
Marjoow ik vind het licht op deze foto heel mooi, maar ik vind m van boven wel wat krap gekaderd, en de scherpte lijkt meer op de buik dan op het hoofd te liggen.
Mb_foto Heel gaaf! Dit is duidelijk een foto waar flink wat tijd in moeite in is gestoken, en it pays off! Mooie heldere kleuren, topfoto.
MichieldeM Ik moest even moeite doen om m op groter formaat te zien te krijgen, maar dan heb je ook wat! Heel gaaf landschap, mooie kleuren ook! Waar is dit gemaakt? Schotland ofzo?
monbyou Leuke foto, en origineel idee om m te maken met de hond op tafel en jij eronder. Ik zit alleen wel de hele tijd te kijken naar het ‘friemeltje’ bij de linker voorpoot.. :P (dat ligt waarschijnlijk meer aan mij, en aan het feit dat jij foto 40 bent ofzo, maar oké)
MyHu Lieve foto, maar omdat de hond duidelijk beweegt en jij(?) ook niet helemaal ontspannen lijkt te zitten oogt hij wel wat gehaast. Zonde, want deze compositie kan juist heel veel rust uitstralen.
naomi_g1998 Puppy!! Echt onwijs schattig, maar op deze foto staat hij/zij er wel een beetje ongelukkig bij. Probeer een volgende keer heel laag te gaan zitten wanneer je een klein dier fotografeert, om zoveel mogelijk op ooghoogte te komen.
NatassJa Hele mooie lichte foto. Ik vraag me elke keer als ik foto’s in deze sfeer zie af hoe deze gemaakt worden, ik ben fan. Wel vind ik de verhouding tussen voor en achtergrond wat scheef (iets te weinig voorgrond).
Nayomie wat een leuke kat, grappige aftekeningen ook. Ik vind dat je gekozen hebt voor een mooie rustige achtergrond, wel is het contrast naar mijn smaak iets te hoog.
Nefertarie sja.. op dit soort foto’s heb ik echt niets aan te merken. Ik denk dat ik nog héél lang mag oefenen voordat ik dit voor elkaar krijg. Het zwart is zwart, het wit is wit en de kat is haarscherp. Combineer dat met een mooie achtergrond en fijne compositie en je bent klaar..
poetser ik kan het op dit formaat niet zo heel goed zien, maar de foto lijkt niet helemaal scherp. Probeer er verder op te letten dat je wanneer je iemand ‘in zn geheel’ op de foto zet, dat diegene er dan ook écht helemaal opstaat, inclusief voeten :)
Racheel Leuke foto, netjes scherp en mooie kleuren (ja wat onscherpte in de benen, maar dat is pure snelheid natuurlijk ;) ). Wel vind ik m wat krap gekaderd; er zijn wat staartharen die maar nauwelijks op de foto passen, en er is verder weinig achtergrond te zien.
Revanches hele mooie sterke plaat. Wel wat ruis, maar het stoort totaal niet. Dit is een foto waar ik heel lang naar kan blijven kijken.
RianneH hele nette scherpe en heldere plaat, maar ik vind m net wat saai. Verder is hij naar mijn smaak aan de rechterkant net wat krap.
Robin_Rikkie ik vind het idee van deze foto heel leuk, jammer dat het niet mogelijk was om tegelijkertijd de ster en het vlammetje op de foto te krijgen, zo is het vlak in het midden wat ‘plat’.
SachemLover deze is niet helemaal mijn ding, maar dat ligt echt aan het ‘type’foto, niet aan de uitvoering. Daarnaast vind ik het jammer dat de randen zo geblurd zijn.
Sanne_com prachtige pony en mooie foto. Dit is echt winterlicht, maar de foto wordt niet grauw, heb ik veel bewondering voor! De volgende keer misschien wel net wat meer ruimte aan de bovenkant, maar dat is heel smaakgevoelig natuurlijk.
showteam ‘smelt’! onwijs mooie kat, en door de neutrale achtergrond knallen die blauwe kijkers er gigantisch mooi uit.
Suuszels leuke pony, maar deze foto is wel erg veel hoofd, en weinig omgeving. Probeer er op te letten dat je geen stukjes afhakt die eigenlijk bij je foto horen, zoals in dit geval de lus van het touwhalster. Qua kleur vind ik m trouwens wel heel sterk.
TammyVN hij mag dan even snel vanaf de fiets genomen zijn, ik vind het een hele toffe foto, zowel qua kleur als compositie.
tesseke dit is wel uniek, het lijkt alsof jouw standpunt láger was dan de ooghoogte van deze hond. Ik vind het qua kleur en compositie een leuke foto, ik mis alleen net wat scherpte volgens mij, en de hond kijkt een beetje raar (maar daar kan je natuurlijk niet zoveel aan doen..)
Tinky12 hmm.. deze is niet helemaal mijn ding. Ik vind het contrast wat te hard, en wat de achtergrond precies is is daarom heel onduidelijk.
TrendyLover hihi wat een leuk leeuwtje! Inderdaad jammer dat het ene hoefje er net niet op staat. Ik vind sowieso de persoon rechts in beeld wat storend, terwijl het hoofd links me helemaal niet stoort, waarschijnlijk omdat dat het onderwerp minder in de weg staat.
XiiaaooNaa hele fijne, heldere foto. Heb je wel 2 camera’s voor nodig :P ik heb er van de week echt best lang over gedaan om uit te vogelen wat ik raar vond aan deze foto, om er na een paar minuten achter te komen dat je je camera niet voor je gezicht had.. wel slim, want anders zie je natuurlijk je hele hoofd niet meer
xLoki GAAF! Over deze heb ik écht niks aan te merken of te zeuren. Superknap.
Ymor ik ken het wynn-babies topic, dus snap de emotionele lading van deze foto. Wel vind ik m net wat te donker, zonde want het is een mooi beeldje waar de liefde voor keyemsi van af straalt!
Yvonne_V mooie sfeervolle foto. Dit is zo’n beeld waarbij het niet storend is dat er geen duidelijk ‘onderwerp’ is. Gewoon een mooi plaatje.

Sodeletuut: hele toffe sneeuw-foto. het is dat je rechtsachter een muurtje ziet, anders zou ik zweren dat de achtergrond in z/w was :P

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:40

@cestmoi. Wat fijn dat je commentaar geeft! Wat is een tumblr foto? Dit is trouwens er kleuren variant. Nu zit er (al is t op dit formaat niet te zien) een randje bruin aan de hand- en arm pennen van enkele vogels. Handig voor soort- en leeftijdsbepaling! Ik heb alleen het blauw van de grauwe lucht er een beetje uitgehaald, anders was de hele foto blauw.

Alle anderen die commentaar geven, echt super! Vanaf volgende week gaat mij dat ook lukken, ivm het nu geen internet hebben...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:41

Bedankt alle andere voor het commentaar! Alleen maar leuke dit keer :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:42

cestmoi, zelfs mierenn**ken kan helpen,
het was zoals je zegt inderdaad grauw,
Het was een gratis fotoshoot dus ach, het was leerzaam :)

20282

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:43

Afbeelding

Ik zie deze topic nu pas! Zou me graag aansluiten bij jullie!
Hier mijn foto van week 4

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:48

Dat zal dan neem ik aan je foto van week 5 zijn?
Aangezien week 4 om 22:00 u gesloten was.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:16

C_estmoi schreef:
HeavensLove ik krijg een beetje een Harry Potter gevoel bij deze foto (dat is goed btw, ik hou van Harry potter). Wel vind ik dat er erg veel ruis op zit, al valt dat ’s nachts natuurlijk nauwelijks te voorkomen.

de ruis is het effect dat erop zit :)
originele foto zit helemaal geen ruis op, foto is op statief genomen 's nachts, dus iso staat op 100 :D (sluitertijd was 25 seconden bij deze foto)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:02

20282 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zie deze topic nu pas! Zou me graag aansluiten bij jullie!
Hier mijn foto van week 4

Moet wel een zelf gemaakte foto zijn he :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:06

Nu je het zegt natassja,
Was me helemaal niet opgevallen :')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:02

C_estmoi,
Bedankt! Daar heb ik zeker wat aan! Het os trouwens mijn zusje :))

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:08

@C_estmoi, bedankt voor je commentaar :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:09

Week 5 :)

Mijn zusje maakte mijn jongste zusje tot pop, althans, poging tot.
Ik deed ofcourse de foto's! De stoel had niet recht voor de camera moeten staan denk ik, maarjaa..telaat.
(weer een leerpuntje hihi)

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:14

Thx voor commentaar :)
Ik vondt het juist wel mooi zoet een donker bos er viel alleen daar een zonnestraal