[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NaomixZanzi

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:56

anne_joy jij gaat echt goed om met feedback :D het is natuurlijk ook dat iedereen een andere smaak heeft kwaliatief zijn ze gewoon heel goed.

strasshorse: Ik blijf fan van je foto's je bent ook erg vooruit gegaan zeg!! Fijne foto's om naar te kijken en mooie kwaliteit €40-50

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:16

Dank je wel voor de reacties. Zeker heel leerrijk om te horen wat anderen van je foto's vinden.
Vanmiddag of vanavond nog eens kijken naar de nieuwe foto's want er zitten weer plaatjes tussen!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:47

NaomixZanzi schreef:
anne_joy jij gaat echt goed om met feedback :D het is natuurlijk ook dat iedereen een andere smaak heeft kwaliatief zijn ze gewoon heel goed.

strasshorse: Ik blijf fan van je foto's je bent ook erg vooruit gegaan zeg!! Fijne foto's om naar te kijken en mooie kwaliteit €40-50

Dankjewel, heb nu ook een andere lens gebruikt en dat scheelt ook heel erg, nog 2 maandjes wachten en heb ik de lens ook voor mezelf (was even geleend) maar dankje, leuk dat je ziet dat ik vooruit ga :)

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:49

Anne_Joy: leuke foto's! Lijkt me leuk als je eenzelfde stijl kan doortrekken naar foto's van hetzelfde paard op dezelfde dag. 35 euro
Hes_Han: Mooie stijl, alleen vind ik het jammer dat alles centraal staat. De regel van derden zou in sommige foto's wel mooi geweest zijn, zeker die met de schommel. 45 euro
Ingvild: Soms een vreemd standpunt en anders croppen zou ook kunnen helpen. Voor de rest vind ik ze qua kleur wel ok. 35 euro
Strasshorse: erg leuke stijl/foto's! Enkel zie ik soms een waas over je foto's zitten, misschien witbalans? 40 euro

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:18

Ik heb nog nooit getaxeerd maar ga toch een poging wagen! :)

Horseridder22: Leuke foto's, maar mis wat scherpte. 20 euro
xhenkexsponsx: Wauw die blackfoto's! 30 euro
NaomixZanzi: Nette foto's! 25 euro
Lynn85: gave foto's ook lekker scherp! 40 euro
anne_joy: wauw echt mooie foto's! 2e vind ik de kleuren wel een beetje raar. 35-40 euro
Hes-han: wauw erg gaaf! 50-60 euro
Ingvild: nette foto's, niet heel bijzonder. 20-25 euro
Strasshorse: heel gaaf en mooie composities! 45

Oke nu dan mijn foto's. Ik doe nu nog hobbymatig, maar wil in de toekomst wel shoots gaan doen. Ben benieuwd wat jullie vinden!
Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:11

Dankjulliewel, ik vraag momenteel €20 voor een standaard shoot dus dat er dan rond de €40 wordt getaxeerd is erg leuk om te zien :)

btjeetje: Mooie scherp, kleuren zijn goed. Bij de eerste foto heb je al erg leuk met effecten gespeeld maar daar mag van mij iets meer contrast in zodat het hondje meer naar voren komt. Bij de 2e foto had ik zelf voor een andere achtergrond gekozen maar is verder niks mis mee

Je kan er zeker wel iets voor vragen,

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:43

Ik ben op pagina 65 begonnen, maar grappig om te zien dat er veel gekletst werd en er maar 1 keer foto's waren geplaatst. Maar goed hier beginnen we (Op basis van een shoot waarbij rond de 20 bestanden met logo worden geleverd):

pagina 65:
Ylvy: Wat ben je super vooruit gegaan zeg, mag je echt trots op zijn! Ik zeg voor nu €35,- want ik mis nog een eigen style in de foto's.

Pagina 66:
lifaya: Ik zou rond de €100,- betalen, deze foto's misschien iets meer, maar de foto's op facebook ogen regelmatig iets grauw.

xlovelove: Prima foto's echter soms wat groen en grauw. €20,-

Poess91: Mooie sfeer in de foto's, mis alleen wat scherpte in de foto's. Wel heb je al een eigen style en daarom ook €35,-

Iloveanoukje: Voor de portretfoto's €40,- (vind wel je studioshot beter, want die is scherper) en paarden €30,- vooral vanwege de scherpte die ik mis in de foto's.

Pagina 67:
Horserider22: De foto's midden uitstraling en eigenheid, daarnaast zijn de composities ook niet optimaal. Ik zou nog even door oefenen.

xhenkexspons: De blackfoto's zijn niet scherp. Daarnaast zijn de andere foto's erg nauw genomen, mogen wat ruimer, deze zijn wel scherp. Nu €30,-

NaomixZanzi: Mooie foto's , let soms wat op de kleur (met name foto 4) en probeer wat meer een eigen style te ontwikkelen €40,-

Lynn85: Mooie scherpe foto's. Daarnaast ook origineel €70,- (zou misschien iets meer kleur in de foto's kunnen, ben benieuwd hoe de foto's nu zijn met het voorjaar en de zomer).

anne-joy: leuke foto's, maar niet scherp, dus nog even door oefenen.

Hes_Han: Wat een prachtige foto's, ik word iedere keer vrolijk als ik de foto's voorbij zie komen op facebook. Dan ook snel je tarief omhoog gooien want de huidige €30,- kan echt niet meer minimaal €75,- misschien zelfs wel meer.

Ingvild: Prima foto's, maar probeer ze iets meer eigen te maken € 25,-

Strasshorse: De kleuren spreken mij niet echt aan (groenig), de detailfoto vind ik wel heel gaaf, snap alleen niet dat deze wel mooi scherp oogt en de rest niet. Daarom €20,-

btjeetje: leuke kiekjes, maar let op de compositie en ook de houding van het dier, bv achterbeen van het paard. Voor nu nog even door oefenen.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:00

Oké stiekem nog even 2 pagina's gedaan:

Pagina 64:
Brenda_85: Mooie foto's (mis wat scherpte bij de 2e), vind je logo erg zonden van de foto's €45,-

D_Desteny: Prachtige foto's ik zeg €85,-

Suus_: €60,- ik mis iets in de foto's. Kwalitatief prima, dus kan mijn vinger er nog niet opleggen, verder wel mooie platen.

Naomi_King: ik mis scherpte en een eigen style in de foto's €15,-

Pagina 63:
love_mandy: Mooie scherpe foto's (de actie foto niet) let op de erg harde schaduwen op de foto's €40,-

Sanguine: Wauwie wat een prachtige foto van die duif. Bij de foto's geschoten met de canon mis ik de scherpte (plaats dan ook zeker een keer nieuwe foto's zodat we eerlijk kunnen beoordelen) mede door de oude foto's nu €20,-

_Denise: Mooie foto's en wat een prachtig portret. Voor de portret €70,- en voor de paarden foto's €50,-

Deetjuh: Mooie foto's (maar waarom de honden foto er tussen geplaatst?) voor de andere foto's €50,-. Ik zou proberen wat te spelen qua composities ect. Zodat je wat meer eigen foto's krijgt.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:05

callychanel schreef:

Bedankt voor de feedback :) Zou je misschien willen uitleggen welke foto's je niet scherp vindt en wat jij anders had gedaan? Voor zover ik in Photoshop zie zijn de foto's namelijk wel scherp, maar daar kan ik natuurlijk anders tegenaan kijken. Het is bijv. inderdaad zo dat op de derde foto de ruiter niet scherp is. Ik had mij hier op het paard gefocust, maar het was misschien beter om een ander diafragma te kiezen.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:07

Dan ben ik erg benieuwd wat jullie vinden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:10

anne_joy schreef:
callychanel schreef:

Bedankt voor de feedback :) Zou je misschien willen uitleggen welke foto's je niet scherp vindt en wat jij anders had gedaan? Voor zover ik in Photoshop zie zijn de foto's namelijk wel scherp, maar daar kan ik natuurlijk anders tegenaan kijken. Het is bijv. inderdaad zo dat op de derde foto de ruiter niet scherp is. Ik had mij hier op het paard gefocust, maar het was misschien beter om een ander diafragma te kiezen.

Natuurlijk. Heb even snel gekeken, maar om een voorbeeld te geven. Als je foto van het donkere hondje hebt is de foto wat scherper op de neus dan de ogen. Dit is zonde. De hond is wel zeker scherper dan de achtergrond bv. Als ik kijk naar de paarden foto's had je het bruine paard. Daar lijkt de foto erg bewerkt, qua kleur en misschien ook qua na verscherpen. Dit is niet mooi. Ik zou ook echt proberen om op het juiste punt scherp te stellen, zodat de foto direct goed uit de camera rolt (wat nabewerken kan altijd hè). Kun je hier iets mee?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:41

callychanel schreef:
Natuurlijk. Heb even snel gekeken, maar om een voorbeeld te geven. Als je foto van het donkere hondje hebt is de foto wat scherper op de neus dan de ogen. Dit is zonde. De hond is wel zeker scherper dan de achtergrond bv. Als ik kijk naar de paarden foto's had je het bruine paard. Daar lijkt de foto erg bewerkt, qua kleur en misschien ook qua na verscherpen. Dit is niet mooi. Ik zou ook echt proberen om op het juiste punt scherp te stellen, zodat de foto direct goed uit de camera rolt (wat nabewerken kan altijd hè). Kun je hier iets mee?

Bedankt! Hier kan ik zeker iets mee. Ik loop er alleen bij het fotograferen wel tegenaan dat ik bij portretfoto's altijd één scherpstelpunt kies. Dit punt zit dan bij de ogen, maar toch is dan het oog vaak niet scherp. Weet jij toevallig waar dit aan kan liggen?
Over het bruine paard heb je zeker gelijk. Ik heb sinds kort een calibratieapparaat en het viel mij meteen op dat die foto wel erg bewerkt was :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:05

callychanel schreef:
Pagina 66:
lifaya: Ik zou rond de €100,- betalen, deze foto's misschien iets meer, maar de foto's op facebook ogen regelmatig iets grauw..

Beetje jammer dat je niet gewoon op mijn website kijkt, want Facebook haalt de kwaliteit van de foto's heel erg naar beneden ;) dat kan je niet als graadmeter gebruiken voor de kwaliteit die iemand leverd.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:39

lifaya schreef:
callychanel schreef:
Pagina 66:
lifaya: Ik zou rond de €100,- betalen, deze foto's misschien iets meer, maar de foto's op facebook ogen regelmatig iets grauw..

Beetje jammer dat je niet gewoon op mijn website kijkt, want Facebook haalt de kwaliteit van de foto's heel erg naar beneden ;) dat kan je niet als graadmeter gebruiken voor de kwaliteit die iemand leverd.

Heb al vaker op de site gekeken :) vind dat hele mooie foto's. Facebook was ook meer iets wat mij de laatste tijd op viel de laatste tijd. Dit had ik hiervoor namelijk nooit ook niet op facebook. Vindt het verder prachtige foto's. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:41

Het ligt iig aan FB, weet niet of je een voorbeeld kan geven van een foto van FB die je grauw vond, plaats ik even de normale kwaliteit :D Daarbij heb ik de laatste tijd ook vooral veel oude foto's gedeeld, van enkele jaren geleden, bij gebrek aan recenter materiaal :)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:16

lifaya schreef:
Het ligt iig aan FB, weet niet of je een voorbeeld kan geven van een foto van FB die je grauw vond, plaats ik even de normale kwaliteit :D Daarbij heb ik de laatste tijd ook vooral veel oude foto's gedeeld, van enkele jaren geleden, bij gebrek aan recenter materiaal :)

Dan zal dat waarschijnlijk het verschil zijn met de foto's van toen en nu. Zal van de week eens kijken voor de foto's. Moet zo namelijk weer op pad. Wat ik wel zag is dat je 1 a 2 foto's op hoge resolutie levert en ik heb mijn prijs geschat zonder groot formaat. Dus dan zit ik qua prijs gelijk met jou verkoopprijs;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:19

Ja bij mij krijg je idd 2 hoge resolutie erbij :) heb ik eigenlijk altijd al gedaan, vinden klanten makkelijker en ik ook.

Ach het scheelt dat ik nu even tijd heb voor reportages dus weer recent materiaal kan plaatsen :D
fijne dag nog, heb je een fotoshoot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:42

Renee, vind dat jij zeker wel meer kan vragen dan €66,-! :D Vind ik erg weinig voor je werk, en anders zou ik je meteen boeken. _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:25

Haha ik vraag normaal 120 hoor :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:39

lifaya schreef:
Haha ik vraag normaal 120 hoor :p

Ik weet het, maar niet dat je het straks opeens omlaag gaat gooien of wat dan ook. Want vind dat een goede prijs!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:42

Haha nee, ik heb nu even een actie lopen voor komende 2 weken omdat ik vrij ben, daarna gewoon weer 120 :p

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:31

:P binnenkort zoetsappige loveshoot fotos posten Renee hahaha

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:59

Ik taxeer vanaf mijn laatste post :) ( pagina 62 )
Joysiee: Mooie foto's! Vind de kleuren erg mooi. 40 euro
Billionache: Mooi, 35 euro
xMinnh: Zooo gaaf. Zeker wel rond de 70 euro
love_mandy: Ik vind ze wat te donker de schaduwen, 20 euro
Sanguige: Mooi, 30 euro
_Denise": Ik vind ze gaaf! Rond de 40 euro
Deetjeeuh: Hee, jij hebt Kim met Vrouwke gefotografeerd haha.Mooie foto's! Rond de 35 euro
Brenda85: Leuke foto's. 30 euro
D_Desteny: Mooie plaatjes! Rond de 50 euro
Suus__: Ik vind vooral de eerste heel mooi, 75euro
Naomi_King: mooie foto's, 25 euro
Ylvy: Leuke foto's! 40 euro
Lifaya: Wauw <3 Rond de 130 euro :D
xLovelove: Ik vind het zeker mooie foto's! 35 euro
Poess91: Mooi, 25 euro
IloveAnoukje: Ik vind die eerste foto heel gaaf! 35 euro
Horserider22: ik vind ze een beetje donker, 20 euro
xhenkexspons: Die blackfoto is gaaf, 35 euro
NaomixZanzi: Ik vind de 4e het mooist, 40 euro :)
Lynn85: Die laatste foto is leuk zeg, 35 euro
anne_joy: De foto's zijn mooi helder, 30 euro
Hes_ Han: Prachtige foto's, 60 euro
Ingvild: Ik vind de ogen op de 2 e foto een beetje dof, de laatste is wel mooi. 25 euro
StrassHorse: Ik vind eerste foto wat groenig. De rest wel heel mooi scherp, 45 euro
Btjeetje: Mooi scherp, nog even dooroefenen, 15 euro voor de moeite :)
Callychanel: Mooie foto's!
-----------
Ik plaats weer eens foto's, heb weer hard geoefend en een shoot gehad. Ben nog niet zo ervaren haha
Dat meisje wou haar foto's graag met iedereen delen dus toch maar een logo opgezet :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:40

Ik ben nog nieuw me taxeren, maar ik kijk naar wat ik voor de foto's zou geven:)

horserider22: Ik zie erg veel ruis in je foto's, ook niet echt hele speciale setting. Blijf nog even lekker oefenen:)
xhenkexspons: Mooie foto's! Mis wel iets speciaals:) jammer ook van je steeds veranderende logo:) €30,-
NaomixZanzi: Erg gave foto's! vooral die van het meisje €60,-
Lynn85: Mooie foto's! vooral die met die hond! €40,- Die andere twee vindt ik iets minder, daarom zit ik wat lager met die hond is wel echt top!
anne_joy: Erg mooie foto's met lekker ogende kleuren! €45,-
Hes_Han: Wauw! Wat een gave foto's! €70,- ga zo lekker door!
Ingvild: Mooi ogende foto's maar niet heel speciaal €30,-
Strasshorse: Fijne en frisse foto's! €40,-
btjeetje: Leuke foto's maar let op de houding van de dieren:) €20,-
callychanel: Fijne foto's met een lekker sfeertje €50,-
Starwien: Leuke fotos, maar is mis eigenlijk wat kleur:) €40,-

Hierbij dan mijn foto's:) Ben benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:47

gaaf topic!

dit zijn mijn foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als ik meer tijd heb dan zal ik ook even op de rest reageren!