Staat jouw lens wel op 3m - oneindig ipv 1,5m - oneindig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke schreef:Yvettee schreef:Lijkt me een beetje moeilijk want ik had de autofocus niet aanstaan![]()
Heb namelijk het middelste scherpstelpunt gekozen, omdat die normaal gesproken ook het snelste is
Als je autofocus uit stond, moet je met de hand scherpstellen (via de ring op je lens).
Bagheera_206 schreef:Femke schreef:Als je autofocus uit stond, moet je met de hand scherpstellen (via de ring op je lens).
Ik heb het vermoeden dat Yvette bedoelt met "autofocus uit" dat zij handmatig het middelste AF-punt heeft geselecteerd ipv haar body automatisch een AF-punt te laten selecteren.
F_Orumster schreef:Ik bedoel die AF scherpstelpunten, die rode blokjes in je scherm. Die kun je op verschillende manieren instellen, het lijkt hier dat ie een rode AF links en rechts geplaatst heeft op dezelfde 'dieptepunt' zeg maar. De auto AF heeft dus de verkeerde punten gekozen. en dus op dezelfde diepte scherpgesteld.
Femke schreef:Wie geeft je die opmerking en in welke situatie?
Formaat van een foto kan op twee manieren:
De afmetingen; het aantal pixels
De grootte van het bestand; het aantal megabyte
Deijs schreef:lucifertje schreef:Zijn die er danHeb ik nog helemaal niet aangedacht!
Wel aan allerlei andere workshops maar niet aan deze.
Ik heb deze week het boek Paardenfotografie gekocht van Femke Puijman, erg handig vind ik zelf.
F_Orumster schreef:Ik vind een slingshot juist wel handig om mee te nemen?