Mooi paard, leuke poses en mooi licht. Vind het eigenlijk zonde dat je toch niet een beetje nabewerkt! Die steiger foto zou daardoor een stuk sterker overkomen. Bomen recht (foto iets kantelen naar links) en kleuren aanpassen zodat hij echt sprankelt!
GEWELDIG! Jammer van de lage kwaliteit!! en ietwat doffe kleuren
Fenrir
Geplaatst: 15-02-12 14:55
Frustratie... Net een z/w filmpje opgehaald, had ik laten ontwikkelen bij de Hema, maar het ziet er niet uit... bijna alles is veel te donker of gewoon niet goed zichtbaar/vegen erop ook foto's die gewoon buiten zijn gemaakt snap er niets van, want ik heb wel de juiste instellingen gebruikt bij het fotograferen. Heb nog niet eerder z/w laten ontwikkelen bij de Hema, zo dus maar even de negatieven inscannen, kijken of het aan hen ligt of aan het rolletje misschien zat hij er niet goed in... balen, zaten mooie foto's op, en bijna 30 euro kwijt dan
Ah dat is oliebol Fiffil! Tot nu toe gaat het bij mij goed bij de Hema. Als het nou echt aan de manier van afdrukken ligt zou ik gewoon lekker terug gaan...
Waar heb jij je zwart-wit rolletje gekocht?
Fenrir
Geplaatst: 15-02-12 15:22
Deze bij een fotowinkel. Ze zijn wel duur trouwens, deze was 11 euro geloof ik, maar heb ze ook voor 6nogwat gezien op internet ergens.... alleen heb ik laatst het geluk gehad dat een docent een giga berg z/w film verkocht voor 1 euro per rolletje dus ik heb wat ingeslagen. Het afdrukken is ook duurder
Ik heb alleen kleur laten afdrukken bij Hema, maar daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. Maar het zal wel aan het rolletje gelegen hebben (niet goed erin oid) want ik zie op de negatieven ook gekke spikkels, vegen en vlekken. Ach bij sommige foto's heeft het nog wel wat
Colorado
Geplaatst: 15-02-12 20:54
Oh wat vreemd, kun je daar niet mee langs de winkel gaan? Dat is toch wel wat geld. Al kan het ook gelegen hebben aan verkeerde ontwikkelvloeistof, iemand van een ander forum kreeg daar laatst dit resultaat door, wel iets extremer gok ik, maar toch.
Fenrir
Geplaatst: 15-02-12 21:09
Ik kan wel even teruggaan om te vragen, wie weet. Maar denk eerder dat hij er niet goed in zat oid? Heb ook nog niet eerder zoiets meegemaakt.
Dit zijn trouwens wat foto's ervan die ik dan nog wel wat vond hebben al zijn ze mislukt
Als je goed kijkt zie je witte stipjes, bij deze foto's valt het dus nog wel mee er zijn er die het erger hebben. En een paar met van die banden en ze zijn heel donker uitgevallen. Sommige lijken zelfs extreem contrastloos. Het was wel ISO 100 trouwens (normaal gebruik ik hoger, bijv 400) maar heb bewust lichte dagen uitgekozen, moest zelfs opletten voor overbelichting met die sneeuw en dat verklaart natuurlijk sowieso niet die vlekken en puntjes.
Ah Lipydo, die laatste link, geweldig! En inderdaad heerlijke kleuren. Gaaf! *pakt analoge camera en gaat op pad, en nú wil ik dat rolletje vol Die laatste link doet me trouwens heel erg denken aan een still uit een film oid.