[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:05

In plaats van te weinig foto's heb ik er net te veel :D Er is zoveel wat ik wil tonen maar ik moet er één uitkiezen natuurlijk... Dit is zeker niet de meest bijzondere foto maar wel de foto die het meest is geworden wat ik voor ogen had.

Mijn week 4: Een oud stationnetje waar al heel lang geen spoorweg meer langs loopt.

Afbeelding
Genomen met Canon EOS 7D - EF35-105mm f/3.5-4.5

Ik verzamel trouwens hier
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 22-01-15 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:08

Iedereen bedankt voor de feedback. Respect voor diegene die het ook nog uitgebreid doen.

Week 4

Afbeelding

Deze foto is begin van de week gemaakt toen het zo ontzettend mistig was.

Canon 700D
Brandpuntafstand 250mm
1/125sec
f/5,6
iso 100

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:16

Apart sfeertje heeft de foto!! Vind de kleur van de foto wel mooi! Schaap staat ook niet centraal, maakt de foto interessanter om naar te kijken. :j

Ik ga van het weekend nog een poging wagen op een zelfportret. :=

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:22

Sanne_com: Erg mooie foto! Onderwerp is niet eentje die je snel 'bijzonder' op de foto zet maar bij jou is dat wel goed gelukt zeg!
MarijeR: Mooie en vooral schattige foto! Foto is mooi scherp, had misschien wat meer opgelicht kunnen worden?
wendy1987: Vind het geen bijzondere foto. Heb je expres de diafragma op zo'n groot getal gezet? Ik vind het persoonlijk mooier als een foto scherptediepte heeft.
Mallow: Lieve foto! Foto mist alleen wel wat scherpte en ik vind de achtergrond teveel afleiden
WiancaR: Vind het een toffe foto! Wellicht was het mooier geweest als de foto in kleur was of alleen de paarden in kleur zodat deze er nog meer uitspringen?
Suuszels: Prachtige foto! Het enige minpuntje wat ik misschien op kan noemen is de weerspiegeling in het rechter oog maar dat is niet storend
S_imonee: Vind het opzich wel een goed idee, alleen was het misschien beter geweest als je meerdere voetstappen zag als zijnde een soort pad of iets dergelijks. Ook vind ik het jammer van de schaduwen in de foto
Eline91: Vind het licht bij het gebouw een mooi effect geven! Wel lijkt de foto wat scherpte te missen
it_is_me: Zeker op Blue Monday gemaakt? Haha. Effect van de mist is mooi terug te zien op de foto alleen vind ik de foto dan wel te blauw..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:50

Bellatrix schreef:

*\o/*

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:32

wendy1987; ik snap niet zo goed waar ik naar moet kijken, wel mooi scherp.

Mallow; de aarbei is scherp het kind net niet. Daardoor springt hij ook niet zo van de achtergrond los en wordt de achtergrond afleidend. Verder een leuk kind :D

WiancaR; erg mooi, komt mooi uit in het zwart wit, mooi beeld, prettig dat het paarden? koeien? niet in het centrum vd foto zitten.

Suuszels; toffe foto, heb je de kleuren aangepast of waren die al zo?

S_imonee; leuke foto, het is even lastig om te zien wat je nou eigenlijk ziet, hij lijkt niet helemaal scherp? Misschien leuk als de afdruk wat minder in het centrum van de foto staat.

Eline91; niet een heel spannende foto om naar te kijken. Wat voor sfeer zocht je? Wellicht waren de kleuren echt zo knal, maar ze komen een beetje gemaakt over nu. (maar ook omdat het gras nu gewoon grauwer is, in de zomer is het misschien wel echt zo)

it_is_me; leuke foto, mooie zachte kleuren. Ik keek even wat raar naar het schaap, de ogen zijn bijna niet zichtbaar waardoor ik eerst dacht dat de witte vlekjes de ogen waren. hu? Hoewel het schaap echt witte vlekjes heeft kijkt het mogelijk makkelijker als je die weg poetst

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:04

Sicayes schreef:
Bellatrix schreef:

*\o/*

Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn hoor. :=

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:14

Bellatrix, Taarss en Weslyjune bedankt voor jullie reactie! Leuk die smaakverschillen wat betreft de kleur:-). En die witte vlekjes horen inderdaad op z'n kop. Heb het beestje al wat scherper proberen te maken, zodat het er net even wat meer uitspringt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:14

Omdat ik verder gewoon even de tijd niet gevonden krijg en dan toch pas een oefen shoot met pups heb gehad heb ik voor deze foto gekozen.
Misschien niet de meest mooie maar wel erg vertederend.
Ik zelf vind de comppositie niet alles en er is wat ruis.......maar ze waren wel erg lief <3 <3

Week 4

Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:20

Leuke foto's weer!
Ik krijg net opeens een idee, dus zo als ik thuis ben maar even kijken of t lukt.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:06

Even kijken of ik m'n zus d'r lens kan ontvoeren en dan een leuke foto met de sneeuw maken *\o/*

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:13

Sneeuw? :o?
Ligt er ergens sneeuw in Nederland? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:15

Bij mij :P

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:29

Jaa sneeuw :) maar niet veel hoor haha

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:03

Week 4:

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:04

Showteam & Quartel: Doe mij ze allemaal maar <3 <3 <3 wat een droppies!!!!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:26

Wat schattig <3

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:34

Ok mijn week 4,
voor de allereerste keer een zelfportret gemaakt
wat is dat lastig! en moeilijk, heb een poging gedaan
ik vond het vooral moeilijk met welke positie ik moest innemen voor de camera en hoe ik moest kijken :')
ik heb bewust de foto's in high key omgezet :)
alleen moet ik de volgende keer een bleke t-shirt aandoen en geen donker groene :')

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:50

Mijn week 4, ik ging in de mist naar het bos maar er kwam toch nog wat zon doorheen.

50mm - iso 200 - f 2.2 - 1/640s
Afbeelding

Ik heb wel nog even getwijfeld tussen de bovenstaande en deze maar die is misschien wat te abstract.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 23-01-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:16

Ook nog even de fb bijgewerkt.

Binky Mooi licht in de foto. Ik vind het jammer dat het zand zo vol voetstappen staat dat maakt het wat onrustig. Verder is voor mij het onderwerp van de foto niet zo duidelijk? Ging het om de twee wandelende mensen of om het water/de omgeving?
Magda_90 Ook heel mooi scherpgesteld! Hele mooie foto!
Hanna_94 Heel mooi belicht en scherp. De achtergrond is iets onrustig, dat trekt toch een beetje de aandacht.
Sanne_com Ik houd wel van zulke foto's :) . Mooie kleuren en bokeh. Alleen stoort het mij vaak als de voorgrond onscherp is en een relatief groot deel van de foto beslaat.
MarijeR Heel schattig.
Wendy1987 Ik vind het moeilijk om hier een duidelijk onderwerp te zien. Wel kijkt de compositie als geheel wel prettig.
Mallow Een leuke blik heb je te pakken, heel onbevangen nog naar de camera. Aan de technische kant is de achtergrond wat druk en lijkt de foto nu scheef. Ook is hij in het geheel een beetje zacht.
WiancaR De dieren ( ik kan niet goed zien wat ze zijn) staan wel in mooi licht maar voor mij zit er iets teveel achtergrond omheen zeg maar. Ook wijkt de bewerking aan de zijkanten qua kleurtonen af van die in het midden. Dat maakt het voor mij niet kloppend met elkaar als ik naar de foto kijk.
Suuszels Hele gave foto!
S_imone Leuk idee zo'n detailfoto. Ook in mooi licht genomen. Ik moest echter wel drie keer kijken voordat ik zag wat het was. Maar zeker een idee om vaker foto's van te maken en wat met de compositie te spelen.
Eline_91 Een netto foto, ik zou misschien die prullenbak nog hebben weggecloond.
It_is_me Mooi licht en leuke compositie. Je standpunt had iets lager mogen zijn om het schaap "recht" aan te kijken.
Quartel Heel schattig.
Showteam Mooi gedaan! Leuke foto.
Heavenslove Ik houd wel van high key foto's en vind hem technisch goed uitgevoerd. Het shirtje past er juist wel bij en geeft wat contrast in de foto. Qua houding zou je nog wat meer kunnen experimenteren. Het voelt voor mij altijd een beetje raar als iemand de lens uitkijkt en zeker als het dan naar boven is. Hierdoor komt ook je hals wat prominenter naar voren en omdat hij licht is trekt hij meer de aandacht in de foto terwijl je meestal wilt dat het oog naar het gezicht wordt geleid.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 23-01-15 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:19

Nadat ik vorige week die foto had gezien met Danbo <3 vond ik het poppetje zo leuk dat ik op zoek ben gegaan om er een te kopen en ik heb er een gevonden. En omdat het weer niet echt mee werkt mocht hij meteen op de foto :)
Mijn week 4
Afbeelding
voor deze foto heb ik heel veel nieuwe dingen geprobeerd. ik heb nog nooit iets op de foto gezet wat niet beweegt :') dit is ook de eerste keer dat ik met een statief werk en geprobeerd heb om bokeh op een foto te krijgen. maar ik vind hem redelijk goed gelukt. ik ga als de lijst er is voor week 4 ga ik feedback geven, Voor week 3 ga ik het niet redden om feedback te geven.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:36

monbyou schreef:
Nadat ik vorige week die foto had gezien met Danbo <3 vond ik het poppetje zo leuk dat ik op zoek ben gegaan om er een te kopen en ik heb er een gevonden. En omdat het weer niet echt mee werkt mocht hij meteen op de foto :)

Jij ook al? Ik heb er ook besteld :D
Hopelijk komen ze ergens volgende week aan.

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:40

Ja ik ook al :D kwam hem tegen op marktplaats en moest hem hebben <3 hij is echt super om foto's van te maken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:54

Hahaha ik ook :') Ik had al een Danbo, 6 jaar terug ofzo. Maar mijn Danbo-liefde is weer aangewakkerd en heb er ook een besteld uit China haha. Super leuk!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:55

En ook ik heb er eentje besteld :))