http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... 4L_IS_USM/
Volgend jaar maar eerst die telezoom voor mijn babyCanon zien te scoren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:it_is_me wil je perse canon? Ik heb zelf de 70-300 van sigma en dat is voor het geld echt een heel erg fijne lens. Al wil ik ooit nog eens een 70-200 2.8 halen, waarschijnlijk ook een sigma, want de nikonversie is me echt te duur.
it_is_me schreef:Bagheera_206 schreef:De nieuwe Tamron 70-200mm f/2.8 VC schijnt zijn geld ook wel waard te zijn.
Deze spreekt mij wel erg aan! Zijn er mensen die er een hebben?
it_is_me schreef:Mmm, oke, dus dan zou die van Canon toch het beste zijn, daarna de Tamron en daarna de Sigma. Toch wel jammer dat blijkbaar de Tamron, maar iets beter is dan de Sigma, terwijl er toch wel een aardig prijsverschil is. Op mijn Canon vind ik alleen een schuifje van AF naar MF, of zie ik iets over het hoofd?
Imre schreef:Mijn broertje heeft gevraagd of ik op zijn low-budget bruiloft (vooral een grote bbq waarbij ze toevallig ook nog een huwelijksceremonie doen) de foto's wil maken. Dat wil ik natuurlijk best! Maar nou heb ik bij mijn Nikon D3000 alleen een Tamron 18-200mm objectief (F/3.5-6.3) waar ik niet zo heel gelukkig mee ben. Ik wil graag iets met meer scherpte-diepte en wat meer lichtsterkte. Ik heb op marktplaats net gereageerd op een advertentie van een Sigma 17-70 F 2.8-4 DC Macro OS, zou dat iets voor me zijn? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! De lens is vooral voor eigen gebruik en het budget is daarom ook niet enorm.
it_is_me schreef:http://www.klein.nl/foto-video/foto/obj ... lein_nl_nl
Deze lens kwam ik tegen op Klein.nl en is een stuk goedkoper dan de andere telezoom lenzen, maar wat is het verschil tussen een duurdere of heeft deze ook een acceptabele kwaliteit?
Bagheera_206 schreef:it_is_me schreef:http://www.klein.nl/foto-video/foto/obj ... lein_nl_nl
Deze lens kwam ik tegen op Klein.nl en is een stuk goedkoper dan de andere telezoom lenzen, maar wat is het verschil tussen een duurdere of heeft deze ook een acceptabele kwaliteit?
Als je dat bedrag hebt om te besteden zou de Canon 70-200mm f/4.0L USM ook nog een alternatief kunnen zijn. Deze is sneller, scherper en contrastrijker en een objectief uit de professionele lijn van Canon.
it_is_me schreef:Dit is inderdaad wel wat ik er ongeveer voor over heb. Alleen ik zie dat er op de Canon lens geen
IS op zit. In hoeverre is dit wel handig, want ik zie dat met IS dan snel het dubbele moet betalen.
AvWShots schreef:@ikke.
Het is vooral belangrijker wat it_is_me wil gaan fotograferen. Bij paarden/actie foto's is IS gewoonweg waardeloos.
Ik heb hiervoor ook lenzen met IS gehad en ik merk werkelijk totaal geen verschil. En hoe komt dat, mijn sluitertijd komt nooit onder een bepaalde grens en als die dat wel komt, lost een statief dat prima op.
Het dubbele betalen voor een lens alleen omdat er IS op zit is in mijn ogen in veel gevallen dan ook waanzin (tenzij je bijvoorbeeld concerten fotografeert, maar dan moet je ook eerder aan de 2.8 ipv 4.0 denken). IS is pas van werking vanaf een bepaalde langzamere sluitertijd, bij snellere sluitertijden zijn er genoeg die er van overtuigd zijn dat IS juist de foto onscherper maakt, omdat de IS onnodige trillingen veroorzaakt en de sluitertijd niet kan bijhouden.
IS wordt vaak gezien als wonder middel en veel mensen denken ook dat het je algehele foto scherper maakt (zeg maar het bevriezen wat je sluitertijd doet) terwijl IS alleen maar de trillingen van je eigen hand voor een deel compenseert, waardoor je in bepaalde gevallen uit de hand nog een foto kan maken met een iets langere sluitertijd. Bij een snellere sluitertijd gaat de sluiter al zo snel dicht, dat er niets valt te compenseren. Wil je iets fotograferen wat echt beweegt kan een zo een langzame sluitertijd niet, omdat deze de wegweging dan niet bevriest en op deze manier krijg je alsnog bewegingsonscherpte, maar dan niet omdat je hand trilt maar omdat je onderwerp beweegt.