[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:26

Ik denk dat ik de Canon EF 16-35mm f/4.0L IS USM maar op mijn wishlist ga zetten. Of zou Canon net als Nikon ook een 12-24mm uit gaan brengen ergens in de verre toekomst? :=

Afbeelding
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... 4L_IS_USM/

Volgend jaar maar eerst die telezoom voor mijn babyCanon zien te scoren. :+

it_is_me

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:32

Onlangs heb ik een canon 700d met kitlens gekocht, maar nu zou ik er een zoomlens bij willen hebben. De canon 70-200 vind ik toch wel behoorlijk aan de prijs. Welke objectief zou dan wat minder duur zijn en toch een mooi resultaat geven?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:46

Als je de kans hebt, gewoon blijven doorsparen, of opzoek gaan naar een occasion.
Ik wou eerst de 55-250 kopen, en ben toen toevallig een twedehands 70-200 tegengekomen, en heb hiervan nog geen minuut spijt gehad!

Het verschil is echt zo groot.. Ben echt blij met m'n 70-200 daar ga ik echt nog super lang plezier van hebben!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:48

Vandaag de sigma 17-50 2.8 binnengekregen. Ben er super blij mee. Echt zo veel beter dan de kitlens en de flitser ook meteen uitgeprobeerd :D

it_is_me wil je perse canon? Ik heb zelf de 70-300 van sigma en dat is voor het geld echt een heel erg fijne lens. Al wil ik ooit nog eens een 70-200 2.8 halen, waarschijnlijk ook een sigma, want de nikonversie is me echt te duur.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:10

capopjekop schreef:
it_is_me wil je perse canon? Ik heb zelf de 70-300 van sigma en dat is voor het geld echt een heel erg fijne lens. Al wil ik ooit nog eens een 70-200 2.8 halen, waarschijnlijk ook een sigma, want de nikonversie is me echt te duur.

Een ander merk dan canon kan natuurlijk ook. Ik zal het eens vergelijken met een sigma lens.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:37

De nieuwe Tamron 70-200mm f/2.8 VC schijnt zijn geld ook wel waard te zijn.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:47

Bagheera_206 schreef:

Deze spreekt mij wel erg aan! Zijn er mensen die er een hebben?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:03

it_is_me schreef:
Bagheera_206 schreef:

Deze spreekt mij wel erg aan! Zijn er mensen die er een hebben?

http://www.thijsschouten.com/productrev ... di-vc-usd/

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx

http://www.cameralabs.com/reviews/Tamro ... ndex.shtml

Als ik alle reviews goed begrijp die op het internet staan is hij net ietsje beter dan de Sigma 70-200mm f/2.8 OS. Iets snellere AF en scherper beeld. Een nadeel wat ik lees van dit objectief is dat er geen AF limit functie op zit. Bij mijn Canon zit er wel schuifje op waarmee ik van 1.2m tot oneindig kan scherpstellen of van 2.5m tot oneindig. Hierdoor kan mijn lens sneller focussen als ik toch weet dat onderwerpen op 2.5m of verder weg zijn.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:46

Mmm, oke, dus dan zou die van Canon toch het beste zijn, daarna de Tamron en daarna de Sigma. Toch wel jammer dat blijkbaar de Tamron, maar iets beter is dan de Sigma, terwijl er toch wel een aardig prijsverschil is. Op mijn Canon vind ik alleen een schuifje van AF naar MF, of zie ik iets over het hoofd?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:38

it_is_me schreef:
Mmm, oke, dus dan zou die van Canon toch het beste zijn, daarna de Tamron en daarna de Sigma. Toch wel jammer dat blijkbaar de Tamron, maar iets beter is dan de Sigma, terwijl er toch wel een aardig prijsverschil is. Op mijn Canon vind ik alleen een schuifje van AF naar MF, of zie ik iets over het hoofd?

Niet alle lenzen hebben een AF limit knopje. Op de 70-200mm's van Canon zit dat knopje geloof ik wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:17

Dus blijkbaar varieert de kwaliteit per lens? Want ik kreeg juist de indruk dat Sigma over het algemeen juist wat beter is dan Tamron aan de hand van artikelen uit bijvoorbeeld de zoom. Maar goed, volgens mij is tegenwoordig alles wel goed, de ander mss net wat uitgebreider.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:42

Ik heb een vraagje, ik zit erover te denken om de Nikon D3200 + 18-55mm VR II + 55-200mm VR aan te schaffen. Echter zit ik te twijfelen of ik 55-200 of de 55-300 aan te schaffen (zit verschil van 120 euro in). Mijn vraag is of het verschil tussen de 200 en 300 erg groot is. Als het verschil groot is wil ik nog wel overwegen om die 120 euro extra te betalen, maar als het niet zo groot verschil is neem ik toch liever de 55-200.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:15

Mijn broertje heeft gevraagd of ik op zijn low-budget bruiloft (vooral een grote bbq waarbij ze toevallig ook nog een huwelijksceremonie doen :)) ) de foto's wil maken. Dat wil ik natuurlijk best! Maar nou heb ik bij mijn Nikon D3000 alleen een Tamron 18-200mm objectief (F/3.5-6.3) waar ik niet zo heel gelukkig mee ben. Ik wil graag iets met meer scherpte-diepte en wat meer lichtsterkte. Ik heb op marktplaats net gereageerd op een advertentie van een Sigma 17-70 F 2.8-4 DC Macro OS, zou dat iets voor me zijn? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! De lens is vooral voor eigen gebruik en het budget is daarom ook niet enorm.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:49

k_m schreef:
is de 17-85 ook iets leuk?
In prijs vind ik hem in ieder geval leuker :')

Deze heb ik enkele weken geleden aangeschaft omdat ik de 15-85 echt te duur vind, ben er tot nu toe erg tevreden over :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:01

Imre schreef:
Mijn broertje heeft gevraagd of ik op zijn low-budget bruiloft (vooral een grote bbq waarbij ze toevallig ook nog een huwelijksceremonie doen :)) ) de foto's wil maken. Dat wil ik natuurlijk best! Maar nou heb ik bij mijn Nikon D3000 alleen een Tamron 18-200mm objectief (F/3.5-6.3) waar ik niet zo heel gelukkig mee ben. Ik wil graag iets met meer scherpte-diepte en wat meer lichtsterkte. Ik heb op marktplaats net gereageerd op een advertentie van een Sigma 17-70 F 2.8-4 DC Macro OS, zou dat iets voor me zijn? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! De lens is vooral voor eigen gebruik en het budget is daarom ook niet enorm.

Wat is je budget?
Ik heb gisteren mijn sigma 17-50 binnengekregen (prijs ligt rond de 399). Je zou ook kunnen overwegen om een lens te huren.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:04

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:06

Kwaliteit van het glas en de lichtsterkte. Met die duurdere lenzen zul je scherpere foto's krijgen, een mooiere scherpte-diepte en je kunt met minder licht beter uit de voeten.

Overigens zijn de sigma en tamronversie van die lens nog goedkoper

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:37

en het verschil tussen een 55-200 en een 55-300 weet iemand dat? Ja ik weet dat je dan verder kan inzoomen, maar bedoel meer of het een heel groot verschil is of niet

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:44

it_is_me schreef:
http://www.klein.nl/foto-video/foto/obj ... lein_nl_nl

Deze lens kwam ik tegen op Klein.nl en is een stuk goedkoper dan de andere telezoom lenzen, maar wat is het verschil tussen een duurdere of heeft deze ook een acceptabele kwaliteit?

Als je dat bedrag hebt om te besteden zou de Canon 70-200mm f/4.0L USM ook nog een alternatief kunnen zijn. Deze is sneller, scherper en contrastrijker en een objectief uit de professionele lijn van Canon.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:12

Bagheera_206 schreef:
it_is_me schreef:
http://www.klein.nl/foto-video/foto/obj ... lein_nl_nl

Deze lens kwam ik tegen op Klein.nl en is een stuk goedkoper dan de andere telezoom lenzen, maar wat is het verschil tussen een duurdere of heeft deze ook een acceptabele kwaliteit?

Als je dat bedrag hebt om te besteden zou de Canon 70-200mm f/4.0L USM ook nog een alternatief kunnen zijn. Deze is sneller, scherper en contrastrijker en een objectief uit de professionele lijn van Canon.

Dit is inderdaad wel wat ik er ongeveer voor over heb. Alleen ik zie dat er op de Canon lens geen
IS op zit. In hoeverre is dit wel handig, want ik zie dat met IS dan snel het dubbele moet betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:55

it_is_me schreef:
Dit is inderdaad wel wat ik er ongeveer voor over heb. Alleen ik zie dat er op de Canon lens geen
IS op zit. In hoeverre is dit wel handig, want ik zie dat met IS dan snel het dubbele moet betalen.

IS is voor een niet onbelangrijk deel een tool waarmee je op het scherp van de snede net dat stapje verder kunt gaan dan anders.

Ik heb onlangs een bruiloft (mede) gefotografeerd en op bepaalde momenten was het niet kies om te flitsen, maar erg veel licht was er ook niet. Niet te bang als ik al niet ben, heb ik het gewoon geprobeerd. 1/8 bij f4,5 en acceptabel scherpe foto's, uit de hand....... Hulde aan IS..........

Aan jouw de vraag: durf en wil jij zo op de rand van wat nog kan foto's maken. Zo ja, IS nemen, regardless of cost. Desnoods wat langer sparen of de mazzel van een mooie occasion hebben.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:45

Hoi allemaal,
Ik zit een beetje met mn handen in het haar en daarom wil ik graag advies. Ik heb een 550d met kitlens en 55-250 canon lens. Ik zoek alleen een compactere lens voor vakantie (niet zo zeer lichter) die gewoon meer bereik in 1 heeft, nou zijn er natuurlijk 18-200 lensen op de markt van zowel canon als andere merken maar ik heb vreselijk het idee dat ik hiermee gewoon geld weggooi doordat de kwaliteit gewoon niet geweldig is. Heeft iemand toevallig een goed idee van misschien een ander merk met goed bereik of een andere lens?

Verder snap ik dat ik vooral in het nauw zit door de prijs-kwaliteit, mn budget zou zo rond max 400 liggen, occasion zou ook een optie zijn.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:08

Ik had dit probleem ook met mijn 18-55 en 75-300 combinatie, niet erg handig voor op vakantie! Ik heb daarom nu de combinatie 17-85 en 70-200 en die lijkt tot nu toe perfect!

Ben gister n dagje weg geweest en dan is zo'n 17-85 echt heerlijk!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:34

@ikke.
Het is vooral belangrijker wat it_is_me wil gaan fotograferen. Bij paarden/actie foto's is IS gewoonweg waardeloos.
Ik heb hiervoor ook lenzen met IS gehad en ik merk werkelijk totaal geen verschil. En hoe komt dat, mijn sluitertijd komt nooit onder een bepaalde grens en als die dat wel komt, lost een statief dat prima op.
Het dubbele betalen voor een lens alleen omdat er IS op zit is in mijn ogen in veel gevallen dan ook waanzin (tenzij je bijvoorbeeld concerten fotografeert, maar dan moet je ook eerder aan de 2.8 ipv 4.0 denken). IS is pas van werking vanaf een bepaalde langzamere sluitertijd, bij snellere sluitertijden zijn er genoeg die er van overtuigd zijn dat IS juist de foto onscherper maakt, omdat de IS onnodige trillingen veroorzaakt en de sluitertijd niet kan bijhouden.

IS wordt vaak gezien als wonder middel en veel mensen denken ook dat het je algehele foto scherper maakt (zeg maar het bevriezen wat je sluitertijd doet) terwijl IS alleen maar de trillingen van je eigen hand voor een deel compenseert, waardoor je in bepaalde gevallen uit de hand nog een foto kan maken met een iets langere sluitertijd. Bij een snellere sluitertijd gaat de sluiter al zo snel dicht, dat er niets valt te compenseren. Wil je iets fotograferen wat echt beweegt kan een zo een langzame sluitertijd niet, omdat deze de wegweging dan niet bevriest en op deze manier krijg je alsnog bewegingsonscherpte, maar dan niet omdat je hand trilt maar omdat je onderwerp beweegt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:51

AvWShots schreef:
@ikke.
Het is vooral belangrijker wat it_is_me wil gaan fotograferen. Bij paarden/actie foto's is IS gewoonweg waardeloos.
Ik heb hiervoor ook lenzen met IS gehad en ik merk werkelijk totaal geen verschil. En hoe komt dat, mijn sluitertijd komt nooit onder een bepaalde grens en als die dat wel komt, lost een statief dat prima op.
Het dubbele betalen voor een lens alleen omdat er IS op zit is in mijn ogen in veel gevallen dan ook waanzin (tenzij je bijvoorbeeld concerten fotografeert, maar dan moet je ook eerder aan de 2.8 ipv 4.0 denken). IS is pas van werking vanaf een bepaalde langzamere sluitertijd, bij snellere sluitertijden zijn er genoeg die er van overtuigd zijn dat IS juist de foto onscherper maakt, omdat de IS onnodige trillingen veroorzaakt en de sluitertijd niet kan bijhouden.

IS wordt vaak gezien als wonder middel en veel mensen denken ook dat het je algehele foto scherper maakt (zeg maar het bevriezen wat je sluitertijd doet) terwijl IS alleen maar de trillingen van je eigen hand voor een deel compenseert, waardoor je in bepaalde gevallen uit de hand nog een foto kan maken met een iets langere sluitertijd. Bij een snellere sluitertijd gaat de sluiter al zo snel dicht, dat er niets valt te compenseren. Wil je iets fotograferen wat echt beweegt kan een zo een langzame sluitertijd niet, omdat deze de wegweging dan niet bevriest en op deze manier krijg je alsnog bewegingsonscherpte, maar dan niet omdat je hand trilt maar omdat je onderwerp beweegt.

Wat zeg ik dat jij nu meent te moeten ontkrachten???