[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:13

Deetjeeuh schreef:
Dit topic is niet bedoeld voor opbouwende kritiek dacht ik zo, daar kan je een apart topic voor aanmaken. :j Verder is het gewoon belangrijk als je je foto's goed upload, ik vind het altijd vrij jammer ja als mensen bokt upload als excuus gebruiken. Waarom dan niet de moeite nemen om hem goed te uploaden? :=

Ik heb geen problemen met de bokt upload hoor. :') Precies hetzelfde als tinypic en flickr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:13

Fading schreef:
Poess91 schreef:
Fading wat vind je niet top aan de composities dan?
Scherpte zal je wel missen door de upload van bokt dan, want de orginele bestanden zijn hartstikke scherp :')

Je kan me niet wijsmaken dat dit door het uploaden komt...

http://boktimg.nl/img/m/XXk1e2.jpg

http://boktimg.nl/img/m/JQucrw.jpg

Deze foto's zijn niet eens gemaakt door Poess91?

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:32

Ik probeer ze met Flickr te uploaden maar hij geeft aan dat er geen afmetingen beschikbaar zijn?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:30

Fading schreef:
lifaya Jou 120,- is prima hoor. Misschien kan je wel naar de 150!
xlovelove Ik mis echt scherpte in de fotos en soms kon je beter ivm licht op een andere plek gaan staan, ik zeg rond de €25,-
Poess91 Geen enkele foto is scherp en de composities vind ik echt niet top! €20,-
IloveAnoukje de eerste foto is heel tof, de tweede en laatste zijn super onscherp... zou die een enkeltje prullenbak geven €20,-

Zou ik mogen vragen wat je precies bedoelt met 'het missen van scherpte in de foto'?

Volgens mij zijn de foto's namelijk hartstikke scherp en heb ik gewoon gebruik gemaakt van een hoog diafragma?

Snap niet precies wat je ermee bedoelt, vandaar mijn vraag!

S_en_Z

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 00:16

Ik zou de bokt upload niet gebruiken die maakt idd je foto's héél onscherp.

Mijn weebly heeft dat al ietsjes maar de bokt upload nog vele malen erger :=

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:15

xlovelove schreef:
Fading schreef:
lifaya Jou 120,- is prima hoor. Misschien kan je wel naar de 150!
xlovelove Ik mis echt scherpte in de fotos en soms kon je beter ivm licht op een andere plek gaan staan, ik zeg rond de €25,-
Poess91 Geen enkele foto is scherp en de composities vind ik echt niet top! €20,-
IloveAnoukje de eerste foto is heel tof, de tweede en laatste zijn super onscherp... zou die een enkeltje prullenbak geven €20,-

Zou ik mogen vragen wat je precies bedoelt met 'het missen van scherpte in de foto'?

Volgens mij zijn de foto's namelijk hartstikke scherp en heb ik gewoon gebruik gemaakt van een hoog diafragma?

Snap niet precies wat je ermee bedoelt, vandaar mijn vraag!

Ik begrijp denk ik wel wat Femke bedoelt. De foto van het paard is niet scherp, ongeacht je hoge diafragma zit er een waas over de hele foto heen. Waarmee heb je de foto's geupload?

Bij de man is eerder scherpgesteld op zijn jasje, niet zijn gezicht. De schaduw laat zijn gezicht ook erg wegvallen.

En bij de hond is het tuigje veel scherper dan zijn kop lijkt wel.

Denk dat er eerder hierop gedoeld word? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:06

Jup naoom dat bedoelde ik precies ! :D

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:53

Ik begin maar eens met taxeren

pagina 64

Brenda_85Ik vind dat de foto's schepte missen, maar vind je compositie wel leuk €20,-
D_DestenyErg leuke foto's, ik zou €70,- een goede prijs vinden
Suus_Mooie foto's €70,-
Naomi_KingIk vind dat de 1e en 2e foto wat scherpte missen €10,-

pagina 65

YlvyIk vind persoonlijk het moment op de 3e foto een beetje ongelukkig, de andere 2 foto's vind ik erg mooi €30,-

pagina 66

lifayaPrachtige foto's €150,-
xloveloveDe foto's zijn niet helemaal scherp, ik zou nu niet al te veel vragen €20,-
poess911e en 3e foto zijn naar mijn gevoel niet helemaal scherp €25,-
IloveAukjeIk vind de 1e foto erg mooi, jammer dat de 2e en laatste niet scherp zijn €20,-

Dan zijn hier nu mijn foto's. Ik fotografeer hobby matig en doe momenteel nog geen shoots. Dit wil ik later wel gaan doen, maar ik wil eerst meer wegwijs worden in de fotografiewereld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik upload mijn foto's met picasa (google) waardoor helaas de kwaliteit van de foto's achteruitgaat. Ik ben binnenkort dan ook van plan een andere upload site te zoeken.

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:12

Oeps ik had ook gruplaud met bokt uplaud ;(
Mijn fotos op de computer zijn wel scherper

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:35

Dan voor jullie feedback! Dat mijn foto's onscherp zijn is niet de bedoeling, ik plaats binnenkort even wat nieuwe foto's ze zijn haarscherp namelijk :D

xlovelove 15 euro vind ik te weinig, je foto's zien er netjes uit! Rond de 40€

Poess91 mooie kleurrijke foto's! Ik vind alleen de composities niet altijd even goed en op de standfoto van het zwarte paard zit een groene waas. Gezien je ervaring vind ik €50 euro een nette prijs.

IloveAnoukje Nette foto's!! €65 euro

horserider22 Ik mis nog veel in je foto's, kleur, bijsnijding, boeiendere composities enzovoorts. Ik vind €20 euro netjes om mee te beginnen.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:54

Ik doe ook weer eens mee :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YlvyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:07

Een taxatie op anderen zou fijn zijn ;)

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:58

Mijn taxaties staat ong 2 pgina's terug!:)
Ik kan niet uploaden via Flickr dus doe het via tinypic.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:26

Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:46

Voor mij de eerste keer dus ik ga eerst even taxeren en dan foto's plaatsen.

Ylvy --> 2e foto staat wat raar, kijkt vreemd. De rest vind ik wel leuk. --> 30 euro
lifaya --> mooie stijl en veel afwisseling, heel erg leuke foto's --> 140 euro
xlovelove --> de kleuren lijken niet te kloppen en scherpte is niet altijd even juist, de kleuren zijn bij de laatste wel leuker --> 20 euro
Poess91 --> leuke foto's en kleuren, mooie DoF, de laatste kijkt scheef --> 40 euro
IloveAnoukje --> scherpte is niet zo heel denderend, en alles lijkt scheef te staan. In de studio krijg je vale kleuren. 1 en 2 vind ik wel mooie composities --> 20 euro
horserider22 --> scherpte mis ik en in de studio krijg je vale kleuren --> 20 euro
xhenkexspons --> blackfoto's vind ik leuk gedaan, de anderen niet zo --> 30 euro
NaomixZanzi --> dingen die me opvallen; bij de 3 mis ik scherpte, bij 4 vreemde groene kleur, de anderen zijn wel leuk gedaan --> 40 euro

Enkele foto's van mij
Afbeelding
AfbeeldingMM Meta-7214 by Lynn Hertogs, on Flickr
AfbeeldingMM Meta-5176 by Lynn Hertogs, on Flickr

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:25

Ik zal proberen iedereen na mijn laatste post te taxeren. Alvast sorry als ik iemand vergeet :)

Pagina 54:
billionache Mooie scherpe foto's! 40 euro
Anouska15 Probeer op je compositie te letten (bijv. vanaf een lager standpunt de foto nemen). Goed blijven oefenen :)
S_en_Z Bedankt!! Ik zal proberen de kleuren natuurgetrouw te houden :) Je maakt echt mooie foto's. Mooi helder en scherp. De zwangerschapsfoto vind ik iets te donker. 80 euro
louiisaa Probeer op de compositie en belichting te letten. Ik zou nog even door oefenen :)

Pagina 55:
NaomixZanzi De blackfoto vind ik erg donker en het paard op de eerste foto lijkt niet scherp. De laatste foto vind ik wel mooi, goed scherp. Voor de eerste 2 nog niks en de laatste 20 euro.
Terre Vooral de tweede foto is mooi, 20 euro.

Pagina 56:
TessJazz Probeer te oefenen op de compositie (vooral bij de tweede foto)
puppy1128 Mooie foto's. Bij de tweede foto had ik liever iets meer ruimte aan de rechterkant van de hond willen zien. 30 euro
Naoom_ De foto's van de dieren spreken mij het meeste aan. De tweede foto (mens) vind ik erg licht. Voor de mensenfoto's 25 euro en de dierenfoto's 50 euro.

Pagina 57:
larissa96 Bij de eerste foto vind ik de pony wegvallen doordat hij erg donker is. Bij de springfoto had ik het mooier gevonden als het gehele paard op de foto stond. 10 euro
Stefieke1997 Mooie foto's. Doordat ze zo klein zijn kan ik niet goed bepalen of ze scherp zijn. Als ze dat zijn 40 euro
Strasshorse De derde en laatste foto's lijken wat overbelicht. De rest is wel mooi. 25 euro
romyloverrr Je foto's zijn erg donker. Probeer op de belichting te letten. 10 euro
korbakimmy8 De eerste foto spreekt mij het meeste aan. 15 euro
louiisaa Probeer erop te letten dat lichaamsdelen niet afgehakt worden. Bij de eerste foto staan de voeten er niet geheel op en bij de laatste foto de vingers. 10 euro
love__mandy Ik vind de zonsondergang foto's iets te felle kleuren hebben. Voor de rest zijn ze mooi. De andere foto's lijken niet geheel scherp. 15 euro
CrazyIris Mooie foto's. 30 euro

Pagina 58:
IsaCalixa De mensen en honden foto zijn mooi. 20 euro
horserider22 Probeer erop te letten dat je foto's goed scherp zijn. Ik zou nog even verder oefenen.
Joysieee Mooie foto's! Bij de eerste foto storen de twee grote gele vlekken wel iets. 20 euro
boomer123 De foto's ogen niet geheel scherp. Bij de laatste foto had ik meer ruimte aan de linkerkant willen zien. Omdat ze onscherp zijn zou ik er nog niks voor geven.
karlli Mooie foto's. De blackfoto's lijken niet geheel scherp. 20 euro
louiisaa Je foto's lijken niet scherp. Ik zou er dan ook nog niks voor geven. Als ze scherp zijn ongeveer 20 euro
Loiz Mooie foto's! 35 euro
LisaxSilvano Mooie foto's! 50 euro

Pagina 59:
JoviManoe Moeilijk te beoordelen doordat je foto's klein zijn. Ze lijken wazig. Ik zou er dan ook nog niks voor vragen.
mariska_YeDo Je foto's zijn wat donker, 15 euro
pradadaan Mooie foto's! 50 euro
puppy1128 Let erop dat voeten niet afgekapt worden (eerste foto). De eerste foto's vind ik het mooiste. De foto's van je eigen hond zijn minder mooi, maar dat is ook erg lastig zonder hulp. 30 euro
NaomixZanzi Leuke foto's, 20 euro

Pagina 60:
sunnybellami Jammer dat de hond zo vies is. 10 euro
bryce27 Je foto's mogen wat meer kleur/licht hebben. De tweede foto vind ik het beste gelukt.
Believe De tweede foto is mooi scherp. Bij de rest vind ik de compositie niet mooi. Ik zou er nog niks voor vragen.
hamsterfan Mooie foto's! 30 euro
Strasshorse Erg mooie foto's! 45 euro
boomer123 De eerste foto spreekt mij het meeste aan. 20-25 euro

Pagina 61:
love_Soraya Je foto's lijken niet volledig scherp en de kleuren zijn wat dof. Ik zou nog even verder oefenen :)
Fleurrr_ Mooie foto's. De rijfoto kan ik niet beoordelen doordat hij met facebook geupload is. Voor de standfoto's 35 euro.
louiisaa Jammer van het gras voor de mond van de hond op de laatste foto. Voor de rest zijn ze mooi. 20 euro
xTitanic Leuke foto's. Jammer dat op de laatste foto het paard zijn benen ver uit elkaar staan. 20 euro
Fading Je kleuren vind ik wat grauw. Verder zijn het erg mooie foto's. 40 euro

Pagina 62:
Starwien Ziet er al netjes uit. Ik zou nog verder oefenen voordat je er geld voor gaat vragen. Let erop dat de horizon recht is.
Joysieee Het toevoegen van de zon had van mij niet gehoeven. Zonder de zon 25 euro.
billionache Mooie foto's! De positie van de hond op de tweede foto vind ik niet zo mooi. Voor de rest 40 euro
xMiinh De gloed over de eerste 3 foto's vind ik te duidelijk aanwezig. Voor die foto's zou ik dan ook niks geven. De laatste foto's 40 euro.

Pagina 63:
love__mandy Leuke foto's. 30 euro
Sanguine Mooi, 25 euro
_Denise Mooie foto's! 40 euro
Deetjeeuh Leuke foto's. De foto van de hond vind ik niet zo'n mooie compositie hebben. 30 euro

Pagina 64:
Brenda_85 Je foto's komen wat wazig over. Daardoor 15 euro
D_Desteny Mooie scherpe foto's. Bij de kat vind ik witte achtergrond iets te fel overkomen. 50-60 euro
Suus__ Leuke foto's, 30 euro
Naomi_King De foto van het oog is mooi. De tweede foto had ik eerder op ooghoogte genomen. 20 euro

Pagina 65:
Ylvy Probeer erop te letten dat de horizon recht is. De tweede foto spreekt mij daardoor niet aan. Voor de rest zijn je foto's erg mooi scherp. Met een rechte horizon 40 euro

Pagina 66:
lifaya Mooi! Niks op aan te merken. Je 120 euro lijkt mij een goed bedrag.
xlovelove Je gaat goed vooruit. Zo'n 30 euro.
Poess91 Je foto's lijken wat wazig. Voor de rest zijn ze wel mooi. Voor nu 20 euro.
IloveAnoukje De tweede foto lijkt niet scherp. Voor de rest zijn het mooie foto's. 20 euro.

Pagina 67:
horserider22 Probeer wat meer kleur in je foto's te krijgen en op de compositie te letten. Voor nu zou ik er nog niks voor vragen.
xhenkexspons Leuke foto's, 35 euro.
NaomixZanzi Af en toe mis ik wat scherpte en zijn de kleuren niet zo mooi, 25 euro.
Lynn85 Mooie foto's! Vooral de foto's van de honden zijn erg leuk. 40 euro

Zo dat waren als het goed is alle foto's. Een hele waslijst :+

Hierbij mijn foto's. Ik ben erg benieuwd wat jullie nu van mijn foto's vinden. (Voor meer foto's zie http://avdburgfotografie.nl/portfolio bij recente fotoshoots)
Paarden:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Honden:
Afbeelding
Afbeelding

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:03

lifaya: moooi! 120 euro
xlovelove: mist bij de eerste 2 foto's wat scherpte. 3e foto vrij donker. 20 euro
Poess91: mooie kleuren, lekker scherp. 40 euro
IloveAnoukje: laatste mist wat scherpte, voor de rest prima. 40 euro
horserider22: je foto's mogen nog echt wat meer knallen. 10 euro voor de moeite
xhenkexspons: leuk! 35 euro
NaomixZanzi: wel leuk, maar niet heel spannend. 30 euro
Lynn85: beetje rare composities 20 euro
anne_joy: mooie foto's! lekker helder. 45 euro

Ik had laatst een bohemian shoot en ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden!
Kijk voor een beter beeld van mijn foto's ook op mijn website. http://www.ackuiperfotografie.nl

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 01:50

Pagina 64
Brenda_85, Leuke foto's, €35
D_Desteny, Mooie aansprekende foto's, €60
Suus_, 1e spreek mij minder aan, rest vind ik wel mooi. €50
Naomi_king €10

Pagina 65
Ylvy, de 1e spreekt mij erg aan. €45

Pagina 66
Lifaya, prachtige foto's, €150
Xlovelove, 2e foto mist iets. Foto's zijn niet helemaal scherp. €30
Poess91, Foto's missen scherpte en compositie vind ik niet mooi, €10
IloveAnoukje, €20

Pagina 67
Horserider22, mis scherpte en vind de compositie niet mooi. €10
xhenkexspons, leuke foto's, € 25
NaomixZanzi, 4e foto vind ik de compositie niet mooi, 5e foto vind ik de schaduw storend, €25
Lynn85, Prachtige foto's, €45
Anne_joy, Mooi foto's, €30
Hes_Han, prachtige foto's, €55

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 01:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:37

Lynn85:
Mooie foto's, en vind de composities mooi :€35-40
anne_joy: Persoonlijk vind in de foto's van de paarden niet zo mooi,wel kwa scherpte. op basis van de honden foto's €35-40
Hes-Han hele mooie heldere foto's €60-65
Ingvild: De kleuren van de portret foto's ogen wat vaal. de compositie van 1 en 2 spreken mij ook niet aan. je actie foto en de laatste vind in wel mooi €20,-

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:16

NaomixZanzi schreef:
Lynn85:
Mooie foto's, en vind de composities mooi :€35-40
anne_joy: Persoonlijk vind in de foto's van de paarden niet zo mooi,wel kwa scherpte. op basis van de honden foto's €35-40
Hes-Han hele mooie heldere foto's €60-65
Ingvild: De kleuren van de portret foto's ogen wat vaal. de compositie van 1 en 2 spreken mij ook niet aan. je actie foto en de laatste vind in wel mooi €20,-

Bedankt :) Wat vind je niet mooi aan de foto's van de paarden?

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:42

De foto's met ruiter vind ik wel mooi maar waar ze los zijn had ik wat meer ingezoomd maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen stijl de kwaliteit is wel heel goed :j :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:00

Oke bedankt voor de feedback. Altijd goed om te weten hoe anderen mijn foto's zien :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:32

even getaxeerd vanaf pagina 65

Ylvy: Super mooie foto's, jammer dat je de haflinger niet recht hebt genomen maar is je snel vergeven haha €60

lifaya: Jouw foto's zijn zoals gewoonlijk prachtig en heb er dan ook niks op aan te merken, het geld zeker waard

xlovelove: Mooie kleuren, al vind ik ze wel een beetje eentonig. Probeer wat meer te spelen met compositie, heb je met foto 3 al erg leuk gedaan. €15

Poess91: foto 1 vind ik mooi, alleen jammer van de teugels, foto 2 vind ik ook mooi maar mag van mij iets scherper. Foto 3 en 4 had je naar mijn mening beter vanuit een andere hoek kunnen nemen en vind ik dus niet super

IloveAnoukje: Mooie foto's leuk met scherpte diepte gespeeld, alleen zijn sommige niet allemaal even scherp daarom €20

horserider22: Vind dit nog echt huis/tuin/keuken kiekjes, ze zijn niet scherp ook mag je meer met het licht spelen, ze zijn heel grauw en somber. Fijn door oefenen nog :)

xhenkexspons: Mooie scherp, maar mis kleur, en vind ze nogal eentonig omdat de compositie op vrijwel elke foto een beetje hetzelfde is

NaomixZanzi: Mooi scherp, fijne kleuren ook €40

Lynn85: Goed scherp, mooie composities maar mag van mij iets meer kleur €30

anne_joy: Jammer dat je niet meer hebt ingezoomd op het onderwerp en heel veel van de achtergrond hebt meegenomen, zo valt het paard eigenlijk niet meer op,wat jammer is want de beweging van het paard heb je mooi vastgelegd

Hes_Han: Super foto's, hele fijne sfeer en kleurgebruik €80

Ingvild: Ik vind ze een beetje allemaal hetzelfde, ook de kleuren mogen er van mij wat meer uitspringen, ze zijn wel goed scherp €10

Ik heb ook weer even wat nieuwe foto's om te plaatsen (helaas werkte tinypic niet, dus ze zijn via de bokt upload, zijn normaal dus scherper)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding