[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:06

Ik heb mij vandaag een EOS 550D met 18-55 en 75-300 lenzen aangeschaft. :)
En een canon acc. setje met tas waar ik nu mee aan het puzzelen ben om alles er in te krijgen. :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:24

Hoop dat die 75-300 doet wat je ervan verwacht, het is laat ik zeggen niet de eerste lens die we hier in het topic aanraden :o

De camera heb ik ook, is een fijn ding :) En die 18-55 ligt er een beetje aan welke versie, maar zal niet de alleroudste zijn gok ik en dan is hij prima om mee te beginnen :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:33

Ik heb de 550D idd eerder in handen gehad en ik vond hem heerlijk in handen liggen. Toevallig ook nog de 1100 in handen gehad, maar die vond ik verschrikkelijk.. ( grijs plastic glad brr )
Voor mij was dit setje prijstechnisch op het moment het beste. :)
Hier kan ik mee starten, oefenen, ervaren en vervolgens kijken of ik in januari ( als ik er aan toe ben ) een andere lens bij kan aanschaffen.. Maar dat komt t.z.t. :) Eerst flink oefenen. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:51

Lauke schreef:
Ik heb hem gekocht! Ben heeeeel benieuwd

*\%/*

Ga je heel veel plezier aan beleven! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:52

Sani schreef:
Ik heb mij vandaag een EOS 550D met 18-55 en 75-300 lenzen aangeschaft. :)
En een canon acc. setje met tas waar ik nu mee aan het puzzelen ben om alles er in te krijgen. :+

Mooie body! :) Die heb ik zelf ook gehad. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:32

Ik zoek ook advies :)

Mijn Canon eos 350D begint een beetje op te raken.
Ik zou graag wederom een Canon willen ivm de aangeschafte lenzen, het hoeft geen (semi) prof. camera te worden, maar gewoon een waar ik hobbymatig plaatjes mee kan schieten. Dus niet al te duur :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:34

Letizia schreef:
Ik zoek ook advies :)

Mijn Canon eos 350D begint een beetje op te raken.
Ik zou graag wederom een Canon willen ivm de aangeschafte lenzen, het hoeft geen (semi) prof. camera te worden, maar gewoon een waar ik hobbymatig plaatjes mee kan schieten. Dus niet al te duur :)

Wat is niet al te duur? :=

Als de 600D in je budget past is dat een mooie opvolger. ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:36

Ja, zat idd naar de 600D te kijken, is nu bij de mediamarkt voor een leuke prijs, iets minder dan €500 (dat is ook wel de richting waar ik in zoek) voor alleen de body, maar ik hoef er ook geen lens bij, je krijgt er anders de 18-55 lens bij en die ligt hier al :Y)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:01

Mijn nichtje is op zoek naar een spiegelreflex. Ik had haar wijsgemaakt om voor Canon of Nikon te kiezen. We zijn naar de winkel geweest en haar voorkeur gaat uit naar de Nikon D3200.

Ik een beetje zoeken op internet en bij een andere winkel was de camera een stuk goedkoper (€60). Dus wel de moeite om daar langs te rijden :) Eenmaal bij die winkel aangekomen begonnen de verkopers de Sony A37 aan te prijzen, want die was veel sneller, scherper, etc. en omdat er al IS IN de camera zit moest ze voor die gaan.

Nu is ze gaan twijfelen. Wat zouden jullie kiezen? Ik weet het wel :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:41

Nikon. IS is beter in de lens en je hebt meer accessoires voor de Nikon dan Sony.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:46

Even een vraagje.
Volgende week ga ik naar zuid-Frankrijk. Natuurlijk m'n 1100d met 18-55 ook mee.

Hebben jullie tips hoe je nog mooi kun fotograferen en nog een aantal instellingen die ik kan proberen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:48

Canon :Y)
Maar tussen Nikon en Sony zou ik idd wel voor Nikon gaan, is meer voor te krijgen en word meer gebruikt (makkelijk om informatie
te delen, problemen op te lossen ed)

Ik wil nogsteeds de 650D, maar waar ga ik m kopen en hoeduur is ie dan.. Baal er zo van dat ie uitverkocht was bij mediamarkt dit weekend...
Twijfel of ik m via internet zal bestellen, en waar dan. Bij een relatief minder bekende winkel is hij namelijk wel goedkoper. Maar de
garantie ed heb ik dan mijn vragen bij. Maar, Canon geeft toch garantie, en niet de winkel zelf? Dus zou ik in feite met een 650D bij elke
winkel kunnen aankloppen als er wat mis mee is (binnen garantietijd uiteraard)?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:11

Sony is absoluut niet verkeerd. Er ligt hier een twaalf jaar oude Sony, nog nooit wat gemankeerd. Over Nikon en Canon hoor ik daarentegen heel wat andere verhalen. Ik moet inderdaad toegeven dat de markt van Sony kleiner en duurder is dan Nikon en Canon, maar de producten zijn het absoluut waard.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:33

Loiz schreef:
Canon :Y)
Maar tussen Nikon en Sony zou ik idd wel voor Nikon gaan, is meer voor te krijgen en word meer gebruikt (makkelijk om informatie
te delen, problemen op te lossen ed)

Ik wil nogsteeds de 650D, maar waar ga ik m kopen en hoeduur is ie dan.. Baal er zo van dat ie uitverkocht was bij mediamarkt dit weekend...
Twijfel of ik m via internet zal bestellen, en waar dan. Bij een relatief minder bekende winkel is hij namelijk wel goedkoper. Maar de
garantie ed heb ik dan mijn vragen bij. Maar, Canon geeft toch garantie, en niet de winkel zelf? Dus zou ik in feite met een 650D bij elke
winkel kunnen aankloppen als er wat mis mee is (binnen garantietijd uiteraard)?

Als er iets met je camera is heb je juist meer kans erop dat er bij de mediamarkt er niks mee gedaan wordt. Ik vind het zelf geen geweldige service.
Daar in tegen sites zoals Cameranu.nl, fotodevakman etc zijn goedkope site's met echt een top service!! Kijk eens op kieskeurig, daar vind je de goedkoopste aanbieder en kun je ook meteen recensies over de webshops lezen! Erg fijn!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:40

puur nieuwsgierigheid. wat is er zo slecht aan de media markt service?

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 01:35

Die webshops die ik hierboven noem zijn echt speciaal gericht op fotografie en de mensen die daar werken hebben daar ook verstand van. Bij mediamarkt is dat niet, is ook logisch want daar krijg je zoveel spullen. Ze kunnen niet overal iets vanaf weten. Maar het zal er ook aan liggen in welke mediamarkt je komt en door wie je geholpen wordt. ( de webshop van de mediamarkt kan ik wel echt niet aanbevelen, heb er zelf erg slechte ervaringen mee. Paar keer iets besteld, super lange levertijden een keer was een product niet meer op voorraad kreeg ik een mail dat ik een alternatief kreeg. Zonder het eerst te overleggen

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:03

Hier ook een slechte ervaring met Mediamarkt. Ik kocht jaren geleden een Canon-scanner van ca. € 500,= om mijn negatieven te scannen. Wat ik ook probeerde, de scans werden blauw. Ik belde Mediamarkt om mijn probleem voor te leggen en kreeg doodleuk als antwoord dat dat normaal was...... -:(-
Bij Canon Nederland werd het probleem wél serieus genomen en netjes opgelost.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:23

Ik kom hier ook even om tips vragen. :D
Mijn ouders gaan binnenkort op vakantie en mijn moeder wil een nieuwe camera, zodat ze op vakantie wat mooie plaatjes kan schieten.
Ik heb zelf een Canon 400D met Canon 75-300 lens en ben zeer tevreden over beide, maar da's voor mijn moeder te geavanceerd.

Ik ben op zoek naar een spiegelreflex die:
- mooie foto's (fijne scherpte-diepte) kan maken zonder extra lens
- foto's kan maken van mensen/dingen in beweging (belangrijk!)
- mooie foto's kan maken in donkerdere ruimtes (eigenlijk dus gewoon binnen)
- een automatische stand heeft, maar ook zelf bedienbaar is

In principe geen budget, maar het moet natuurlijk niet te gek worden. :)
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:27

Misschien dan een systeemcamera met een allroundzoomlens en eventueel lichtsterke portretlens voor binnen?

Je heb diverse modellen van diverse merken.
NEX-serie van Sony
EOS-M serie van Canon
1-serie van Nikon
Etc.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:29

Oké, dankjewel! Ik zie hier staan dat Sony goed is, maar weinig accessoires heeft en ogenschijnlijk minder informatie over te verkrijgen is? Ik heb zelf Canon en ben zeer tevreden, maar Nikon is ook erg goed, niet?

Edit
Ik heb alle series even bekeken en ben wel benieuwd naar de Canon EOS M, die ga ik even voorleggen aan m'n ouders. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:38

Qua systeemcamera's loopt Sony dacht ik voorop. := Maar als je voor de EOS M gaat kun mbv een adapter al je Canon lenzen er ook op zetten. :+ Er zit exact dezelfde sensor in als de 550D/600D/650D/60D/7D. Dat betekent dus relatief grote sensor voor systeemcamera. Dat is een voordeel met achtergrond onscherp maken en binnen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:42

Ja, ik zag ook de Scene Intelligent Auto optie en die spreekt me wel erg aan. :j
Die adapter is voor mijn ouders verder geen voordeel, zij gaan mijn lens toch echt niet meenemen op vakantie. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:09

Als je die EOS M op een 70-200mm oid zet is het net een veredeld lensdopje wat heel toevallig ook foto's kan maken. _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:21

75-300mm ook nog eens. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:23

Saskiaatje schreef:
75-300mm ook nog eens. :')

Om het even in perspectief te zetten.
Afbeelding
Waarschijnlijk heb jij de 2e van links. De linker is een 24-70mm en de rechter is een 70-200mm.