Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faelivrin schreef:Ik mis dus echt helemaal niks (of klinkt dat nu heel gek?)
En die D300 is ook helemaal niet slecht met de ISO en perongeluk op 1600 is bij mij nooit het geval.. Ik snap niet helemaal goed waarom een cropcamera word 'afgezeken' ik zal je vast verkeerd begrijpen want sommige termen die worden genoemd gaan mij de pet te boven, maar zo slecht is alles behalve een FF toch helemaal niet?
Ik ga die discussie verder maar niet aan, ben blij met mijn D300 en red me daar prima mee, bovendien, de stap naar een fullframe met bijbehorende lenzen is een vrij grote, voor mij is dat pas over een jaar of 5 haalbaar. Ik red mij prima met de D300 en de details zijn net zo goed zichtbaar als jij vind van je 5D.
Jammer dat het zo'n wending moet krijgen, vind het ook een beetje oogkleppengedrag.
Niet iedereen heeft zoveel euro's als jij blijkbaar hebt..
Maar word een beetje simpel van het benadelen van dingen zoals je ook al in je RAW topic doet.
Snap heus wel dat een FF beter is dan een cropcamera, maar die stap kunnen maar heel weinig mensen maken en daarom zou ik het juist niet zo benadrukken. Net als het schieten in RAW voor veel mensen niet haalbaar is, en JPG word afgeschilderd als een nutteloos iets wat alleen voor huis-tuin en keuken foto's moet worden gebruikt.
Snappie? We gaan een beetje tè professioneel lüllen en zoveel prof's zitten er hier niet op bokt.

. Denk dat ik hier voorlopig meer mee kan en het is een stuk minder duur.
. Maar bedacht me dat ik voorlopig meer heb aan een lens die sneller scherpstelt als aan een lens met een belachelijk grote zoom
. Maar ik ben me ervan bewust dat het iets HEEL anders is
. HLPhoto schreef:150mm 2.8 is een macro-objectief en daarmee een prime, dus je kan niet zoomen. Een mooie eigenschap van primes is wel dat ze vaak onwijs scherp zijn.
De Sigma is er één die je echt wel even moet testen voor aanschaf. Nog weleens exemplarische problemen.

TessaVB schreef:HLPhoto schreef:150mm 2.8 is een macro-objectief en daarmee een prime, dus je kan niet zoomen. Een mooie eigenschap van primes is wel dat ze vaak onwijs scherp zijn.
De Sigma is er één die je echt wel even moet testen voor aanschaf. Nog weleens exemplarische problemen.
Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Maar is 150 mm niet onwijs zoom, volgens mij moet ik dan 50 meter van het paard gaan staan of niet?

TessaVB schreef:Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Maar is 150 mm niet onwijs zoom, volgens mij moet ik dan 50 meter van het paard gaan staan of niet?
. Nouks schreef:TessaVB schreef:Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Als het de 150mm is, heb je überhaupt geen zoom. Helemaal niet "onwijs zoom" dus. Gewoon "überhaupt niet".
Je hebt wel ook een Sigma 50-150 F2.8, dat is wel een zoomlens, én goedkoper dan de 70-200.
Is die 50-150 ook voor de Olympus te krijgen?

Kan een 70-200 2ehands voor 450 krijgen, dus misschien ga ik daar maar gewoon voor.
.
. Behalve 50mm
.