Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelivrin schreef:Ik mis dus echt helemaal niks (of klinkt dat nu heel gek?)
HLPhoto schreef:150mm 2.8 is een macro-objectief en daarmee een prime, dus je kan niet zoomen. Een mooie eigenschap van primes is wel dat ze vaak onwijs scherp zijn.
De Sigma is er één die je echt wel even moet testen voor aanschaf. Nog weleens exemplarische problemen.
TessaVB schreef:HLPhoto schreef:150mm 2.8 is een macro-objectief en daarmee een prime, dus je kan niet zoomen. Een mooie eigenschap van primes is wel dat ze vaak onwijs scherp zijn.
De Sigma is er één die je echt wel even moet testen voor aanschaf. Nog weleens exemplarische problemen.
Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Maar is 150 mm niet onwijs zoom, volgens mij moet ik dan 50 meter van het paard gaan staan of niet?
TessaVB schreef:Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Maar is 150 mm niet onwijs zoom, volgens mij moet ik dan 50 meter van het paard gaan staan of niet?
Nouks schreef:TessaVB schreef:Scherpe foto's zijn altijd leuk.![]()
Als het de 150mm is, heb je überhaupt geen zoom. Helemaal niet "onwijs zoom" dus. Gewoon "überhaupt niet".
Je hebt wel ook een Sigma 50-150 F2.8, dat is wel een zoomlens, én goedkoper dan de 70-200.