[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:49

week 19

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:18

Week 19

Afbeelding

Een foto van enkele weken terug. Deze week wel gefotografeerd, maar deze foto's moet ik nog allemaal bewerken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:41

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:53

Mijn week 19, gisteren deze huizen in Houten gefotografeerd
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:02

F_Orumster schreef:
Mijn week 19, gisteren deze huizen in Houten gefotografeerd
[ Afbeelding ]

Mooie foto zo met dat grijs en die kleuren!

pradadaan

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:16

Week 19.
Mijn eigen knappe Giv <3
Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:17

joeluna schreef:
joysjuh1987 schreef:
Mijn week 19
[ Afbeelding ]_DSC1720 by Joyce Schipper, on Flickr

Volgens mij heb je twee keer een week 19 foto geplaatst :D

Fanatiek he haha dan ga ik deze morgen voor week 20'gebruiken

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:45

Week 19

Afbeelding

Het ene oogje is wat donker, iemand tips hoe ik dit in de nabewerking zou kunnen verbeteren? Of is het echt al te donker?

Helaas is het een telefoonfoto, anders ging ik het niet meer redden deze week, had het helaas nogal druk -O- hopelijk volgende week gewoon weer tijd om de spiegelreflex te pakken!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:51

Door een lichte hersenschudding heb ik niet veel foto's gemaakt deze week.
Ondanks dat het geen heel technisch hoogstandje is, vond ik het zo'n leuk moment :) .

Week 19:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 22:09

Mijn week 19:
Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:12

BernetteO schreef:
Week 19

Het ene oogje is wat donker, iemand tips hoe ik dit in de nabewerking zou kunnen verbeteren? Of is het echt al te donker?

Je kan in fotoshot proberen om met het Raw Filter de schaduwen op te lichten. (Filter -> Camera RAW Filter) maar omdat de kwaliteit van telefoon foto's niet ideaal is kan je denk ik niet veel doen.
Wat vaak ook werkt is om een foto dan om te zetten naar zwart wit, ruis is dan vaak net wat minder storend + als er wat zwartere stukken in zitten is dit vaak minder erg (al zou ik dan wel het contrast een heel stuk om hoog gooien zodat je op meerdere plekken goed donkeren plekken krijgt)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:41

Last minute foto...
Week 19
Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:45

Week 19
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:59

Afbeelding
week 19

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 23:01

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:19

Met zo'n korte lijst is de drempel om feedback te geven wel een pak kleiner! Dus nog eens een keertje bezig geweest. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Soms vind ik mezelf wel wat een muggenzifter, maar vind het wel leerrijk om kritisch naar foto's te kijken en feedback te geven (en zelf dingen mee te nemen voor mijn foto's).

Agossie Mooie foto. Compositie is goed. Ik vind de achtergrond nog wel druk, maar een geit is nu niet zo makkelijk op een andere plek te positioneren.
aMomentLT Goede compositie. Ik zou de foto alleen net een beetje lichter maken in de nabewerking.
Annetjuuh De compositie is vrij standaard, maar stoort me niet in deze foto. Mooie scherptediepte. Wel zonde dat het meisje haar ogen dicht knijpt omdat ze recht in de zon kijkt. Misschien kan je volgende keer iemand meenemen die er een reflectiescherm bovenhoudt zodat er een plekje schaduw gecreëerd wordt?
Athelas Ogen mogen iets opgelicht worden vind ik en de fles op de achtergrond is best storend.
Bellatrix Mooie gedaan, kleuren komen heel fris over!
BernetteO Je gaf het puntje van het ene oog net te donker zelf al aan.
Bumblehorse Ik zie nog een schaduw van een longeertouw (denk ik?) dat er niet hoort. Onder de buik lijkt ook iets te zijn weggewerkt.
caaramel Deze foto spreekt me niet aan. Het lichtere stukje rond de benen stoort mij.
Calice Zonde van de achtergrond. Maar wat zal je zoontje wel trots zijn!
Fem Mooie foto.
F_Orumster Wauw, wat een prachtige plaat! Heel leuk gedaan met de kleurrijke huisjes en de donkere wolken. Geeft een mooi contrast.
Fris Mooie foto.
GerdjeHoran Prachtig! Mag ik vragen waar deze foto gemaakt is?
horserider22 Mooie foto met een leuke compositie.
horses_m Het linkeroog valt net iets weg. Ik zou de foto nog iets oplichten. Zonde van de achtergrond maar hier kan je soms helaas niets aan doen.
ILoveJip Toffe foto.
Joeluna Niets op aan te merken (behalve de kleur van het dekentje, maar dat kan je die moment niet meer aanpassen).
joysjuh1987 Mooie foto.
kirsten4 Ogen springen er mooi uit!
LoveSenna Hoe heb je deze blackphoto gemaakt? Hij komt bij mij over als een foto van in de wei en dan de achtergrond weggepoetst/zwart gemaakt. Je kan beter je paard in/voor een stalopening zetten waar licht op valt zodat enkel het paard belicht wordt en niet de achtergrond. Ook de oren vallen hier weg in het zwart. Eén oor staat naar achter gedraaid. Dat vind ik niet zo fijn bij blackfoto’s.
LoveUggs Wauw! Het enige wat ik hierop op heb aan te merken is dat je hond de foto ‘uit’ loopt. Ik zie liever dat ze meer ‘in’ de foto lopen, maar dan zie je het opspattende zand niet meer/minder.
magda_90 Mooie foto. Knap van je dat je met analoge fotografie zo’n mooie platen kan maken.
Mariett Knap. Ik zou net iets meer met de kijkrichting van het paard mee fotograferen. Dus paard iets meer naar links in de foto en rechts iets meer ruimte.
MarijeR Wauw! Leuk gedaan met de voorgrond en heel mooi licht.
MarjanB Mooie foto.
Marjoow Mooie foto. Vind alleen de vignettering in de lucht iets te hard.
Murosch Bij deze foto zou het mooier uitkomen als je net wat meer zou inzoomen. Nu heb je de bovenkant van de hals en halverwege de benen eraf gesneden. Dan zou ik meer inzoomen en gaan voor een detailfoto.
Neverland Leuke foto. Heb ik ooit ook geprobeerd, maar is me nooit zo goed gelukt. (En na 4 glazen vernield te hebben, 15 vuurwerkstokjes erdoor gejaagd te hebben en bevroren handen want het was winter heb ik het maar opgegeven :') )
Niobe Wauw!
pradadaan Mooie foto, al zie ik de paarden liever zonder deken op foto. Wel een mooi setje!
Quir Op het eerste zicht wou ik zeggen dat ik de foto te donker vind. Maar hoe langer ik blijf kijken, hoe mooier ik het vind! Hoe heb je dit gedaan?
Revanches Mooie foto.
rosslover Leuk detail!
Sanne_com Mooie foto. Wel spijtig dat de linkerkant van het hoofd net helemaal in de schaduw valt. Hierdoor valt het oog wat weg.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:24

Jammer genoeg niet op tijd kunnen plaatsen. Ik was kapot gisteravond nadat ik eindelijk weer kon zitten _O-
Deze prachtige dame verdient een plekje in mijn POTW, met de schatting dat zij nog maar een weekje te leven heeft, mag zij in mijn overzicht ook nog een keer stralen <3

Week 19:
Afbeelding

Week 20 zal vermoedelijk zaterdag pas komen, dus ik ga mijn best doen om dan niet te moe te zijn zodat ik op tijd in kan leveren _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:25

Dank je voor de feedback! Ik ben het met je eens hoor.

Ik ga mijn week 20 alvast inleveren, dan vergeet ik dat niet deze week.

Week 20:
AfbeeldingIMG_3249 by Claudia Schoo, on Flickr

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:30

Tigress schreef:
Jammer genoeg niet op tijd kunnen plaatsen. Ik was kapot gisteravond nadat ik eindelijk weer kon zitten _O-
Deze prachtige dame verdient een plekje in mijn POTW, met de schatting dat zij nog maar een weekje te leven heeft, mag zij in mijn overzicht ook nog een keer stralen <3

Week 19:
[ Afbeelding ]

Feedback (als we dan toch bezig zijn :D ): prachtige foto van een mooie hond! Hij/zij lijkt nog vrij jong. Mooi gewerkt met scherptediepte. Persoonlijk zou ik heel erg blij zijn met zo'n foto als aandenken aan mijn hond. Als je wat dichterbij woonde zou ik wel een shoot boeken bij je. Jouw hondenfoto's zijn altijd zo prachtig!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:32

tesseke schreef:
pradadaan Mooie foto, al zie ik de paarden liever zonder deken op foto. Wel een mooi setje!

Dankjewel voor je feedback! :j
Ik zie het paard normaal liever ook met zo min mogelijk deken en dat soort dingen op de foto, dus ik snap precies wat je bedoeld!
Deze foto maakte ik juist voor het setje, en ik vond Giv er zo mooi op staan dat ik hem heb ingeleverd als POTW :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:38

tesseke schreef:
Tigress schreef:

Week 19:
[ Afbeelding ]

Feedback (als we dan toch bezig zijn :D ): prachtige foto van een mooie hond! Hij/zij lijkt nog vrij jong. Mooi gewerkt met scherptediepte. Persoonlijk zou ik heel erg blij zijn met zo'n foto als aandenken aan mijn hond. Als je wat dichterbij woonde zou ik wel een shoot boeken bij je. Jouw hondenfoto's zijn altijd zo prachtig!

Oooh dankje! <3 Wat een compliment! :o
Zij is inderdaad nog jong, een jaartje of 2 begreep ik. Acute nierfalen -O- Van wat ik begreep een fout die in het complete nest voor komt. Een aantal van haar broertjes en zusjes zijn aan hetzelfde gestorven -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:46

Dank je tesseke!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:36

Dankjewel tesseke! :D

En Tigress, prachtige foto! Wat sneu zeg...

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:52

Week 20
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:09

Gaaf rosslover!! :D Alleen jammer dat je net aan de schaduwkant de foto hebt gemaakt. :+

Week 20.

Mijn lieve Faery in de tuin zaterdag. :+:
Afbeelding