[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:08

Het commentaar van week 2 én 3. 10 pagina's in word... Sta een foto van jou hier niet tussen, dan kan ik je foto niet meer zien...
Ik heb het commentaar geschreven om niet te hoeven denken aan m'n nieuwe fiets die vandaag gestolen is, dus al het wat bot overkomt, komt dat omdat mijn humeur niet heel er hoog zit op dit moment... Alvast excuses daarvoor, maar ik bedoel het goed

Agossie - Mooi...! Jammer dat z'n halband nog duidelijk zichtbaar is. Nog een detail: er zitten vouwen in de achtergrond. Zodra je het ziet leidt het wat af.
Week 3 - Mooie foto! Haar gezicht is alleenn wat "vlekkerig" Ik weet allene niet of dat door de make-up of nabewerking komt. Ook is de flits in haar linker oog (rechts op de foto) een beetje eng. Hierdoor lijkt haar linker oog nog verder naar links te kijken.

Ash_ - Prachtige blik! De uitsnede/compositie sluit er ook netjes bij aan. Misschien een beetje blauw en paars, maar de kleuren passen mooi bij de achtergrond
Week 3 - Leuke variatie in compositie! Het oog is netjes scherp. Dan is het toch jammer dat grote delen overbelicht zijn, en die haar van de voorpluk over de wimpers heen valt.

Asselruiter - Nette foto! Voor mij had er wel iets meer contrast mogen zitten tussen de ring en de roos. Daarnaast vind ik de ring net iets te veel naar links boven op de foto staan. Relatief iets te veel ruimte rechts en onder.
Week 3 - Mooie foto! Het enige is dat de achtergrond nog wat minder scherp had mogen zijn.

Astor - Nette foto. Eigenlijk heb ik hier geen opmerkingen over fototechnisch gezien. Alleen de blik van het model vind ik neit heel fijn. Ze lijkt ietsjes chagerijnig te kijken. Komt misschien ook doordat haar linker oog half dicht zit in vergelijking met haar rechter.
Week 3 - Heel mooi! Erg jammer dat het meisje handschoenen aan heeft...

Babel - Week 3 - Heel netjes! De witte achtergrond is alleen wel een tikkeltje blauw.

Bellatrix - Leuke foto! Alleen d'r rechter ook lijkt wel iets té groen.
Week 3 - Op zich geen verkeerde foto, maar persoonlijk vind ik hem niet mooi, smaken verschillen. Naast dat ik toch echt liever 2x3 formaat foto's zie, is deze foto voor mij ook iets te druk. Je hebt het lokaal contrast denk ik hoog staan?

billionache - Leuke foto, een keer iets anders! Er zit aan de rechter kant wel een grote witte plek, iets te overbelicht waarschijnlijk. En ik vind het zelf erg jammer dat bijna alles scherp is en je daardoor geen onscherpe delen ziet. Dat zou wat meer diepte geven.
Week 3 - Leuke foto! Qua logisch nadenken zou ik toch een stift bij de laatste I love you verwachten, inplaats van een poltood halverwegen, maar de compositie nu is erg mooi!

binky - Leuk moment om op de foto te zetten. Persoonlijk houd ik niet van dit formaat foto's, heb ze liever "gewoon" 2x3. Let volgende keer op de scherpte diepte. Het zou leuk zijn als de achtergrond onscherp is. En let er ook op dat echte donkere stukken niet té zwart zijn (rechtsonder en links onder het pootje).
Week 3 - Zelfde als de vorige, het formaat vin dik niet mooi. Het is een hele andere foto, maar nu lijkt alles scherp, behalve het hoofd van de kameel. Zo zou ik bijvoorbeeld de haren op de oren en de wimpers willen zien. Nu zijn de bolletjes aan de deken goed scherp. De kleuren zijn wel mooi!

Brechtjee - Nette foto. Jammer dat het vlammetje krom is.
Week 3 - Leuke foto! Hij is wel wat grauw.Door wat meer kleur (verzadiging/levendigheid) toe te voegen aan de foto zal het dier (marmot?) wat meer loskomen van de achtergrond.

Bumblehorse -Week 3 - Erg leuke foto! Maar ook nu weer vind ik hem iets te donker. Ik snap dat dat wel past bij het onderwerp, maar ik mis toch weer de hooglichten.

caaramel - Leuke foto! Ik hou van zo'n laag standpunt. De vingettering vind ik alleen niet mooi. Dit maakt de grauwe foto (vanwege het weer) nog grauwer...
Week 3 - Ook weer een leuke foto, zeker vanwege de achtergrond. Alleen zo jammer dat het poppetje niet scherp is!

calice - Aardige foto. Jammer dat je zo dicht bij de muur staat. Hierdoor worden de schaduwen erg hard. Verder had voor mij het contrast met deze zwart-wit foto ook omhoog gemogen.
Week 3 - Goede foto! Niets op aan te merken.

cathyenbeau - Hele mooie foto! Al zou ik zelf nog wat meer ruimte links van het hoofd gezien hebben.
Week 3 - Netjes. Het bruin van de hond is alleen wat geel/groen uitgevallen. Daarnaast zou ik ook de achtergrond wat onscherper zien.

Carolaaxxxx - Mooie foto. De achtergrond is alleen wel scheef. Ik vind het ook jammer dat de waas over de hele foto wat geel is, daardoor springen haar glimlach en en d'r blauwe (?) ogen er ook niet uit.
Week 3 - Haha, tof. Lekker vrolijk, niets op aan te merken.

crazy_horses - Erg leuke foto! Al zou ik de cavia's omgedraaid hebben, omdat de zwarte cavia nu ook nog eens in de schaduw van de bruine zit, en daardoor nog donkerder wordt.
Week 3 - Hmm... Ik kan vrij weinig met deze foto. Ik kan er niet in zien wat het is. Er lijkt ook wel ruis over te zitten, of het is onscherp.

CrazyIris - Nette foto, mooi scherp, maar niet heel bijzonder. Ik kan alleen m'n vinger er niet op leggen waarom.
Week 3 - Nette foto! Jammer dat de achtergrond duidelijk scheef is.

Crazymel - Interessant. Ik heb vorig jaar ook zo'n soort foto gemaakt! Deze. Jammer dat er een haar vanaf z'n neus omhoog steekt. De foto mag van mij ook iets lichter, maar verder netjes scherp!
Week 3 - Met sneeuw is het altijd leuk foto's maken. Paar opmerkingen: Je achtergrond had onscherper gemogen, maar je paard lijkt niet helemaal scherp. Ook Is dit niet een heel mooi moment in galop. Bewegende objecten blijven lastig te fotograferen.

Dandy200 - Het idee is opzich leuk, maar ik zie hier niets scherps. Daarnaast vind ik de foto toch wel iets te donker...
Week 3 - Netjes! Al ben ik zelf geen voorstander van dit formaat foto's, de olifant staat er erg leuk op. Ik mis wel wat contrast tussen de bovenkant van de oreen en de struk erachter. Als de achtergrond wat onscherper was zou de olifant al meer afsteken.

Deetjeeuh - Hele mooie foto, de compositie, het contrast. Maar om een of andere reden lijkt de hele foto onscherp in de details. Kan door het uploaden komen, maar daar heb ik met Flicker zelf nooit iets van gezien.
Week 3 - Heel mooi! En het stoort me niet eens dat de foto scheef is! Ik ben wel benieuwd of hij zonder die gele waas links boven niet net zo mooi is.

Eline91 - Week 3 - Leuke foto. Maar hij is bewogen? Jammer! Als de auto goed scherp was, en de achtergrond onscherp had je een erg leuke foto te pakken.

_Elke - Jammer, dit had een mooie foto kunnen zijn, als je hem écht van de zijkant had kunnen nemen. Nu zie je net het hele silhouet niet, de capuchon is scherp, maar het gezicht niet. Door hoe de capuchon nu zit, zie je niet mooi een afstekende kin/hals. Ook zijn er net wat topjes van haren die buiten de foto verdwijnen, en aan de onderkant komt er net een randje wel zichtbaar op de foto. En de achtergrond is scheef. Dit commentaar klinkt misschien nu hard en veel, maar ik bedoel het goed hoor! Er is zoveel waar je op moet letten bij het maken van foot's. Vooral blijven oefenen! Probeer volgende keer van zo'n moment meerdere foto's te nemen.
Week 3 - Leuke foto! Het scherpte punt had misschien niet íets naar voren mogen liggen, op de vingertoppen/duim.

EskeGirl - Het oog is mooi scherp geworden. Alleen is het jammer dat je duidelijk een flits gebruikt heb. De kleuren zijn ook mooi. Toch is zo'n foto interessanter als hij horizontaal is.
Week 3 - Aardige foto. Helaas lijkt er bij de pootjes wat bewegingsonscherpte in te zitten. Het zou leuker zijn als het hout waar het konijn op leunt geheel zichtbaar zou zijn, iets lichter dan het nu is. Nu verdwijnt het aan alle kanten in de zwarte achtergrond.

Fellow - Lieve foto. Kan niet echt iets vinden om aan te merken. De kleding is niet helemaal mijn smaak voor een baby. Maar smaken verschillen.
Week 3 - Leuke spontane foto!

femmelz - Leuk om zo met licht te spelen, maar het is nu wel erg jammer dat hij niet scherp lijkt.
Week 3 - Mooie foto. Is hij echt scherp? De veer had van mij wel iets lichter gemogen. Ook leidt de veer erachter wat af.

G_entle - Week 2 - Goede foto, maar niet heel bijzonder. Over het oog aan de rechterkant valt net een rand schaduw. Ook ligt de focus nu vooral op de voorpluk, waar je eigenlijk wat meer de ogen in het midden van de foto wilt zien.

GerdjeHoran - Week 3 - Mooie foto. Ik krijg hier een nostalgisch gevoel bij.

glenstorm - Mooi moment heb je te pakken. Ondanks het fotograferen in de binnenbak toch goed gelukt. Je ziet wel overduidelijk dat er ruisreductie is uitgevoerd (toch?). Het contrast is ook een beetje hoog. Waar de palen bijna overbelicht zijn, zijn er grote delen van het paard en ruiter geheel zwart.
Week 3 - Leuk bedacht! De piano staar er wel overduideiljk scheef op. Ook is het jammer dat nu de scherpe toetsen nét achter de rand van het bladmuziek verdwenen is. Als de focus verder naar achter had gelegen, had dit veel minder afgeleid.

Gracezellaa - Leuke foto. Fris. Het zou nog leuker zijn als er wat meer kleur in de achtergrond zat.
Week 3 - Leuk! De reflectie leidt wat af. Probeer volgende keer de voorkant van het thee glas scherp te stellen, in plaats van de achterkant.

Gub - Intrigerende foto! Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken.
Week 3 - Prachtig! Mooi licht ook. Details: de haren op de ondergrond en een paar vieze vlekken (?). Zou mooie zijn als die nog weggewerkt waren.

Hanna_94 - Erg leuke foto. Met zo'n foto is het de moeite waard om de draadjes op de achtergrond weg te werken.
Week 3 - Mooie statige foto. Er iljkt wel een groen zweem overheen te zitten.

HeavensLove - Erg mooi! Vooral de kleuren. Niets op aan te merken.
Week 3 - Goede foto! De archtergrond maakt het plaatje af. Al vind ik zelf het paard er niet helemaal mooi op staan, te veel borst, of anders had ik meer benen willen zien.

hilly200 - Mooie foto. Het thema komt nu alleen niet helemaal naar volren, omdat de potloden erg in het donker liggen. Ook zou iets meer ruimte aan de onderkant en minder aan de bovenkant de focus ook meer daarop en op "Je Suis Cahrlie" vallen.
Week 3 - Ook deze foto vind ik te donker. Helaas kan je nu ook niet zien waar de vlecht precies van is. Als de focus nét iets meer naar achter had gelegen, dan was het ook duidelijker dat dit een vlecht is.

horserider22 - Leuke foto. Jammer dat de pootjes er niet helemaal op staan. Ook zou de foto sterker zijn wanneer de stoel/bank helemaal de achtergrond had gevuld. Nu leidt het stuk links boven een beetje af.
Week 3 - Erg intrigerende foto. Het is alleen jammer dat nu alle bomen scherp zijn. Nu zie je dus erg weinig diepte in dit silhouet.

Iejoorr - De kleuren zijn aardig, maar deze foto lijkt wel echt bewogen.
Week 3 - Leuke foto om zo toch een soort mysterieus beeld te krijgen met de mist. Zelf zou ik meer van het riet aan de bovenkant erop gezet hebben, of als dat niet kan, helemaal geen riet erop gezet hebben.

Ingvild - Leuke blik ban je kat. Hij is ook scherp, maar er zit wel een geel-groene kleur over je foto. Dit kan je aanpassen door met nabewerken de witbalans aan te passen.
Week 3 - Leuke foto!Jamer dat er wat bewegingsonscherpte bij de hoeven is. Een lager standpuns pas ook leuk geweest.

Irene96- Hele mooie foto!
Week 3 - Leuke foto, maar ik vind de reflectie op z'n rug iets té blauw voor een bruine hond.

IsaCalixa - Week 3 - Leuke foto, maar hij kan sterker door het paard er anders op te zetten. Ik zou zelf minder paard erop zetten, en zelf wat lager staan, zodat de kont er nog wel op staat, maar de benen niet meer.

it_is_me - Week 3 - Leuke foto, maar de nabewerking is niet helemaal optimaal. De foto is te donker. Ik mis hooglichten inde foto, maar ook is het zwart echt te zwart. Wat de focus vervolgens nog meer op de koeien kan leggen is door het hek op de achtergrond weg te werken.

ismy - Mooie foto, maar de onschepre handen vind ik nu storen onscherp. Alsof ze bewogen zijn, terwijl het gezicht tijdloos stil staat.
Week 3 - Ook een mooie foto. Met het wat heiige landschap zo, zou de persoon bijna een van de "witte wieven" kunnen zijn (drentse mythe over de flarden mist). In dat geval zou een witte rok het beeld voor mij compleet maken.

Jacobeho - Mooie foto. Ik zou het liefste de binnenkant van de bloem, waar nu de focus op licht wel wat lichter willen zien. Dan valt je oog daar ook sneller op.
Week 3 - Ook een mooie foto. Jamer van de flare midden in het beeld. Ook zou de foto nog mooer zijn, als je niet nét nog het randje sloot erop had staan, maar puur de bomen, het gras en de schaduwen.

Jespri - Erg mooie foto. Een gouden beeld zo! Niets op aan te merken.
Week 3 - Leuke foto, vooral erg lief. Zelf vind ik het licht te veel van links komen (en van achteren). Ik zou iets meer licht bijvoorbeeld op de gekruiste armen van de knuffels zien. En daarbij staan ze ook wel echt een beetje scheef.

Jessica_1998 - Nette foto. Hij is wel wat aan de donkere kant. En het is jammer dat z'n staart er niet helemaal op staat!
Week 3 - Ook een leuke foto, maar nu stoort het behang me wel een beetje. Ik zie er nu een patroon in. Ook lijkt de cavia niet helemaal scherp en gebruik je duidelijk een gele lamp.

jilinda - Mooie foto, leuk effect. Jammer dat het gezicht niet helemaal scherp is. Probeer ook te glimlachen! Nu kijk je zo serieus. Muziek maken is voor je plezier toch?
Week 3 - Interessant. Het scheve vind ik zelf niet zo mooi en hij is een beetje te licht. Maar hij spreekt me niet helemaal aan, omdat ik niet weet wat het moet voorstellen. Wat het "doel" is van de foto.

joeluna - Goed moment. In een binnenbak schieten is altijd lastig, maar ik denk dat je je scherpte diepte wel kleiner had mogen zetten. Dan had je iso ook lager gekund. En dan had je alleen het paard met hindernis scherp kunnen hebben en de rest minder. Al is het paard nu ook niet helemaals cherp, maar de achtergrond wel.
Week 3 - Heerlijk! Het enige wat me opvalt is de harde schaduw (van een filts?) en dat er een blauwe streep achter het hoofd naar links gaat, die leidt een beetje af.

Jolijnn - Mooie foto! Jammer dat de schaakstukken zo glimmen en er dus zulke overduidelijke scherpe witte reflecties op zitten.
Week 3 - Erg leuk gedaan! Het veteld zeker een verhaal. Het is wel jammer dat je het bord (een effen bord was wss mooier geweest) en de eieren niet verder van de muur hebt gezet, zodat de achtergrond minder scherp zou zijn. De kleuren zijn ook een beetje koud.

jooproo - Sorry, deze foto vind ik niet mooi. Er izt een rare nabewerking overheen lijkt wel, of het is de strand opgang, waardoor de duinden en het zand er raar uit zin. En de bewegende vlek in het midden... Geen idee wat het is.
Week 3 - Leuke foto! Eens iets totaal anders, een beetje abstraact. Als je iets lager door je knieën was gegaan, had je waarschijnlijk de witte rand tussen de grootste en middelste cirkel niet meer gezien. Ook zou ik zelf maar een kleine schertpe diepte genomen hebben.

Joysieee - Erg leuk gedaan! Volgende keer ze wel met de hoeven ín de sneeuw zetten, en niet alleen erop!
Week 3 - Mooie foto. Toch vind ik het erg jammer dat beide ogen erop staan. Het oog links trekt zo de aandacht, dat alles rechts van het midden van het hoofd een beetje afleidt.

Kanzi - Erg gafe foto! Intrigerend. Heb er niets op aan te merken!
Week 3 - Super leuke en schattige foto! Het koekje ziet een kleeein beetje groen, maar verder gewoon top!

_Kiki_ - Week 2 - Een goede foto! Maar nu is het ontzettend jammer dat je het zó schuin gefotografeerd hebt. Ik heb de neiging het eten tegen te moeten houden, omdat het er anders af valt. Ook heb je nu links onder de tekst op z'n kop staan. Als het bord nog iets gedraaid was, hadden die letters er helemaal niet op gestaan en had het ook niet op kunne vallen.

Killyenn - Mooie foto! Niets op aan te merken.
Week 3 - Mooie foto en de sfeer goed te pakken. Ook hier heb ik niets op aan te merken.

KimdeGroot94 - Leuke werk foto. Als je iets meer door je knieën was gegaan en vanuit die positie wat minder van de benen en borst van het paard had laten zien, vond ik de foto nog sterker. Ook had er van mij links van de ruiter en rechts van het paard evenveel ruimte mogen zitten.
Week 3 - Leuke foto. Jammer dat de reiger niet helemaal scherp lijkt. Of ik mis gewoon wat contrast binnen de reiger. De reiger zorgt er namelijk voor dat de foto interessant wordt om naar te kijken.

Kimmetjee04 - Mooie foto! Niets op aan te merken.
Week 3 - Ook een mooie foto. Alleen heb ik nu het geovel dat hij niet helemaal scherp is, of dat er ruis overheen zit. Toch jammer.

k_m - Leuke foto, maar door de felle zon is een deel overbelicht en heeft de naaister ook d'r ogen dichtgeknepen. Als je de draden op de achtergrond rechts zou wegwerken, zou de foto al een stuk sterker zijn!
Week 3 - Nette foto. Al is het contrast binnen de foto misschien wat hoog. Het shirt is ook wat druk, zeker in combinatie met de redelijk drukke achtergrond.

LauraBloem - Hele mooie foto! Al zou een fotoformaat van 2x3 nu niet verkeerd zijn, met meer water of meer lucht.
Week 2 - Lueke foto. De saturatie van het gras is alleen misschien iets té. Ook wordt het oog van de hond door de saturatie erg blauw. Heb je de foto tijdens het nabewerken verscherpt? Ik denk dat je daar ook iets te ver in bent gegaan. Bij deze foto ahd je denk ik vrij weinig hoeven doen.

laurajoy15 - Mooei foto. Het haar lijkt alleen niet helemaal scherp. En het is jammer dat ze net voor een donkerder stuk in de gordijnen staat.
Week 3 - Erg leuke foto! Iets meer contrast binnen de eend had het plaatje helemaal af gemaakt!

Leonyr - Fascinerend, maar ik vind het zo jammer dat ik niet kan zien wat het is, dat het me toch weer niet zo ontzettend aanspreekt.
Weel 3 - Erg mooi. De lijnen van de bomen volgen een beetje de lijnen van de hond. Er staat naar mijn mening wel te veel borst van de hond op de foto. Ik had graag wat meer ruimte aan de bovenkant gezien.

Lipydo - Week 3 - Erg mooi weer. Je gaf het zelf al aan van de poriën. Zelf vind ik de "vegen" aan de onderkant waar het haar onscherp is gemaakt wat storender. Alsof haar haar heen en weer aan het zwaaien is.

LinSa - Aaridge foto. Hij is aardig scherp, compositie is goed en de achtergrond is rustig maar toch kleurrijk. Toch komt hij op mij een beetje gewoon over. Weet niet helemaal waarom.
Week 3 - Prachtig! Eigenlijk niets op aan te merken. Al had ik best nog wel meer in de breedte willen zien! Deze foto zou ook erg mooi geweest zijn als je een ND filter gebruitk had, waarbij je de sluitertijd langer hand kunnen maken.

LOVESUSHI - Schattig en mooie kleuren, maar ik zou de foucs nog iets meer naar achteren gelegd hebben, op de ogen van de kitten.
Week 3 - Aardige foto. De houtduif lijkt alleen niet helemaal scherp, Deze foto zou denk ik ook sterker geweest zijn in kleur, want dan springt de duif er toch wat meer uit.

magda_90 - Erg leuke foto! Maar voor echte engelse thee had het vooral veel melk moeten zijn ;)
Week 3 - Mooie foto! HDR las ik ergens? Je ziet het wel. Er zit net wat meer contrast in de sneeuw. Ik vind het een mooie foto geworden! Al had de lucht van mij iets lichter gemogen. Nu zien de wolken er zo grijs uit.

Mallow - Week 3 - Aardige foto. Het licht van achteren is wel erg fel. En de achtergrond leidt af, net als de deurpost/kast recht die er nog neit op staat.

manonfleur - Interessante foto. Nog wel wat aan de donkere kant, maar de achtergrond maakt het wel leuk. Persoonlijk zou ik iets minder van de spriet op de foto gezet hebben, zodat het einde ongeveer in het midden uit zou komen.
Week 3 - Op zich een leuke foto. Paard en ruiter staan er vrolijk op. Je foto wis wel erg scheef... En het zou leuker geweest zijn als de bakrand er niet voor gezeten had.

MarBri - Mooie foto. Toch jammer dat de achtergrond links iets minder wit is, waardoor het contrast met de kat ook kleiner is. Ook is de reflectie in het oog links een beetje jammer. Nu verdwijnt z'n pupil helemaal.
Week 3 - Mooei foto! Wel is het gezicht een beetje erg donker.

Mariett - Op zich een leuke foto en technisch goed, maar toch niet heel bijzonder. Dit komt dorodat de achtergrond (staldeur) een beetje afleidt en het is jammer dat de oren van het paard er maar half op staan.
Week 3 - Erg leuke foto! Misschien een klein beetje aan de donkere kant.

marijepagter - Leuke foto! Net een teddybeertje zo. Geen opmerkingen.
Week 3 - Mooie foto. Jammer dat het hondje recht helemaal in de schaduw zit en de jas daar ook wel erg donker is.

MarijeR - Leuke foto zo, dat doorkijkje! Geen opmerkingen.
Week 3 - Mooie foto. Door de lichte achtergrond zijn die donkere ogen mooie het middelpunt. Het zou dan nog leuker zijn als je het ook had rechtgetrokken, zodat de ogen ook echt horizontaal naast elkaar zouden staan.

Marit - Mooie foto! Mooie kleuren. Toch jammer dat het water randen heeft links- en rechtonder, maar daar kan jij vrijweinig aan doen.
Week 3 - Weer een mooie foto. Kan er niets op aanmerken.

Marjoow - Leuke foto. Jammer dat het schuin van voern is genomen en niet helemaal van de zijkant. Het is ook een beetje jammer dat nu het zwarte van de manenkam niet meer zwart is, maar er een gele zweem overheen zit, daardoor steekt het niet meer af tegen de achtergrond. En dan vallen de palen/lint op de achtergrond ook ineens op...
Week 3 - Mooje foto! Ik vond hem lichter toch mooier. Dan kon je namelijk ook wat van de details rechts zien.

Mb_foto - Mooei foto!Niets op aan te merken. Behalve dat de staart een klein beetje in het witte lijkt te verdwijnen.
Week 3 - Prachtig! Een klein beetje reflectie in het oog van de hond zou het helemaal mooi af gemaakt hebben.

monbyou - Mooie foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp op de ogen, maar op de oren. De achtergrond is wel erg druk en storen.
Week 3 - Mooie foto, maar ook nu weer lijkt het scherpte punt nét achter de ogen te zitten. En de achtergrond leidt nu ook een beetje af. Doordat het blauwe precies de lijn van het hoofd volgt. Een egale achtergrond was effectiever geweest.

Murthul - Leuke foto. Toch wel erg jammer dat het gaas zo overduidelijk de achtergrond vult.
Week 3 - Mooie foto, maar nog niet heel bijzonder. De schaduw van het haar op het gezicht is nog wat te hard en het licht over het algemeen wat te koel.

MyHu - Aardige fot. Ik weet neit zeker of de bloemen in het midden wel echt scherp zijn. Daarnaast is het erg jammer dat er zo'n paal op de achtergrond staat.
Week 3 - Leuk, maar niet scherp. Ook zijn vuurwerk foto's vaak leuker als je een iets langere sluitertijd gebruikt. Volgend jaar weer een kans ;)

MZorro - Jammer, het had een mooie foto kunnen zijn. Deze foto lijkt totaal niet scherp. Daarnaast vind ik het ook jammer dat het model bijna van de foto zit, terwijl er links zo groot iets op de voorgrond staat. De foto mist ook wat kleur.
Week 3 - Deze vind ik dan een stuk beter! Nu valt wel erg op dat de achtegrond scheef is. Ook is het een klein beetje druk rechts achter.

Nefertarie - Mooie foto! Grappig detail is dat de voorbenen van het achterste paard precies een donker randje vormen tussen de voorbenen van het witte paard. Persoonlijk vind ik wel dat het hoofd van het witte paard meer in het midden van de foto had mogen staan. Of dat het hele hoofd van het paard op de achtergrond erop staat.
Week 3 - Mooie foto.

NESCAFE - Leuke foto! Het contrast had van mij nog wel iets meer omhoog gemogen.
Week 3 - Mooie foto! Jammer dat de neus niet scherp is, zodat het hoofd meer contrast heeft met de achtergrond.

Niene87 - Mooi beeld, maar de kleuren in de zon zijn wel té fel, net als het licht zefl. Het zou mooier zijn geweest, vind ik, als alles wat donkerder was geweest.
Week 2 - Leuke foto! Maar ik heb ergens het idee dat de boom scherper is dan de modellen...

_Patriciaa - Mooie foto. Het is jammer dat de reflectie wel scherp is, en de kat rechts niet helemaal. Ik had graag d'r neus scherp willen zien.
Week 3 - Erg leuk. Je kan proberen nog de horizontale lijn op de achtergrond (een weg denk ik) weg te werken, dan ligt de focus nog meer op die hoofdjes.

ponyaddicted - Op zich een leuke foto, maar het jammer dat er nu een ruiter op zit. Ook had het contrast tussen zwart-wit groter moeten zijn. Het zijn nu vooral heel veel middelmatige grijstinten.
Week 3 - Is dit een reflectie in het water? Dat is nu niet te zien. Nu lijkt het puur een omgedraaide foto. Dat stoort er ook aan. Het is ook jammer dat je nu geen diepte ziet. Een kleiner scherpte diepte zou ook in silhouetten diepte kunnen geven.

quartel - Aardige foto. Ik vind persoonlijk het contrast met die witte lucht te groot. Daardoor lijkt er een soort paars/blauw randje om de ruiter heen te zitten. Ook lijkt de bakrand wel scherper te zijn dan het hoofd van het paard.
Week 3 - Leuke foto! Ik heb hem ook in kleur gezien, niet verkeer, maar ik snap wel dat je deze mooier vind. Bij die in kleur lijkt er ook meer ruis op te zitten die ik hier niet zie. Misschien zouhet wel mooier zijn geweest als er aan de boven en onderkant (en dus ook aan de zijkanten) wat meer ruimte gezeten had.

Racheel - Leuke foto. Niet heel bijzonder. Komt deels doordat de deken nog om zit, maar ook omdat er verder crij weinig kleur en lokaal contrast in de foto zit.
Week 3 - Mooie foto. Er lijkt rechts van het oog en in de manen wel een beetje groen zweem te zitten. Wel goed scherp!

Revanches - Nette foto. Zelf heb ik het idee dat de achtergrond iets te wit/te fel is. Ook zou ik zelf boven het hoofd ongeveer even veel ruimte zien als onderaan. Nu zit er maar heel weinig ruimte onder aan.
Week 3 - Mooie foto.

RianC - Op zich een aardige foto, alleen is de blik wel een beetje boos. Ook zit er een haar in de reflectie van het oog links. Dat leidt een beetje af.
Week 3 - Grappig beeld, zo'n brommer binnen! Twee dingen: de achtergrond (je ziet de huizen en rechts wat meubels die afleiden), en er is net een heeel klein stukje van de band afgesneden, ik zou rechts wat meer ruimte naast de band gegeven hebben.

Rianne_ - Mooie foto, maar ik vind het toch erg jammer dat je niet precies in het midden van de steiger de foto gemaakt hebt.
Week 3 - Mooie foto. Ook hie jammer dat het niet allemaal rpecies op 1 lijn staat, maar in een boogje. Ook mis ik wat wartme. Dit licht is nu wel heel erg wit.

Robin_Rikkie - Aardige foto. Foto's in de binnenbak zijn moeilijk. Nu is de achtergrond lichter dan het paard en de ruiter.
Week 3 - Mooie blik, mooie compositie. De focus licht helaas net achter de ogen. Ook valt het erg op bij zo'n close-up dat er viezigheid bij het oog rechts zit.

rosslover - Leuke foto! Jammer dat de duim links niet scherp is. Ik vind hem ook wel té overbelicht.
Week 3 - Jammer. Het had een leuke foto kunnen zijn. Maar de flare van de zon is nu wel heel erg afleidend. De achtergrond en het opvallende paarse touw zijn ook niet bevordelijk voor de foto.

Sanne_com - Mooie foto.
Week 3 - Ook ene mooie foto. Toch zou ik zelf het witte stuk scherp gesteld hebben. Het zwarte stuk valt toch wel op ind e achtergrond als het onscherp is. Het witte stuk gaat nu op in de omgeving.

SharonPlugge - Interssante foto. Gefet een bijzonder beeld. Maar het verteldl me (nog) geen verhaal.
Week 3 - Mooie foto! De overgang in kleuren tussen de erschillende bomen op de achtergrond is ook erg mooi meegenomen.

showteam - Leuke foto! Je kat kijkt nu wel een klein beetje scheel.
Week 3 - Aardige foto. Ik denk dat het komt omdat het hoofd van de hond dezelfde kleur heeft als de achtergrond, dat het hoofd en dus de blik van d ehond niet echt van de foto af springt, wat normaal wel bij jouw foto's het geval is.

S_imonee - Mooie foto. Zelf vind ik de donkere en zwarte tinten té donker. Qua witbalans neigt hij ook een beetje te veel naar het groene toe.

Sicayes - Hele mooie foto! Al heb ik wel het gevoel dat de takken 90 graden naar links gedraaid zouden moeten worden.
Week 3 - Erg gave foto. Al zie ik tussen het haar en de rug nog wel veel van het patroon van de boom.

Sodeletuut - Leuke foto! Toch jammer dat er maar één oog te zien is. Mijn blik dwaalt nu constant af naar de uiterste hoek rechtsboven.
Week 3 - Mooie foto! Jammer dat de lamp links nog in beeld staat.

sorsie - Op zich een leuke foto. Het is allen jammer dat het hoofd niet scherp is. Voor zo'n protret foto is een 2:3 formaat ook vaak mooier. Details om je foto mooier te krijgen zijn ook : geen deken, geen zand :P, en op letten op de achtergrond. Nu zie je nog net een rand onderaan die langs de kin loopt.
Week 3 - Een druppel kan heel interessant zijn, maar ik vind in dit geval de achtergrond te druk.

SternPhoto - Nette foto. De achtergrond is wel erg zwart.
Week 3 - Leuk beeld. Toch zou ik nog wat meer ruimte aan de onderkant geven.

SuperLiesje - Mooie foto. Ik vind het oog wel te ver links van het midden zitten. Ook is het jammer dat er een zwarte paal oid op de achtergrond staat.
Week 3 - Leuke foto. Beetje druk, maar het geeft wel een goed sfeerbeeld. De lichtval is wel een beetje cahotisch, zowel van rechts als van recht achter de objecten.

Suuszels - Nette foto. Maar ik heb er vrij weinig mee. Weet alleen niet waarom.
Week 3 - Goed gelukt! Er zit wel wat ruis op, maar die druppel is mooi scherp!

taarss - Leuke foto. Heb geen opmerkingen.
Week 3 - Aardige foto. Het beeldje is wel een beetje donker, en staat scheef.

tesseke - Leuk moment, goede blik. Het is alleen jammer dat de foto scheef is en de achtergrond wat afleidend.
Week 3 - Mooie foto. Zelf had ik een kleinere scherpte diepte genomen, zodat de boom rechts en het gras vooraan minder scherp zouden zijn en je meer de diepte in getrokken wordt naar het huisje.

TeSzZz - Leuke foto! De achtergrond is wel een beetje grijs...
Week 3 - Mooie mistieke foto. Als je lager door je knieën zou zijn gegaan had dat misscihen een interessanter beeld gegeven.

Toydoll - Aardige foto, maar hij kan een stuk beter. Hij is nu erg donker. Het lijkt alsof alle hooglichten verdwenen zijn. Daarnaast is dit moment van de draf niet heel charmant.
Week 3 - Interessante foto. Toch zou ik deze foto met een kleinere scherpte diepte willen zien, zodat de achtergrond minder afleidend is.

verography - Leuke foto. Toch wel erg jammer van die spriten voor het hoofd en voor de neus langs.
Week 3 - Mooie foto, erg rustgeven, ondanks dat het een behoorlijk donker beeld is. Ik zou het takje proberen nog wat lichter te krijgen.

wendy1987 - Mooei foto. Jammer dat de achtergrond erg grijs is en niet wit.
Week 3 - Aardige foto. Jammer dat er nog net een stukje neusriem te zien is. Ik weet nu alleen niet waar ik nou naar moet kijken, de voorpluk, het ook fo het oor...

weslyjune - Week 3 Mooie foto. Al zou ik zelf de schaatsenrijder links onder meer richting het midden gezet hebben.

WiancaR - Leuk! Misschien wel iets té veel saturatie in de kleuren het is nu heel overdonderend oranje, maar mooei compositie.
Week 3 - Mooie foto! Al past de blik van het model een beetj neutraal, wat niet helemaal bij de rest vand e foto past.

XiiaaooNaa - Grappige foto, jammer dat de voorkant van het hondje in de schaduw staat en er dus wat contrast tussen het hondje en de omgeving ontbreekt.
Week 3 - Schattig. Wel jammer dat er 1 oor niet helemaal op staat.

Ylvy - Leuke foto, mooi scherp. Al hou ik zelf echt niet van scheve foto's. Ook niet als ze bewust scheef zijn. Er zit ook een vlekje links boven...
Week 3 - Aardige foto. Wel erg donker en groen/geel/oranje.

AmyII

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:09

Woooow... :').

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:10

:wow: respect voor de feedback gevers

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:14

JewEmm.......dank je wel!!!

Wat ontzettend balen dat ze je fiets gejat hebben -O- -O-
:(:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:15

Dankjewel!! :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:18

Wauw! Daar heeft een hoop tijd in gestoken! Bedankt :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:34

Dank je wel JewEmm! Respect!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:31

Wow, knap gedaan hoor! Klopt dat de achtergrond blauw is, was niet de bedoeling dat die wit was, de bloemen dobberden namelijk in het zwembad!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:48

Ik begin met feedback geven vanaf week 4 :)

Murthul;
Leuke foto! Ik houd wel van zwangerschap en baby foto's :o Niks op aan te merken.

Marit;
Mooi! Hij lijkt mij alleen een beetje overbelicht, maar dat maakt de foto niet minder mooi. Verder heb ik er niks op aan te merken.

taarss;
Mooi! Ik houd hiervan!

Mariett;
Gave foto!

Gracezellaa;
Mooi plaatje. Ik vind de donkere ramen niet echt storend of zo.

GerdjeHoran;
Past precies bij de tijd van het jaar. Leuke foto!

Astor;
Mooi!! Ik krijg spontaan zin in het voorjaar! :D

binky;
Mooi landschap. Vind het alleen niet zo heel bijzonder, het trekt mij niet echt aan. :)

Magda_90;
Hele mooie pakkende foto! Niks meer op aan te merken.

Hanna_94;
Gaaf! Hele mooie scherpe foto. Mooi met die achtergrond zo onscherp, de vogel komt goed naar voren. Echt vet! :D

Quartel;
Lekker fleurig! Mooi scherp ook.

Sanne_com;
Prachtig! Niks op aan te merken.

MarijeR;
Cute! <3 Grappig dat zijn hoofd scherp is en zijn achterwerk minder scherp. Geeft wel een leuk effect!

Wendy1987;
Hm, het is niet echt mijn ding. Vind het een beetje rommelig :oo

Mallow;
Mooie blik! Jammer van zijn vieze mondje, maar dat hoort ook wel weer bij een kind he :P

WiancaR;
Mooooi!! :wow:

Suuszels;
Scherpe foto! Mooi ook met die blik van de kat.

Balen van je fiets Irene! :(:)

Bedankt voor de feedbacks allen. Ik was het met iedereen eens. Het was een hele donkere foto, dus een beetje opgelicht. Ik vond hem zo leuk, alleen trok denk ik net de zon weg toen ik hem nam.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan de feedback (denk het niet, ben bijna alleen maar complimentjes aan het geven :') )

Hierbij mijn week 4:
Ik heb deze week geen tijd meer om op pad te gaan, dus ik heb voor deze gekozen.
Tijdens een wandeling met paard ben ik dit tegengekomen. Het leek mij wel leuk om daar iets mee te doen. Normaal ben ik meer van de levende wezens fotograferen. Het is geen bijzondere foto, maar vond het wel grappig om een keer zoiets te doen.

Afbeelding

Hij lijkt nu na de upload helaas niet helemaal scherp.. jammer..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:35

JewEmm Bedankt voor de feedback! En wat rot zeg van je fiets! |(

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:42

Thanks JewEmm ik vind mijn week 3 ook niet heel bijzonder maar ik had even niks anders, maar je hebt helemaal gelijk :). En wat de kat betreft die is een beetje scheel dus daar kan ik qua pose niet veel meer uithalen haha :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:09

Wow JewEmm wat een Lap tekst!!! Respect! Ik ben het met je eens over week twee, iets te weinig gezicht. Wat K dat je fiets gestolen is..

Ik kan helaas deze week geen feedback geven. Ik hoop over week 4 wel weer.

Ben ook ernstig inspiratie loos voor week 4. Druk weekend ook nog eens maar die camera gaat overal mee naar toe hihi

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:18

Bedankt JewEmm voor je feedback. Ik ben het met je eens dat bij de foto van de olifant, de achtergrond iets minder scherp had gemogen. Ik Heb eigenlijk in al mijn foto's de achtergrond ook scherp. Zal is even kijken of ik daar misschien eens iets aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:21

Wauw, JewEmm, bedankt voor de feedback! 2 weken lang nog wel en dan ook nog eens zo uitgebreid. Bedankt!! :D

Over het onscherpe, tjah, ik kan mijn vinger er ook niet helemaal op leggen. In PS en op groot formaat had ik wel het idee dat ie scherp was, maar misschien ook wel net niet helemaal. Zal er nog eens goed naar kijken. :j

Ja, ik heb ook zitten twijfelen over de gele vlek. Maar dat vond ik volgens mij niet helemaal geweldig. Dan leek ie meteen een stuk kaler/minder vrolijk. :Y)

Even aan iedereen: De foto zélf is niet scheef. De gebouwen stonden op deze manier, ik heb ze enkel vanaf boven gefotografeerd. Zelf vind ik het een leuke toevoeging, dat ie 'scheef' staat en/of op deze manier is genomen. Andere vinden dan niet. Fijn om zulke meningen te horen!

Helaas ben ik ook inspiratieloos voor week 4 omdat ik weinig tijd heb. Ik heb wel leuke ideeen, maar niet de tijd om ze uit te voeren. :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:22

Bedankt Irene, en je fiets?! Heb je hem laten registreren?

Die foto is inderdaad HDR, maar waar zie jij sneeuw? Dat lag er echt niet namelijk. :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:52

wow JewEmm bedankt voor de feedback! Daar ben je wel even mee bezig geweest.
Ik ga straks eens kijken hoe het zou zijn als ik de takken 90 graden zou draaien. ben nu wel benieuwd.
Als ik het goed begrijp had je bij mijn week 3 liever wat 'minder' tak/boom gezien qua dekking? Dus dat mijn huid er meer doorheen kwam?

Balen van je fiets Irene :s ik weet helaas hoe het is. Mensen moeten gewoon met hun handen van andermans spullen afblijven.

Verder met week 4:
Sanne_com : :wow: ohh mooi zeg! hele fijne foto.

MarijeR: Wat een schatje met z’n kleine dekentje. <3 Leuke foto hoor!

wendy1987: Je polarisatiefilter komt beter tot zijn recht met mooie blauwe luchten of om reflectie bij gebouwen/water/andere reflecterende items weg te filteren. Daar zou ik hem dus op uittesten ipv deze takken ;)
Ik vind je foto ietwat druk, ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken. De met mos begroeide tak trekt door zijn kleur de aandacht maar er gebeurd zoveel omheen met al die kleine takjes.

Mallow: Die trui wil ik ook :’) Hij lijkt niet helemaal scherp rond de ogen. Je achtergrond is al wel beter, maar nog net wat te rommelig.

WiancaR: Ik vind het wel een bijzonder doorkijkje. Net alsof we vanuit het oogpunt van een roofdier kijken. (Doen we in principe ook..maar je snapt wat ik bedoel :P )

Suuszels: Een leuk idee om de voetstappen te fotograferen. Ik vind de foto denk net iets te saai omdat het onderwerp in het midden staat. Met meerdere voetstapjes in bijvoorbeeld een diagonaal had het denk ik net pakkender geweest.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:08

Wooooow JewEmm wat een werk :oo

Bedankt voor jullie leerzame feedback, goed op de achtergrond letten dus :j
Zat te twijfelen tussen deze foto en een andere, had toch die andere moeten doen :') Volgende week weer een week.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:21

Valt denk ook niet mee hoor Mallow, spontante foto's in een huis waar geleefd wordt zijn nou eenmaal niet met studio achtergronden. ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:53

Wow, wat zijn jullie allemaal goed bezig met feedback!

Jullie punten ben ik het wel mee eens hoor. Ik hoopte ook dat de lucht open zou trekken gisteren, maar helaas.. Het bleef wat grijs. En mooie waterpartijen waren niet in de omgeving waar ik aan de wandel ging. Ach, komt vast nog genoeg! Ik weet nu in ieder geval dat ik scherpe foto's uit mijn camera kan krijgen met dit filter. Dat is me in 2 jaar nog niet gelukt :=

En ik kon nu wel een beetje de reflectie van de blaadjes af krijgen. Maar des al niettemin snap ik jullie feedback. Ik ga er ook zeker aan werken. Zat zelf ook te twijfelen tussen deze foto die ik geplaatst heb en deze, Klik , Enige water wat ik tegen kwam.. Klik.

Ik ga er in ieder geval weer lekker mee aan de gang, en druk plaatje ben ik mee eens! Ach, eens iets anders dan anders zullen we maar zeggen :')

Nogmaals echt _/-\o_ voor alle feedback!!

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:10

Eline91 schreef:
Jacobeho Het lijkt wel of je een beetje op zoek moet naar een nieuwe stijl van fotografie nu je je niet meer enkel op dieren-fotografie kan concentreren. Ik zou zeggen probeer een hoop verschillende dingen uit, en dan ontdek je vanzelf wel wat je leuk vindt!
Zo heb ik gisteren voor de eerste keer urbex-foto's genomen in een oude fabriek, best spannend zo helemaal alleen in een ruine := En binnenkort ga ik voor de eerste keer echt een modellen-shoot fotograferen. Eigenlijk probeer ik gewoon alles wat in me opkomt, in de afgelopen 2 weken ging dat van HDR tot double exposure over macrofotografie, nachtfotografie en interieurfotografie.
Geleidelijk aan begin je zo wel te merken wat het beste bij jou stijl past. :)

Ja, leuk! Urbex lijk me ook erg gaaf, maar indd ook wel spannend. Ik denk dat ik ook maar gewoon lekker alles uit moet gaan proberen. (:

JewEmm schreef:
Jacobeho - Mooie foto. Ik zou het liefste de binnenkant van de bloem, waar nu de focus op licht wel wat lichter willen zien. Dan valt je oog daar ook sneller op.
Week 3 - Ook een mooie foto. Jammer van de flare midden in het beeld. Ook zou de foto nog mooier zijn, als je niet nét nog het randje sloot erop had staan, maar puur de bomen, het gras en de schaduwen.

Heel erg bedankt voor de feedback! Hier kan ik zeker wat mee. (:
Respect voor je lange, uitgebreide feedback post! En ontzettend balen van je fiets!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:54

Wauw, bedankt iedereen voor de feedback!
En respect ook! :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:55

Sicayes schreef:
Sanne_com : :wow: ohh mooi zeg! hele fijne foto.

Dankje :oo

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:30

Suuszels
Wat een prachtige foto, die ogen wauw! Als ik dan iets zou moeten zeggen, dan mis ik wat scherpte. :j

JewEmm
Nog als aanvulling op mijn eerdere post. Je hebt Engelse thee als in smaak Engelse thee en je hebt traditionele Engelse thee, verschil in uitvoering. :j

S_imonee
Bedankt!
Zeker leuk gedaan jouw foto. Wellicht kun je de volgende keer op je hurken zitten en zo iets van de "verte" meenemen? Ideetje hoor. :)

wendy1987
Je foto's worden niet scherper met dit filter, daar heeft deze niets mee te maken. Ik denk dat je eerder de juiste combinatie van instellingen te pakken hebt gehad. :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:11

Daar heb ik nog wel aan gedacht Magda_90, maar had bij het maken van de foto ook nog een paard aan mijn zijde. Het leek mij niet zo verstandig om dan mijn aandacht volop op iets anders te leggen haha. Maar zeker een leuk idee om een andere keer te proberen :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:04

Dankjewel voor de feedback JewEmm, de schaduw is niet van een flitser maar gewoon van de zon door het raam. Dat blauwe... geen idee wat het is haha was me eigenlijk nog niet echt opgevallen :D