Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:01

Een foto die ik heb bewerkt in Wenen, ik ben altijd ontzettend onzeker over mijn bewerkingen. Ik doe alles met picmonkey.
Afbeelding
De linker is bewerkt en rechts origineel.

Elodie1

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:05

Ik meld me ook even in het topic.. leuk kom te volgen en mischien binnenkort ook wat om te plaatsen..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:27

Geerte, mooi die warmere sfeer in je foto!

Gister avond heb ik gefotografeerd in een erg donkere binnenbaan. Ik ben al erg tevreden met wat ik heb kunnen verbeteren, maar in m'n gevoel mist er nog net wat. Misschien heeft er iemand wat tips voor mij?

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:03

Al een heel stuk opgeknapt! Hij lijkt hier nog steeds vrij paarsig zegmaar, misschien kun je daar nog wat aan sleutelen? :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:44

Gaaf bewerkt die straat, die kleur geeft hem toch even wat meer "stadsgevoel", en het maar hem echter. Ik vind hem gaaf
Die donkere van Piekosjj ook heel tof, fijn dat er wat ruis in zit maar dat dat niet stoort. Het paarsige zou er nog wat uit mogen vind ik ook inderdaad!

Ik heb ook weer een leuke bewerking. Gisteren even langs een zeer goede professionele fotograaf geweest, eigenlijk voor een camera maar gezellig nog even gepraat over van alles en nog wat. En zo ook nabewerkingen, en weer een hoop bijgeleerd. Heb afgelopen week Photoshop gebruikt voor HDR effecten in je foto, dit beviel goed maar om een foto snel na te bewerken is photoshop niet het meest praktisch omdat er zoveel bij zit. Daarom Lightroom even een proefje gedownload, kijken hoe dat bevalt en om foto's snel en netjes na te bewerken bevalt dat enorm goed. Gisteren even uitleg daarover gekregen want snapte er nog weinig van :+ Maar dit is er zo'n beetje uitgerold!

Origineel
Afbeelding

Met Lightroom bewerkt
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:45

Wauw! ik kan gratis LR krijgen de testversie maar snap er vlgm niks van. XD

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:12

xniieeenke schreef:
Wauw! ik kan gratis LR krijgen de testversie maar snap er vlgm niks van. XD

Ik snap zelf nog niet veel van het selecteren en het importeren, maar dat komt wel goed want voor de rest zijn de basisdingen niet zo moeilijk. Gewoon veel schuiven met die schuifjes en dingen uitvinden, gewoon met een foto een beetje gek doen en alles uitproberen. Anders misschien een keer samen gaan zitten met iemand die er beetje verstand van heeft? Dan kom je er zo uit!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:19

Ken helaas niemand die er verstand van heeft, alleen de vriend van mijn nicht fotografeert vogels maar edit niet, :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:28

xniieeenke schreef:
Ken helaas niemand die er verstand van heeft, alleen de vriend van mijn nicht fotografeert vogels maar edit niet, :(

Kijk even naar tutorials.

Marit heeft volgens mij aantal over lightroom : http://mhilariustutorials.nl/

Snuffel eens rond op haar site :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:35

Anoniem schreef:
xniieeenke schreef:

Kijk even naar tutorials.

Marit heeft volgens mij aantal over lightroom : http://mhilariustutorials.nl/

Snuffel eens rond op haar site :)

Bedankt! Heb proefversie van adobe creative cloud dus ik kan alles 30 dagen testen alleen de helft is om omdat ik photoshop al eerder er op heb gezet.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:18

Weet iemand hoe en waar ik aan photoshop kom? Ik heb nog geen bewerkings progamma en ik weet er ook niet veel vanaf

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:19

IrishCold schreef:
Weet iemand hoe en waar ik aan photoshop kom? Ik heb nog geen bewerkings progamma en ik weet er ook niet veel vanaf

Je kunt het opzoeken zit je zo op hun website.
Je kan 30 dagen een proef acc nemen alles spreekt daar voor zich, kan je alle programma's van adobe creative cloud een maand testen en als je wil daarna kopen *\o/*

illegaal kan ook maar heb je snel virussen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:26

Kopen kan toch niet meer? Ik zat laatst te kijken en kon het nergens meer kopen, behalve dan per maand betalen... Maar dat vind ik zo duur, aangezien ik niet elke maand evenveel bewerk (nu bv helemaal niet) :+

Ik heb zelf ook een foto die ik heb nabewerkt, alleen die staat op de computer :') Zal hem de volgende keer even showen :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:27

gerpiegorp schreef:
Kopen kan toch niet meer? Ik zat laatst te kijken en kon het nergens meer kopen, behalve dan per maand betalen... Maar dat vind ik zo duur, aangezien ik atm niet veel nabewerk :+

Ik heb zelf ook een foto die ik heb nabewerkt, alleen die staat op de computer :') Zal hem de volgende keer even showen :D

Ja sorry dat bedoeled ik ook :') het is idd duur en ik heb meet aan GIMP en aan picmonkey (lightroom wil ik wel proberen eigenlijk hihi)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:46

Als je nog studeert kun je misschien via je school voor 113 euro per jaar creative cloud kopen.
Dan moet je via surfspot kijken of je school erbij staat.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:41

Nog een paar van mij, moet toch wat met die 30 dagen proeftijd van Lightroom en Photoshop :')
Heb echt foto's van 3 jaar geleden erbij gepakt (ik was 12 back then) erbij gepakt dus verwacht geen hoogstandjes qua foto, maar de bewerkingetjes vind ik wel prima gelukt!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:07

Mooi! heb gister de proefversie van lightroom er op gezet, ga ik uitproberen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:17

Is de linker steeds bewerkt? Want het lijkt alsof die steeds heel wat donkerder is. Wat ik eigenlijk niet zo mooi vind.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:35

Ja de linkse! De onderste ben ik niet zo tevreden over, die is inderdaad te donker. Maar ik heb een gloeiende hekel aan overbelichte elementen in mijn foto, stukken die echt wit zijn dus liever iets te donker dan dat :') Maar die onderste wil ik nog lichter op het paard aanpakken, dat ik het paard selecteer en lichter maak
De andere twee ben ik qua licht wel blij mee hehe

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:40

Ze zijn hier inderdaad ook heel donker. Daarnaast is bij de onderste linker de bles overbelicht en bij de rechter niet :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:53

Uuhhh nee trouwens grapje, ik bedoel de rechtse is bewerkt :') Sorry, let niet zo op :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:09

Huh, heb je dan de ketting erbij geshopt? :+
De onderste is de linkse (voor ons links :') ) wat te overbelicht, rechtse vind ik wel mooi. Bovenste 2 zijn de linkse wat donker, maar daar vind ik ook de rechtse beter.

@Geerte: die bewerking geeft er een heel mooi effect aan! Echt het levendige van een stad, terwijl de andere er meer verlaten uitziet.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:16

Wow die ketting die zie ik nu pas! Dit zijn foto's van drie jaar terug, dus heb denk ik toen die ketting eraf geshopt. En die met ketting heb ik gebruikt om te bewerken, heb net om te showen dus even de verkeerde foto gepakt. Ik ben zo onhandig wacht eventjes :')

En indd rechts is wel mooier ja haha, lightroom is je beste vriend

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:29

Poging twee :')

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:40

al een stuk beter :j
Ik zie enkel bij de eerste 2 foto's een duidelijke ''halo'', misschien is dat iets om nog aan te kunnen passen? :)