Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rina schreef:Pleur ik mijn vraag hier ook maar even neer. zie nl door de bomen het bos niet meer![]()
Heb een Canon EOS 60D. Standaard kit lenzen erbij, en nog een aantal van de voorganger 450D en een analoge EOS 1000![]()
Ben nu op zoek naar een wat lichtsterkere lens. ze zijn allemaal 4/5.6 en ik heb problemen indoor. Buiten zijn ze goed genoeg, maar indoor moet ik te snel omhoog in de ISO om nog iets van een foto te krijgen.
Heb al zitten zoeken, maar bij sommige is het verschil zo klein dat ik me blond voel![]()
Vond een Tamron 70-200mm 2,8 Di LD IF MACRO op Ebay, maar hoe goed is die lens, en of is er een andere die meer aan te bevelen is??
Het gaat dus om af en toe indoor (in de bak dus) wedstrijden of les ed te fotograferen.
HeavensLove schreef:hahaha, you never know :p lol
stel u voor een 1600 mm
EarthFocus schreef:Ik meld me hier ook, niet omdat ik specifiek op zoek ben, maar mocht er een leuk objectief langskomen (1600mm bijv.:p) dan wil ik toch wel eens serieus gaan kijken.
k_m schreef:Hallo!
Ik ben al eens voorzichtig aan het rondkijken naar een vervanger voor m'n kitlens. Dat is nu de 18-55 IS. Graag zou ik iets richting groothoek willen, voor landschapsfotografie, maar dit zou ik ook willen combineren met portret. Momenteel gebruik ik meestal mijn 70-200f4 USM voor portret, maar zo ver weg moeten gaan staan is soms toch vervelend.
Ik zag zelf al de 15-85, qua bereik lijkt me dit echt perfect voor mij.. Iemand ervaringen hiermee? Of een andere lens die volgend jullie ook er bij past?
Momenteel ben ik gewoon aan het rondkijken, een budget of iets dergelijks is er niet, ik vergelijk liever eerst verschillende lensen prijs/kwaliteit..
Alvast bedankt!
k_m schreef:Ik denk dat het braaf doorsparen wordt voor een 15-85, vooral omwille van het bereik! Die andere groothoek had ik ook al gezien, maar ik zou hemecht als men allround lens willen gebruiken dus!
Wat zou je krijgen voor een amper gebruikte 18-55 kitlens?
k_m schreef:Ik denk dat het braaf doorsparen wordt voor een 15-85, vooral omwille van het bereik! Die andere groothoek had ik ook al gezien, maar ik zou hemecht als men allround lens willen gebruiken dus!
Wat zou je krijgen voor een amper gebruikte 18-55 kitlens?