Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelivrin schreef:Nee maar de bosjes zitten nogal ver weg. Fotografie van dieren in dierentuin etc, foto's bij evenmenten zoals Jumping Amsterdam en er zijn ongetwijfeld nog meer dingen te bedenken.Manon; zit er zoveel ruimte tussen jou en de buren hun huis dan?Nee even serieus, wat ga je met 500mm zoom doen?
Elessar schreef:Mo, ik denk niet dat dat objectief aan jouw eisen voldoet. Qua mm's is het een fijne lens, maar denk dat ie qua de snelheid van 't scherpstellen wel wat te kort komt. Heb je al gekeken naar de 24-85 USM of de 17-85 IS USM?
Nouks schreef:Nee hoor, was helemaal niet mijn ideeIk kan me goed voorstellen dat je met 28mm groothoekbereik mist, zeker op een cropcamera, althans ik zou het verschrikkelijk missen. Maar 11-16mm etc is dan toch weer een ander verhaal.
Oscar schreef:Bedankt voor je tip
Naar deze lenzen heb ik eigenlijk nog niet gekeken maar dat ga ik zeker eens doen. Ik vraag me af of het bereik wel genoeg is, ik zou eigenlijk liever richting 120 gaan. Soms sta je dicht op de baan en kun je nog net een stukje van bijv. een andere bocht meenemen en dan is het wel fijn om toch iets extra bereik te hebben.
Afijn, ik ga gewoon eens kijken, bedankt
Nu ik er toch ben heb ik ook nog een vraagje:
Ik heb op verschillende plaatsen al wat geinformeerd over het nut van IS voor de doeleinden waar ik m'n camera voor gebruik. De meningen zijn nogal verdeeld van "onmisbaar" tot "nauwelijks nut". Ik gebruik geen statief maar heb wel een redelijk vaste hand, meestal heb ik ook wel wat steun (in de vorm van een dranghek oid.) in de buurt.
Hoe denken jullie hierover?
HLPhoto schreef:Nouks schreef:Nee hoor, was helemaal niet mijn ideeIk kan me goed voorstellen dat je met 28mm groothoekbereik mist, zeker op een cropcamera, althans ik zou het verschrikkelijk missen. Maar 11-16mm etc is dan toch weer een ander verhaal.
Weet ikIk interpreteerde je verkeerd, dacht nl. dat Faelivrin ook FF op APS-H schoot, maar dat blijkt niet zo te zijn.. En 11-16 is idd vrij extreem.
De 14-24 of 16-35 kan voor Faelivrin een oplossing zijn, maar ik had in haar geval toch voor een 17-55 2.8 gekozen (zoals ik had) ipv 2 objectieven in dat bereik.