Zelfs op msn lachen ze me uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
absque_dubio schreef:Iemand tips hoe je met sneeuw, goede foto's kan maken van een zwart energiek paard?![]()
Veel foto's zijn helaas mislukt vanmiddag. De sluitertijd kon ik niet omhoog gooien, want dan werd het te donker.
Pradaatje schreef:Maar niemand weet dus wat zou kunnen zijn?
saannee1 schreef:Ik/vader hebben een spiegelreflex camera van Canon dacht ik?
Op welke stand moet je hem zetten op buiten/binnen de mooiste fotos te krijgen?
Pradaatje schreef:Maar niemand weet dus wat zou kunnen zijn?
absque_dubio schreef:diafragma had ik op 5.6
Ik lag vannacht in mn bed, en kon niet slapen, en toen wist ik eindelijk wat het nou was.
[***], jij hebt gelijk. Mn ISO stond te laag. Kan ik hem in het vervolg dan beter op AUTO doen, of op 400 oid?
powerzoe schreef:Hallo, ik heb gister een nikon d40 gekocht 2e hands van marktplaats. Ben hier erg blij mee. Ik ging gister een beetje experimenteren en ik heb kennelijk ergens op gedrukt en ik weet niet meer wat. Als ik de foto's terug kijk geeft hij zwarte knipperende vlekken aan waar het overbelicht is. Ik wil dit graag weg hebben maar ik weet niet hoe.... Kan please iemand me helpen. PS ik heb het handleidindgs boekje maar hier kan ik het niet in vinden...
absque_dubio schreef:Gaat je camera nog steeds niet aan?
JAZZ4ff schreef:Zit er een knoop batterij in je camera (om de instelling van je camera vast te zetten als je de accu verwijderd), deze kan je waarschuinlijk in de accu compartiment vinden.
Als deze leeg is werk je camera niet.
Gr.Frans
powerzoe schreef:Hallo, ik heb gister een nikon d40 gekocht 2e hands van marktplaats. Ben hier erg blij mee. Ik ging gister een beetje experimenteren en ik heb kennelijk ergens op gedrukt en ik weet niet meer wat. Als ik de foto's terug kijk geeft hij zwarte knipperende vlekken aan waar het overbelicht is. Ik wil dit graag weg hebben maar ik weet niet hoe.... Kan please iemand me helpen. PS ik heb het handleidindgs boekje maar hier kan ik het niet in vinden...
Nouks schreef:absque_dubio schreef:diafragma had ik op 5.6
Ik lag vannacht in mn bed, en kon niet slapen, en toen wist ik eindelijk wat het nou was.
Nouks, jij hebt gelijk. Mn ISO stond te laag. Kan ik hem in het vervolg dan beter op AUTO doen, of op 400 oid?
AUTO gaat standaard niet hoger dan 400. Handigst met beweging is om gewoon te lichtmeten, te kijken of je sluitertijd kort genoeg is en eventueel daar je ISO op aan te passen. Ik kan geen standaard getal geven, dat zal per situatie verschillen. Kheb in binnenbakken bijvoorbeeld aan ISO 1000 en F4.0 al wel eens voldoende gehad, terwijl in diezelfde binnenbak afgelopen weekend aan ISO 1600 en F1.8 nog onvoldoende was.