Nog erg druk met de laatste werkstukken/tentamens hierna weer meer tijd dus ook weer tijd voor commentaar, gelukkig wel tijd gehad om te fotograferen. Helaas licht hier totaal geen sneeuw dus een foto van een pimpelmees die de sierappeltjes van de boom op eet terwijl de plant ernaast al in de bloei stond vanwege de hoge temperaturen.
Week 4:
chip
Geplaatst: 26-01-14 23:44
Mijn bijdrage:
Ylvy
Geplaatst: 27-01-14 00:13
Mijn week 4. Voor de eerste keer een hond. en het was hartstikke slecht weer
brenda36
Geplaatst: 27-01-14 10:18
Hierbij mijn inzending voor week #4. Gisteren ben ik de hele dag vrijwilliger op Jumping Amsterdam geweest, en tussendoor de tijd gehad om mijn camera erbij te pakken. Helaas omdat wij overal tussen stonden en geen stoelen hadden kon ik dus ook niet een mooie plek zoeken. Bij deze foto vond ik de toeschouwers op de voorgrond wel een leuk idee. Ik vind het erg jammer dat het hoefje er net niet helemaal opstaat, het had mooier geweest als het 'leeuwtje' in het midden van de foto stond. Verder vond ik het erg moeilijk om de juiste instellingen te vinden.
Yvonne_V
Geplaatst: 27-01-14 11:03
Ben wat aan de late kant ,maar door te weinig tijd gister nog even snel het bos in geweest:) Mijn week 4
EngeltjeS
Geplaatst: 27-01-14 11:11
Revanches: Wat een liefdevolle foto zeg. Het rechter jongentje kijkt echt super naar de camera.
lovepaard123: Zonde van de ruis. Waar mee heb je de foto gemaakt? Met een telefoon? Als je iets meer afstand had genomen, was de foto denk ik wat scherper geworden.
Jilinda: Je zegt het zelf al: Zonde dat het zo donker was. Wel vind ik de foto wat hebben, want het instrument staat er wel scherp op. Heb je ook een foto gemaakt waarbij de jonge dame er helemaal op staat? Ik mis nu haar elleboog en een deel instrument. Je hebt de concentratie en passie wel goed weten vast te leggen.
Ash_ : Wat een knap paardje. Zonde dat je rechts iets hebt weggewerkt. Als ik mijn laptop "kantel" zie ik het spoor van retouceren. (Athans, dat heb je gedaan toch?) Ik kantel bij zulke foto's altijd mijn scherm, om te kijken of er iets bewerkt/weggewerkt is. Tipje voor de volgende keer voor jezelf?
Sachemlover: Ik bewerk met Photoshop Elements 11
Suuszels: Bij deze foto verwacht ik ieder moment iemand die uit de muur komt hahaha. Mooi licht had je hier. Verder vind ik de foto niet heel spannend.
Asselruiter: Heel apart deze foto. Ergens vind ik hem gigantisch overbelicht, maar aan de andere kant zal dat de bedoeling wel zijn geweest. Heel apart.
MichieldeM: De persoon lijkt wel een nieuwe laag te zijn op de foto. Hij ziet er zo ontzettend nep uit. Misschien was het mooier geweest als de Motor aanstond, zodat de rook en het licht ook zichtbaar was. Dat maakt de foto net wat meer af denk ik. (Ooh je bent het zelf haha. Heb je met lange sluitertijd gewerkt?)
Djura99: Lekker door blijven oefenen meid. Deze foto zegt mij niet heel veel, maar ik denk dat jij hem wel heel mooi vind. Daar wil ik niets aan veranderen
Yvonne_v: Dit wil ik ook zo graag doen! Super foto.
Sokje6: Ooh hier hou ik echt niet van op de vroege morgen De foto vind ik verder ook niet denderend. (Eerlijk? Ik heb heel snel gekeken en verder gescrold. )
Hanna_94: Mooie sfeer Wat wil je wat de foto verteld naar de kijker? Ik ben benieuwd naar het verhaal er achter.
MarijeR: Top actie foto Ik doe het je niet na.
Chip: Mooie actieve foto. Jammer dat de huizen er op staan.
JNSW: Klopt het dat de vlecht wel scherp is en het oog niet?? De foto vind ik iets te overbelicht, waardoor het paard niet helemaal mooi uitkomt. Terwijl ik het paard wel heel mooi vind! En ergens zie ik dat je de teugels hebt weggewerkt. Je bent wel goed bezig hoor!
Faatxhorse: Mooie foto! Persoonlijk vind ik hem iets te donker bewerkt waardoor het op een oudere foto lijkt.
Iejoor: Op deze foto heb je hele mooie kleuren vast gelegd.
Tnky12: Wat een boos knuffeltje zeg Ik vind het idee leuk, maar vind de achtergrond er niet bij passen. Het knuffeltje is overbelicht en de achtergrond is perfect zwart. Snap je wat ik bedoel?
JewEmm: Super foto. Ergens lijkt ie wel scheef? Ik zou de deur/het raam van boven wat meer ruimte hebben gegeven. Maar ik moet niet zoveel zeuren: Het is een super foto!
Deetjeeuh: Waar je mee kan oefenen is met het moment wanneer je moet klikken als een paard in draf of galop is. Het paard op deze foto land net op zijn rechter voorbeen, waardoor hij als het ware "stil valt" op de foto. Ik kijk vaak naar de achterbenen. Als het paard zijn binnen achterbeen er onder plaatst (net niet op de grond) dan klik ik en heb ik meestal een galop foto met de voorbenen van de grond af. Dit is erg leuk om te oefenen!
Tesseke: Prachtige ogen. Heel mysterieus!
Jessica_1998: Als je iets meer voor het hondje had gezeten, dan had je de dozen niet op de achtergrond. Hier kijk ik meer naar dan het hondje . Gewoon lekker blijven door oefenen!
RianneH: Goh ik ben zo benieuwd naar de smaak!! De foto is niet heel denderend, ik zou hem lichter gemaakt hebben denk ik. En ook iets meer scherpte in de foto gebracht. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe het gesmaakt heeft!
S_en_Z: Prachtig diertje!! Jammer dat de bestrating/horizon niet helemaal recht is.
BumbleHorse: Aaah wat een super lieve foto zeg Het mutsje is scherp, maar door de nieuwsgierige ogen kijk je daar ook meer naar.
Jolanda: Wat jammer dat de foto niet scherp is... En ik kan geen vogeltje vinden? (Later wel, het lijkt net een takje haha)
Leonyr: Geweldige actie foto. Altijd leuk he om schuddende honden vast te leggen.
Fellow: Dat meisje ken ik volgens mij! De foto heeft wel iets. De achtergrond lijkt wel een waterweerspiegeling.
Ymor: Wat een liefdevolle foto
TammyVN: Hoe langer ik naar de foto blijf kijken, hoe meer ik angst krijg om een eng gezicht te zien ineens haha. (net van een filmpje zeg maar). Een krachtige foto.
C_estmoi: Wat een sfeervolle foto. Ik denk dat je zelf al de juiste commentaar geeft.
Naomig_1998: Wat een rommel op de foto, sorry dat ik het zeg. En jammer van je eigen schaduw. De volgende keer kan je beter anders gaan staan, waardoor je eigen schaduw niet op de foto komt.
Kimberly23: Hmm.. deze foto zegt heel weinig. Jammer!
Kani_Ejj: Een Rex-foto! Zonde dat de foto zo onscherp is...
Ik ga vanmiddag verder met de beoordeling hoor (blz. 55)
Bumblehorse
Geplaatst: 27-01-14 11:12
Week 4
tesseke
Geplaatst: 27-01-14 11:21
week 4
fourseasons
Geplaatst: 27-01-14 12:02
Revanches, wat schattig, dat tongetje hihi! Hele mooie zichtbare details en ik denk dat zwart wit wel een goede keuze is bij deze afbeelding.
HeavensLove, dat effect past er inderdaad wel bij! De foto heeft ook iets waardoor je er even naar blijft kijken dus wat mij betreft geslaagd!
Lipydo, mooie portretfoto! Gelukkig ook niet van die overdreven make-up want daar stoor ik me altijd aan bij portretfoto's.
Kelszz_, ik vind hem niet echt iets hebben. Ik vind de deken storend en als je geen verstand van paarden hebt vraag je je volgens mij af wat er op zijn rug zit. De hals is ook wat afgesneden en ik denk dat hij van verder af wat mooier was geweest. Het liefst nog zonder teugels en het oog wat scherper.
jilinda, dat gras of zo vind ik er niet echt bij passen. Daardoor moet je even kijken wat je eigenlijk in je handen hebt. Ik had het dus leuker gevonden als dat groene weg was en je meer ballonnen zag.
JNSW, ik vind de onderlip wat te 'hard' of zo, het neemt zeg maar een beetje de hele foto in. Ogen zijn wel mooi scherp.
Ash_, hele mooie zachte foto. Mooie kleuren en ook geen storende achtergrond of zo, geslaagd!
Robin_Rikkie, ik vind hem een beetje saaitjes. Weet ook eerlijk gezegd niet goed wat het is, volgens mij een kaars of zo?
MarijeR, wat een lieve foto! Mooie scherpte maar jammer van de stenen achtergrond. Misschien volgende keer de hele achtergrond zoals de linkerkant? Dan had die ook echt wat meer een wintersfeer. Verder wel echt een hele lieve geslaagde foto!
Babel, wat lief zeg! Ik snap alleen niet helemaal waar die is door de achtergrond, ik denk in een stad of zo?
_Kiki_, ik had de snorharen zeg maar weg gelaten dus vanaf de neus gefotografeerd en dan de oren er bij. Dan springen die ogen er echt uit!
kimberley23, vind het zonde van het beetje ruis maar verder hele geslaagde plaat!
chip, leuk met die mist maar ik mis toch wat. Die mist is ook weer een beetje te hard aan de linkerkant.
deviltjh, ik zie een paar 'stengels' of zo in de achtergrond, dat stoort mij een beetje. Als het hondje nog wat scherper was geweest was die helemaal goed!
TrendyLover, ik zag later pas dat het een pony was haha. Vind het best wel een geslaagde foto. Het publiek stoort mij wel een beetje maar het past er ook toch wel weer bij. Die man daarachter vind ik wel echt storend. Dat vind ik een beetje de sfeer verpesten. Yvonne_V, aan de rechterkant had ik die boomstam er nog af gesneden, verder mooie plaat! Echt bos gevoel.
Bumblehorse, ik vind hem niet echt iets hebben. Ik zie dat het kralen zijn maar dat is het ook zeg maar.
tesseke, zijn voorpoten staan een beetje raar of niet? Als het hondje wat scherper was geweest vond ik hem geslaagd.
Vind ik zelf ook hoor haha, EngeltjeS. Is ook best wel een oude foto dus toen was ik daar allemaal nog niet echt mee bezig. Maar bedoel je week drie of week vier? Want week vier is bij mij een hondje.
tesseke
Geplaatst: 27-01-14 12:19
naomi_g1998 schreef:
tesseke, zijn voorpoten staan een beetje raar of niet? Als het hondje wat scherper was geweest vond ik hem geslaagd.
Scherpte is inderdaad iets waar ik soms nog op moet letten. Voorpoten komen raar over op de foto, maar dit is de bouw van de hond. Haar rechtervoorpootje staat ook een beetje scheef.
Yvonne_V
Geplaatst: 27-01-14 13:17
naomi_g1998 schreef:
Yvonne_V, aan de rechterkant had ik die boomstam er nog af gesneden, verder mooie plaat! Echt bos gevoel.
Oh ik zie het, stom is me nog helemaal niet opgevallen XD
Er komen echt zulke onwijs gave foto's langs!! Momenteel lukt het mij echt niet om ze allemaal te gaan beoordelen. Volgende week heb ik iets meer tijd, dus misschien dat ik mij er dan eens aan waag.
Heb deze vanochtend gemaakt. Merk wel dat ik eigenlijk een statief had moeten gebruiken. Ben er ook niet heel tevreden over, maar is de enige foto die ik überhaupt gemaakt heb deze week.
Ik baal dat ik geen tijd heb voor het geven van commentaar en door dat chronische tijdgebrek geen nieuwe foto heb geschoten. Wel een oude, maar 'vers' bewerkt, was even wennen met photoshop terwijl ik anders altijd photofiltre gebruik. Nu snel weer terug aan de studie, nog 3 dagen en eindelijk weer een normaal ritme
RianneH, prachtige kleuren! Geslaagde foto als je het mij vraagt!
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-14 17:12
Klopt het dat ik van een heleboel mensen nog foto's mis??? Ik ben zo weg dus dan zal ik alles vanavond nog eens moeten bekijken... Wil wel namen doorgeven van mensen van wie ik nog geen foto heb...
Hanna_94
Geplaatst: 27-01-14 17:15
Ik heb mijn week 4 nog niet doorgestuurd, heb geen foto genomen deze week (examens ) Dus voor mij zal het deze week eentje uit de oude doos zijn, ik bekijk het straks.
week 4 Racheel De foto mag iets scherper. Wel een goede timing. Foto had van mij iets ruimer gemogen, iets meer ruimte erin. xLoki Wauw, heel gaaf gedaan. Mag ik vragen hoe je dit doet? Hoge iso, statief? Wil dit ook graag eens proberen Bellatrix mooie foto mooie wazige achtergrond, aandacht word naar het paard getrokken. Super Poetser Ik vind je foto niet zo heel fototechnisch, ik zie meer een ‘snel’ kiekje. Probeer op ooghoogte gaan zitten (mijn voorkeur ga naar buiten). De achtergrond is wel wat rommelig. Waar fotografeer je mee? Probeer een zo groot mogelijk diafragma te gebruiken f4 bijv. en stel scherp op de kinderen. Met deze dagen lekker de bossen in als die er zijn. Probeer de kids scherp te hebben en de achtergrond wazig. Ik weet zeker dat je er meer uit kan halen leuke kids MyHu voor mij had er meer ruimte in gemogen. Meisje en hond wat kleiner in beeld. Meer natuur erbij. Verder vind ik het wel een sprekende foto. En een bewegende staart, tja die staan niet altijd stil :’) maar vind het niet storend. Djura90 gave kleuren gebruik. Idd jammer van de strootjes, maar de blik van de kat zegt genoeg ! Irene96 brrr ik krijg kippenvel :’) de ruis voegt echt iets toe in de foto. Vind ook de donkere kleuren een toegevoegde waarde. Geen tips, alleen lof XiiaaooNaa mooie zelfportret, vind alleen de tafel (het zwarte rechtsonder) wat afdoen aan de foto. Ikzelf vind ook de band van de camera zonde. Wel een mooie camera. Kleuren zijn goed, fijne foto om naar te kijken. binky ik vind het een drukke foto. Wel mooi scherp gesteld. Maar ik had liever wat meer ruimte erin gezien. Meer rust erin. Sachemlover Ik vind je handschrift wat storend. Hij is inderdaad wat wazig. Agossi wauw, hele mooie foto. Mooie kleuren EngeltjeS je foto mag iets meer contrast hebben. Iets meer kleur. Vind dat ene plukje zonde maar niet heel storend. Mooie compositie. Ann_Pam vind het een fijn kleuren gebruik. Fijne foto om naar te kijken. marit mooie foto, leuk gedaan calice mooi gedaan, mooie ringen ook ismy wauw, gave foto. Zit vast veel werk in al die details? Ik vind de rechter lamp een beetje vervelend kijken en de zwarte vlek linksvoor (een hoed?) marjoow leuke foto. Vind hem fijn om naar te kijken. Had iets meer ruimte bij gemogen maar dit stoort nu niet Mb-foto zoals ik al gezegd had een enorm gave foto, fijn om naar te kijken. Kan zo een tijdschrift in. Nayomi leuke foto, mooie scherpe ogen en mooie zwart-wit kleuren. monbyou kijk deze compositie is erg leuk probeer de volgende keer op z’n ogen scherp te stellen. manonnevot probeer de volgende keer de hond wat meer naar rechts te hebben dat je ook ziet waar hij naar kijkt. Ik blijf er bij om een buiten te fotograferen. Zal de foto veel goeds doen. gub mooie foto, fijn om naar te kijken naomi_g1998 /b] ondanks het koude weer zou ik proberen om op je buik te gaan liggen voor de puppy. Dan fotografeer je op oog hoogte. Nu staat je hondje ook een beetje krom en vind ik de stok een beetje vervelend kijken. [b]showteam wauw, leuke foto. Fijne kleuren om naar te kijken. Lief ding! fenne heel fijn om naar te kijken. Nette kleuren en huizen zijn goed zwart laurajoy15 leuke foto, ik vind de kleuren net iets te veel maar ze voegen wel wat toe. fennee mooie foto, had iets meer sneeuw mogen zijn om het nog mooier te maken. Maar daar kan jij neits aan doen. Pony had wat scherper gemogen. asselruiter vind het een mooie foto, goed scherp en snap wat je hier mee wilde Sanne_com wauw, hele gave foto. Geen tips. Netjes hoor revanches nette foto, vind het kindje niet zo fijn kijken. Kleuren en waterdruppels komen wel heel mooi uit. heavenslove mooie foto, ik zie wel veel ruis maar voor m’n gevoel voegt dat ook weer toe op de foto lipyodo fijne foto om naar te kijken. Geen tips. kelssz nette foto. Mooie compositie. jilinda wauw, hele nette foto. Leuk gedaan JNSW mooie foto, vind alleen de kleuren wat hard kijken. De onderlip stoort wat. Ash wat is een tussenring? Mooie zachte foto. Fijn om naar te kijken Robin_Rikie leuke foto, netjes gedaan. Mis alleen het vlammetje een beetje marijr hele nette foto, mooi zo met de sneeuw. (en gadverdamme, ga altijd over m’n nek als mensen met hun hond kussen. :’) ) babel hele mooie foto, fijn kleuren gebruik, kinds gezicht zegt genoeg _KiKi_ ik vind de foto niet zo fijn kijken. Heb je flits gebruikt? Vind de ogen heel erg geel ogen, ik snap wat je wilde fotograferen, maar het kijkt niet zo fijn weg. Ogen zijn te overbelicht. Maar ook met dieren moet je geluk hebben, zodra je kijkt zijn ze al weg. Lastig onderwerp. kimberley23 hele fijne foto, dit was de foto die ik had willen maken in week 3. Misschien binnekort een nieuwe poging voor mij nette foto, mooi scherp en goed diagfragma gebruik. chip nette foto, mist op de achtergrond is erg mooi. Leuke compositie en goede ooghoogte deviltjh hele mooie foto. Ik had iets meer ruimte willen zien waar de hond naar toe kijken. Verder een scherpe nette foto. Kijkt fijn Trenylover tis echt net een leeuw. Fijne foto om naar de kijken. Jammer dat hij niet helemaal er op staat. Yvonne_v hele gave foto. Heel fijn om naar te kijken hoe heb je dit gedaan? Wat voor sluitertijd gebruik je hier voor? Voor mij lijkt de horizon ietwat scheef, maar het kronkelende pad lijd je door de foto bumblehorse je foto is wel klein. Ik kan zien waar je scherp gesteld hebt. Ik zie alleen niet wat je doelstelling met deze foto is, ik mis iets tesseke heel netjes scherp. Volgens mij een drukke hond die niet stil wilde staan. Vind je compositie heel erg mooi hier. Top! JewEmm hele gave foto, goede timing! joey_lover hele mooie kleuren in je foto. Statief had je foto wel verbeterd, maar vind hem nu ook fijn kijken. RianneH top foto, echt superkleuren. Heel fijn om naar te kijken. Echt top!!
Laatst bijgewerkt door Jolandaa_ op 27-01-14 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt