Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:22

Ivonka schreef:
Murthul schreef:
Maar Ivonka, er staat hier ook toch heel duidelijk bij dat het om een opdracht gaat? Ik vind m erg goed gelukt in elk geval, als je het eindresultaat ziet denk je niet direct aan een enorm gephotoshopte foto.

Nee het resultaat is prachtig maar toch had ik de moedervlekken niet weggehaald. Die horen bij een mens. Mijn menig hoor.

Er staat ook bij dat het natuurlijk moest blijven en in dit geval vind ik dat Ivonka daarbij gelijk heeft :D Moedervlekken horen daarbij! Ik weet niet hoe natuurlijk de foto moest blijven maar ik vind hem iets te 'smooth' bewerkt voor een retouche, kan ook komen door het verhoogde contrast

k_m

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:18

Jullie hebben gelijk wat de moedervlekken betreft, ik had een foutje gemaakt in de volgorde van het proces en moest volgens mijn volgorde dan nog wat meer wegwerken. Eerst had ik nog een aantal vlekjes laten staan, maar aangezien ik dan nog iets moest wegwerken heb ik ze uiteindelijk allemaal weg gehaald.

Het smoothe is wel de bedoeling omdat het echt een beauty retouche moest zijn. Bedankt voor de terechte feedback! Leuk om te horen. Ben benieuwd heb er nog geen cijfer op gehad ook niet..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:39

Van mij ook weer eens een keertje een foto :)

Voor:
Afbeelding

en na:

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:52

Leuk om zo die voor en na bewerkingen te zien :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:14

@Biebz, ik vind je voor eigenlijk fijner om naar te kijken, veel zachter en natuurlijker! Ik zou daar het contrast iets verhoogd hebben maar het zweempje er wel zo veel mogelijk in gelaten hebben..

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:37

Wat een gave bewerkingen komen er voorbij!

Vond herfstkleurtjes mooier dan die groene blaadjes :=
voor;
Afbeelding

na;
Afbeelding

En ben aan het oefenen met een blackfoto maken van een gewone foto :)
Dus als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag!
Afbeelding
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:57

Nou, de allereerste dan hier! Fotografeer niet heel lang (Beginnerscamera - Fuji finepix S8600) en dit is m'n eerste scherpe goed gelukte bewerkte foto vind ik :D
Ben ik de enige die dat vind :+

Afbeelding

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:53

marshmellow: De eerste vind ik erg geslaagd! De onderste twee vind ik wat te oranje uitgevallen. Ik zou ook letten op de blessen, want die zijn nu allemaal dusdanig overbelicht dat er helemaal geen diepte meer in zit.

xniieeenke: Van mij mag er wel wat meer contrast in je bewerking zitten, maar verder is hij zeker niet verkeerd!

Hierbij een van mijn meer extreme creaties:
Afbeelding

En een foto waarbij ik wat minder los gegaan ben (en ook te lui geweest ben om de grassprieten weg te toveren :+ ):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 24-01-16 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:55

Summerly, thanks! Is de 5e bewerkte foto OOIT (qua camerafoto's) van mij, en vond deze de meest geslaagde :3 dus dacht laten we 'm posten haha. Kan nog proberen er wat aan te sleutelen.
Prachtige foto's, vooral die 1e :~

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:24

Hier een voor en na foto van mij. Hij is gemaakt tijdens een fairytale shoot in oktober.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden! :D

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:43

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:16

k_m schreef:
Kende dit topic niet! Wel tof !

Ik moest pas voor photoshop een retouche opdracht doen, moest toch nog natuurlijk blijven. Dit is het uiteindelijke resultaat.

[ Afbeelding ][/url][ Afbeelding ]

Werd uiteindelijk een bestand van 2 GB :') . Zitten veel verschillende tools in zoals transform, puppet warp, huidskleur aanpassingen, retouche van vlekjes, haartjes enz. Was toch een hele dag werk!

Mooie bewerkingen komen hier ook voorbij, ik ga dit topic zeker volgen!

Ik vind de huid persoonlijk niet netjes, het is veel te soft nu geworden (baby idee). Met welke techniek heb je de huid bewerkt? Truc is en blijft dat de textuur en structuur wel gewoon behouden blijft, dat ben ik nu een beetje kwijt :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:22

Hes_Han schreef:
Hier een voor en na foto van mij. Hij is gemaakt tijdens een fairytale shoot in oktober.

[ Afbeelding ]

Wouw! Super mooi! Doe je dit met Photoshop of lightroom? Ik ben nog erg basic met mijn bewerkingen, maar ben wel benieuwd wat voor soort bewerkingen je hier tegenaan gegooid hebt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:44

Ik duik ook weer even op in dit topic , heeelee lange tijd uit de fotografie gelegen en word nu weer redelijk veel gevraagd. Doe open dagen van MBO scholen en evenementen, en er liggen waarschijnlijk nog een hoop andere opdrachten op de loer :D

Op het evenement waar ik dit weekend fotografeerde speelde ineens een band, en ben me toen even gaan verplaatsen in Bart Heemskerk en deed even alsof ik concertfotograaf was en dat beviel me ontzettend goed, vond het superleuk om te doen en elke keer als ik een foto terugkeer een big smile omdat het zo goed lukte. Heb ze wel nabewerkt want vind gigs mooier als er meer contrast in zit. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deze kwam zo uit de camera, vond hem heel vaag en er zat voor mijn gevoel een soort wazig hoesje overheen, dus moest even dat hoesje eraf halen met een bewerkingsprogramma :D

Afbeelding

En zo heb ik hem bewerkt!

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
EDIT: ik zie trouwens nu dat er een klein vlekje rechtsonder zit, die ga ik als ik thuis ben ook even weghalen want het stoort me nu :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:47

@YentiShots ik vind de onbewerkte versie mooier, natuurlijker.. de tweede is erg hard en gesatureerd gemaakt, dat past niet bij deze foto. Ook is er na het bewerken meer ruis bij gekomen.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:37

Hmm okee, nu je het zegt ga ik hem eens wat minder "hard" bewerken. Vind ik persoonlijk wel heel mooi omdat je dit heel erg vaak ziet bij concertfotografie, zit soms echt belachelijk veel HDR effecten en contrast in ( bijvoorbeeld: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 8140989981 )
Soms vind ik dat mooi maar kan ook echt veel te veel zijn, vind dat bij mezelf altijd een beetje moeilijk afstellen want dat zie ik na een tijdje niet meer :p

Maar toch bedankt voor je commentaar, ik ga proberen er wat mee te doen!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:19

@yentlshots ik vind hem juist erg opgeknapt! valt lekker op nu en het harde is juist zo passend bij concerten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:35

Ben benieuwd naar de tussenin versie. Ook ik vind de onderste iets te (met name de lamp, leidt af van t onderwerp van de foto), maar de bovenste idd iets waas.
Heb veel concertfotografie gedaan, maar helaas hoop kwijt door pc crash :(

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:36

@hes_han Erg mooi bewerkt! Heb je dat gedaan door alleen met de kleuren te spelen of zijn daar nog andere trucjes voor? :)

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:21

Shiloh schreef:
Hes_Han schreef:

[ Afbeelding ]

Wouw! Super mooi! Doe je dit met Photoshop of lightroom? Ik ben nog erg basic met mijn bewerkingen, maar ben wel benieuwd wat voor soort bewerkingen je hier tegenaan gegooid hebt.

Ik heb als eerst in RAW geschoten, zo kon ik de kleuren en de lucht terug halen. Ik heb het daarna eerst in Lightroom en daarna in Photoshop gewerkt. Ik heb de foto wat meer roze gemaakt met wat geel :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:47

Oke, ik ben LR steeds meer aan t ontdekken qua filters ed dus hierbij mijn probeersels:

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Met tegenlicht lukt nog niet zo in LR :')

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:43

Afbeelding Afbeelding
Normaal bewerk ik heel weinig, op af en toe wat kleur/contrast na. Maar bij deze iets meer uit de kast gehaald :P Ik weet niet of ik er nou wel of niet tevreden mee ben.

Iemand nog leuke trucjes trouwens? Ik werk met GIMP en snap er eigenlijk de ballen van :Y)

@Ivonka: Heel mooi gedaan zeg!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:00

Mag ik misschien hier ook mee mogen kletsen en plaatjes dumpen? :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:35

Bewerkt met GIMP en Polarr Photo Editor 3
Afbeelding
Foto is wel door m'n moeder gemaakt want ik sta er zelf op :+ Maar ik mag hem bewerken :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:42

Komen weer leuke voorbij!

Ivonka: ik vind de 2de iets te fel bewerkt voor mij gevoel, onderandere het gras wat iets té fel groen lijkt.
Gosthattack, mooi zacht bewerkt, goed gedaan!
EmmaVZ, vind hem misschien iets gelig maar verder wel natuurlijk gedaan!

Ik heb er ook eentje, na de retouche nu een gewone bewerking.

Afbeelding
Afbeelding

Bewerkt met ACR en Photoshop