[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:11

Zondagavond ja, ik wou zeggen zondag na de meeting. TV kijken en computeren gaan niet echt samen dus. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:33

Feedback voor week 6:

Agossie: ik had persoonlijk wat meer ruimte gezien aan de linkerkant van het paard, hij oogt ook wat scheef. Qua instellingen vind ik hem netjes.

Ash_: ik mis een echt scherptepunt waardoor ik niet goed weet waar ik naar moet kijken. Hierdoor oogt de foto ook rommelig en niet interessant. Probeer de volgende keer dus echt het oog ergens naar toe te leiden.

Blacky: wat een leuk teddybeertje! Mooi moment ook te pakken en technisch mooi. Voor de laatste puntjes op de i zou je wellicht te volgende keer kunnen kijken naar een andere achtergrond.

brandylove2: dit vind ik meer een kiekje gezien de compositie en de achtergrond. Leuke foto maar niet echt waarbij ik het idee heb dat je erover na gedacht heb.

calice: volgens mij was het kereltje er niet mee eens zeker? Hij kijkt zo moeilijk. :D Ietwat jammer van de onderbelichting aan de rechterkant, verder een mooie foto!

chip: ik mis wat licht in de oogjes waardoor de structuur nu wat wegvalt. Qua compositie vind ik hem mooi en technisch an sich ook.

CRos95: helaas spreekt deze foto mij niet echt aan. Het komt nu over als maar een paar boomtoppen en wat lucht. Wat wou je hiermee laten zien? Wellicht kun je je idee de volgende keer meer uitwerken zodat het een foto wordt die spannend eruit ziet.

faatxhorse: heb je die de afgelopen week gemaakt? Zo ja, waar heb je dat beestje gevonden. :+ Mooie foto! Al mis ik iets qua scherpte en vind ik het donkere wat jammer.

F_Orumster: een mooie en sfeervolle foto, al zou ik voor de puntjes op de i de fiets ook graag scherp willen zien.

fro: leuke compositie al vind ik hem technisch te donker en kleurloos helaas.

Gianti: niets op aan te merken!

Iejoorr: niets op aan te merken! Krijg er direct een vakantiegevoel van. :j

ismy: hij zou ietsje lichter mogen maar ook hier verder niets op aan te merken.

Jacobeho: ik wordt eentonig ook deze vind ik gewoon leuk zo. :j

Jespri: die vind ik te donker helaas waardoor ik in feite moet zoeken naar het oog, zonde!

JNSW: mooie compositie en kleuromzetten. Voor het laatste stukje mis ik wat scherpte.

joelleollie: deze foto pakt mij niet echt, ik vind hem niet echt spannend en wat te druk om naar te kijken.

Jolijnn: jammer dat de hoofd van die man net echter dat kanon zit verder an sich leuk, maar niet een foto met een wow-factor.

KirstenVosje: wellicht iets meer licht toevoegen maar voor de rest prima!

_l_amanda_l_: ik mis wat scherpte verder qua compositie en kleuren niets op aan te merken.

__Lauraa: +:)+

Leonyr: ook +:)+

lifaya: die had ik al eens gezien echt wauw!

Lipydo: ik denk dat ik hem persoonlijk mooier had gevonden als de foto lichter was. Nu valt het model wat weg heb ik het idee. Qua compositie vind ik hem sterk!

lovey_ou: met wat meer licht is hij vast nog mooier! De sfeer heb je in ieder geval strak te pakken.

Lunaeekie: leuk gedaan!

Monster_tos: mooi die sfeer, kleuromzetten en compositie. :j

NatassJa: +:)+

Nefertarie: nogmaals wauw! +:)+

Nooor_: hoewel ik hem echt leuk vind, mis ik wel iets maar ik weet nog steeds niet wat precies.. Maar in ieder geval +:)+

_nvds: qua compositie vind ik hem niet sterk net als ik scherpte mis, nee helaas doet deze foto mij niet veel.

RobinBuck: leuk moment en mooie hond! Wellicht nog mooier als je de horizon rechttrekt?

Sani: net wat donker hier en daar maar een mooi portret.

Sodeletuut: net als hierboven is het wat donker en hier en daar maar verder mooi.

tesseke: leuk gedaan zo, mooi die sfeer!

Tinky12: mooi moment maar jammer van de missende scherpte! Echt jammer. -O-

wienkecarlo: mooi moment al weet ik het nog niet precies wat ik van die kleuromzetting moet vinden.

XiiaaooNaa: prachtig detail, +:)+

xliisaa: hoewel een mooi sterk portret mis ik toch scherpte.

xMayo: nog zo'n mooie teddybeer, mooi gedaan!

Feedback voor week 5:

Volgens mij was dit een goede fotografieweek, allemaal weer prachtige foto's gezien! *-:)

Agossie: ik denk dat ik persoonlijk de foto mooier had gevonden als die stoel en het gordijn er niet bij aanwezig waren.

Ash_: mooi portret.

Blacky: voor jou geld hetzelfde commentaar als in week 6. Je hebt een mooi actiemoment maar de achtergrond is het net niet.

brandylove2: heel donker met veel ruis helaaas. Jammer want hierdoor is de foto niet interessant om naar te kijken.

calice: Freddie. :D duimpjes op hoor!

chip: an sich heel mooi, maar stiekem ook nieuwsgierig of de foto met meer croppen mooier zou worden.

CRos95: mooi idee uitgewerkt. Al zou de ring links denk ik weg kunnen.

Elvi_Elisa: niets op aan te merken (behalve wellicht dat ik dat strakke luchtje ook wel zou willen :') )

F_Orumster: duimpjes op!

fro: helaas niet echt pakkend deze foto. Ik denk met een groter scherpstelveld en meer contrast dat het mooier zal zijn.

Gianti: duimpjes op!

Iejoorr: met wat meer diepte en een rechte horizon zal ie nog mooier zijn.

ismy: duimpjes op!

Jacobeho: duimpjes op!

Jespri: heel donker waardoor het onderwerp helaas weg valt. Jammer!

JNSW: duimpjes op!

joelleollie: een heel mooi emotioneel moment, duimpjes op dus!

Jolijnn: ai, beide onderwerpen er niet volledig op en bewegingsonscherpte, jammer.

KirstenVosje: teddybeer. :D Niet spannend wel mooi portret.

_l_amanda_l_: wat een leuke en uitdagende foto, mooi moment!

__Lauraa: hoewel het een mooi portret is, is het jammer dat het niet scherp is.

Leonyr: duimpjes op!

lifaya: duimpjes op!

Lipydo: jij bent wel van de straatfotografie he! Ook hier duimpjes op!

Lunaeekie: qua compositie vind ik hem niet geslaag, technisch wel.

Monster_tos: mooi. :j

NatassJa: duimpjes op!

Nefertarie: na een tijdje pas zie ik het uitgebeelde thema zeg maar, hierdoor pakt de foto mij niet direct.

_nvds: een beetje klein om echt goed te kunnen beoordelen. Ik mis wat licht en vind de foto daarnaast nét niet.

RobinBuck: ik had hem wat ruimer uitgesneden verder is het netjes

Sani: mooi gedaan

tesseke: iets donker maar nog steeds leuk hoor!

Tinky12: ondanks de vale kleuren een mooi portet

wienkecarlo: jammer dat de foto zo donker is en met ruis want de compositie en sfeer zijn mooi!

XiiaaooNaa: prachtige compositie en mooi kleurengebruik! Duimpjes op!

x_Kaat_x: ik mis net wat scherpte en licht, hij doet het nét niet.

xliisaa: duimpjes op!

xMayo: het punt ligt nu op de aftekening, wat meer aandacht op de ogen door middel wat meer licht zou denk ik ook mooi uitpakken.

Nu nog het commentaar op mijn eigen foto's lezen en dan ben ik weer bij. :D Gezien het om oude foto's zijn reageer ik er niet meer op, maar de feedback neem ik wel mee. :j

Overigens ga ik voortaan pas feedback geven als de lijstjes compleet zijn. Vaak moet ik een foto meerdere keren bekijken eer ik weet wat ik er van vind. Zo kan ik de foto's dus goed op mijn laten doordringen. :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:16

Zou het kunnen dat mijn laatste portret iets minder scherp is omdat ik hem bij heb gesneden?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:17

Dankje magda :)

Ik doe ook pas als de hele lijst compleet is, vind ik veel makkelijker!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:45

Graag gedaan hoor, hierbij toch mijn inzending voor week 7. Ik weet namelijk niet hoe laat ik zondag thuis ben dus dan zit ik niet in de stress dat ik snel nog iets online moet zetten. Dan worden een van die foto's de Picture of Week 8. :P

Afbeelding
http://makwafotos.nl/Picture_of_the_week.html

Sony Alpha 500
Minolta AF 75-300 F4.5-5.6
F5.6
1/80 seconde
ISO 1600
Automatisch scherpstellen

Deze foto is van de week vroeg op de ochtend gemaakt, er zaten toen ineens 13 spreeuwen bij ons in de tuin :wow: . Allemaal te azen op op de pindakaas wat wegens hun formaat niet een succes was. Leuk om te zien maar door het nog niet echt opgekomen zonlicht, moest mij ISO wel even flink omhoog. De foto is dus wat grauw, maar toch vind ik de spreeuw prachtig erbij zitten. Die bewegingsonscherpte van de vleugels maakt het imo ook af, daaraan kun je ook zien dat het een flinke klus is voor die spreeuwen om bij de pindakaas te komen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:36

Bedankt voor alle reactie's op mijn foto! :D

Week 6:

Agossie Vind hem erg goed gelukt! Mooie foto.

Blacky Leuke foto!

Brandylove2 Leuke foto. Jammer van het reflecterend oog.

Sodeletuut Prachtige foto!

_I_amandan_I_ Mooie foto.

Monster_tos Wat een emotie, prachtig! _O_

xliisaa Leuke foto. Hij lijkt bij mij alleen niet helemaal scherp op sommige plekken.

CRos95 Vind de foto niet zo bijzonder. Wel mooi logo!

Lovey_ou Leuke foto. Ik had zelf alleen liever een duidelijker onderwerp gehad, nu weet ik niet zo goed waar te kijken haha. :o

KirstenVosje Leuk paard! Mooie foto.

Wienkecarlo Vind de vlinder prachtig. Vind er alleen net te veel kleur inzitten.

NatassJa Gave foto! Hoe heb je dat gedaan? Ik heb al meerdere malen poging tot gedaan, maaar het wil steeds niet lukken. :=

Nooor_ Leuke foto. Jammer van het bolletje op de jurk. Persoonlijk had ik der arm dichterbij gehouden. (Je andere upload vind ik beter)

Jacobeho Leuke foto. Vind de ogen ook prachtig naar voren komen.

RobinBuck Vind de foto niet zo bijzonder sorry.

Tinky12 Leuke foto. Hij is bij mij alleen niet helemaal scherp, jammer.

JNSW Leuke foto. De bles lijkt bij mij wat overbelicht.

Nefertarie Leuk idee! Vind de foto ook leuk gelukt. :j

Sani Mooie foto, ogen komen er mooi uit.

Ash_ De drupel is prachtig scherp. Voor alleen de drupel vind ik de achtergrond te storend.

Lipydo Prachtige foto!

Magda_90 Mooie foto!

xMayo Leuke foto!

Gianti Mooie foto.

Leonyr Mooie foto.

Lunaeekie Vind de achtergrond wat storen, verder leuke foto.

Ga nu even aan week 7 beginnen. :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

Sodeletuut Bedankt voor je reactie. Zoveer ik weet niet haha. De foto is gemaakt met een 50mm lens.

Week 7:

Wienkecarlo Leuk gedaan. Ben het met je eens dat boven in en rechts wat meer ruimte had gemogen.

__Lauraa Leuke foto. Vind de lucht alleen iets te wit.

XiiaaooNaa Prachtige foto.

Joelleollie Foto spreekt mij niet zo aan. Het lijkt bij mij alsof er strepen voor het konijn zitten?

JNSW Mooie foto. Mooi het contact tussen de ogen.

Leonyr Mooie foto.

Iejoorr Leuke foto.

Calice Mooie foto.

Robinbuck Vind deze persoonlijk al een stuk beter dan je vorige! Mooi moment. En vind hem goed gelukt.

Chip Vind het onderwerp niet zo inressant. Al heeft het wel een western tintje om zich heen hangen! :D

Brandylove2 Jammer dat je foto zo klein is. Ik stoor me een beetje aan de weerspiegeling in het glas. Verder had ik aan de onderkant meer ruimte gelaten zodat haar andere pootje ook zichtbaar was.

Ash_ Leuke foto. Jammer inderdaad dat hij niet helemaal scherp is.

Tinky Aparte foto!

Magda_90
Ow het is pindakaas! Ik dacht dat het een jong was haha. _O- Vind de foto wel wat hebben, er stoort alleen ''iets'' maar wat dat is geen idee. :=

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:20

jeeh, ik ga deze week eindelijk niet op het laatste moment een foto insturen :D
nog even 1 uitzoeken

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:52

Monster_tos schreef:
faatxhorse
Prachtig!! Echt onwijs mooi!! Met wat voor lens heb je deze gemaakt? En waar heb je dit lieveheersbeestje gevonden?? Hier nog niet gespot, en vind ze zo leuk voor op foto's!

Dankjewel!!
Het is een foto uit de oude doos, ik heb ze inderdaad ook nog niet gezien. Ik heb de foto gewoon met de standaard lens op mijn camera geschoten, want de lens is niet verwisselbaar. Hij is 24 mm - 720 mm als ik het goed heb. Ik heb 'm uitgesneden. :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:43

Ik ben echt inspiratieloos... -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:49

Jespri schreef:
Magda_90
Ow het is pindakaas! Ik dacht dat het een jong was haha. _O- Vind de foto wel wat hebben, er stoort alleen ''iets'' maar wat dat is geen idee. :=

Pindakaas inderdaad. :+ Ik snap je hoor, ik weet "het" alleen ook niet. -O-

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:21

ik wou net een foto gaan insturen, maar nu twijfel ik toch heel erg. Ik wacht dus nog een dagje

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:17

Pff ik was deze week echt inspiratieloos.. :=

Afbeelding

Canon 550D - 50mm lens.
F/1.8
1/1000
ISO 400

Commentaar en tips laat ik graag aan jullie over. :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:54

Wat een scheeetje! Zijn uitdrukking is erg mooi! Wel iets jammer dat zijn oren iets minder scherp zijn
Voor de rest super gave foto!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:29

Omdat ik me nog niet helemaal fit voel en ook er geen tijd voor heb stuur ik er eentje in van zomer '12 in Kos mijn moeder haar vriendin woont daar!
Ik ging daar rijden en had toevallig mijn camera mee dus even leuk op de foto!
De eigenaresse van deze stal was echt super voor de paarden , toen ik deze foto liet zien zei ze gelijk , ooh die wil ik voor mijn fb en de site! Haha echt super leuk.

Afbeelding

Zelf vind ik jammer dat de foto schuin is aangezien de paarden ook schuin kijken was het leuker als ik hem recht had

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:31

Ik vind het een mooie foto vd hond Jespri en die van de paardenneusjes erg leuk !

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:32

Dankjewel Chip :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:46

Mijn commentaar voor week 7 :

wienkecarlo Hele mooie foto , Vooral die weer spiegeling.
__Lauraa Mooie foto , ik zag op facebook dat je niet helemaal tevreden was. Ik vind het nog aardig gelukt! Had het wel mooier gevonden als het hek/touw werk erachter was weg bewerkt.
XiiaaooNaa Echt een mooie foto !
joelleollie Opzich een leuke foto , Alleen het spreekt me niet echt. De achtergrond is best wel storend en hij mocht van iets verder gemaakt worden.
JNSW Mooie foto en mooie oogcontact (als je snapt wat ik bedoel)
Leonyr Wauw prachtig plaatje , de ogen springen er echt uit.
Iejoorr Mooie foto , Vind de achtergrond wat jammer. Voor de rest spreekt het mij niet echt.
calice Heb geen verstand van Lensje draaien haha. Ik vindt het wel een mooi plaatje.
RobinBuck Gave foto! Heel mooi dat aarde + sneeuw + de hond die vliegen haha!
chip De foto heeft wel iets speciaals !
brandylove2 Jammer dat die zo klein is. Achtergrond storend maar het beest is wel heel gaaf. Baardagaam toch?
Ash_ Mooie foto van Nagnee , vind het alleen jammer dat die schreef is.
Tinky12 Echt een mooie aansprekende foto!
magda_90 Prachtig plaatje
Jespri Zoals ik al zei : Wat een scheeetje! Zijn uitdrukking is erg mooi! Wel iets jammer dat zijn oren iets minder scherp zijn
Voor de rest super gave foto!

Volgens mij heb ik iedereen ?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:47

Dank je wel. Ja klopt wat stom helemaal niet gezien. Anders had ik hem recht gezet.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:48

ja tis een baardagaam :)
ik vind de achtergrond wel meevallen eigenlijk, t was namelijk een klaslokaal vol met kinderen, daar zie je heel weinig van

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:52

Kan hem niet zien

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:55

Mijn foto van week 7:

Afbeelding

Deze week geen nieuwe foto wegens geen tijd. Deze foto is 2 weken geleden gemaakt.
Ik vind het spijtig van het haartje voor haar oog (ik heb geprobeerd om dit naar achter te leggen, maar het bleef zo zitten), en de weerspiegeling in haar ogen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:47

Ik stuur hem ook alvast in, voor ik ga reageren op de anderen. :)

Vandaag voor het eerst beweging foto's gemaakt, wat onwijs lastig was omdat het zo bewolkt was. Ondanks dat is het toch een gave serie geworden en omdat ik geen andere foto's heb gemaakt heb ik er daar een uitgekozen.

Afbeelding

Jammer dat hij niet 100% scherp is, maar zo scherp als dát hij is, dat had ik niet eens verwacht. :=

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:08

Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties en tips! (:

Ik heb net een toetsweek achter de rug, dus geen tijd gehad om te fotograferen. Ik hoopte vandaag nog wat foto's te kunnen maken, maar helaas is dat er niet meer van gekomen. Daarom zend ik deze foto in, van vorige week zaterdag. Geen bijzondere foto, gewoon een leuke nieuwe ervaring. Ik moest namelijk op een tafel en stoel staan om de foto te maken. Heb nog nooit eerder een groepsfoto gemaakt van zo'n grote groep mensen. Er is technisch heel wat te verbeteren, maar vond het een leuke ervaring. Daarnaast is de foto gebruikt voor in de krant, van afgelopen dinsdag.. Vond hem dus wel bij deze week passen. :P

Afbeelding

Erger me er heel erg aan dat er aan de linker kant wat ruimte 'over is', terwijl de man aan de rechte kant er maar half opstaat..

Nu nog even geen feedback van mij kant, ik hoop maandag een lijst met feedback te kunnen maken. (:
Ik zie al wel mooie foto's voorbij komen! Erg leuk om te zien!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:10

Deze week geen foto's gemaakt dus een foto van vorige week zaterdag:
Afbeelding

excuus dat ik zo weinig op andere reageer, heb een zeer druk schema waardoor het echt moeilijk is